Hesarissa (D8) oli tänään pieni juttu otsikolla "skumppa on uusi siideri". Siinä kirjoittajaa toteaa, että tölkkien pantti on 20 senttiä. Vaikka juonkin harvoin juoman tölkistä ja vielä harvemmin palautan sen kauppaan (jätän pullonkerääjille), muistelen, että pantti olisi 15 senttiä. Ihmettelyn aihe on siis se, kuinka vähän ton artikkelin kirjoittaja on perehtynyt asiaan. No, ehkä se on joku 15-vee kesätytsä.
Ei kai tätä lentokoneen laskeutuessa -taputusta enää niin paljoa käytetä? Tosin ei niin usein tule matkustettua, joten todistusaineistoa ei tarpeeksi ole. Tämä on kyllä yksi oudoimmista taputusaiheista. Eihän bussikuskeillekaan tietääkseni taputeta, kun he pysähtyvät onnistuneesti pysäkille.Teatterissa ja konserteissa taputetaan eläville taiteilijoille mutta että leffoissa...tai lentokoneen laskeutuessa. Pöljää.
Muutamana viime vuotena en ole enää törmännyt tähän urpoiluun, mutta vielä kymmenisen vuotta sitten oli aika yleistä. Sehän siinä oli aikoinaan kaikkein ihmeellisintä, että taputus alkoi heti, kun kone oli tömähtänyt kiitoradan pintaan. Siinä vaiheessa koneella on kuitenkin vielä vauhtia ties montako sataa kilometriä tunnissa, joten "vaara" ei ole vielä ohi.Ei kai tätä lentokoneen laskeutuessa -taputusta enää niin paljoa käytetä? Tosin ei niin usein tule matkustettua, joten todistusaineistoa ei tarpeeksi ole. Tämä on kyllä yksi oudoimmista taputusaiheista.
Muutamana viime vuotena en ole enää törmännyt tähän urpoiluun, mutta vielä kymmenisen vuotta sitten oli aika yleistä. Sehän siinä oli aikoinaan kaikkein ihmeellisintä, että taputus alkoi heti, kun kone oli tömähtänyt kiitoradan pintaan.
Viimeksi tätä ihmettelin vajaa viikko sitten. Tapahtumapaikkana Lontoon Stansted ja samoin silloinkin heti ensimmäisen pompun jälkeen. Aloittajina ryhmä keski-ikäisiä suomalaisnaisia ja heidän jälkeensä puoli konetta taputti lentäjien suoritukselle.Minä olen tuota taputusta havainnut viimeksi vajaa kuukausi takaperin koneen juuri laskeuduttua Riikan lentokentälle. Siis heti kiitoratakosketuksen jälkeen.
Olisi kyllä aika veikeää jos lentäjä vetäisisi encoret. Takaisin ilmaan, pari kierrosta vielä ja takaisin maahan.Viimeksi tätä ihmettelin vajaa viikko sitten. Tapahtumapaikkana Lontoon Stansted ja samoin silloinkin heti ensimmäisen pompun jälkeen. Aloittajina ryhmä keski-ikäisiä suomalaisnaisia ja heidän jälkeensä puoli konetta taputti lentäjien suoritukselle.
Porukka kun laittaa kuviaan näihin facebookkeihin ja kaiken maailman muihin galleroihin, niin monesti sitten näkee, kun joku kommentoi, että "kenen ottama?!", "kuka otti", "kiitokset meitsille, meikä otti"
Ei kai tätä lentokoneen laskeutuessa -taputusta enää niin paljoa käytetä? Tosin ei niin usein tule matkustettua, joten todistusaineistoa ei tarpeeksi ole. Tämä on kyllä yksi oudoimmista taputusaiheista. Eihän bussikuskeillekaan tietääkseni taputeta, kun he pysähtyvät onnistuneesti pysäkille.
Aloittajina ryhmä keski-ikäisiä suomalaisnaisia ja heidän jälkeensä puoli konetta taputti lentäjien suoritukselle.
Suurin osa on velkaa 20-50 euroa, mutta löytyy sieltä huipulta lippua heiluttamasta kaveri, joka on hulppeat 500 euroa pystyssä.
Myytkö velkasi 250 eurolla...? Laita yyveellä lista vipeistä ja velallisista niin pistän 250 euroa sulle välittömästi tilille.
Näin toimitaan monessa maassa muttei vielä meillä. Lisäksi velkojen ostaja "perii" koron velallisilta, joka ei ole todellakaan sidottuna päivän Heliboriin. Ei kuulosta hassummalta toiminnalta:)
Tässä nyt oon viisi päivää koittanu soittaa kyseiselle kaverille ja viestejäkin olen pari pistänyt, eikä jätkästä kuulu mitään. Vois nyt edes siihen puhelimeen vastata..
Ja ei kun murtaen suomea puhuvat herrat kylään kahden vaihtoehdon kanssa. Ne vaihtoehdot ovat vasen polvilumpio ja oikea polvilumpio.Myytkö velkasi 250 eurolla...? Laita yyveellä lista vipeistä ja velallisista niin pistän 250 euroa sulle välittömästi tilille.
Näin toimitaan monessa maassa muttei vielä meillä. Lisäksi velkojen ostaja "perii" koron velallisilta, joka ei ole todellakaan sidottuna päivän Heliboriin. Ei kuulosta hassummalta toiminnalta:)
Ja ei kun murtaen suomea puhuvat herrat kylään kahden vaihtoehdon kanssa. Ne vaihtoehdot ovat vasen polvilumpio ja oikea polvilumpio.
Ja ei kun murtaen suomea puhuvat herrat kylään kahden vaihtoehdon kanssa. Ne vaihtoehdot ovat vasen polvilumpio ja oikea polvilumpio.
Toki kyseessä oli puomillinen risteys mutta eivätpä nuokaan kait aina toimi. Minulla tulee ainakin jostain selkärangasta himmailla vauhtia kun kiskojen yli mennään.
Onneksi kyseessä ovat niin "pienet" summat, että murtaen Suomea puhuvat kaverit todennäköisesti veisivät velkasummat poikineen ja seuraavaksi samat vesselit olisivat omana riesana.
Pakko myöntää, etten itsekään puomillisissa tasoristeyksissä hiljentele. Nopeusrajoitus on tällaisissa paikoissa usein sellainen, että kolahduksen kannalta ei ole tarvetta hiljentää, tai siis mitä nopeampi tie, sitä paremmin kiskot on upotettu tiehen. Ja puomeihin luotan kyllä. Hidastatko oikeasti vaikka nopeusrajoitus olisi 80km/h, tai vaikka Turun keskustan Ratapihankatua vastaavassa paikassa? http://maps.google.fi/maps?f=q&sour...d=ES1v6pgahBsUOqPcOkWtrA&cbp=12,221.69,,0,5.5Kovasti ihmetyttää, että ihmisiä ei ole ilmeisesti opetettu hidastamaan tasoristeysten kohdalla.
Ei kun nyt on kyseessä ihan kotimainen kaveri...meikäläinen. Miksi tähän pitää sotkea joitain surkeita ulkomaaneläviä?
Näemmä businekselle olisi tarvetta kun lukee näitä viestejä. Oletetaan, että velka on 100 euroa. Ostan sen suoraa vaikkapa 50 eurolla ja paiskaan korot päälle. Surkea "uhri" maksaa mulle suoraa tuon 100 euroa koska en ole sen kaveri ja osaan kovistella. Tunnin duunilla rikastun satasella ja kukaan ei ole velkaa enää kellekään...kaikilla on vieläpä hyvä mieli koska sormia ei katkottu.