Ihmettelyketju

  • 6 381 991
  • 38 790

Kaner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hawks, SaiPa
Lisäksi Salak on ollut AHL:ssa ihan loistava.
Mistä näin päättelet? Game worn -pelipaidan hinnasta? Tilastot eivät nimittäin tue tuota väitettä, sillä Salak on kahdenkymmenen huonommalla puolella niin torjuntaprosenteissa, päästettyjen maalien keskiarvossa kuin nollapeleissä. Voittoja on toki kertynyt ihan kiitettävästi. Mutta että Salak olisi ollut ihan loistava, eiiih.
 

Konnamuori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se mikä johtaa.
Ihme homma että jotkut maksavat koiranpennusta yli tuhat euroa. Samalla hinnalla saisi esim. Haitista ihan oikean ihmisen. Sen ymmärrän jos kyseessä on hyötykoira, mutta semmonen sylissä kannettava karvakasa..
 

Kissa Jansson

Jäsen
Suosikkijoukkue
We never give in
Minkäslaisia ne oikeat haitilaiset ihmiset sitten on? Onko niistä jotain hyötyä vai kannetaanko niitä vain sylissä? Itse en käyttäisi tonnia kumpaankaan.
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Siinä yritetään vedota katoavaan luonnonvaraan, eli ihmsiten kykyyn välittää lapsista. Vetoamisen taustalla on haihtuva toive siitä, että tuohon kyseiseen autoon pidettäisiin edes sekunnin turvaväli, eikä sitä yritettäisi kiilata ojaan tai vastaantulevan rekan eteen.

Ihmetyttää muuten se, miksi jo ajatus lasten olemassaolosta on sinulle niin suunnattoman vastenmielinen. Tämä on tullut esiin monista kirjoituksistasi. Osaatko selittää, mistä se johtuu?

Eikö kaikkien autojen kohdalla tulisi toimia samoin riippumatta siitä onko autossa lapsia vai ei?

Eipä se ajatus lasten olomassaolosta ole minulle sen vastenmielisempi kuin monelle ajatus siitä, että ikäiseni nainen ei halua koskaan lasta. Et muuten uskokaan kuinka kova paikka tämä on monelle ulkopuoliselle. Se kun nyt vaan on väärin ja luonnotonta, jos kolmikymppinen nainen ei halua lasta nyt eikä tulevaisuudessa. Vielä luonnottomampaa on, jos nainen ei pidä vauvoja/lapsia söpöinä ja ihanina tai halua ottaa näitä syliin.

Minulle lapset eivät merkitse juuri mitään, mutta ymmärrän kyllä, että vanhemmille lapset ovat maailman tärkein asia. Tosin sitä mieltä olen, että ensin pitäisi tarjota koti niille lapsille, jotka ovat ilman kotia ja vasta sen jälkeen alkaa puskea omia lapsia maailmaan.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ihme homma että jotkut maksavat koiranpennusta yli tuhat euroa. Samalla hinnalla saisi esim. Haitista ihan oikean ihmisen. Sen ymmärrän jos kyseessä on hyötykoira, mutta semmonen sylissä kannettava karvakasa..

Minä luulisin että minulle olisi enemmän iloa tuosta sylissä kannettavasta karvakasasta kuin Haitilaisesta ihmisestä.
 

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals
Minä luulisin että minulle olisi enemmän iloa tuosta sylissä kannettavasta karvakasasta kuin Haitilaisesta ihmisestä.

Paitsi jos kouluttaa/ohjelmoi sen haitilaisen siivoamaan. Sekä, jos se on näpsäkän näköinen nainen niin... Myös tekemään ruokaa.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
...Minulle lapset eivät merkitse juuri mitään, mutta ymmärrän kyllä, että vanhemmille lapset ovat maailman tärkein asia. Tosin sitä mieltä olen, että ensin pitäisi tarjota koti niille lapsille, jotka ovat ilman kotia ja vasta sen jälkeen alkaa puskea omia lapsia maailmaan.

Minusta jokainen saa tehdä valintansa vanhemmuuden suhteen, mutta jälkimmäinen lauseesi kertoo nimenomaan sen ettei sinulla ole omia lapsia. Oma lapsi herättää normaaleissa vanhemmissa sellaisia tunteita, joita ei voi mitenkään kuvailla vaan ne pitää kokea. Jos sinulla olisi tämä kokemus, et kirjoittaisi jälkimmäistä lausetta.
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Nyt kyllä naurattaa. Täydellinen päivä Lukkofanille, 5-0 turpaan Tepsiltä ja vielä viedään kuin kuoriämpäriä Jatkoajassa. Hyvä aprillipila, varsinkin tuo kuva räjäytti pankin.

Mautonta ilkuntaa, mutta suon sen sinulle. Mistähän kuvasta nyt on kyse? Tosin ei viety, kun kuoriämpäriä. Sanoinhan, että sekunnissa muistin, mutta oli myöhäistä. No Ilkkukkaa nyt sitten saatana. Mä otan oluen ja nukun mukavasti ja te vaan ilkutte, lälälää.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Eikö kaikkien autojen kohdalla tulisi toimia samoin riippumatta siitä onko autossa lapsia vai ei?

Ilman muuta, kunhan se ei tarkoita muiden asettamista jatkuvaan hengenvaaraan. Valitettavasti liian monelle se tarkoittaa juuri sitä. Tuo tarra yrittää vedota nimenomaan siihen, että vaikka tollokuski yleisesti paskat välittää muiden hengestä ja terveydestä, niin ehkä tietoisuus vaaraan asetetusta lapsesta saa tollon käyttäytymään vähän fiksummin edes hetkeksi. Eiköhän kaikki tiedä, että harvaan tuo tehoaa.

Tiedän muuten sen, että monelle on kolmekymppinen lapseton nainen kauhistuttava ajatus. Sattuneesta syystä en tiedä, miltä noista naisista tuntuu, mutta tiedän, ettei ympärillä kaikki ymmärrä ratkaisua. Siitä ollaan varmasti samaa mieltä, että päätös lasten hankkimisesta tai hankkimatta jättämisestä tulisi olla jokaisen oma, ja muiden on siihen tyytyminen - mikäli edes on tarvetta tyytyä moiseen päätökseen. Ja siitäkin, että ihmisen tulisi ehdottomasti kasvaa ensin itse aikuiseksi, ja hankkia lapsia vasta sitten. Se olisi ihan kaikkien etu.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Kuuntelen tässä kaverin innoittamana Opethia.

Musa on aivan saatanan hyvää, mutta minkä vitun takia toi "laulu" on tota "örinää"?

Täähän olis ehkä maailman paras bändi, jos näillä ois laulaja.
Saatan olla ehkä hiukan vanhanaikanen, mutta toi vitun örinä vituttaa.

edit: moon kohta koukussa kaikesta huolimatta.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Minulle lapset eivät merkitse juuri mitään, mutta ymmärrän kyllä, että vanhemmille lapset ovat maailman tärkein asia. Tosin sitä mieltä olen, että ensin pitäisi tarjota koti niille lapsille, jotka ovat ilman kotia ja vasta sen jälkeen alkaa puskea omia lapsia maailmaan.
Kovin voimakkaasti vain tunnut reagoivan suurin piirtein jokaiseen viestiin täällä, jossa jotain lapsista mainitaan. Ettei nyt vain olisi piilevän äidinvaiston paniikinomaista kätkemistä?

Jos kuitenkin olet tosissasi, sanon samat sanat kuin Tosifanikin, eli jos et ole kokenut vanhemmuutta, että yksinkertaisesti tajua, mistä on kyse. Ei rakastumistakaan voi tajuta ennen kuin sen itse kokee, vaikka kuinka fantasioisi. Vanhemmuudessa kontrasti on vielä suurempi. Ja nyt kaikille herkkänahkaisille lapsettomille tarkennuksena, että en aseta näitä kokemuksia mitenkään järjestykseen. Rakastumista pystyy aistimaan ihastumisen kautta, vanhemmuuteen ei ole samanlaista esivaihetta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös