Ihmettelyketju

  • 6 395 997
  • 38 810

Dynamo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihmettelen miksi postiluukustani tippui juuri 7-päivää lehti.
Ikinä en ole moista roskaa tilannutkaan.
---
Voi helvetti. Tuleeko tuota nyt sitten kuukauden ajan? Kun saan syyllisen selville, annan kunnon ripityksen. Kyllähän hauskoja käytännön piloja saa tehdä, mutta tuohan ylittää jo huonon maun!
Vähän myöhäinen kommentti, mutta kuitenkin. Kaverillani on ilmeisesti liikaa rahaa, kun on tilannut mulle milloin mitäkin. Mm. Painonvartijat, Hevoshullu, Madame (-lehden kohderyhmä on ilmeisesti n. 50v. naiset), sitten joku maatalousyrittäjän ammattilehti ja jotain muuta vastaavaa. Seiska olisi osoittanut tuossa joukossa jo hyvää makua.
 

choose_life

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Ihmettelen, kuinka höttöisellä päällä voi menestyä vaatebisneksessä. Arto Nybergissä haastateltavana on käsittääkseni kansainvälisestikin tunnustettu ja menestynyt suunnittelija, johtaja ja luennoitsija Ritva Falla - yli viisikymppisen akan jutut ovat ajoittain kuin tyhmän teinipissiksen (tai jonkun ninamikkonen-tyyppisen kotirouvan). Ikävästi vahvisti taas kerran omia ennakkoluuloja ns. muotimaailman ihmisten ominaispiirteistä.
 
Viimeksi muokattu:

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tässä olen ihan Miia Nuutilan takia sivusilmällä yrittänyt väijyä tuota Tanssii Tähtien Kanssa -ohjelmaa ja ei voi kuin ihmetellä että miten helvetissä tuo ohjelma voi olla Suomen katsotuin TV-ohjelma? Siis mikä helvetti tuossa voi ihmisiä kiinnostaa? Pitkäveteisempää ja toisaalta taas ärsyttävämpää TV-ohjelmaa saa kyllä oikein hakemalla hakea. Ehkä yksi koko TV-historian ärsyttävimmistä juontajakaksikoista (Bjurström-Pimiö), Jorma Uotinen ja jotenkin ärsyttävän teennäinen "Meillä kaikilla on niin vitun hauskaa" -tunnelma. Ei saatana! Ei auta vaikka Nuutilakin on tuossa mukana, minä en yksinkertaisesti pysty tuota katsomaan!
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tässä olen ihan Miia Nuutilan takia sivusilmällä yrittänyt väijyä tuota Tanssii Tähtien Kanssa -ohjelmaa ja ei voi kuin ihmetellä että miten helvetissä tuo ohjelma voi olla Suomen katsotuin TV-ohjelma? Siis mikä helvetti tuossa voi ihmisiä kiinnostaa? Pitkäveteisempää ja toisaalta taas ärsyttävämpää TV-ohjelmaa saa kyllä oikein hakemalla hakea. Ehkä yksi koko TV-historian ärsyttävimmistä juontajakaksikoista (Bjurström-Pimiö), Jorma Uotinen ja jotenkin ärsyttävän teennäinen "Meillä kaikilla on niin vitun hauskaa" -tunnelma. Ei saatana! Ei auta vaikka Nuutilakin on tuossa mukana, minä en yksinkertaisesti pysty tuota katsomaan!
Samaa olen miettinyt minäkin. Mutta oleellisinta tässä on ehkä kanava ja ohjelman lähetysaika. Yleensähän sunnuntai-ilta on se aika, kun kiireen riivaamat ihmiset nakkaavat aivonsa narikkaan ja tuijottavat Maikkarilta vaikka Ostoskanavaa. Varsinkin jos sitä useissa eri medioissa hehkutetaan ennen ja jälkeen. Mitä näitä nyt on su-illassa nähty muitakin, Maajusseja ja Idolseja ja lähes aina katsojaluvut yli miljoonan.
 

Ghost

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins
Ihmetyttää kokonaisuutena Jade Goodyn kuoleman ympärillä oleva mediasirkus. Ennen kaikkea se, että tällä Britannian BB-julkkiksella on jotain uutisarvoa Suomessa, mutta myös se, että kukaan haluaa kuolemansa ympärille liveseurannan ja se, että mediat tuntuvat olevan täysillä mukana.

Näihin ohjelmiin vielä joten kuten riittää käsitys, jotka esitetään kuoleman jälkeen, vaikka en itseäni niidenkään katsojakunnassa pysty näkemään.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ennen kaikkea se, että tällä Britannian BB-julkkiksella on jotain uutisarvoa Suomessa, mutta myös se, että kukaan haluaa kuolemansa ympärille liveseurannan ja se...

Muistaakseni luin jostain että tämä Goody ihan tarkoituksella "lypsää" tuolla kuolemallaan sen minkä irti saa, että saisi kerättyä mahdollisimman paljon rahaa lapsilleen heidän tulevaisuuttaan varten. Sitä en kyllä sitten tiedä että miksi tästä on Suomessa tehty niin iso juttu että siitä on joka päivä jotain iltapäivälehdissä.
 

Jarner

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP. Philadelphia Flyers. Man United. JJK.
Minä kanssa ihmettelen, että mitä hauskaa näissä JugiStylen sketseissä on.
Lisäksi tuo Fingerpori on sellainen, että yksikään juttu ei ole naurattanut (ainakaan tähän mennessä) kertaakaan.
 

Seymon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Punakeltaiset och världens bästa Karlsson
Minä kanssa ihmettelen, että mitä hauskaa näissä JugiStylen sketseissä on.
Lisäksi tuo Fingerpori on sellainen, että yksikään juttu ei ole naurattanut (ainakaan tähän mennessä) kertaakaan.

No ei niissä sketseissä mitään hauskaa olekaan. Fingerpori on taas mielestäni parhaita sarjakuvia.

Samaan aihepiiriin liittyen ihmetyttää kuinka toiset voi pitää esim Monty Python -juttuja, South Parkia tai American Pie -elokuvaa hauskana. Em. elokuvat/sarjat on kyllä suurinta kuraa mitä voi vain olla. Vertaa niitä nyt vaikka Very Bad Things (sairasta sakkia), Happiness (se Solondzin ohjaama) ja Tuhlaajapoika -elokuviin, jotka on ihan eri kaliiberia.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Jatkuvasti näkee näitä kirjoituskieltoon joutuneita nimimerkkejä, jotka ovat lainanneet jonkun pitkähkön sepustuksen ja lisänneet perään vain "samaa mieltä" -toteamuksen tms. Mikä vittu näitä ihmisiä vaivaa? Vaikkei tuntisi palstan sääntöjä pätkääkään, niin mikä ihme saa tekemään jonkun sairaan pitkän lainauksen ja lisäämään omaa tekstiä vain pari sanaa? En voi käsittää tuollaista narreilua, kenties käsittämättömin asia koko universumissa. Yhdessä IFK-organisaation munattomuuden kanssa.
 

J.Petke

Jäsen
Jatkuvasti näkee näitä kirjoituskieltoon joutuneita nimimerkkejä, jotka ovat lainanneet jonkun pitkähkön sepustuksen ja lisänneet perään vain "samaa mieltä" -toteamuksen tms. Mikä vittu näitä ihmisiä vaivaa?

Muilla palstoilla olen huomannut, että tuo lainauskulttuuri on ihan tyystin erilainen. Siellä lainaillaan pitkiä pätkiä ja pistetään ehkä itse hymiö perään. Olen oikein iloinen tästä Jatkoajan linjasta. Tosin kun täällä on opetellut kirjoittamaan niin voi olla toisilla palstoilla hieman tiukkapipo. Jos taas olet opetellut nettikirjoittelua Suomi24:llä niin ei mikään ihme jos kirjoitusoikeudet ei pysy paria viikkoa kauempaa tai tulee näitä "samaa mieltä"-viestejä.

Itseäni ihmetyttää välillä nämä kirjoittajat jotka eivät millään pysty kännissä kirjoittamaan asiallisesti. Ja toiseksi nämä kirjoittajat jotka oman joukkueen tappion hetkellä menettävät kontrollin aivan täysin.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Itseäni ihmetyttää välillä nämä kirjoittajat jotka eivät millään pysty kännissä kirjoittamaan asiallisesti.

Kännitila nyt on sellainen tila, että jos homma lähtee lapasesta niin siinä mitään asiallista pysty sanomaan tahi kirjoittamaan. Itse olen ainakin valitettavasti sellainen tapaus, että saatan puhua ja kirjoittaa kännissä välillä täyttä sontaa. Eihän se mikään hyväksyttävä syy ole tällaiselle käyttäytymiselle, mutta siinä vaiheessa kun olet kännissä niin et välttämättä pysty hillitsemään itseäsi. Toisaalta parempi sen skeidankin kirjoittaminen kuin väkivallan harjoittaminen, johon en kyllä itse ole koskaan sortunut kännissä.

Etenkin kun asiat muuten menee päin helvettiä, niin silloin se mopo karkaa entistä tehokkaammin käsistä.

Ei känni siis todellakaan mikään hyväksyttävä syy ole tällaiselle käyttäytymiselle, mutta ei sen vaikuttamista kirjoituksen sisältöön kannata ihmetellä.

Puhumattakaan niistä promilletekstareista joita tulee toisinaan läheteltyä jos kellekin. Niille tulee kyllä sitten seuraavana päivänä aika hyvin repeiltyä. Pahimmissa viesteissä ei ole yhtään mitään järjellistä sanottavaa.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Suosikkijoukkueeni huikaisevan pudotuspelihuipennuksen jälkeen takki tyhjeni ennennäkemättömällä tavalla, enkä ole pahemmin halunnut/viitsinyt/jaksanut käydä IFK-osiossa lueskelemassa tai ainakaan kirjoittelemassa mitään. Pettymys ja ketutus ovat (olleet) sitä luokkaa, etten näe mitään mieltä jauhaa jälkiviisauksia enkä myöskään spekuloida ensi kauden kuvioita.

Kuitenkin siellä näyttäisi hiekkalaatikko olevan yhä vaan melko täynnä IFK-kannattajia, jotka jostain kumman syystä jaksavat mm. listata ensi kauden mahdollisia ketjukokoonpanoja ym. sontaa. Kovin kaksijakoiset fiilikset moisesta, en oikein tiedä, pitäisikö surevien kohtalotovereiden puuhakkaalle terapiatouhulle nostaa hattua vaiko sittenkin haistattaa pitkät paskat tuollaiselle itsepetokselle.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Melko lailla samanlaiset tunnelmat toveri Simonin kanssa. Ei oikein jaksa HIFK-lässytys innostaa nyt, eikä oikeastaan koko liiga. Kunhan vaan Pellet eivät menisi voittamaan, niin ihan sama muuten. Onneksi on tuo Devils vielä mukana omissa karkeloissaan.

Jottei menisi puheenvuoro ihan ihmettelemättä, niin pakko on ihmetellä sitä miten ihminen vaan jaksaa vaikka välillä tuntuu että työtä on ihan liikaa eikä yksinkertaisesti ehdi. Kyllä sitä kuitenkin ehtii kun organisoi hommansa tehokkaasti.
 

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
Google Earthilla tein virtuaalimatkan Pohjois-Korean helmeen, Pjongjangiin ja ihmettelen suuresti sitä autojen määrää. Saa ihan tosissaan etsiä eikä tahdo löytää, jotain busseja ja mahdollisesti mopoja tai moottoripyöriä näkyy. Taitaa olla kolarit harvinaisia. Hyvin hiljainen kaupunki vaikka asukkaita on yli 2,5 miljoonaa.
 
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Google Earthilla tein virtuaalimatkan Pohjois-Korean helmeen, Pjongjangiin ja ihmettelen suuresti sitä autojen määrää. Saa ihan tosissaan etsiä eikä tahdo löytää, jotain busseja ja mahdollisesti mopoja tai moottoripyöriä näkyy. Taitaa olla kolarit harvinaisia. Hyvin hiljainen kaupunki vaikka asukkaita on yli 2,5 miljoonaa.

Syynä autojen vähyyteen on se, että yksityisautoilu on kielletty tuossa paratiisissa. Ainoastaan poliittiset johtajat, virkavalta ym. pamput saavat ajella henkilöautoilla.
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tuoreen tutkimuksen mukaan suomalaisnuorten mielestä työelämä on"pelottava paikka".

Mitähän tuosta pitäsi oikein ajatella? Ihmetyttää ainakin. Kiirettä ja stressiä imetään jo äidinmaidosta ja sitten ollaan henkisesti pystyyn kuolleita jo ennen keski-ikää.

Herran pelko on viisauden alku. Vai kuuluko se nykyään sanoa, että pomon pelko on viisauden alku?
 
Viimeksi muokattu:

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Tuoreen tutkimuksen mukaan suomalaisnuorten mielestä työelämä on"pelottava paikka".

No tuon kiireen kyllä ymmärrän hyvinkin. Itsellänikin ollut ainakin tämä ylihuomenna toistaiseksi päättyvä ja 3,5 vuotta kestänyt opiskeluaika ihan helvetin kiireellistä aikaa. Pahimmillaan ei ole pahemmin mitään muuta ehtinyt tekemään kuin koulutöitä. Sitten kun olet vielä sykkinyt toisinaan töissä esimerkiksi viikonloppuisin niin kyllä sitä kiirettä on piisannut. Eipähän ole ainakaan tarttenut miettiä mitä tehdä...

Tota työelämän pelkäämistä en oikein ymmärrä. Tai riippuu mitä tälläkin haetaan takaa? Itsekin olen kyllä ja varmasti moni muukin valmistuva hieman epävarma taidoistaan ja siksi saattaa kokea hieman pelkoakin tai ainakin jännitystä.

Jos tässä kuitenkin tarkoitetaan sitä, että pelätään työn tekoa niin sitä en ymmärrä. Tai no joo, se sisu millä ennen vanhaan painettiin duunia hiki hatussa on hävinnyt ja suomalaisista on tullut pullansyöntikansaa. Itse en työn tekoa pelkää.
 

TimanttiLada

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen kiekko ylipäätänsä
Jatkuvasti näkee näitä kirjoituskieltoon joutuneita nimimerkkejä, jotka ovat lainanneet jonkun pitkähkön sepustuksen ja lisänneet perään vain "samaa mieltä" -toteamuksen tms. Mikä vittu näitä ihmisiä vaivaa? Vaikkei tuntisi palstan sääntöjä pätkääkään, niin mikä ihme saa tekemään jonkun sairaan pitkän lainauksen ja lisäämään omaa tekstiä vain pari sanaa? En voi käsittää tuollaista narreilua, kenties käsittämättömin asia koko universumissa. Yhdessä IFK-organisaation munattomuuden kanssa.

Muilla palstoilla olen huomannut, että tuo lainauskulttuuri on ihan tyystin erilainen. Siellä lainaillaan pitkiä pätkiä ja pistetään ehkä itse hymiö perään. Olen oikein iloinen tästä Jatkoajan linjasta. Tosin kun täällä on opetellut kirjoittamaan niin voi olla toisilla palstoilla hieman tiukkapipo. Jos taas olet opetellut nettikirjoittelua Suomi24:llä niin ei mikään ihme jos kirjoitusoikeudet ei pysy paria viikkoa kauempaa tai tulee näitä "samaa mieltä"-viestejä.

Itseäni ihmetyttää välillä nämä kirjoittajat jotka eivät millään pysty kännissä kirjoittamaan asiallisesti. Ja toiseksi nämä kirjoittajat jotka oman joukkueen tappion hetkellä menettävät kontrollin aivan täysin.

Pakko kompata! Tässä asiassa olen samaa mieltä!
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tota työelämän pelkäämistä en oikein ymmärrä. Tai riippuu mitä tälläkin haetaan takaa? Itsekin olen kyllä ja varmasti moni muukin valmistuva hieman epävarma taidoistaan ja siksi saattaa kokea hieman pelkoakin tai ainakin jännitystä.

Jos tässä kuitenkin tarkoitetaan sitä, että pelätään työn tekoa niin sitä en ymmärrä. Tai no joo, se sisu millä ennen vanhaan painettiin duunia hiki hatussa on hävinnyt ja suomalaisista on tullut pullansyöntikansaa. Itse en työn tekoa pelkää.
En tuohon tutkimukseen sen tarkemmin perehtynyt, mutta ilmeisesti nuoret eivät työtä sinänsä pelkää. Hankalaksi koetaan ehkä työn jatkuvuuden epävarmuus ja kovat arvot työelämässä yleensä.

Itse olen sitä ikäluokkaa, joka valmistui ammattiin edellisen laman aikana vuonna 1993. Sen jälkeen mentiin pätkätöissä ja hanttihommissa monta vuotta, enkä oikeastaan vieläkään tiedä mikä minusta tulee "isona". Tälläkin hetkellä työttömänä. Kyllä se tulevaisuus pelottaa liki nelikymppistäkin näinä aikoina, kun mitään tukevaa jalustaa ei ole alleen saanut rakennettua.
 
Viimeksi muokattu:

Chambza

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Flyers
Onko täällä Suomessa meneillään lama vai taantuma?
Käsittääkseni taantuma. Taantumassa BKT on ollut pakkasella kaksi vuosineljännestä peräkkäin. Lama on sitten jotain "enemmän". En muista kuulleeni tarkkaa määritelmää, liekkö sellaista edes? Anyway, sanoisin itse että vuosi tai enemmän pakkasella ja ehkä jonkun prosenttirajan voisi myös laittaa, kuinka paljon pitää päästä pakkaselle.
 

fewe0

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Senators
Navettoihin suunnitellaan nykyään jo saunoja ja poreammeita.

Maailma muuttuu. Jännä
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös