Ihmettelyketju

  • 6 385 692
  • 38 799

J.Petke

Jäsen
Ihmettelen sitä, että miksi tuo hyperlinkin tekeminen on itselleni täysin ylivoimaista. Joskus sen opin, mutta nyt taas ei onnistu millään. Hitto kun pitää olla kädetön näiden koneiden kanssa!

Kirjoita "teksti" minkä haluat näkyvän linkkinä. Kopio linkin osoite ja paina tuota maapallomerkkiä. Liitä osoite siihen kenttään ja testaa vielä lopullisessa versiossa, että linkki toimii.

Voila.

(linkki johtaa Jatkoajan keskustelupalstalle, vapaa keskustelu kohtaan)
 

kamik

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihmettelen tätä suomalaista kesää ja kesä säitä. Jo viime kesä oli kylmä ja sateinen, mutta nyt näyttää ainakin Kuusamossa melko huonolta. Lumisadetta viime yönä ja ihan reilusti lunta maassa. Kuva Kuusamosta.

Missä se ilmaston lämpeneminen näkyy?
 

Merovingi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Blue Jackets
Samaa ihmettelee täällä itse Kuusamossa asuvakin. Tänäänkin tullut pieniä lumikuuroja (muutaman minuutin mittaisia) ja ilma on kylmä. Nytkin vain 6,5 astetta. Viime viikolla oli jatkuvasti 20-25 astetta lämmintä.

Irvailut siitä, että Kuusamo on Suomen Siperia tuntuvat kyllä aika todenmukaisilta välillä.
 

RCY#7

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk, Dallas Stars, Habs, Liverpool, Suomi
Ihmettelen kovasti mistä johtuu se, että netti yhteys pätkii jo toista päivää vaikka mitään erityistä syytä en näillä taidoilla ole yhteydestä löytänyt. Onkohan muilla ollut samaa vikaa? Onko täällä koko maailma tullut paskojen kelien takia nettiin ja hommat tölkkii sitä kautta. MNK:aa ajaessakin lentää palvelimilta pihalle tuosta vaan.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Ihmettelen kovasti mistä johtuu se, että netti yhteys pätkii jo toista päivää vaikka mitään erityistä syytä en näillä taidoilla ole yhteydestä löytänyt. Onkohan muilla ollut samaa vikaa? Onko täällä koko maailma tullut paskojen kelien takia nettiin ja hommat tölkkii sitä kautta.

Samaa on minunkin netti puuhannut juurikin toista päivää. Hermot on meinannut kerran jos toisenkin tämän takia mennä. No ei voi mitään.
 

Wrighter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Buffalo Sabres
Porissa pätkii myös ja sekös vituttaa. Tai tässä tapauksessa ihmetyttää. Maailma on ihmeellinen paikka asua.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Mikä ihmisiä oikein vaivaa? Miksi pitää soitella, vaikkei ole mitään oikeaa asiaa? "Joo, mä tossa just syötin pojan ja aattelin keittää ittelleni kahvit... Veikkakin kävi tuossa pyörähtämässä, se tartti autoa lainaan, kun niiden oma on huollossa... Meinattiin käydä illalla vielä Tommin kanssa ruokakaupassa, pitäis pojalle ostaa niitä sellaisia pilttejä, joissa on vähän pureskeltavaakin mukana... Kyllä muuten tuollainen pieni mies syökin, kyllä niihin rahaa saa menemään..."

So? Ihan oikeasti, kiviäkin kiinnostaa. Älkää prkl soitelko, jos ei ole oikeaa asiaa.

Ja vielä vinkiksi vanhemmille: älkää kiltit lässyttäkö ja pöristelkö iki-ihanille vauvoillenne samalla kun puhutte meidän lapsettomien kanssa puhelimessa. Me emme halua kuunnella. Jos ipana vaatii jakamattoman huomionne, lopettakaa puhelu ja soitelkaa paremmalla ajalla uudestaan.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tänään illalla joku tyttönen soitti ja yritti puhelimitse myydä minulle partahöylää, olisi lähettänyt kokeiltavaksi ja sitten olisi ilmeisesti alkanut postiin tupsahdella näitä höyliä tasaisin väliajoin. Mutta tuo ei ollut se ihmetyksen aihe vaan se että tarkkaillaankohan minua jossain kun tuntuvat niin tarkkaan tietävän tarpeeni? Tämä meikäläisen kesäparta on nimittäin taas päässyt karkaamaan sellaisiin mittoihin että höylä kieltämättä saattaisi olla tarpeen... Jostain tuo tyttönen on varmaan urkkinut että tuolle karvanaamalle kannattaisi nyt tyrkyttää höylää...

Olenhan nimittäin ennenkin ihmetellyt tätä, kun minulle tulee jatkuvasti sähköpostiin mainoksia penistä suurentavista pillereistä yms. peniksenkehittimistä, että mistä ihmeestä ne voivat jossain Amerikassa asti tietää... Kun en ole tietääkseni kovin paljoa julkisesti tätä nysääni esitellyt...

Mystistä...
 
Suosikkijoukkue
TPS
Käppäilin tänään noin neljän aikoihin Kaivokatua ja Sports Academyn kohdalla väistin täpärästi golfpallon! Ei, pallo ei tullut Sportista vaan jostain Sokoksen suunnalta. Vauhtia pallolla oli sen verran ettei todellakaan tehnyt mieli jättää päätä väliin. Pallo katosi lähellä oleviin rappusiin.
Ihmettelenkin, että harrastaako porukka jotain helvettin urban golfia Helsingin keskustassa. Menisiviät sinne viheriöille noloilemaan ennemmin...
 

Ruutu8

Jäsen
Onko Jussi "Wiener Stadhalle" Saarinen tehnyt Urheiluruudulle ikinä yhtään juttua, jossa hänen oma pärstänsä ei olisi näkynyt missään vaiheessa raporttia?

Tänään taas NHL:n finaaleita läpikäyneessä jutussa olisin voinut laittaa autoni, vaimoni ja telkkarini vetoa että jossain vaiheessa Saarisen villenylund/jarikorpisalo -kampaus pamahtaa eetteriin! Kuinkas kävikään?
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Onko Jussi "Wiener Stadhalle" Saarinen tehnyt Urheiluruudulle ikinä yhtään juttua, jossa hänen oma pärstänsä ei olisi näkynyt missään vaiheessa raporttia?
Samaan muuten kiinnitin huomiota pari päivää sitten. Sellainen "katsokaa nyt hei, täällä Detroitissa ollaan" -fiilis vähän jäi. Tänään siis taisi oikein Pittsburghissa kaiketi postailla?
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Montakin ihmettelyn aihetta saisi siitä, että miksi American Chopper -moottoripyöränrakenteluohjelmassa oli fender suomennettu puskuriksi useaan otteeseen...
 

d2uce

Jäsen
Montakin ihmettelyn aihetta saisi siitä, että miksi American Chopper -moottoripyöränrakenteluohjelmassa oli fender suomennettu puskuriksi useaan otteeseen...

Ihmettelin samaa eilen. Taisivat tehdä sitä Intelin pyörää ja kävin siinä välissä jääkaapilla ja tulin takaisin ja Paulie puhui jotain puskureista. Ajattelin, että johan tulee mielenkiintoinen pyörä.

American Chopper on myös alkuteksteissä suomennettu komeasti "AMERIKKALAINEN MOOTTORIPYÖRÄ". En tuohon ole aiemmin kiinnittänyt huomiota, mutta aika vetävältä kuulostaa tuo suora käännösnimi.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Ihmettelin samaa eilen. Taisivat tehdä sitä Intelin pyörää ja kävin siinä välissä jääkaapilla ja tulin takaisin ja Paulie puhui jotain puskureista. Ajattelin, että johan tulee mielenkiintoinen pyörä.

Itse katsoin I, Robot pyörää Discoveryltä ja samanlailla itse mielenkiinnolla aloin odottelemaan tulosta.. Siinä myös Mickeyllä oli jotain juotavaa kädessään ja tarjosi sitä muille pyörän kimpussa olleille, niin oli käännetty "Antaisitteko vähän tilaa", josta tuli mieleen joku ääninauhalta suomennos. Mutta sekään ei selitä tuota toista virhettä.

Joo, taitaa toi tönkkö nimi ainakin Discoveryllä johtua siitä, kun kanava siirtyi "suomalaiseksi" ja kaikki sitten toki piti kirjaimellisesti suomentaa alusta loppuun...
 

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
Our Small World - YouTube

Potuttaa aina tajuta oma mitättömyytensä maailmankaikkeuden yleiskuvassa. Juuri tämä minun ongelmani tämän minun tietokoneeni kanssa on tärkeä, hitto soikoon!

Näinpä juuri. Ei pidä paikkaansa että ihmiskunta olisi vain pieni kärpäsenpaska universumissa, paljon pienempiä ollaan.
 

Rocco

Jäsen
Montakin ihmettelyn aihetta saisi siitä, että miksi American Chopper -moottoripyöränrakenteluohjelmassa oli fender suomennettu puskuriksi useaan otteeseen...
Ja erään jakson alussa puhuttiin sanasta chopper -> kopteri. Ja ei, kyseessä ei ollut se jakso missä rakennettiin sotilashelikopterin pohjalta stealth-chopper.

Luulisi että kääntäjätkin edes vähän seuraisi mitä ohjelma koskee, eikä vaan käännä korvakuulolta.
 

Konsta Kepuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Athletic Bilbao, Tahko, Pool, Saints
Ja erään jakson alussa puhuttiin sanasta chopper -> kopteri. Ja ei, kyseessä ei ollut se jakso missä rakennettiin sotilashelikopterin pohjalta stealth-chopper.

Luulisi että kääntäjätkin edes vähän seuraisi mitä ohjelma koskee, eikä vaan käännä korvakuulolta.
Eikös tuo kopteri ole tässä tapauksessa ihan hyvä suomennos. (Linkki osoittaa moottoripyörälehti "Kopterin" nettisivulle.)
 

TAM

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers
Ja erään jakson alussa puhuttiin sanasta chopper -> kopteri. Ja ei, kyseessä ei ollut se jakso missä rakennettiin sotilashelikopterin pohjalta stealth-chopper.

Luulisi että kääntäjätkin edes vähän seuraisi mitä ohjelma koskee, eikä vaan käännä korvakuulolta.

Itse ihmettelin tuota kopteritermiä jossain lehtijutussa liittyen moottoripyörämessuihin. Itsehän en moottoripyöristä tiedä mitään, mutta silloin tuli hieman googlailtua ja tulin siihen tulokseen, että tuota kopteri-termiä käytetään ilmeisesti ihan oikeasti moottoripyöräpiireissä. Nettisivujensa mukaan Suomen vanhin toimiva moottoripyörälehti on jopa nimeltään Kopteri. Sitä en sitten tiedä onko tuo kuinkakin yleisesti käytössä.

EDIT:Todella hidas :).
 

koo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Blondin päiväkirja

Olen saanut kaikki kesähommat kivasti tehtyä ja päässyt näin hyvissä ajoin käsityö osioon. Nyt teen paperinarusta ryijyä ja ajattelen siinä samalla, koska minulla on kesäisin tapana ajatella, talvella en ehdi.
Monta asiaa olen saanutkin ajattelun avulla pois päiväjärjestyksestä mutta epäselviä tuntuu riittävän ihan liikaa, ja lisää tulee päivittäin, onneksi ryijyni on iso ja työläs.

Kaikista eniten ajatteluttaa Koukkuniemen vanhainkoti Tampereella. Siellä ei nykyään pestä vanhuksia kuin kerran kahdessa viikossa. Eivät kuulemma ehdi ja lisäväkeä ei palkata koska säästetään. Varmaan vanhuksilla kiva lirauttaa vaippoihinsa kun tietää, että pääsee parin viikon kuluttua suihkuun. Tuollainen säästäminen on ihan sikamaista touhua ja harmittaa kun en ole monen päivän pohtimisella keksinyt tuohon hygieniaongelmaan ratkaisua.

Toiseksi eniten ajattelen tuota taloustietojen pimittämisjuttua. Yksi kyselee, arvatenkin ihan syystä, budjetin perään niin toinen vastaa, että ei tässä mitään, kaikki on kerrottu mitä tiedetään. Herranjestas, onko tuo edes tottakaan.
En olisi kyllä uskonut, että minun täytyy omien budjettieni lisäksi vielä valtionkin vastaavia miettiä.

Kolmantena ihmetyttää tämän yhden huutokauppaus. Ei tuossakaan ole mitään järkeä lähteä parilla sentillä kauppatavaraksi vaikka kuinka saisi kaupan päälle kuohujuomaa. Eikö tuollaiseen voisi joku naislaki puuttua kun itse ei ymmärrä.

Jatkan taas pari kerrosta ryijyäni ja ajattelen lisää. Jos joku keksii sillä välin tuohon Koukkuniemijuttuun ratkaisun niin olkoon hyvä ja kertokoon mitä kernaimmin. Noista kahdesta muusta pykälästä ei niin väliä, selvittäköön itse ”soppansa” mutta suihkuun on mummojen ja pappojen päästävä ennen kuin minun ryijyni valmistuu.

Terveisin koo
 

Tiityy

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Habs, D Team + Maajoukkue
Olen saanut kaikki kesähommat kivasti tehtyä ja päässyt näin hyvissä ajoin käsityö osioon. Nyt teen paperinarusta ryijyä ja ajattelen siinä samalla, koska minulla on kesäisin tapana ajatella, talvella en ehdi.
Monta asiaa olen saanutkin ajattelun avulla pois päiväjärjestyksestä mutta epäselviä tuntuu riittävän ihan liikaa, ja lisää tulee päivittäin, onneksi ryijyni on iso ja työläs.

Onnea matkaan! Äitini harrasti aikanaan pitsinnypläystä, mikä tietysti aluksi kiinnosti (siis kuusivuotiaana), lähinnä kai geometristen muotojen vuoksi ja myöhemmin hävetti. Nyt olisi komeaa tekaista omat pitsiset härpäkkeet tilaustyönä tyttölöille, vaan kun ei enää osaa. Kädentaitoja ei ole koskaan liikaa!
Kaikista eniten ajatteluttaa Koukkuniemen vanhainkoti Tampereella. Siellä ei nykyään pestä vanhuksia kuin kerran kahdessa viikossa. Eivät kuulemma ehdi ja lisäväkeä ei palkata koska säästetään. Varmaan vanhuksilla kiva lirauttaa vaippoihinsa kun tietää, että pääsee parin viikon kuluttua suihkuun. Tuollainen säästäminen on ihan sikamaista touhua ja harmittaa kun en ole monen päivän pohtimisella keksinyt tuohon hygieniaongelmaan ratkaisua.

Teknistä ratkaisua minullakaan ei ole tähän ongelmaan, mutta lupaan äänestää sitä, joka palauttaa Suomeen työvelvollisuuden. Työttömyyskorvausta vastaan kaikki esim. 20-30 vuotiaat joutuvat tekemään x määrän yleishyödyllistä työtä. Saadaan tämmöiset ongelmat pois mieltä riipimästä.

Toiseksi eniten ajattelen tuota taloustietojen pimittämisjuttua. Yksi kyselee, arvatenkin ihan syystä, budjetin perään niin toinen vastaa, että ei tässä mitään, kaikki on kerrottu mitä tiedetään. Herranjestas, onko tuo edes tottakaan.
En olisi kyllä uskonut, että minun täytyy omien budjettieni lisäksi vielä valtionkin vastaavia miettiä.

Veikko Vennamon äänellä: "Tämäää on poliittista peliäää...". Ainahan se on näin ollut, tarkat tiedot tulevat ministeriöistä hallituksen käyttöön, minkä Niinistökin mainiosti tietää. Ei ole edes kymmenes kerta kun tästä riidellään.
Kolmantena ihmetyttää tämän yhden huutokauppaus. Ei tuossakaan ole mitään järkeä lähteä parilla sentillä kauppatavaraksi vaikka kuinka saisi kaupan päälle kuohujuomaa. Eikö tuollaiseen voisi joku naislaki puuttua kun itse ei ymmärrä.

Valitettavasti ei voi. Järjestän muiden töiden ohessa vaikka mailmanrauhan, mutta naisen järjenjuoksun ymmärtämiseen eivät minun kykyni yllä.

Jatkan taas pari kerrosta ryijyäni ja ajattelen lisää. Jos joku keksii sillä välin tuohon Koukkuniemijuttuun ratkaisun niin olkoon hyvä ja kertokoon mitä kernaimmin. Noista kahdesta muusta pykälästä ei niin väliä, selvittäköön itse ”soppansa” mutta suihkuun on mummojen ja pappojen päästävä ennen kuin minun ryijyni valmistuu.
Terveisin koo

Valitettavasti ryijyn on oltava pirun iso, kun Suomessa on vaaliaseeksi otettu päinvastoin näiden työnvieroksujien hyysäys (joku pirun kansalaispalkka pitäisi saada, halavatun pilvenpolttajapullamössöreppahousulippispäät). Älä kuitenkaan vaivu synkkyyteen taikka murheeseen, Suomen kansa nousee vielä ja silloin iso luuta lakaisee kaiken kurjuuden ja vääryyden pois pois koko maasta.
 

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
Eilen pyöräkenkillä ihmettelin moottoripyörää, piti ihan poiketa suunnasta ja mennä katsomaan lähempää. Ennenkin olen moottoripyöriä nähnyt mutta en tämän kokoista, värkissä oli V8-moottori. Ilmeisesti ihan moottoripyörään tarkoitettu kun julmassa koneessa näin luki, oli bensatankkikin melkoisen möhkäle. Kyllä harrikat ja goldwingit kalpeni tämän masiinan rinnalla, ei varmasti aloittelijoille.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Onko radiomainoksista vastaavat ihmiset keskimäärin mielikuvituksettomampia ja tyhmempiä ihmisiä, vai mistä johtuu että ilmeisesti kaikkien heidän mielestä on tosi hyvä idea palkata Kari Hietalahti spiikkaamaan se mainos? Radio Rockia jos päivän kuuntelee niin ehkä 50% tuosta ajasta saa kuunnella Hietalahden ääntä.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Kaikista eniten ajatteluttaa Koukkuniemen vanhainkoti Tampereella. Siellä ei nykyään pestä vanhuksia kuin kerran kahdessa viikossa. Eivät kuulemma ehdi ja lisäväkeä ei palkata koska säästetään. Varmaan vanhuksilla kiva lirauttaa vaippoihinsa kun tietää, että pääsee parin viikon kuluttua suihkuun. Tuollainen säästäminen on ihan sikamaista touhua ja harmittaa kun en ole monen päivän pohtimisella keksinyt tuohon hygieniaongelmaan ratkaisua.

Itseasiassa näille vanhuksille tehdään jokainen aamu/päivä ns. "pikkupesu" jossa strategiset paikat pestään desinfioivilla pesuaineilla. Lisäksi jos paskat valahtavat vaippoihin niin aina tehdään pesu desinfioivilla aineilla ja joissain paikoissa myös silloin kun kuset sinne sattuvat lirahtamaan. Eihän tämä tietty vastaa sitä, että pääsee kunnolla suihkuun mutta ei sitä nyt tarvitse kuitenkaan viikkoja omissa kusissa olla vaikka joku niin voikin kuvitella.

Kyllähän minäkin tietty toivoisin, että vanhustenhuoltoon panostettaisi "hivenen" enemmän mutta taitaa olla turha toive tässä taloudellisessa tilanteessa (ja näillä arvoilla).

vlad.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös