Ihmettelyketju

  • 6 380 872
  • 38 790
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Ihmettelen, mitä kamaa tuo Hiitelä mahtaa kiskoa ennen noiden "Hiitelän boksien" purkittamista. Ei tollaista tarinaa selvin päin synny kuin foliopipoilta.
 

morningstar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Buffalo Bills
Ihmettelen tuota britti-sotilaiden käyttämää asetta (main arm). Rynnäkkökivääriksi kai tuota voi sanoa, mutta ulkosesti ase näyttää avaruusajan laserpyssyltä.

Ross Kemp in Afghanistan
Eihän tuossa ole muuta "outoa" kuin bullpup-design ja optinen tähtäin. Meikä-Valmetista tehtiin myös 80-luvulla bullpup-prototyyppi.

EDIT. Muistan lukeneeni jostain, että näitä Valmet M82-kivääreitä käytettiin Terminator-leffassa (ensimmäisessä?) nimenomaan "avaruuspyssyinä" jossain tulevaisuus-skenaariossa.

EDIT2. Ja löytyihän sillekin lähde.
 
Viimeksi muokattu:

TM

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Mää ihmettelen nyt mun telkkaria joka arpoo DVD:tä katellessa 1-2 kertaa ittekseen jonkun väärän kanavan jonne vaihtaa. Ja ei ole kaukosäädin lähelläkään että vahingossa hipelöisin. No vanhahan tuo jo on mutta ei muuta vikaa vielä.
 

AnaMasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahko
Mää ihmettelen nyt mun telkkaria joka arpoo DVD:tä katellessa 1-2 kertaa ittekseen jonkun väärän kanavan jonne vaihtaa. Ja ei ole kaukosäädin lähelläkään että vahingossa hipelöisin.
Mulla oli joskus samaa ongelmaa. Mediasoitin käynnistyi itsestään olkkarissa. Tuota jatkui monta kuukautta, kunnes tajusin, että sitä tapahtuu vain kun näpyttelin läppäriä sohvalla sopivassa asennossa. Läppärin infrapunaportti näköjään lähetteli itsekseen jotain. Kytkin sen biosista pois päältä.
 

TM

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Mulla oli joskus samaa ongelmaa. Mediasoitin käynnistyi itsestään olkkarissa. Tuota jatkui monta kuukautta, kunnes tajusin, että sitä tapahtuu vain kun näpyttelin läppäriä sohvalla sopivassa asennossa. Läppärin infrapunaportti näköjään lähetteli itsekseen jotain. Kytkin sen biosista pois päältä.

Jopas jotakin, minullakin on läppäri just tässä sohvalla koneen lähellä.

Edit: Siis telkkarin lähellä.
 
Viimeksi muokattu:

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Tätä täytyy kyllä ihmetellä: miten helvetissä kukaan kuvittelee saavansa 530 € / kk paskaisesta yksiöstä, jossa selkeästi on asunut joku nisti, ja johon on ensi vuonna tulossa putkiremontti ja joka jo ilmoittajankin mukaan on huonommassa kuvassa kuin mitä kuvista näkee? Hyi helvetti.
 

AnaMasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahko
^^ 2-jakoiset ihmettelynaiheet tuosta kämpästä.
1. Ei tuossa luukussa näytä olevan mikään varsinaisesti rikki. Siksi ihmettelen miksei omistaja viitsi uhrata 1-2 päivää ja muutamaa satasta ihan perus pintaremppaan ja otsonointiin.
2. Kuka vittu alistuu tuolla hinnalla siltikään ikinä tuollaiseen elämisen tasoon? 530 eurolla lyhentää jo jossain toisessa kasvukeskuksessa tuplasti isomman yksiön ikiomaksi 6-10 vuodessa.

Toi varattuhomma tarkoittaa kai, että joku ottaa kämpän, mutta nimet ei ole vielä paperissa.
 
Viimeksi muokattu:

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
^^ 2-jakoiset ihmettelynaiheet tuosta kämpästä.
1. Ei tuossa luukussa näytä olevan mikään varsinaisesti rikki. Siksi ihmettelen miksei omistaja viitsi uhrata 1-2 päivää ja muutamaa satasta ihan perus pintaremppaan ja otsonointiin.
Vastaus lienee se, että ei tarvitse, menee vuokralle muutenkin. Vuokran päälle näytti tulevan vielä 15 euroa vesimaksua.
 

Hevosmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tätä täytyy kyllä ihmetellä: miten helvetissä kukaan kuvittelee saavansa 530 € / kk paskaisesta yksiöstä,...
Mutta kun sieltä on ilmoituksen mukaan hyvät näköalat. Kuten kuvista näkyy, asfaltoitu sisäpiha ja roskikset.

Tosta ikkunasta pitäisi näkyä tyttölyseon sekä sairaanhoito-oppilaitoksen pukeutumistiloihin ja siltikään en muuttaisi siihen ennen kuin vuokranantaja maksaisi mulle 650€/kk käteisellä ja kustantaisi psykoterapian. "Hyi helvetti" oli loistavasti kiteytetty.
 
Tätä täytyy kyllä ihmetellä: miten helvetissä kukaan kuvittelee saavansa 530 € / kk paskaisesta yksiöstä, jossa selkeästi on asunut joku nisti, ja johon on ensi vuonna tulossa putkiremontti ja joka jo ilmoittajankin mukaan on huonommassa kuvassa kuin mitä kuvista näkee? Hyi helvetti.
Tosi luksus kämppä kyseessä. Ehkä asun kuitenkin mieluummin 3 kertaa isommassa kämpässä, jossa on 60 euroa halvempi vuokra ja vesi sisältyy hintaan. Olkoonkin ettei sijaitse pääkaupunkiseudulla. Ja "hieman" paremmassa kunnossa. Mutta kai sielläpäin on senverran pulaa kämpistä että joku epätoivoinen tuohon muuttaa.
 

Vaakuna

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tätä täytyy kyllä ihmetellä: miten helvetissä kukaan kuvittelee saavansa 530 € / kk paskaisesta yksiöstä, jossa selkeästi on asunut joku nisti, ja johon on ensi vuonna tulossa putkiremontti ja joka jo ilmoittajankin mukaan on huonommassa kuvassa kuin mitä kuvista näkee? Hyi helvetti.

Vielä kun ottaa huomioon, missä päin Suomen-maata tuo asunto sijaitsee, niin eipä millään muotoa käy kateeksi. Kurvin seutuhan on oman tietämykseni mukaan Suomen pahinta seutua. Mutta tämän olen kuullut kautta rantain, joten en ota siitä mitään vastuuta. Ja pahimmalla tarkoitetaan väkivaltaa, huumeita etc.
 

mtuq

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mutta kun sieltä on ilmoituksen mukaan hyvät näköalat. Kuten kuvista näkyy, asfaltoitu sisäpiha ja roskikset.

Tosta ikkunasta pitäisi näkyä tyttölyseon sekä sairaanhoito-oppilaitoksen pukeutumistiloihin ja siltikään en muuttaisi siihen ennen kuin vuokranantaja maksaisi mulle 650€/kk käteisellä ja kustantaisi psykoterapian. "Hyi helvetti" oli loistavasti kiteytetty.

No aika paskaiselta näyttää, ja saattaa jäädä käsiin tolla hinnalla.

En tiedä tyttölyseoista, mutta sekä kauppiksen-, että hoitsujen-asuintaloja on joskus tullut katseltua. Enkä mä valita.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Kurvin seutuhan on oman tietämykseni mukaan Suomen pahinta seutua. Mutta tämän olen kuullut kautta rantain, joten en ota siitä mitään vastuuta. Ja pahimmalla tarkoitetaan väkivaltaa, huumeita etc.

Joitakin vuosia sitten tuli "hieman" kiire saada katto pään päälle ja päädyin muuttamaan kurviin, koska sieltä löytyi ensimmäinen siedettävässä - itseasiassa jopa erinomaisessa - kunnossa ollut asunto. Nykyinen osoite on Lönnrotinkadulla (Helsinkiä tuntemattomille: eli keskustassa hyvällä alueella), mutta jos tästä olisi jostakin syystä pakko muuttaa kurviin, Malmille, Kontulaan tai Jakomäkeen, valitsisin ihan ehdottomasti kurvin. Siellä sentään on aina muitakin ihmisiä, mm. opiskelijoita, kulkemassa kadulla, joten todennäköisyys saada apua, jos jotain sattuu, on suurempi.

Tuon aiemmin linkittämäni läävän suhteen ihmettelen myös sitä, kuka hulllu haluaa asua nistin entisessä kämpässä, jonka ovella kuitenkin juoksisi ensimmäisen vuoden ajan nistejä vinkumassa kamaa tai pahimmassa tapauksessa rahaa. Ei niille piripäille kuitenkaan ihan heti uppoaisi ymmärrykseen, että se oma kaveri on muuttanut / delannut.
 

Deus Ex

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Maple Leafs, Packers
Vielä kun ottaa huomioon, missä päin Suomen-maata tuo asunto sijaitsee, niin eipä millään muotoa käy kateeksi. Kurvin seutuhan on oman tietämykseni mukaan Suomen pahinta seutua. Mutta tämän olen kuullut kautta rantain, joten en ota siitä mitään vastuuta. Ja pahimmalla tarkoitetaan väkivaltaa, huumeita etc.

No on se kumma kun olen jotain viisi-kuusi vuotta Harjussa ja Sörnäisissä asunut ja kertaakaan en ole edes nähnyt tappelua tai muutakaan "väkivaltaa". Huumehia täällä liikkuu varmasti enemmän kuin jossain Eirassa. Tai ainakin niitä vedetään ronskimmin ja kadulla tulee vastaan ihmisiä erinäisten päihteiden vaikutuksen alaisena. Eipä niistäkään ole koskaan mitään isompaa haittaa ollut. Juopot liikkuu omissa porukoissaan ja narkit omissaan. Aika vähän ne tavallisten ihmisten elämään vaikuttaa. Kokemusta on sekä vuokra- että omistusasumisesta. Kurvin alue on hörhömagneetti joka vetää baareihinsa ja muiden päihteiden pariin porukkaa joka ei asu täällä. Jos ja kun talonyhtiö hoitaa hommansa kunnolla ja kenkii epätoivotut ainekset päättäväisesti ja ripeästi muiden harmiksi niin taviksen arki sujuu varsin mainiosti.
 
Viimeksi muokattu:

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
Ylen sivuilta seuraava lainaus:

"Kauhajoen koti- ja laitosalan oppilaitoksessa ammuskellut mies tuodaan hoitoon Tampereen yliopistolliseen sairaalaan.

TAYSin johtajaylilääkärin Matti Lehdon mukaan vakavasti loukkaantunut mies tuodaan Tampereelle maakuljetuksena."

Toivottavasti eivät pidä kiirettä

En katsonut aiheelliseksi ottaa tähän kantaa tuossa Kauhajoen tragedialle omistetussa ketjussa. Jäin vain itse hetkeksi miettimään, että miten minä mahtaisin toimia tässä tilanteessa. Siis oikeasti tässähän nyt virkavaltaakin kiinnostaa, miten ampujalle lopulta käy, enkä usko, että se on hoitohenkilökunnalle yhdentekevää, miten potilas pärjää.

Mutta henkilökohtaisella tasolla, millä mielin hoitaisin massamurhaajaa, ihmettelen syvästi. Tämä nyt siltä pohjalta, että yksi perheenjäsen ja yksi lähisukulainen ovat lääkäreitä. Lisäksi yksi ystävä on TAYS:ssa muissa toimissa kuin hoitotyössä.
 
Viimeksi muokattu:

TML

Jäsen
Tuossa tuli juuri puheeksi että jos sitsu olisi tämä:

Minä olisin ylilääkäri TAYSissa ja Tampereella tapahtuisi kouluammunta, vaikkapa Kauppaoppilaitoksessa jossa itse olen ollut. Ampuja tuodaan minun hoiviini ja sanottaisiin "pelastappa tämä kaveri joka juuri ampui tuttaviasi".

Ihmettelempä mikä silloin jyllertäisi mielessä??
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Lääkäreiksi tuohon asemaan valikoituvilla ollee hieman eri etiikka joten asiaa ei sen kummemmin mietitä vaan tehdään kaikki voitava.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Tuossa tuli juuri puheeksi että jos sitsu olisi tämä:

Minä olisin ylilääkäri TAYSissa ja Tampereella tapahtuisi kouluammunta, vaikkapa Kauppaoppilaitoksessa jossa itse olen ollut. Ampuja tuodaan minun hoiviini ja sanottaisiin "pelastappa tämä kaveri joka juuri ampui tuttaviasi".

Ihmettelempä mikä silloin jyllertäisi mielessä??

Kyllä minä tekisin kaikkeni pitääkseni sen hengissä. Kuolema on aina se helpoin pakotie pelkureille.
 

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
Lääkäreiksi tuohon asemaan valikoituvilla ollee hieman eri etiikka joten asiaa ei sen kummemin mietitä vaan tehdään kaikki voitava.

Totta kai näin on. Kuten sanoin, uskon lääkärikuntaan vielä. Voin silti tunnustaa, että oma sisikunta myllertäisi melko lailla, siitä huolimatta, että pidän itseäni ihmisenä, joka etsii lähimmäisistään hyviä puolia jopa sinisilmäisesti välillä.

Onneksi en ole lääkäri, en varmaan muutenkaan kestäisi niin paljon kärsimyksen katselemista.
 
Ihmettelen suuresti miksi lähimmän Lidlin ostoskorit ovat niin pirun paskasia. Ei sinne oikein mitään viitti ees laittaa. Viereisessä S-Marketissa puolestaan on ihan puhtaat korit. Kummaa.
Lisäksi ihmetyttää, ettei ne pienet kirkkaat pussit kestä 4kg:n painoa. Ainakaan Lidlissä. Enpä sieltä muuta toisaalta ostakaan kuin rahkat. Mutta paskaks meni 4 purkkia viimeksi, kun sangat pettivät. Hyvää palvelua sinänsä, että sain uudet tilalle.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Ihmettelen suuresti miksi lähimmän Lidlin ostoskorit ovat niin pirun paskasia. Ei sinne oikein mitään viitti ees laittaa. Viereisessä S-Marketissa puolestaan on ihan puhtaat korit. Kummaa.
Lisäksi ihmetyttää, ettei ne pienet kirkkaat pussit kestä 4kg:n painoa. Ainakaan Lidlissä. Enpä sieltä muuta toisaalta ostakaan kuin rahkat. Mutta paskaks meni 4 purkkia viimeksi, kun sangat pettivät. Hyvää palvelua sinänsä, että sain uudet tilalle.

Jostain se täytyy karsia, kun hinnat on alhaiset.

Mä ihmettelen näitä helvetin ketjuviestejä mitkä alkaa liikkumaan heti näiden suurien tragedioiden jälkeen. Meikäläisellekin tuli faceen Olet minulle tärkeä- viesti ja sama viesti taitaa pyöriä myös kännyköissä? Siis ajatus on ihan kaunis, mutta auttaako tuollaiset viestit oikeasti mitään? Nyt pitäisi ihan oikeasti alkaa tapahtumaan jotain. Eivät ne pelkät viestit ratkaise vaan teot!

Itse lähetin sitten tonkin viestin kaikille face-kavereille, kun en jaksanut alkaa erittelemään kuka on enemmän tärkeä kuin toinen.

Niin ja se myös, että nyt pitäisi ihmisten myös aukaista silmänsä siihen, etteivät ne ystävät vaan pelkästään saisi olla tärkeitä vaan kaikki ihmiset tällä maapallolla. Ei nyt tarvi joka naisen kanssa sänkyyn hypätä, en sitä tarkoita, mutta sellaista tietynlaista inhimillisyyttä peräänkuulutan.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös