Blondin päiväkirja
Olen saanut kaikki kesähommat kivasti tehtyä ja päässyt näin hyvissä ajoin käsityö osioon. Nyt teen paperinarusta ryijyä ja ajattelen siinä samalla, koska minulla on kesäisin tapana ajatella, talvella en ehdi.
Monta asiaa olen saanutkin ajattelun avulla pois päiväjärjestyksestä mutta epäselviä tuntuu riittävän ihan liikaa, ja lisää tulee päivittäin, onneksi ryijyni on iso ja työläs.
Kaikista eniten ajatteluttaa Koukkuniemen vanhainkoti Tampereella. Siellä ei nykyään pestä vanhuksia kuin kerran kahdessa viikossa. Eivät kuulemma ehdi ja lisäväkeä ei palkata koska säästetään. Varmaan vanhuksilla kiva lirauttaa vaippoihinsa kun tietää, että pääsee parin viikon kuluttua suihkuun. Tuollainen säästäminen on ihan sikamaista touhua ja harmittaa kun en ole monen päivän pohtimisella keksinyt tuohon hygieniaongelmaan ratkaisua.
Toiseksi eniten ajattelen tuota taloustietojen pimittämisjuttua. Yksi kyselee, arvatenkin ihan syystä, budjetin perään niin toinen vastaa, että ei tässä mitään, kaikki on kerrottu mitä tiedetään. Herranjestas, onko tuo edes tottakaan.
En olisi kyllä uskonut, että minun täytyy omien budjettieni lisäksi vielä valtionkin vastaavia miettiä.
Kolmantena ihmetyttää tämän yhden huutokauppaus. Ei tuossakaan ole mitään järkeä lähteä parilla sentillä kauppatavaraksi vaikka kuinka saisi kaupan päälle kuohujuomaa. Eikö tuollaiseen voisi joku naislaki puuttua kun itse ei ymmärrä.
Jatkan taas pari kerrosta ryijyäni ja ajattelen lisää. Jos joku keksii sillä välin tuohon Koukkuniemijuttuun ratkaisun niin olkoon hyvä ja kertokoon mitä kernaimmin. Noista kahdesta muusta pykälästä ei niin väliä, selvittäköön itse ”soppansa” mutta suihkuun on mummojen ja pappojen päästävä ennen kuin minun ryijyni valmistuu.
Terveisin koo