Ihmettelyketju

  • 6 344 606
  • 38 746
Hah, karitsanpaistit olivat saaneet koristeeksi hälyttimen. En kyllä ole varma olenko koskaan ennen nähnyt ruualla hälyttimiä.
Oon kuullut huhua että pääkaupunkiseudulla on jopa juustoissa hälyttimiä. Kalliimmat lihat olleet jo pitkään hälyttimien alaisuudessa. On tää uskomaton maailma missä elämme.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Oon kuullut huhua että pääkaupunkiseudulla on jopa juustoissa hälyttimiä. Kalliimmat lihat olleet jo pitkään hälyttimien alaisuudessa.
No, minä pysyn kyllä niistä kalleimmista lihoista erossa (en osaa niitä valmistaa) joten en tiedä niistä. Mutta en kyllä aiemmin Lahdessa ole (muistaakseni) havainnut hälyttimiä lihoissa vaikka olen suhannut lihahyllyjä edes&takaisin. Niin se vaan maailma muuttuu.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Hah, karitsanpaistit olivat saaneet koristeeksi hälyttimen. En kyllä ole varma olenko koskaan ennen nähnyt ruualla hälyttimiä.

Niin hyvää ettei sanotuksi saa?

Porissa lihat säilyneet ilman koristeita.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tyyny oli herätessä veressä. Oli toi toinen poskikin. En tiedä mitä on sattunut. Ei mitään paikkaa kolota. Muistatteks te koskaan edellisiltaa että miten ootte tullut kotiin?
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Tyyny oli herätessä veressä. Oli toi toinen poskikin. En tiedä mitä on sattunut. Ei mitään paikkaa kolota. Muistatteks te koskaan edellisiltaa että miten ootte tullut kotiin?
Kunnon känni ei vaikuta ainakaan minun muistikuviini eli muistan lähes täydellisesti ne tapahtumat, mitä olen kännissä ollessani tehnyt, jopa useamman vuoden ajan.
Kokonaan toinen juttu onkin sitten tilanne, jossa on tullut valvottua monta yötä putkeen tai nukuttua maksimissaan pari tuntia yössä runsaan viikon ajan. Silloin muistikuvat siitä, mitä tuli tehtyä vaikka viisi minuuttia aiemmin, ovat täysin kadoksissa.
 

Lankershim

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Detroit Red Wings, Los Angeles Dodgers
En keksinyt parempaakaan paikkaa kertoa tarinaani, joten tuupataan se nyt sitten tänne.

Heräsin aamusta vähän turhan ajoissa, ja päätin pistää Tappara-HIFK -pelin streamin pyörimään taustalle. Hiukan myöhemmin Mertsin "rauhoittava" ääni kuitenkin kuljetti mut takaisin höyhensaarille, ja näin unta, että Mertsi olisi ilmoittanut jäävänsä eläkkeelle tämän kevään kotikisojen jälkeen. Unessa tsekkasin myös Mertarannan tietotaito-ketjun Jatkoajasta, ja siellä riemu oli tietenkin jo revennyt.

Herätessäni uudelleen vähän myöhemmin tsekkasin kyseisen ketjun uudemman kerran, enkä löytänytkään enää juhlintaa tai edes mainintaa aiheeseen liittyen. Tilanne oli päässäni vähintään hämmentävä ja koominen, mutta tajusin pian koko jutun olleen mielikuvitukseni tuotetta, valitettavasti.
 

Glove

Jäsen
Kävin päivällä hommaamassa uuden puhelinliittymän kun vanhan määräaika tulee täyteen. Vaihdoin operaattoriakin siinä samalla. Ihmettelen kun DNA:lta ei ole vielä soitettu perään.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Kävin päivällä hommaamassa uuden puhelinliittymän kun vanhan määräaika tulee täyteen. Vaihdoin operaattoriakin siinä samalla. Ihmettelen kun DNA:lta ei ole vielä soitettu perään.
Todennäköisesti huomenna tulee soittoa.
 

Dino

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Ihmettelen, että mitenhän perseestä näin kyynisesti ajattelevan ihmisen elämä on?

"Tää on just niin tätä, että naisia ei nähdä tasavertaisina keskustelukumppaneina ja sitten ajatellaan et kaikki yleiset tilat on iskupaikkoja."
"Sellainen juttu, että on tunnettu fakta, että ahdistelijat ja lähestymiskiellon saaneet jätkät saattavat tehdä tällaisia ilmoituksia. Eli tällaisia ei välttämättä kannattaisi jakaa."
Naisten "pienetkin ystävällisyyden osoitukset ymmärretään kutsuksi alkaa lähennellä"

Kyseessä siis tämä uutinen, jossa kerrotaan kuinka joku mies osunut samaan aikaan jonkun naisen kanssa retkeilyalueen yleiseen saunaan, jutellut jonkin aikaa naisen kanssa ja nainen oli tehnyt lähtemättömän vaikutuksen, ja mies laittoi sitten someen päivityksen että haluaisi tavata tuon naisen uudelleen jos vaan tuo nainen tunnistaisi itsensä päivityksestä ja ottaisi yhteyttä. Päivitykseen tullut sitten myös negatiivisa kommentteja, joissa tuota miestä leimataan naisia ylenkatsovaksi ahdistelijaksi.

Onhan se mahdollista, että kyseessä joku sairas naisia vainoava stalkkeri, mutta aika kovia ylitulkintoja pitää kyllä tehdä tuosta jos tulkitsee tuon "ahdisteluksi" tai "lähentelyksi", että jutustelutuokion jälkeen mies ajattelee että "Hitto kun olisi pitänyt tajuta kysyä naisen nimi ja yhteystiedot" ja laittaa siitä someen päivityksen. Tuossahan ei minun mielestäni yritetä väkisin mitään, vaan annetaan naisella mahdollisuus ottaa yhteyttä jos haluaa.
 

hege

Jäsen
@Lankershim , mitä kuulit on ihan totta ja kirjoitukset olivat täällä jatkiksessa mutta me (illuminaatti) päätimme kuitenkin poistaa ne kaikki ja perua koko asia ihan vain käytännön pilana. Anteeksi, että teimme näin.
 

Lankershim

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Detroit Red Wings, Los Angeles Dodgers
(1)
  • Tykkää
Reactions: hege

rpeez

Jäsen
Ihmettelen, että mitenhän perseestä näin kyynisesti ajattelevan ihmisen elämä on?





Kyseessä siis tämä uutinen, jossa kerrotaan kuinka joku mies osunut samaan aikaan jonkun naisen kanssa retkeilyalueen yleiseen saunaan, jutellut jonkin aikaa naisen kanssa ja nainen oli tehnyt lähtemättömän vaikutuksen, ja mies laittoi sitten someen päivityksen että haluaisi tavata tuon naisen uudelleen jos vaan tuo nainen tunnistaisi itsensä päivityksestä ja ottaisi yhteyttä. Päivitykseen tullut sitten myös negatiivisa kommentteja, joissa tuota miestä leimataan naisia ylenkatsovaksi ahdistelijaksi.

Onhan se mahdollista, että kyseessä joku sairas naisia vainoava stalkkeri, mutta aika kovia ylitulkintoja pitää kyllä tehdä tuosta jos tulkitsee tuon "ahdisteluksi" tai "lähentelyksi", että jutustelutuokion jälkeen mies ajattelee että "Hitto kun olisi pitänyt tajuta kysyä naisen nimi ja yhteystiedot" ja laittaa siitä someen päivityksen. Tuossahan ei minun mielestäni yritetä väkisin mitään, vaan annetaan naisella mahdollisuus ottaa yhteyttä jos haluaa.
Ja kannattaa muuten huomata kuinka paljon tämä Jukka oli ponnistellut ettei kukaan ajattelisi kyynisesti, ja kohdekin saisi mahdollisuuden perääntyä kunnialla. On tämä nykyaika raskasta niille jotka ei ole noin taitavia parinmuodostuksessa, pervon leimaa otsassa saa oikeasti pelätä.

Tosin ymmärrän näiden varoittelijoidenkin pointin, mutta osuivat nyt ilmeisen väärään tapaukseen kommentoimaan.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Dino

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ja kannattaa muuten huomata kuinka paljon tämä Jukka oli ponnistellut ettei kukaan ajattelisi kyynisesti, ja kohdekin saisi mahdollisuuden perääntyä kunnialla. On tämä nykyaika raskasta niille jotka ei ole noin taitavia parinmuodostuksessa, pervon leimaa otsassa saa oikeasti pelätä.

Tosin ymmärrän näiden varoittelijoidenkin pointin, mutta osuivat nyt ilmeisen väärään tapaukseen kommentoimaan.
Ennen Jukka olisi sitkeästi edelleen käynyt saunomassa ja toivonut, että sama nainen sattuu uudestaan paikalle.

Ihmiset ovat erilaisia ja siksi yrittänyttä ei laiteta. Toisille tällainen etsintä on romanttisintä ikinä. Jos olisin itse ollut nainen jota haettiin, mun olisi pitänyt olla ihan lääpällään, etten olisi pitänyt koko juttua vain helvetin kiusallisena.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Ennen Jukka olisi sitkeästi edelleen käynyt saunomassa ja toivonut, että sama nainen sattuu uudestaan paikalle.
Se on vähän kuin käydä samassa baarissa vuositolkulla vain jonkin yhden hetken ja kohtaamisen takia - näitä on tapahtunut ja tapahtuu varmaan vieläkin - ihastus ei katso aikaa eikä paikkaa...

...
Ihmiset ovat erilaisia ja siksi yrittänyttä ei laiteta. Toisille tällainen etsintä on romanttisintä ikinä. Jos olisin itse ollut nainen jota haettiin, mun olisi pitänyt olla ihan lääpällään, etten olisi pitänyt koko juttua vain helvetin kiusallisena.
Näin somen aikakaudella voi onneeksi olla halutessaan aika anonyymisti kiusaantunut, kun kukaan ei välttämättä yhdistä henkilöitä ja paikkoja, siis asianomaisten lisäksi.
Mulla ei käynyt yhtä hyvä tuuri Berliinin päärautatieasemalla joskus 70-luvulla, kun olimme silloisen tyttökaverini kanssa aloittamassa paluumatkaamme Suomeen. Siinä sekalaisen saattoporukan keskellä eräs siihen kuuluva nuori nainen pyysi minua jäämään luokseen Länsi-Berliiniin, für immer, kuten pyyntö kuuluvasti kaikui...
Tuli aavistuksen kiusallisempi olotila kuin jo mainittu helvetin kiusallinen... eikä asiaa auttanut pyytäjän hätääntynyt olotila eikä muiden jäätävä hiljaisuus. Noh, en jäänyt, vaikka murto-osa sekunnin jopa harkitsin sitä...
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Mikäköhän on ongelmana kun digiboksillani ei voi varmaan kuin YLEn kanavia katsoa normaalisti. Muuten kun koittaa kanavia pistää päälle TV-valikon kautta niin herjaa että Tallenna ja katso. Siis pitää tallentaa kanavaa samalla että kanavan katselu onnistuu.

Nytkin kun katselen kanavalta Viisi naisleijonien peliä ja ennakkostudiota niin ei se päästä minua muuten katselemaan noita jos en tallentaisi samalla kyseistä kanavaa. Jotain häikkäähän tuossa on? Luulisihan sitä että kanavien katselu olisi mahdollista ilman tallentamistakin. No, Maikkarin kanavia näkee kyllä Cmore-sovelluksen kautta.

Minulla on Telian digiboksi.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Minkähän takia avaimenreiät on niin pieniä.
Onneksi ne on täällä landella juuri sopivan kokoisia että avain menee kerralla sisään. Ei liian pieni eikä turhan väljä vaan juuri sopiva. Harmi että se on toista siellä pääkaupunkissa... Valita nyt johonkin, taloyhtiölle, Helsingin kaupungille tai vaikka eduskuntaan (kun se sielläpäin majaa pitää) liian pienistä avaimenreistä. Tietävät sitten tulla laajentamaan... Vai pitikö tällä vaalikaudella supistaa?
 

Lankershim

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Detroit Red Wings, Los Angeles Dodgers
Minkähän takia avaimenreiät on niin pieniä. Minuuttitolkulla saat sohia ovella kuin mikäkin heinämies tai murtovaras. Jotkut suurennuslasit tarvii tai ainakin Nasan kaukoputki.
Tätä mäkin olen miettinyt, mutta olen yleensä tullut siihen lopputulokseen, että vika on ollut meikäläisen promillemäärässä, eikä itse avaimenreiässä. Useamman kerran tuli myös nuorempana hinkattua naapurin lukkoa, ja ihmeteltyä miksei se kotiovi perkele aukea. Selitys tuli pikaisesti, kun alakerran ukkeli avasi oven ja pällisteli pesismaila kourassa vihaisena meikäläisen juopunutta olemusta. Kovia aikoja..
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Minkähän takia avaimenreiät on niin pieniä. Minuuttitolkulla saat sohia ovella kuin mikäkin heinämies tai murtovaras. Jotkut suurennuslasit tarvii tai ainakin Nasan kaukoputki.
Joku heiluttaa taloa, siitä se johtuu, että ei osu, vaikka kuinka yrittää sohia.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Joku heiluttaa taloa, siitä se johtuu, että ei osu, vaikka kuinka yrittää sohia.
Tuostapa tulikin mieleeni lapsuuteni kotikylän kioski, jolle paikalliset "alan miehet" tuppasivat kokoontua iltaisin, kun kelit sallivat.
Oltiin siinä velipojan kanssa ostamassa limpparipulloa, kun paikalle törähti Volgalla joukko parikymppisiä "isämmaantoivoja", joista yksi meni ostamaan kioskista jotakin ja muut siinä parveilivat polleina.
Siinä oli myös näitä vanhempia miehiä, kuka mitenkin humalassa... ja mistäkin aineesta. Yksi miehistä halaili kiivaasti kioskin nurkaa yrittäen pysyä a) pystyssä, b) tolkuissaan, c) pitää tavarat sisällään...
Noh, eräs näistä nuorista kävi läiskäyttämässä tuota nuokkujaa olalle hihkaisten: "Mitäs Jallu, miten pyyhkii?"
Vastaus kuului: "Älä, helevetti, keikuta venettä...", mutta tuon jälkeen taistelu oli hävitty ja melkoinen pärskähdys "tavaraa" tahri kioskin seinää ja valui maahan, missä tämä Jallu oli jo kontillaan... ja vieno tenun haju täytti tienoon...
 
Suosikkijoukkue
Nykäskylän ylpeys, Bunch of jerks
Minkähän takia avaimenreiät on niin pieniä. Minuuttitolkulla saat sohia ovella kuin mikäkin heinämies tai murtovaras. Jotkut suurennuslasit tarvii tai ainakin Nasan kaukoputki.
Tämmönen systeemi ois hyvä kaikille pallomme vanhuksille, Michael J. Foxeille ja petttereille.
 

Liitteet

  • vlock01.jpg
    vlock01.jpg
    113 KB · kertaa luettu: 102
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös