Ihmettelyketju

  • 6 390 746
  • 38 805

Bast

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Trojans, TuTo, Miami Dolphins, FC Inter Turku
Ihmettelen tätä Rwanda -oikeudenkäyntiä. Miksi ihmeessä tätä pitää käydä suomalaisessa oikeusistuimessa? Onko suomalaisella käräjäoikeudella toimivaltaa tai asiantuntemusta yleensäkään? Miksei tätä käydä Rwandassa tai vaikka Haagin kv.tuomioistuimessa tai jossain ihmisoikeustuomioistuimessa? Miksi minä maksan verorahoillani käräjäoikeuden matkoja edestakaisin Rwandaan, Tansaniaan ja ties minne?

Miksi, miksi?

Se on ihan Ruanda vaan näin meidän suomalaisten kesken.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Jotkut kuvittelevat että yökerhojen ikäraja on ehdoton, vaikka näinhän ei ole. Kunhan henkilö on 18v täyttänyt saa ravintola päättää itse ketä sisään ottaa.

Näinhän asia ei tietenkään ole. Suomessa on syrjintä kiellettyä, perustuu se sitten mihinkä tahansa. Näin ollen myöskään ikäsyrjintää ei saa harrastaa. Joten jos yökerhon/baarin/jne sisällä on 18v porukkaa, vaikka "ikäraja" on 20v, niin mitään oikeutta heillä ei ole enää käyttää tuota "ikärajaa" muihin alle 20v ihmisiin, kunhan he ovat vain täysi-ikäisiä.
Joillakin vip-korteilla tuota ikäraja hommaa ymmärtääkseni kierretään, mutta en sitten tiedä menisikö tuokaa oikeudessa läpi, jos joku siitä haluaisi jutun tehdä.
Pointtina kuitenkin, ravintoloilla ei ole mitään oikeutta harrastaa valikoitua rasismia, perustuu se sitten sukupuoleen, rotuun, ikään, jne.

Wikipedia syrjinnästä
 
Viimeksi muokattu:

TF-79

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO. Pekka Virran nakkipiirakat.
Joten jos yökerhon/baarin/jne sisällä on 18v porukkaa, vaikka "ikäraja" on 20v, niin mitään oikeutta heillä ei ole enää käyttää tuota "ikärajaa" muihin alle 18v ihmisiin, kunhan he ovat vain täysi-ikäisiä.

Meneekö mulla nyt tuo yksi lause jotenkin ohi, vai miten alle 18v ihminen voi olla täysi-ikäinen? siis Suomessa.
Tässä varmaan oli nyt jotain, mitä tyhmä maalaisjuntti ei ymmärrä?
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Meneekö mulla nyt tuo yksi lause jotenkin ohi, vai miten alle 18v ihminen voi olla täysi-ikäinen? siis Suomessa.
Tässä varmaan oli nyt jotain, mitä tyhmä maalaisjuntti ei ymmärrä?

Daa, piti kirjoittaa 20v, mutta jostain syystä tuo 18v oli liian syvällä iskostunut jotta olisi saanut kirjoitettua oikein.

P.S. Tyhmä maalaisjuntti olen itsekkin.
 
Aina välillä käy niin, että esim. autossa radiota kuunnellessa sattuu kahdelta eri kanavalta tulemaan sama kappale samaan aikaan. Jo se saa aikaan pienen "elämyksen". Noh tänään satuin surffaamaan kanavia telkkarin puolella ja neloselta tuli joku jenkkiläinen komediasarja. Sarjan kyseisessä kohtauksessa soi taustalla Elviksen A little less conversation, siis se uudelleen sovitettu versio. No seuraavana kanavalistalla on FST5 ja siellä pyöri TV nytt(?). Kuinka ollakaan, samainen Elviksen biisi ja sama versio soi taustalla tälläkin kanavalla. Siis sama biisi ensin ensin jenkkisarjassa ja heti perään ruotsinkielisen ajankohtaisohjelman taustalla samalla kun ruudulla näytetään jonkun lihajalostamon tuotantolinjaa. Melko hämmentävää. Radiossa tuo nyt ei niin ihmeellistä ole jos ei jokapäiväistäkään, mutta telkkarin puolella suorastaan ihmettelyn arvoinen ja sitä kautta ihmettelyketjun kamaa.
 

tiuke

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Huomenna pelataan viimeinen täysi SM-Liigakierros ennen taukoa. Ottelupäiviä kertyy kuitenkin 18, joten kovin reikäjuustoa on ohjelma. Ymmärrän, että esim. tulosvedon kantilta on hyvä jakaa pelejä useammalle päivälle, mutta 1/18 on kyllä aika helvetin vähän. Täydet kierrokset on kuitenkin aina mielenkiintoisimpia. Jos jotain positiivista hakee, niin Liigapörssiin tämä tuo lisää variaatioita ja mahdollisuuksia.

Runkosarjan loppuun mennessä on 29 pelipäivää ja näistä täysiä kierroksia on 7. Seitsemästä 5 on viimeisen 7 kierroksen aikana, joten huomisen jälkeen on edessä pitkä pätkä, jonka aikana tulee vain yksi (2.3.2010) täysi kierros.
 

Seymon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Punakeltaiset och världens bästa Karlsson
Ihmettelen tätä Rwanda -oikeudenkäyntiä. Miksi ihmeessä tätä pitää käydä suomalaisessa oikeusistuimessa? Onko suomalaisella käräjäoikeudella toimivaltaa tai asiantuntemusta yleensäkään? Miksei tätä käydä Rwandassa tai vaikka Haagin kv.tuomioistuimessa tai jossain ihmisoikeustuomioistuimessa? Miksi minä maksan verorahoillani käräjäoikeuden matkoja edestakaisin Rwandaan, Tansaniaan ja ties minne?

Miksi, miksi?

Sitähän tässä on tullut itsekin funtsineeksi. Tais se Porvoon käriksen laamannikin olla sitä mieltä, että oikea forum olis jossain muualla kuin täällä. Syynä suomalaiseen oikeusistuimeen ovat varmaan jotkut ihmisoikeussopimuksen artiklat, jotka mahdollistavat käsittelyn täällä. Tämä siis vain villi arvaus.

Ihmetyttää ja oikeastaa myös vituttaa, että asiassa avustajiksi ovat valikoituneet b-luokan lakimiehet; Ville Hoikkala ja sitten se Ingrid Heickell (vai miten kirjoitetaankaan). Ne tekee melkoisen laskun tosta jutusta ja rahathan tulee Suomen valtion lompakosta, tietysti.
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Miksi minä maksan verorahoillani käräjäoikeuden matkoja edestakaisin Rwandaan, Tansaniaan ja ties minne?

Miksi, miksi?

Kuinka paljon sinun maksamia verorahojasi on tuohon oikeuskäsittelyyn mennyt?
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Ihmettelen sitä miksi minä ihmettelen niin paljon kaikenlaisia asioita.

Kuulun jopa Jatkoajan eniten ihmettelijöiden TOP kymppiin. Olen sijalla 10.
 

FutureHockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS - Connorit Bedard & McDavid
Ihmettelen moderaattoreiden hidastakin hitaampaa toimintaa nimimerkki S. Averyn suhteen...
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joo ihmeellisen jännäksi on tää elämä viime aikoina mennyt. Äsken poliisit ampui jotakuta tossa rappukäytävässä. Ihan tän oven edessä oli veritahroja. Kaks pamausta vaan kuului ja sitten kauhea huutelu ja koirien haukunta. Muutenkin on nyt kuukauden aikana sattunut kaikenlaista, mutta tää nyt ehkä veti pohjat. Muijan luona täällä Herttoniemessä siis.
 

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
Maikkarin uutisoinnista on tässäkin foorumissa paljon kirjoitettu ja tässä taas yksi luku lisää... Äsken huomasin, että MTV3:n Tekstikanavalla Laura Lepistön EM-hopeasta on kirjoitettu urheilusivuilla, ei haastattelua. Sen sijaan Kiira Korven neljännestä sijasta on juttu haastattelun kera viihdeuutisten puolella.
 

Rattlehead

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gundit
En varmaan ikinä lakkaa ihmettelemästä kuinka vitun tyhmä ihminen osaa olla.

Lainaus Wikipediasta: "Venäläinen ruletti tuli suurelle yleisölle tunnetuksi elokuvasta Kauriinmetsästäjä. Elokuva innoitti monia ihmisiä kokeilemaan venäläistä rulettia kohtalokkain seurauksin. Myös Suomessa tapahtui venäläisen ruletin aiheuttama kuolema heti, kun elokuva oli esitetty televisiossa."

Näille on onneksi omat palkintonsa vuosittain, nimeltään Darwin Awards.
 

tty_01

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
Lainaus Wikipediasta: "Venäläinen ruletti tuli suurelle yleisölle tunnetuksi elokuvasta Kauriinmetsästäjä. Elokuva innoitti monia ihmisiä kokeilemaan venäläistä rulettia kohtalokkain seurauksin. Myös Suomessa tapahtui venäläisen ruletin aiheuttama kuolema heti, kun elokuva oli esitetty televisiossa."

Näille on onneksi omat palkintonsa vuosittain, nimeltään Darwin Awards.

Darwin Awards kirjassa taisi olla tarina neropatista joka innostui kokeilemaan peliä puoliautomaattipistoolilla, varma voitto.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Sitä ihmettelen, että miksi Suomessa ihmiset vetävät itsensä piippuun tai kiikkuun työpaikkansa takia. Jokainen työssäkäyvä tuntuu olevan perin uupunut duunipäivänsä jälkeen ja valittaa, että ylitöistä ei saa edes palkkaa, ja kotonakin on töitä tehtävä - ilmaiseksi. Myös sairaana käydään töissä.

Minkä vitun takia, eiköhän se oma elämänlaatu ole tärkeämpää kuin työnantajan voitot?
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Sitä ihmettelen, että miksi Suomessa ihmiset vetävät itsensä piippuun tai kiikkuun työpaikkansa takia. Jokainen työssäkäyvä tuntuu olevan perin uupunut duunipäivänsä jälkeen ja valittaa, että ylitöistä ei saa edes palkkaa, ja kotonakin on töitä tehtävä - ilmaiseksi. Myös sairaana käydään töissä.

Minkä vitun takia, eiköhän se oma elämänlaatu ole tärkeämpää kuin työnantajan voitot?

Samaa olen aina sanonut, tällä hetkellä sitä voi jankata omalle muijalle. Hän kaiken huipuksi tekee asiassa vielä itsestään marttyyrin. Suhteellisen rasittavaa, mutta olenkin sanonut, että siitä vain. Jos paskaa duunia tekee paskoilla ehdoilla, alkaa olla jo pikkuhiljaa omassa touhussa paljonkin vialla.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Samaa olen aina sanonut, tällä hetkellä sitä voi jankata omalle muijalle. Hän kaiken huipuksi tekee asiassa vielä itsestään marttyyrin. Suhteellisen rasittavaa, mutta olenkin sanonut, että siitä vain. Jos paskaa duunia tekee paskoilla ehdoilla, alkaa olla jo pikkuhiljaa omassa touhussa paljonkin vialla.

Sen ymmärrän, että pienyrityksen omistaja vääntää muutaman tunnin yöunilla, kun pitää hoitaa kaikki lailliset velvollisuudet. Mutta suuressa voittoa tuottavassa yrityksessä toimistotyötä tekevän ihmisen burnout ei mahdu minun kaaliini. Huokaillaan ja tuskaillaan sitten kun saa vähän aikaa olla kotona. Tietenkin ensin on haettu lapset, käytetty koira, syötetty lapset ja koira, pesty pyykit, tiskattu astiat, kerätty kersojen ja koiran lelut. Kesken Greyn anatomian pitää vielä avata läppäri, ja katso! pari tuntia vielä Exceliä ja sitten pääseekin nukkumaan jos vaan Tiiti-Kuuku nukkuu kerrankin rauhassa.
 

pongo

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ihmettelen kaunoluistelemisen MM-kisojen loppunäytöstä. Miksi urheilijat lähtevät tuollaiseen? Miksei esim. yleisurheilun MM-kisoissa kilpailla ensin kahta viikkoa, ja päätetä kisoja loppunäytökseen jossa jokainen urheilija käy tekemässä näytössuorituksen omissa lajeissaan?

Tai eikö samalla logiikalla jääkiekko-ottelu pitäisi päättää suureen näytösotteluun? Tai 50 kilometrin hiihdon jälkeen hiihtäjät voisivat hiihtää vielä 20 kilometrin näytöshiihdon.

Mitäpä tuota.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Ihmettelen kaunoluistelemisen MM-kisojen loppunäytöstä. Miksi urheilijat lähtevät tuollaiseen?

Ehkäpä perinteeseen kuuluu antaa näille taitoluistelijoille vapaus esittää taiteellista osaamistaan, koska nämä varsinaiset ohjelmat kuitenkin kieltävät tiettyjen liikkeiden ja liikesarjojen tekemisen. Loppunäytöksessä luistelijat saavat sitten näyttää tämänkin repertuaarinsa yleisölle. Jos yleisö ei sitä haluaisi nähdä niin tokkopa kyseistä näytöstä kovinkaan kauaa järjestettäisi. Enkä näe syytä lopettaa tällaista traditiota (vaikka en itse taitoluistelua katso pätkääkään). Kokonaisuudessaan minusta tällainen on kuitenkin miellyttävä päätös kisoille, kilpailijatkin (ne jotka sijoituksensa puolesta näytökseen saavat osallistua) saavat paineetta esiintyä ja tuoda kaiken osaamisensa esille.

vlad.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Olen kyllä hyvin pitkälti samoilla linjoilla tuon elämänlaadun <=> rahan suhteen

Sittenhän se menee vaikeaksi, jos puoliso haluaa molemmat. Kumppanin, jolla on iso palkka, jolla sitten ostella 500 000 euron kämppä ja kaikki muu tarvittava. Tämän saman kumppanin pitäisi sitten tehdä vähemmän töitä ja oltava enemmän perheen kanssa.
Työssä raatava puoliskokin saattaisi itse olla ihan valmis ottamaan rennommin ja satsaamaan elämänlaatuun, mutta siitä saatava raha ei sitten riittäisi kaikkeen kivaan.
 

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
Ihmettelen kaunoluistelemisen MM-kisojen loppunäytöstä. Miksi urheilijat lähtevät tuollaiseen?

Vladilta jo hyvä vastaus, heittäisin vielä yhden lisäyksen, koska ymmärtääkseni loppunäytökseen osallistuvat urheilijat saavat osan loppunäytöksen lipputuloista, näin muistan joskus jostain lukeneeni ja jos kisaviikon jälkeen urheilija voi tehdä muutaman tonnin ekstra-ansioita niin miksipä ei kävisi persettä pyörittämässä muutaman minuutin?

Itse olen yleensä aina seurannut juuri tuon loppunäytöksen, koska varsinkin miesluistelijat esittävät aina jotain sellaista mitä on vaikea ymmärtää kenenkään osaavan tehdä luistimilla jäällä. Naisia (kuten Kiira tänään poliisiasussa) on mukava katsoa, silmänruokaa, mutta usein ihmettelen, miksi naiset aina keskittyvät vain juuri noilla rooliasuilla leikkimiseen, mutta varsinainen suoritus eri variaatioineen on yleensä samaa mitä nähdään muutenkin kilpailusuorituksissa. Se tummaihoinen bonalii vai mikä se nyt oli, heitti aikoinaan loppunäytöksessä voltin, ainoa nainen jonka olen tuon tempun nähnyt koskaan tekevän.

Turha verrata eri lajeja, miksi taitoluistelussa on loppunäytös, mutta muissa lajeissa ei. Jos vertailuun lähtee, on se loputon tie, eihän esim. 10 000 metrin ratajuoksussakaan juosta lämmittelykierrosta vaikka formuloissa se tehdään.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös