Ihmettelyketju

  • 6 347 613
  • 38 754

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Roger Moorehan on itse asiassa kolmisen vuotta Sean Connerya vanhempi, vaikka kieltämättä Live and Let Diessa varsin nuorekas Moore vaikutti kyllä nuorennusleikkaukselta edellisen leffan harmaantuvaan Conneryyn verrattuna.
 

Kauko Viisas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Koska olen ihmettelijä niin olen tänäänkin ihmetellyt monia asioita, mm.
  • hallitus haluaa kurittaa maataloustuotantoa koska päästövähennykset - samaan aikaan moni muu kertoo, että mm. Venäjän hyökkäyksen vuoksi, ruuasta tulee pulaa, myös kasvisruuasta
  • ukrainalaisen pakolaisen auttaminen on rasistista, koska... erilaisia selityksiä tähän liittyen
  • olen myös lukenut, että kiinnitämme liikaa huomiota siihen, "että talous pyörii" sen sijaan, että kiinnittäisimme huomiota "tärkeämpiin asioihin". En kehtaa sanoa mitään näistä "tärkeämmistä asioista".
 

disco-stu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JK Mylly
"Majoitan ukrainalaisia pakolaisia - mistä saan rahani, kuka maksaa?"

Ihmettelen tätäkin.
Joo-o, olipa yllätys... Suurin osa majoittajista tekee täysin pyyteetöntä työtä ja hyväntekeväisyyttä, niin sitten on näitä torspoja, joiden tarkoituksena on ainoastaan hyötyä hädästä. Miten paskoja ihmisiä täälläkin asustaa?
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Ihmettelen, etten vielä ole tempaissut itselleni pelikieltoa kun niin vituttaa tuo itäinen naapuri. @disco-stu otti kyllä hienon pelikiellon, jollain tuollaisella viestillä minäkin sitten jos. Sitten on tuo länsinaapuri Nato-himmailuineen, heille tekisi mieli sanoa että jatkakaa sitä istuallaan kusemista kun vielä pönttöjä riittää.
 

aalto

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, änärin suomalaiset
Kuljetusalan sopimukset. En yhtään ihmettele sitä, että nykyisillä polttoaineiden hinnoilla kuljetuksen kustannukset ole nousseet merkittävästi. Mutta kun näin alaa yhtään tuntematta tuntuu siltä, että kuljetusliikkeille tulee aina muutaman vuoden jälkeen yllätyksenä polttoaineiden hintojen nouseminen, josta seuraa vaatimus valtion apuun tulemisesta. Ovatko kuljetusyritykset niin asiakkaiden pihdeissä, että sopimuksiin ei saada kirjattua selkeää polttoaineiden hintoja seuraavaa mahdollisuutta tarkastaa hintoja? Mitä olen muiden alojen sopimuksia lukenut, niin järestään niissä on palveluntarjoajalla oikeus tarkastaa hintoja mikäli kustannuksissa tapahtuu merkittäviä muutoksia ja juuri polttoaineiden hinnat ovat sellaisia, että kaikki tietävät niiden elävän.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Pizza-automaatti... Häh?

Automaattia täytetään päivittäin useilla erilaisilla pizzoilla, joiden pohjat on esipaistettu Vantaan Koivuhaan leipomossa. Kastikkeiden ja täytteiden lisäämisen jälkeen pizza kuljetetaan automaatin kylmiöön odottamaan lopullista paistoa. Automaatin sisällä on uuni, joka paistaa pizzan kolmessa minuutissa.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Pizza-automaatti... Häh?


Suht hyvin mietitty toteutus. Kokeilin suht tuoreeltaan sitä Graniin pystytettyä ensimmäistä pizza-automaattia. Tuotteet hakkaavat perustason karvakäsipizzat kuus-nolla, mutta eivät toki pärjää Capperin ja kumppanien napolipizzoille ja vastaaville. Fizzapizzan hinnan ja laadun suhde ihan ok, jos pizzan voi syödä suht nopeasti niin, että noutopizzatyyppinen ratkaisu sopisi muutenkin tilanteeseen.

Toimii oikein hyvin, jos automaatista hakee vain yhden pizzan. Toimii sitä huonommin, mitä useampi pizza pitäisi saada. Kun automaatti kai edelleen pystyy kuumentamaan vain yhden pizzan kerrallaan, niin koko perheen tai kaveriporukan pizzatilaukseen automaatti taipuu huonosti. Eka pizza on jo hyvän matkaa jäähtynyt, kun kuudes on vielä tulilla.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tossa lähellä on taulukauppa, mikä toimii myös valokuvaamona. Siinä ikkunassa on paljon tauluja ja niissä hinnat. On siinä myös isoja muotokuvia, mut miks niissä ei ole hintoja. Ennemmin kait mä nyt pistäisin seinille niitä 19-kesäisten kultakutrien ylioppilaskuvia kuin mitään töherrystä jostain lahonneesta ladosta jossain hiton pellon reunalla.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Nyt ei setämies tiedä mitenpäin olisi.

Duunipäivä oli ihan yhtä helvettiä. No, se oli ja meni. Mutta päätin käydä salilla päästämässä turhat höyryt pois ja kävellä sitten sen pari kilsaa himaan vähän loppuverryttelyksi. Normipäivä.

No siinä matkalla tuli viesti, että tiistaina tilaamani housut on noudettavissa paikallisen ostarin automaatista. Eihän ne ikinä ole noin nopeasti - no oli ne. Ostarin ovelta tulossa, niin siinä joku galluppi kyseli että oletko vantaalainen? Joo... ja ootko jo täyttänyt 26?

Siihen sitten totesin että noin 23 vuotta sitten, niin en kuulemma kuulu otantaan.
Housutkin sopii, ei tarvitse palauttaa.

Ihmettelen siis miten paskan duunipäivän jälkeen pari juttua saa ihmisen iloiseksi.
Huomenna tosin on paikat kipeinä, mutta se on ihan itseaiheutettua.
 

Glove

Jäsen
MInulla on tuommonen Canonin monitoimilaite. Tulostaa, skannaa ja faksaa. TUo keskimmäinen on vähän mysteeri. Tulostus toimii koko ajan niin kuin pitääkin, mutta jos meinaa jotain skannata (todella harvoin tarvii) niin aina pitää ajurit ja skannaussofta asentaa uusiksi. Kai se sitten protestoi sitä, että sitä käytetään niin harvoin...
 

Forest

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Forest, Bruins
Hallitseekohan yksikään jääkiekkoilija (pl. Pekka Saravo ) suomen kielen pronomineja niin, että menisi edes kerrankin kohdilleen kieliopillisesti ja osaisi erottaa esimerkiksi joka ja mikä pronominit...?. Raskasta kuunneltavaa oli tämä Jere Lehtinen, KUKA (!) oli äsken haastateltavana. Kukkonen, Vallin ja muut samaa tasoa. Pienikin asia voi aiheuttaa ärtymystä kun se jatkuu ja jatkuu....
 

Glove

Jäsen
Hallitseekohan yksikään jääkiekkoilija (pl. Pekka Saravo ) suomen kielen pronomineja niin, että menisi edes kerrankin kohdilleen kieliopillisesti ja osaisi erottaa esimerkiksi joka ja mikä pronominit...?. Raskasta kuunneltavaa oli tämä Jere Lehtinen, KUKA (!) oli äsken haastateltavana. Kukkonen, Vallin ja muut samaa tasoa. Pienikin asia voi aiheuttaa ärtymystä kun se jatkuu ja jatkuu....
Ei sentään "ketä" oli haastateltavana.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Muutin äitini tänään Lpr keskustaan. Joka ikinen tyyppi jonka tässä talossa tai pihalla olen nähnyt on morjestanut. Joku jopa jäi juttusille kun röökillä olin pihalla. Olen kyllä ihan täysin unohtanut lappeenrantalaisuuden 16v aikana. Vantaalla moinen äärettömän harvinaista.
 

ace

Jäsen
Jep. Ehdottomasti etelän parhaita puolia kun kaikki eivät tunge väkisin iholle ja juttusille.
Sitten kun tullaan tänne tarpeeksi etelään, Keski-Eurooppaan, se saatanan tapa on niin arkea että saa kuulla jälkeenpäin kommentteja kuinka kylmä ja etäinen on kun ei jokaista vastaantulijaa suunnilleen kättele.

Kahvilaan/pubiin/punttisalille/mihin tahansa yleiseen paikkaan mennessä ja sieltä poistuessa pitäisi huikata tervehdykset kaikille, ei vaan vielä useamman vuoden totuttelun jälkeenkään osaa toimia paikallisella tavalla tälläinen suomalaisjuntti introvertti.
 

L. Paraske

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Suomi, Arttu Hyry, Hagaby Golf 2
Kahvilaan/pubiin/punttisalille/mihin tahansa yleiseen paikkaan mennessä ja sieltä poistuessa pitäisi huikata tervehdykset kaikille, ei vaan vielä useamman vuoden totuttelun jälkeenkään osaa toimia paikallisella tavalla tälläinen suomalaisjuntti introvertti.
Kyllähän tästä tämä klippi Ihmebantusta tulee väkisinkin mieleen:



 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös