Ihmettelyketju

  • 6 373 845
  • 38 790

Bast

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Trojans, TuTo, Miami Dolphins, FC Inter Turku
Jäämme lisäksi odottamaan mm. hinttari-Marcon, mulkku-Timo T.A.:n ja susiruma-Hjalliksen kuulumisia.

Nuo mainitsemasi eivät tarvitse etuliitettä, koska kaikki tuntevat heidät ja heihin kuvitteellisesti liitettävät epiteettinsä. Nämä kohu-, BB-, tissi- ja vastaavat lisäykset liittyvät nimenomaan turhuuksiin, joita kukaan ei muuten tuntisi. Näin meille lanseerataan uusia julkkiksia henkilöistä, joilla on vain yksi enemmän tai vähemmän kiinnostava ominaisuus.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Ihmetyttää hieman tämä oma luonne. Ensin olen vittuuntunut kun ei ole töitä ja rahat on finito ja nyt olen vittuuntunut kun on töitä niin ettei paljoa vapaata ehdi edes viettään... Kai sekin sitten siihen vaikuttaa etten kovin pidä nykyisestä työstäni, etenkään siitä vuorosta mikä taas huomenna on edessä. Sitten taas turhauttaa nämä yhden päivän vapaat kun ei tässä paljoa ehdi edes palautumaan kun taas mennään. Sitten kun tuli vielä aamulla herättyä niin pirun aikaisinkin kun oli jäänyt aamuvuororytmi päälle... Kai sitä silti pitää olla tyytyväinen tähän tilanteeseen ja takoa nyt kun rauta on taas kuumaa...
 

tutzba

Jäsen
Lisäksi kaiken maailman Missi-Essit ja Tanssi-Sadut.

Etuliitteet ovat hyviä, kunhan ne oikeasti kertovat ihmisestä jotain. Kumpi on parempi otsikko?

"Essi paljastaa: Olen rakastunut!"
"Missi-Essi paljastaa: Olen rakastunut!"

Melkein jokainen pystyy päättelemään missi-etuliitteestä, että kyseessä on Essi Pöysti, Kyösti Pöystin pahamaineinen sisko. Sen sijaan pelkkä Essi ei vielä riitä kertomaan henkilöstä mitään.
 

tutzba

Jäsen
Jatkoajassa pitäisi olla joku Apua, olen homo -ketju. Nyt joudun tyytymään Ihmettelyketjuun.

Aion katsoa tänään tyttöystävän kanssa Euroviisuja, sellainen ihan perinteinen koti-ilta siis luvassa. Noh, tyttö sitten kysyi, että syödäänkö siinä samalla jotain. Minä ehdotin, että syödään kurkku- ja porkkanaviipaleita ja jotain kivaa dippiä.

Mitä helvettiä, kurkkua, porkkanaa ja Euroviisuja?
 

tiuke

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Jatkoajassa pitäisi olla joku Apua, olen homo -ketju. Nyt joudun tyytymään Ihmettelyketjuun.

Aion katsoa tänään tyttöystävän kanssa Euroviisuja, sellainen ihan perinteinen koti-ilta siis luvassa. Noh, tyttö sitten kysyi, että syödäänkö siinä samalla jotain. Minä ehdotin, että syödään kurkku- ja porkkanaviipaleita ja jotain kivaa dippiä.

Mitä helvettiä, kurkkua, porkkanaa ja Euroviisuja?

Nyt äkkiä tutzba kaljan ostoon, vielä kerkee. Tästä pelästyneenä näin toimin itsekin.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Jatkoajassa pitäisi olla joku Apua, olen homo -ketju. Nyt joudun tyytymään Ihmettelyketjuun.

Aion katsoa tänään tyttöystävän kanssa Euroviisuja, sellainen ihan perinteinen koti-ilta siis luvassa. Noh, tyttö sitten kysyi, että syödäänkö siinä samalla jotain. Minä ehdotin, että syödään kurkku- ja porkkanaviipaleita ja jotain kivaa dippiä.

Mitä helvettiä, kurkkua, porkkanaa ja Euroviisuja?

Älä panikoi. Viisujen jälkeen sitten kunon heteromättöä makkarissa. Ja vielä parempi jos saat mukaan tyttöystäväsi jonkin ystävättären.

Meillä on myös viisuilta edessä vaimon kanssa mutta mulle tuo homous ei ole niin arka juttu...:/
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Ihmettelen sitä, ettei kukaan ole vielä avanut äänestysketjua siitä kuka voittaa Euroviisut. Vai olenko sokea asian suhteen?
 

hannes_ko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fly Emirates
Ihmettelen, että miten dippiä voi syödä. Sehän on liike, jota tehdään jumppasaleilla.
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
250 kiloinen nainen on saanut vauvan. Ihmettelen, että mitä kautta merileijona on siunattuun tilaan saatettu ja kuka on uroteon takana

linkki juttuun

http://www.kaleva.fi/plus/juttu797500_page0.htm
Keinohedelmöitys on yksi vaihtoehto. Mutta saattaa olla, että joku paikallinen "Rasputin" on käynyt homman hoitelemassa ns luonnollista tietä.

Ehdottomasti tuo uutinen on ehtaa Ihmettelyketju -tavaraa. Hämmästyttää kummastuttaa pientä kulkijaa.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Joku veijari on käynyt paljailla vetelemässä tuota keijukaista luottaen siihen, että reilusti ylipainoiset eivät tule raskaaksi. Huono tuuri taisi käydä?

No ei sillä, hyvä, että lapsi syntyi terveenä.
 

Anselm Raato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ajetaan Valtralla, Seattle Kraken
Jim Carrey tempaisee todella hyvin Beatlesin "Minä-olen-mursu-kappaleen". Jännä mies.
 

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals
Etuliitteet ovat hyviä, kunhan ne oikeasti kertovat ihmisestä jotain. Kumpi on parempi otsikko?

"Essi paljastaa: Olen rakastunut!"
"Missi-Essi paljastaa: Olen rakastunut!"

Onhan se tietysti näinkin.. Mutta kyllähän Essi Pöysti -nimelläkin monet tunnistaa.
 

dimmu

Jäsen
Ihmettelen, että miestaitoluistelijat suuttuivat Laura Lepistön kommenteista. Eikös se nyt ole päivän selvää, että jos miehet alkavat harrastaa taitoluistelua, ei välttämättä ole kaukana, että mies on hieman naismainen. Kaikki miestaitoluistelijat, ketä itse tiedän, ovat hekin vähän, sanotaanko nyt vaikka että neitimäisiä.

Mitähän muuten tapahtuu, jos esim. perhe X menee perhe Y:n kotiin vieraaksi. Keskustelu menee sitten lapsiin, että mitä lapset tekevät/harrastavat. Perhe X:n äiti ilmoittaa, että meidän poika onkin kova poika harrastamaan kartingia. No, perhe Y:n äiti aikoo pistää paremmaksi, ja ilmoittaa, että meidän poika harrastaakin taitoluistelua. Mitähän siinä perhe X miettii? Nopeinta poistumisreittiä kenties?
 

Rattlehead

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gundit
Mikähän näitä nykyajan kettuja oikein vaivaa? Niiden pitäisi olla arkoja elukoita, mutta kyllä mulla on ihan päinvastaiset kokemukset. Kohtasin syksyllä ketun joka jolkotteli mukana pitkän matkaa(olin kävellen matkalla töihin) ja keskiviikkoaamuna tuli toinen kohtaaminen. Kyseessä oli siis kapinen kettu ja se meinasi jäädä alle hypätessään puskista eteeni, kun ajoin pyörällä. Kerkesi just ja just väistään ja sekin lähti seuraamaan, mutta kiihdyttäessäni vauhtia, se pysähtyi ja jäi paikalleen ihmettelemään.

Kieltämättä pelästyin ihan helvetisti, kun olin omissa ajatuksissani ja noin ruma elukka ilmestyy yhtäkkiä näköpiiriin. Aika surkea näky, kun turkkia ei ollut lainkaan ja tuuheasta hännästäkin oli jäljellä vain valkoinen tupsu. Se jäi vain askarruttamaan, että miten kapin tartuttamaan kettuun pitäisi suhtautua? Eihän kettu ihmisen päälle tule, mutta kapinen kettu on vähän eri juttu ja saattaa käyttäytyä arveluttavasti.
 

Miksu00

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mikähän näitä nykyajan kettuja oikein vaivaa? Niiden pitäisi olla arkoja elukoita, mutta kyllä mulla on ihan päinvastaiset kokemukset. Kohtasin syksyllä ketun joka jolkotteli mukana pitkän matkaa(olin kävellen matkalla töihin) ja keskiviikkoaamuna tuli toinen kohtaaminen. Kyseessä oli siis kapinen kettu ja se meinasi jäädä alle hypätessään puskista eteeni, kun ajoin pyörällä. Kerkesi just ja just väistään ja sekin lähti seuraamaan, mutta kiihdyttäessäni vauhtia, se pysähtyi ja jäi paikalleen ihmettelemään.

Kieltämättä pelästyin ihan helvetisti, kun olin omissa ajatuksissani ja noin ruma elukka ilmestyy yhtäkkiä näköpiiriin. Aika surkea näky, kun turkkia ei ollut lainkaan ja tuuheasta hännästäkin oli jäljellä vain valkoinen tupsu. Se jäi vain askarruttamaan, että miten kapin tartuttamaan kettuun pitäisi suhtautua? Eihän kettu ihmisen päälle tule, mutta kapinen kettu on vähän eri juttu ja saattaa käyttäytyä arveluttavasti.


Jospa se kettu koitti päättää päivänsä, kun kapikin kerran vaivasi. Ite oon tänä vuonna nähny muutaman kerran kettuja ja ne ovat olleet ihan terveitä yksilöitä. Kapinen kettu on kyllä pirun ikävän näköinen.
 

Mack

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ei ehkä sinänsä ihmetytä, mutta jotenkin huvittaa tuo tavallaan kulunut musasnobbailu.

Sivusilmällä näin YLE kakkoselta jonkun musaohjelman, missä käytiin läpi Suomen levylistaa. Kakkosena oli Matin ja Tepon kokoelmalevy ja tämä sai vieraana olleen Don Johnson Big Bandin jäsenet nauramaan ja pissaamaan housuunsa, ilmeisesti oli niin helvetin hauskaa, kun tuollainen roska oli kakkosena. Heti perään jätkät pohtii ylivakavan analyyttisesti ykkösen olleen Anna Puun levyn hienoutta ja varmaan sitä aitoutta. Klassista, paskan bändin jäsenet tekevät huikeaa populistista eroa kahden paskan artistin välillä.

Tuli ihan mieleen kuinka vuosia sitten Heikki Paasonen jossain nokkelassa lippissilinterissään vittuili päätään pudistellen Simonin ja Garfunkelin kokoelmalle tämän ollessa listan ykkösenä. Tietysti samalla suu vaahdossa ja kieli ruskeana hehkutti jotain jo mustaan aukkoon kadonnutta "aitoa" älykköbändiä, jonka nimeä Paasonenkaan ei tänä päivänä varmaan muistaisi.

MACK
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ihmeen kauan sitä Lukko-aiheista läppää saatiinkin odotella, kun ketuista jauhettiin. Ihmettelen siis tätä pitkää odotusta.

Niin, jonkun tässä piti uhrautua kun edes yksikään porilainen ei tarttunut täkyyn.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Niin, jonkun tässä piti uhrautua kun edes yksikään porilainen ei tarttunut täkyyn.
No sitä taasen ei tartte ihmetellä. Eiks hitsarit tee suht pitkää päivää, siis ne, joilla töitä vielä on. Joka tapauksessa näihin aikoihin, tänä viikonpäivänä, sekä työttömät että työllistetyt hitsarit ovat jo saunassa ja/tai kännissä. Siinä paljon Jatkoaikaan ehdi turisemaan.
 

Nupe#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ihmettelenpä vaan minkä mainoksen Google heittää ruudulle, kun hakee hakusanalla "oma dna". Ei hyvää päivää! Ei välttämättä ilmesty ensimmäisellä hakukerralla.
 

d2uce

Jäsen
Ihmeen kauan sitä Lukko-aiheista läppää saatiinkin odotella, kun ketuista jauhettiin. Ihmettelen siis tätä pitkää odotusta.

Ihmettelin myös tätä kummaa viivettä ja sitä, ettei edes Simonille kelvannut.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihmettelin myös tätä kummaa viivettä ja sitä, ettei edes Simonille kelvannut.
Kelvannut? Jaa etten ite laukonut jotain äärimmäisen nokkelaa ja jokaisen nauruhermoja kutkuttavaa Lukko-läpänderiä? Jos sitä tarkoitit, niin halusin tietysti jäädä tarkkailuasemiin ja perverssinä kakkiaisena päästä ekana huomauttamaan, että "kylläpä kesti".
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös