Ihmettelyketju

  • 6 394 010
  • 38 807
Suosikkijoukkue
Kärpät
Palatessani lounaalta, huomasin että joku viisikymppinen, huolimaton nainen, oli kovasti kännissä ja käveli jonkun kaksikymppisen miehen kanssa kohden majoitushuonetta, selvästikin kuudetta käskyä rikkomaan.

Eli minua kopeloi lounasmatkallani hampaaton juoppo, homo yritti iskeä ja näin, kun huora oli matkalla ansaitsemaan juomarahaa. Kyllä teillä varmasti käy kateeksi.

Heh, liekkö sama n.50 v, kovasti huolimattoman näköinen daami, joka tuli lähentelemään allekirjoittanutta eilen Leskisessä juurikin puolen päivän aikaan. Nautin siinä virvoittavaa päiväkahvia iltapäivälehden kera, kun rouvashenkilö vienosti pyysi lähtemään drinkille hotellihuoneeseensa. En juuri silloin ollut sillä tuulella.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Ihmetyttää yhtälö nainen ja vaatteet.

Mies, ainakin minä, ottaa kaapista paidan ja housut, pitää niitä kunnes ne likaantuvat, viskaa pyykkiin ja ottaa uudet tilalle. Naisväki taasen, vaimoni ainakin, vuoraa makuuhuoneen lattiat, tuolit ja osan vuoteestakin vähän pidetyillä vaatekerroilla. Valehtelematta kymmenen paitaa ja viidet housut nytkin lojuu pitkin mökkiä. Ei niitä saa kuulemma pyykkiinkään laittaa, kun "mie pidän niitä vielä". Minkä helvetin takia pitää olla niin paljon ryysyjä käytössä yhtä aikaa, kun ei päällä ole kuitenkaan kerrallaan kuin yksi vaatekerta?
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Ihmettelee naisten vaatetuskulttuuria
Sen lisäksi tuntuu, että naisella on saman päivän aikana työvaatteet, ulkovaatteet, sisätilavaatteet, yöasu, urheiluasu, eevan asu, välipäivävaatteet, päivävaatteet, keskipäivävaatteet, alkuiltavaatteet, aamuvaatteet ja mitähän vielä. On se semmoista vaatteiden vaihtoa naisella, että välillä sitä meikäläinen luulee olevansa Milanossa muotimessuja seuraamassa.
 

Buddha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhjäntoimittajan sijaisnäyttelijä Nybondas.
Sen lisäksi tuntuu, että naisella on saman päivän aikana työvaatteet, ulkovaatteet, sisätilavaatteet, yöasu, urheiluasu, eevan asu, välipäivävaatteet, päivävaatteet, keskipäivävaatteet, alkuiltavaatteet, aamuvaatteet ja mitähän vielä...

Yleensä ne ottaa messiin vielä vaihtovaatteet.

Mutta nuorena ne opetetaan. Tänään näin ala-asteikäisen "juhlavaatteissa"; piikkarit ja minihame. Tuli hetken ihmeteltyä, mutta mikäs minä olen sanomaan.
 

kamik

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihmetyttää yhtälö nainen ja vaatteet.

Olet varmaan ollut naisesi mukana tämän ollessa vaateostoksilla. Siinä sitä ihmettelemistä vasta riittääkin. Homma alkaa siitä, että mennä lähimpään vaatekauppaan, jossa tongitaan tunti hyllyjä ja henkareita eikä löydetä mitään, paitsi yksi melkein hyvä vaatekappale. Kierros jatkuu toiseen vaatekauppaan, lopputulos muuten sama, paitsi ettei löydetty vaatekappale ollut ihan yhtä hyvä kuin ekassa kaupassa. Ja taas uuteen putiikkiin, lopputuloksen jäleen hieman aiempaa huonompi. Ja eikun uuteen vaatekauppaan, joka onkin ihan nurkan takana. Tässä vaiheessa lopputuloksen arvaa jokainen. Kierros kestää pahimmillaan, siis miehen kannalta, useita tunteja, jonka aikana koko lähitienoon rättikaupat on tongittu ja huonoiksi havaittu. Mutta sitten..

Lopuksi palataan siihen ensimmäiseen vaatekauppaan ja ostetaan se melkein hyvä ja melkein miellyttävä vaate. Tätä kiertelyä en ehkä koskaan lakkaa ihmettelemästä, sillä se toistuu ja toistuu yhä uudelleen. Ja sitten niitä vaatteita käytetään kerran kaksi vuodessa. Lisää ihmeteltävää. Pari kertaa olen saanut lievän raivarin, kun ostoksilta palataan tyhjin käsin...

Niin, ja kun itse tarvin jotain vaatetta, menen lähimpään kauppaan ja jos sieltä löydän itseäni miellyttävän vaatteen, niin ostan sen. V*tunkaan väliä ei ole sillä, onko naapurikaupassa ehkä hieman halvempi tai muutoin erilainen vaate. Luotan siihen, ettei lisäkseni kukaan muu katso sitä, mitä vaattetta mulla on päällä jos ne ovat suunnilleen puhtaat. Anna anteeksi junttiuteni, Scholl.

Nykyisin jään mieluummin kotiin kuin odottelen autossa tai kahvilassa vaimon vaatekauppakiertelyä.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Nuorena jouduin kokemaan tuota kamikin edellä kuvailemaa kurimusta kerran jos toisenkin. Sitten löytyi ratkaisu. En enää muista miten, mutta sain runnottua läpi sopimuksen jonka mukaan naisella on oikeus katsella yhteisellä kauppareissulla vaatteita kymmenen minuuttia. Jos aika ylittyy, on minulla oikeus lähteä oluelle siltä seisomalta. Luuli varmaan pelkäksi puheeksi, mutta parin kerran jälkeen uskoi että lähteehän se.

Tämän jälkeen löytyi yllättäen se kaikkien kannalta paras ratkaisu, eli minun ei enää tarvinnut lähteä mukaan jos naisen oli tarkoitus katsella vaatteita. Ja jottei menisi kokonaan poispuheenaiheeksi, niin ihmettelen, miksei sitä tajuttu kokeilla heti. Tottakai sitä ehdotin silloin heti, mutta...

Onkohan se vittuuntuneen miehen mukana rättikaupasta toiseen raahaaminen naisen mielestä sitä kuuluisaa yhteistä laatuaikaa, joka syventää parisuhdetta?
 

Buddha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhjäntoimittajan sijaisnäyttelijä Nybondas.
Onkohan se vittuuntuneen miehen mukana rättikaupasta toiseen raahaaminen naisen mielestä sitä kuuluisaa yhteistä laatuaikaa, joka syventää parisuhdetta?

Olen nähnyt jossain lehdessä jutun naisten rättikaupasta, jossa oli otettu miehet huomioon. Siellä oli sohvia, autolehtiä ja baaritiski, missä sai nauttia rauhassa oluensa sillä aikaa, kun voimassaoleva sai rauhassa hypistellä lumppuja.
Ei taida olla Suomessa tilausta tuollaiselle turhuudelle... Ihmettelen vaan, ettei miksei tälläistä tehdä Suomessa. Minä ottaisin kanta-asiakkuuden, heti.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Ihmetyttää yhtälö nainen ja vaatteet.
Itsellä on kyllä aina vähintään työvaatteet ja kotivaatteet erikseen. Yleensä vielä töihin on kerralla muutamakin erilainen paita käytössä, yleensä muutamat housutkin, jotka pidän kyllä siististi tuolille viikattuna enkä ympäri kämppää. Itse en yleensä laita kahta päivää putkeen töihin samoja vaatteita ja taas kotona ei viitsi kauluspaidassa jne olla, vaan t-paidat on mukavampia. Tuohon sitten urheilukamppeet ja oloasu, niin kyllähän noita kerralla käytössä olevia vaatekertoja jo 5 kertyy.

Enemmän ihmettelen naisten tapaa ostaa vaatteita vaatekaappiin. Näitä kertyy, kun ostetaan "iltaa varten" pari erilaista paitaa, joita sitten sovitellaan ennen lähtöä päälle. Lopulta valitaan kuitenkin se vanha lempipaita päälle, koska nämä nyt ostetut eivät sopineetkaan kenkien kanssa niin hyvin yhteen. Ostetut paidat laitetaan kaappiin, eikä niitä oteta enää koskaan sieltä esille.
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Ennen selvisi sillä, kun muutaman kerran vuodessa joutui olemaan muijalle kuskina vaatereissuilla. Nyt tyttö (8 v.) on innostunut samoista hommista ja helvetti alkaa ikään kuin uudestaan. Eilen meni 2,5 tuntia etsiessä suvijuhlan vaatteita ja jotenkin tuntuu, että tämä hömpötys alkaa aina vaan nuorempana. Kauhulla odotan tytön murrosikää ja tulevia taisteluja vaatteista. Toivotaan, että tytöstä tulee ekologinen viherhörhö, jolle kelpaa kirpparirääsyt ;)

Itseäni vituttaa vaatepuolella ainostaan se, että vaaleita Levi´s farkkuja ei saa enää mistään. Talvella mustat ja kesällä vaaleat, siinä vaatimukseni kuteita hankittaessa.

Muuten kyllä ihmetyttää Veikkausliigan katastrofaaliset katsojamäärät tällä hetkellä. Missäköhän mättää ja alkaakohan sama trendi näkyä kohta myös lätkän puolelle. Hope not.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Olen nähnyt jossain lehdessä jutun naisten rättikaupasta, jossa oli otettu miehet huomioon. Siellä oli sohvia, autolehtiä ja baaritiski, missä sai nauttia rauhassa oluensa sillä aikaa, kun voimassaoleva sai rauhassa hypistellä lumppuja.

Tuo taitaa olla Saksassa käytössä, ainakin joissain vaatemyymäläketjuissa. Toimii sellaisella periaatteella, että pääsymaksu on ~10€ ja hintaan kuuluu pari olutta, kiinnostavia lehtiä, konsolipelien pelailua ja pikkusuolaista purtavaa. Yksinkertainen mutta nerokas idea. Suomessahan tuo ei läpi menisi, kun ei kai sitä herranjestas voi olutta vaatekaupassa myydä.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Onkohan se vittuuntuneen miehen mukana rättikaupasta toiseen raahaaminen naisen mielestä sitä kuuluisaa yhteistä laatuaikaa, joka syventää parisuhdetta?
Yleisesti ottaen varsin rauhallisena ja leppoisana vähäpojuna menetän malttini alta aikayksikön, jos joudun jonkun muijan shoppailureissulle mukaan. Exältäni joskus kyselin, että miksi vitussa meikää pitää raahata mukana, kun vihaan sitä touhua yli kaiken. Perusteluna oli "makutuomarina oleminen", jolle naureskelin ja piereskelin äänekkäästi, koska se oli nähty lukuisia kertoja, ettei mielipiteelläni ollut paskankaan merkitystä. Niinpä sitten sovittiin, että istun sumpilla/bissellä sen aikaa, kun nainen toteuttaa itseään.

Tähän liittyen laitoin ilolla merkille sen erään brittitutkimuksen jokunen vuosi sitten, jossa todettiin (täysin vedenpitävästi, tietenkin), että shoppailu on useimmille naisille paras mahdollinen rentoutumiskeino ja täysin vastaava keino useimmille miehille on puolestaan baarissa istuskelu. Kerrankin brittitutkimus, jonka tuloksen uskoin mukisematta.
 

Sateentekijä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Anaheim Ducks - pelaajista: Joe Sakic
Minua oikeasti ihmetyttää, miten Johanna Tukiaisen tekemiset jaksavat kiinnostaa niin monia. Ketju on melkoisissa liekeissä päivästä toiseen.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihmetyttää erittäin suuresti ne esimerkiksi lehdissä tai katukuvassa näkyvät radiokanavaa mainostavat mainokset, joissa näkyy niiden juontajien kuvat. Kuka muka niiden naamojen perusteella päättää mitä kanavaa kuuntelee. Ja kaiken huippuna monesti niissä kuvissa on selvästikin joku vähän vanhempi henkilö, mutta on vaan pukeutunut säälittävästi 15-vuotiaaksi teiniksi. Yhdessäkin mainoksessa oli niin reppanan näköinen tyttö, etten sen mainoksen nähtyäni haluaisi hänen ääntään kuulla. Mutta ehkä se on näiden pleikkareiden ja muidenkin vastaavien juttujen tulon myötä näillä nykyajan teineillä se joku Anna Abreu -juttu. Mitä säälittävämpi, niin sitä helpompi siihen on samaistua tai mitälie vastaavaa, yhtään en ymmärrä. "Me ollaan noloja, mutta kun meitä noloja on niin paljon, niin me ollaankin parhaita", tai jotain vastaavaa. Nyt mä kyllä vähän eksyin aiheesta.
 
Ihmettelen että jos kierrätyskeskukseen avaa jonkun äänestyksen nii miksi niitä vaihtoehtoja pitää väkisin survoa mukaan niin paljon ? Tämä siis ihan "Oletko koskaan käynyt kalassa?" -tyylisiin äänestyksiin. Perus kyllä ja ei vaihtoehdot ja siihen viestiin sitten sitä extraa. On hieman selkeämmän näköinen. Tai jättäisivät pois edes ne mukahauskuttelut :p

nimim. Silmäpuoli-Jack.
 

expertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brodeur, Hughes bros., Dawson Mercer, NJD, HPK
Veikkausliigan maine mudissa

Ihmettelen, koska potkisväki tajuaa, että lajista ei tule suomessa mitään yleisömagneettia? Varsinkaan nykyisellä toimintamallilla.

-Pidetään lomaa, kun kentät ja kelit on parhaimmillaan. Pelataan huhti- ja lokakuussa "perunapelloilla".
 

Bast

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Trojans, TuTo, Miami Dolphins, FC Inter Turku
Veikkausliigan maine mudissa

Ihmettelen, koska potkisväki tajuaa, että lajista ei tule suomessa mitään yleisömagneettia? Varsinkaan nykyisellä toimintamallilla.

-Pidetään lomaa, kun kentät ja kelit on parhaimmillaan. Pelataan huhti- ja lokakuussa "perunapelloilla".

Ihmettelen sitä, että jutussa valitellaan kotimaisen jalkapallon huonoa näkyvyyttä mediassa. Iltapäivälehdethän ovat joka päivä väärällään koko sivun juttuja Veikkausliigan matseissa, joissa on ollut jotain 1400 katsojaa. Urheilulehti julkaisee joka lehdessä monta artikkelia potkiksesta ja televisiossa tulee tuloksia ja välähdyksiä. Kuinka moni muu näin pieniä yleisömääriä keräävä laji on noin paljon esillä? Mediaa seuratessa syntyy vaikutelma, että kyseessä on suosittukin urheilumuoto.

Vika löytyy kyllä tosiaan noista em. toimintamalleista ja siitä, että kun ei vaan ole rahaa, niin parhaat pelaajat häipyvät maasta noin 17-vuotiaana ja tulevat sitten 35-vuotiaina takaisin, noin niin kuin kärjistetysti ilmaistuna. Jos ei ole tähtiä, joita seurata, niin suomalainen opportunistinen gloryhunter-peruskannattaja ei vaivaudu paikalle.

Ikävä fakta on sekin, että kesälajit eivät vain vedä samanlaisia yleisöjä kuin talvilajit ihan ilmastollisistakin syistä. Jos paistaa aurinko, jengi menee mökille tai rannalle, ja jos sataa, niin kuka idiootti sitä nyt kentän laidalle menee värjöttelemään...
 
Ihmettelen että mistä oon saanut ihan julmetun ison mustelman pohkeeseen. Läpimitta jotain 4 senttiä ja väriltäänkin ihan kiva. Luulis nyt että huomais jos johonkin on niin kovaa osunut. Tulihan tuossa yks päivä rahtia tehtyä, mutta miten se tolle puolen ois tullut. Sehän on ihan normaalia minulla että polvet on aina vähän mustelmilla kun ne kolhiintuu milloin mihinkin.
 
Rupesi kiinnostamaan, mutta saattaa olla parempi ettet kerro enempää.

Pitää ikävä kyllä paljastaa että ne kolhut ei tule siitä mistä luulette. Töissä ne enimmäkseen tulee, mikä on sinänsä hyvä. Koska jos kolhii pahemmin niin on vakuutukset kunnossa.
 

Wrighter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Buffalo Sabres
Ihmettelen sitä, että miksi tuo hyperlinkin tekeminen on itselleni täysin ylivoimaista. Joskus sen opin, mutta nyt taas ei onnistu millään. Hitto kun pitää olla kädetön näiden koneiden kanssa!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös