Ihmettelyketju

  • 6 396 054
  • 38 810

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Ihmettelen, että onkohan poro Oulun seudulla vastaavassa asemassa kuin lammas on Uudessa-Seelannissa ja/tai Yorkshiressa? Siis ihmettely kuuluu lähinnä kansanperinteen tutkimusalaan.

Testaa se nuotiolla. Eikös se niin mene että savu seuraa lampaan... ja josn toimii porolla niin eiköhän se sitten niin mene
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Otteluseurantaketjussa juipit kirjoitti:
Nauttiiko nyt oululaiset sitten enemmän Kärppien voitosta, vai siitä, että Brückler imuroi ja muita vituttaa?

Ja niin väärä joukkue voitti.

Ei ollut ihan pelin arvoinen maali..

BLues olisi vaan ansainnut tämän ottelun voiton.

Paska maku jää tuollaisista matseista kun selvästi huonompi joukkue voittaa.

Itsellenihän olisi enemmän kuin mieleen, jos Schärpät nöyryyttävän finaalitappion ja häpeämitalin jälkeen myytäisiin Kalotti-liigan Tokka-lohkoon vähiten tarjoavalle paliskunnalle, mutta silti ihmettelen kuka jaksaa kirjoitella edellä mainittuja kommentteja.. Tähän olisi vielä hyvä paikka heittää joku bubismi jokaisen maalin tärkeydestä ja pudotuspelimaaleista noin yleensä, mutta en vaan osaa.
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tuosta Sampo Pankin tietoliikennesotkusta seurannut totaalinen hämmennys ihmeyttää. Asiakkaitten vitutus on varmasti aiheellista ja ymmärrettävää, mutta miksi tähän on tultu? Eihän siitä ole montaa vuosikymmentä, kun fyrkat nostettiin pankkikirjalla konttorin tiskiltä ja laskujen maksuun ei tarvittu nykyisen kaltaista bittivirtaa. Nykytekniikka auttaa ihmisiä, mutta kun se pettää, tulee ihmisistä avuttomia, jopa uusavuttomia. En nyt tuomitse sen enempää Sampo Pankin asiakkaita tai itse pankkia, ihmettelen vain tätä koko sotkua.
 

AnFa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Tuosta Sampo Pankin tietoliikennesotkusta seurannut totaalinen hämmennys ihmeyttää.

Itse ihmettelen aivan samaa. Onko ihmiset nykyään noin uusavuttomia mitä saa lukea, kuulla ja nähdä. Jos nettipankki tai pankkikortti ei toimi tässä, heti ja nyt niin heti on hirveä paniikki päällä. Itse pidän aina käteistä noin sata euroa lompakossa vaikka en juuri ikinä käteistä käytäkkään. Ikinä tiedä minkälainen yllätys tulee vastaan ja Visa (tai muu pankkikortti) ei juuri silloin käy, niin onpahan edes jonkin verran maksaa käteisellä edes ennakkoon.

Tuokin Sammon nettipankin toimimattomuus on saanut aivan uskomattomat mittasuhteet mm. tälläkin palstalla. Itselle ainakin tuli kirje melkein kuukautta ennen nettipankin katkoksesta. Laitoin laskut etukäteen ennen pääsiäistä maksuun eräpäivinä ja hyvinhän nuo oli näköjään veloitettu. Ja jos jotain ei ole veloitettu tai on veloitettu liikaa niin mikä ihme paniikki jengillä on, kun pankki on kuitenkin luvannut korvata kaikki aiheutuneet kulut?
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Tuosta Sampo Pankin tietoliikennesotkusta seurannut totaalinen hämmennys ihmeyttää.

Niinpä. Minä olen Sampon asiakas ja tämä sotku ei ole hetkauttanut minua ollenkaan. Miksikö? Siksi, että ei siellä sivuilla ja automaatilla tarvitse päivittäin juosta. Jos laskun eräpäivä tulee ja menee, niin mitä sitten, se maksetaan sitten kun se onnistuu, siitä ei ruveta mitään ongelmaa tekemään.

Vaihtakaa toki pankkianne, onhan minullakin muissa pankeissa tilejä, koska en tietenkään lopeta edellistä, jos siirryn uuden pankin asiakkaaksi. Se toisessa ketjussa käsitelty tietoturvaongelma on toki melkoinen, mutta useimmat taitavat silti olla vaihtamassa pankkiaan vain vaihtamisen takia. Ja rahat eivät ole vaarassa ja sitä supervirustakin vielä odotellaan.

Kaivellaan näitä ketjuja ylös vappuna 2009 ja tehdään vähän yhteenvetoa miten eri pankkien kanssa on mennyt. Sittenhän sen näkee, nyt rauha maahan.

Ei tämä ole mikään puolustuspuhe mihinkään suuntaan, huvittaa vain tämä mouhoaminen.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Niinpä. Minä olen Sampon asiakas ja tämä sotku ei ole hetkauttanut minua ollenkaan.
Ihmettelen, että eikö edes tämä korttien toimimattomuus saa pernaveikkoa edes vähän kritisoimaan Sampopankin uudistuksia? Jossain ketjussa joku kirjoitti, että ei välitä siitä, kestääkö verkkopankin kautta asiointi 2 vai 20 minuuttia. Hyväksyn toki tuon kannan aivan täysin, mutta oma kärsivällisyyskykyni on samaa luokkaa pienen oravan kanssa, enkä pystyisi millään hyväksymään tuon kaltaista palvelujen takkuamista, varsinkin kun firman tiedottaminen asiasta on ollut luokkaa "lätty kiinni ja kärsikää, kyllä me tää fiksataan eikä tässä oikeastaan ole mitään vikaa ja jos onkin, niin meidän vika se ei ole".
 

AnFa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Ihmettelen, että eikö edes tämä korttien toimimattomuus saa pernaveikkoa edes vähän kritisoimaan Sampopankin uudistuksia?

En ole pernaveikko, mutta itselläni ei ainakaan mitään ongelmia ole ollut Sampon pankkikorttien kanssa koko uudistuksen aikana. Olen kuitenkin höylännyt n. 50 kertaa yhteensä uudistuksen jälkeen yhteensä omaa ja firman korttia. Toinen on Vanhan ajan normaalipankkikortti ja toinen luottokortti.
 

ilman sukkia

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Itse ihmettelen aivan samaa. Onko ihmiset nykyään noin uusavuttomia mitä saa lukea, kuulla ja nähdä. Jos nettipankki tai pankkikortti ei toimi tässä, heti ja nyt niin heti on hirveä paniikki päällä. Itse pidän aina käteistä noin sata euroa lompakossa vaikka en juuri ikinä käteistä käytäkkään. Ikinä tiedä minkälainen yllätys tulee vastaan ja Visa (tai muu pankkikortti) ei juuri silloin käy, niin onpahan edes jonkin verran maksaa käteisellä edes ennakkoon.
Toisille paniikki iskee alkon lakosta, jollekkin muulle se voi iskeä pankkipalvelujen toimimattomuudesta. Mielenkiintoista olisi tietää mitä korvataan. Tuskin sitä jos kortti ei kelpaa maksuvälineenä ja joudut hakemaan käteistä, mahdollisesti jonottamaan sitä. Onneksi en ole joutunut tekemisiin tämän asian kanssa.
. . .
Klaavon mukaan onnettomuuden syynä oli huono ajokeli.
Mun mielestä ajonopeuteen on helpompi vaikuttaa kuin keliin, mutta tietysti se on kelin syy jos ei vaan osaa. Sitten voi pistää kelin piikkii jos alkaa satoja, tuhansia, kymmeniätuhansia autoja olla pitkin kaiteita. Joku voisi kertoa näille ettei joka kelissä pysty välttämättä ajamaan suurinta sallittua ajonopeutta.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Ihmettelen, että eikö edes tämä korttien toimimattomuus saa pernaveikkoa edes vähän kritisoimaan Sampopankin uudistuksia?

Onhan toiminta perseestä sinänsä, mutta ei minulle ole elämää suurempi asia minkä pankin asiakas olen. En edes kunnolla tiedä mitä se tarkoittaa, kun "kilpailuttaa palvelupaketin." Jotain kk-maksuja tosiaan menee tililtä ja aika turhasta siinä taidetaan maksaa, mutta semmoista se on. Naapuripankista kai saisi 50snt halvemmalla tms.

Jos kortit olisivat pitkiä aikoja toimimatta ja usein, niin tietenkin asialle pitäisi tehdä jotain. Kuten edellisessä viestissä jo mainitsin, niin katsotaan vuoden päästä. En vain usko, että tarkastelujakson aikana Sammon kanssa tulee yhtään sen enempää ongelmia kuin muidenkaan kanssa.

Voin toki olla väärässäkin, mutta sitähän me emme tiedä, vaikka monet kaiketi ovat aika varmoja asiasta.

Hyvä vertaus tuo, että joitakin koskettaa Alkon lakko. Minua se ei haittaa, mutta esimerkiksi olutmyyntilakko harmittaisi todellakin paljon enemmän kuin jonkun kortin tuntien toimimattomuus.
 
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Miksiköhän aikanaan Kuubassa Batista tuli valtaan vallanKAAPPAUKSELLA ja Castro vallanKUMOUKSELLA? Siis Suomenkin mediassa. Siis mikä ero näiden kavereiden valtaantulossa muka oli? Ei kummankaan nousu valtionpäämieheksi ollut mikään demokratian riemuvoitto ja ymmärtääkseni kumpikin käytti valtaan noustessaan kättä pidempää. Ei ymmärrä.
 

Tykki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Miksiköhän aikanaan Kuubassa Batista tuli valtaan vallanKAAPPAUKSELLA ja Castro vallanKUMOUKSELLA?
Ymmärtäisin tuon niin, että kaappauksessa valta otetaan sellaisenaan ja jatketaan periaatteessa samalla systeemillä, mutta eri hallitsijalla. Castron tarkoituksena oli taas muuttaa koko systeemi, eli kumota vanha.
 
Suosikkijoukkue
RL, CC, MS, SB-A, MN, CO, GL, ST,HG, BG
Ymmärtäisin tuon niin, että kaappauksessa valta otetaan sellaisenaan ja jatketaan periaatteessa samalla systeemillä, mutta eri hallitsijalla. Castron tarkoituksena oli taas muuttaa koko systeemi, eli kumota vanha.

Mielenkiintoinen kysymys sinänsä, ja uskoisin palstaveli Tykin olevan oikeassa. Batistahan joukkoineen käveli vanhan hallinnon yli, ja otti maan haltuunsa, jatkaen itse samoilla hyödykkeillä ja toimilla, kun taas Castron tapauksessa vanha valta kumottiin = vallankumous.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
En ole pernaveikko, mutta itselläni ei ainakaan mitään ongelmia ole ollut Sampon pankkikorttien kanssa koko uudistuksen aikana.
Tuolla korttien toimimattomuudella viittasin eiliseen, kun ihan uutisissa asti ilmoitettiin, että "pankin korteilla ei voi maksaa, eikä nostaa rahaa." Sinun korttisi kuitenkin toimi? Niin tai näin, ymmärrän mä teitäkin jollain lailla, teitä siis jotka ette jaksa välittää. Koko touhu on mennyt niin surkuhupaisaksi, että itse en suostuisi olemaan ottavalla puolella tuollaisessa suhteessa pankin kanssa. Siksi ihmettelin.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Niin tai näin, ymmärrän mä teitäkin jollain lailla, teitä siis jotka ette jaksa välittää. Koko touhu on mennyt niin surkuhupaisaksi, että itse en suostuisi olemaan ottavalla puolella tuollaisessa suhteessa pankin kanssa.

Tässä lienee avainsana tuo pankin kanssa. Suomalaiset luottavat (ja syystäkin) pankkiin kuin vuoreen. Tilimme on avattu joskus 70-luvulla ja niitä ei muuteta.

Ajat kuitenkin muuttuvat ja pankistakin voi nykyään luopua. Tämä sama toimii kuitenkin toisinkin päin. Pankki on niin arkipäiväistynyt asia, että ei jaksa välittää. Ei se ruoho sen erivärisempää kuitenkaan ole siellä jossain.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Nyt ihmetellään oikein kunnolla.

Miksi Suomessa ei koskaan cheerleaderit näytä tältä?

Miksi lajissa kun lajissa puolustaminen on aina tylsempää kuin hyökkääminen?

Miksi Suomesta ei tule koskaan näin taitavia kiekkotaitureita?

Miksi Bluesilla on aina ihan helvetisti lokaantumisia ja samaan aikaan Kärpät pystyy vetämään kauden läpi suhteellisen kapealla rosterilla?

Kun joku poliitikko jää seksiskandaalista kiinni niin se on aina mies? Toki olen kuulut huhua eräästä tunnetusta naispoliitikosta joka juoksenteli yhdessä vaiheessa nuorten miesten perässä vaikka ukko odotti kotona, mutta lööpeihin ei naikkonen koskaan päätynyt. Missä on siis tasa-arvo?

Miksi ihmeessä kaikki hyvä syötävä ja juotava yleensä lihottaa ihan helvetisti?

Miksi ihmeessä mä vieläkin luen Jatkoaikaa ja kirjoittelen tänne mitä sattuu? :)
 
Viimeksi muokattu:

Taitopelaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, New York Rangers
Kun lukee tuota Barcelonan listaa ihmettelyjen aiheista, niin ei voi kuin ihmetellä, kuinka paljon oikeasti ihmettelemisen arvoisia asioita maailmassa on. Ei sitä aina pelkällä järjellä pysty käsittämään asioita, vaikka ihmiset mukamas niin viisaita ovatkin.

Jatketaan ihmettelyä.
 

scholl

Jäsen
Miksi Suomessa ei koskaan cheerleaderit näytä tältä?

Miksei Suomessa tarjoilijat näytä siltä kuin Hootersissa.
Matkusta hyvä mies niin huomaat, että Suomessa on maailman rumimmat ja epänaisellisimmat naiset. Cheerleaderit valitaan Suomessa kyllä jollain ihan muilla perusteilla kuin näyttävyyskriteerein. Varmaan jossain Alepan kulmilla huutelevat viisi minuuttia ja ensimmäiset hip huutaneet valitaan. Ja ketä en panisi -ketju kiittää.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Matkusta hyvä mies niin huomaat, että Suomessa on maailman rumimmat ja epänaisellisimmat naiset.

Eiköhän tuon tittelin vie suht helposti erään saarivaltion naiset, ja nyt puhutaan alkuperäis väestöstä ei tuontitavarasta.
 

scholl

Jäsen
Eiköhän tuon tittelin vie suht helposti erään saarivaltion naiset, ja nyt puhutaan alkuperäis väestöstä ei tuontitavarasta.

Niin se voi pitää paikkansa. Mädchen zum Kotzen listalla useimmat ovat brittejä tai irlantilaisia, mutta toisaalta jos sinne joutuu matkustamaan niin tuontitavara tuo kuitenkin silmille jonkinverran lepoa, Suomessa sitä harvemmin sattuu. Siis jos oletetaan, että saarivaltakuntaan joutuu matkustamaan. Itse en ole 99 jälkeen joutunut matkustamaan. Ei ole ollut kertaakaan ase ohimolla vielä, joten olen saanut itse valita, minne matka on vienyt.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Eiköhän tuon tittelin vie suht helposti erään saarivaltion naiset, ja nyt puhutaan alkuperäis väestöstä ei tuontitavarasta.

Tuo kun ei vain pidä paikkaansa, oletko edes käynyt koko maassa? Tuo harhaluulo johtuu ainoastaan siitä, että siellä on todella paljon rumia läskejä. Ja ne sitten bilettävät hiukset hulmuten yökerhon tanssilattialla. Suomessa ei semmoisia näe.

Se vie huomiota niiltä aivan järkyttävän kauniilta tapauksilta mitä iso osa on. Britanniassa on ainakin Euroopan kauneimmat naiset. Mistään et niin kammottavaa tapausta löydä kuin sieltä, etkä myöskään yhtä huikeata.

Tähän on ihan turha kaivaa sitä ikivanhaa saksalaista vertailua, se on niin tarkoitushakuisesti tehty.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä oon oikeasti jo pitemmän aikaa ihmetellyt minkä ihmeen takia kortsut on niin kalliita. Goretexiako niiden valmistamiseen käytetään vai NASAko ne on suunnitellut, mä en ymmärrä. Ensitreffeillä heti kättelyssä ihan suorilta käsin kun ei oikein kehtaa ruveta mihinkään bukkakehommiinkaan. Siis oikeasti kaikki raha menee noihin lerppuihin. Noh, jotkut ne keräilee postimerkkejä ja jääkiekkokorttejakin. Heh heh, oikeasti ikinä nähnytkään ihkuboksia.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Pikkasen pisti ihmetyttämään kun piti mennä ostamaan kesärenkaita kaupasta josta edellisetkin ostin, niin työntekijä tiskin takana sanoo että firmassa on meneillään omistajanvaihdos eikä tiedä ollenkaan kauan siinä oikeastaan menee, mutta ei voi mitään rengastilauksia tehdä parhaillaan.

Luulisi että hiukan menee näin keväänkorvilla asiakkaita sivu suun.....
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Paljonkos kortsut sitten maksaa? Ei minkäänvaltakunnan hajua, missä hinnoissa ne pyörii. Ei tartte, kun ei saa.
No eikös ne lähemmäs euron oo kappaleelta, jos nyt ei ihan sentään mitään perhepakkausta osta tai tiimarin vappupalloja sido serpentiinillä tapin varteen. Laskee siitä vaan sitten paljonko se tekee kuukaudessa tai vuodessakin. Etelänmatkaakin varten kun tässä säästelee niin panematta taitaa jäädä, jostain kun on karsittava, tai homppeliksi ryhdyttävä.
 

AnFa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
No eikös ne lähemmäs euron oo kappaleelta, jos nyt ei ihan sentään mitään perhepakkausta osta tai tiimarin vappupalloja sido serpentiinillä tapin varteen. Laskee siitä vaan sitten paljonko se tekee kuukaudessa tai vuodessakin. Etelänmatkaakin varten kun tässä säästelee niin panematta taitaa jäädä, jostain kun on karsittava, tai homppeliksi ryhdyttävä.

Eiköhän ole kaiken taloudellisinta, kun et vain kerro naiselle oikeaa nimeäsi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös