Ihmettelyketju

  • 6 371 486
  • 38 789

Karhunkulta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Skellefteå AIK
Vilaisimpa tässä kilpailutuksen ja työttömyyden uhan vallitessa hieman tarkemmin tulevaisuuttani tällä alalla. TES-sopimuksia vertailin parin työpaikan väliltä, joita olen hakenut tässä lomassa ja ovat siis eri alalta mitä nykyinen työni, mutta koulutusvaatimustasoltaan samaa luokkaa, eli duunarin hommia.

Eipä kyllä tarvii katsoa uudestaan. Onhan tämä nykyisen alani TES aivan vitsi. Palkkaus on tosi kannustava muihin aloihin verrattuna. Lakisääteiset palkankorotukset tulevat 2v. ja 7v. työkokemuksesta, se oli sitten siinä. Ei muuta. Tasopalkat tietysti ovat, mutta se vaatisi koko kohteen palkkojen nostamista ja TES:n uudelleenmuotoilua vaativuustasojen ja vaarallisuusluokkien osalta. Raamisopimuksistakin jättäytyi tämä osasto pois tällä erää, ei jumalauta.

Ei se kyllä helppoa ole työpaikkaa vaihtaa. Hakemuksia on tullut jätettyä jo pari vuotta ihan tasaiseen tahtiin, mutta nähtävästi se, että olen jo töissä vaikuttaa myös työnsaantiini. Ei oo näköjään kouluttautumisellakaan tässä hetkessä paljoa hyötyä, kun parinkin alan ammattipaperit on jo taskussa.

Ei tässä voi muuta, kuin ihmetellä ja mennä vissiin virran mukana. Masentaa kyllä julmetusti, jos ei yrityksestä huolimatta saa työpaikkaa ja vanha menee kesäkuussa alta.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minkähän ihmeen takia jotkut aikuiset lantraavat väkeviä? Mä kun en teininä juonut niin skippasin kokonaan sen vaiheen kun lantrataan, mutta nykyisinkin vielä näkee että jotkut lantrailee. Tai no ei näe, mutta täältä jatkoajasta lukee.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit
Siksi koska kotimainen viina maistuu hirveältä semmosenaan, (Koskenkorva, Suomi viina, leijona viina yms) lantrattuna sitä voi juoda kuin mehua vaan eikä tule oksennus edes lämpimänä. että semmosta tällä kertaa.

Itse ihmettelen ruuan jatkuvasti nousevaa hintaa.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Siksi koska kotimainen viina maistuu hirveältä semmosenaan, (Koskenkorva, Suomi viina, leijona viina yms) lantrattuna sitä voi juoda kuin mehua vaan eikä tule oksennus edes lämpimänä. että semmosta tällä kertaa.
No en nyt tiedä. Ihan suht hyvältähän ne maistuu, tai siis melko neutraalilta, kivasti lämmittääkin ne ekat paukut jne. Ja kaiken lisäksi noi suomiviinat varmaan vielä maistuu paremmalta kun niissä on enemmän sokeria ja vähemmän prosentteja kuin niissä virolaisissa mitä mä juon.

Ja oksennushan tulee tunnetusti sitten vasta seuraavana päivänä krapulassa.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Mikähän siinä on, että jotkut tyypit ovat aina kaikissa suurissa kysymyksissä väärässä. Siis niin kuin palstallamme TOJ. Ja sitten se palstan ulkopuolinen TOJ myös, se dosentti (en tod. tarkoita, että kyseessä olisi sama henkilö). Ja asevelvollisuus-ketjussa yläpesät ja nämä. Muitakin ketjuja olisi esimerkkeinä. Ihan niin kuin ne vaan olisi ohjelmoitu väärin ja ne tuuttaa sitten jokaiseen isompaan asiaan väärän mielipiteen. Nämä asiat paljastuvat meille tolkuille jo ihan ajattelemalla ja muillekin sitten ajan kanssa.

Ei niiden kanssa pidä tärvätä aikaansa vaan suunnata energia siihen oikeaan tekemiseen, ettei heidän maailmansa pääse valtaan. Mutta on se vaan ihme homma, että tuonlaisia on. Ilman internetiä heistä en tietäisi, olisivat vaan joku satunnainen huuhaatapaus jossakin Hymy-lehden jutussa.

PS. Jos joku niistä tulee tähän vänkäämään, niin toteutan ideaani, enkä kommentoi mitään.
 
Viimeksi muokattu:

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Ihmettelen mistä ihmiset kaivavat noita US:n höpöhöpö-blogeja esiin. Ja linkkailevat niitä vielä tänne, facebookkiin sun muualle.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Ihmettelen mistä ihmiset kaivavat noita US:n höpöhöpö-blogeja esiin. Ja linkkailevat niitä vielä tänne, facebookkiin sun muualle.

Koska niistä löytää aina jonkin ainakin näennäisesti hyvin argumentoidun kirjoituksen tukemaan omaa agendaansa. Sillä on joidenkin mielestä auktoriteetti takanaan, kun domain on Uusi Suomi eikä jokin blogspot tms. vaikka asia olisi köykäistä paskaa sinänsä.
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Meni rengas dösästä joka oli noin 50 metrin päässä. Vittu mikä kajahdus, luulin jo fasismista vapautumisen ajan olleen käsillä.

Ihmettelen pamausta.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Ihmettelen mistä ihmiset kaivavat noita US:n höpöhöpö-blogeja esiin. Ja linkkailevat niitä vielä tänne, facebookkiin sun muualle.

US oli alkuun ihan mielenkiintoinen uusi media. Tuolla blogiosiollaan kerännyt kaikenmaailman kylähullut keskustelemaan keskenään. Internetajan Kansanradio.
 

NDT665

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Matti ja Teppo on julkaissut räppibiisin. Nyt voi kuolla onnellisena?
Ei helv*tti...
 

bulftrik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Bruins, MM, LHC

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Mikä tästä biisistä tekee räppibiisin? Matti ja Teppo laulavat sitä perusiskelmää mitä aina ja taustalla joku räppibiitti pauhaa. Odotin jotain kunnon settiä miehiltä eli pettymyshän tuo oli.

Tuossa vielä linkki: Matti ja Teppo yllt rap-kappaleella - katso musiikkivideo! - Musiikki - Ilta-Sanomat

Ei helevetti mitä kamaa.
Tähän väliin pari kysymystä.. Kuinka monta vuotta Matin ja Tepon ura vielä kestää?
Ja toinen kysymys.. Kuka vittu on Key-O?
 

Kaiuni Alen

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, kaikki menestyksekkäät jalkapallojoukkueet
Meni rengas dösästä joka oli noin 50 metrin päässä. Vittu mikä kajahdus, luulin jo fasismista vapautumisen ajan olleen käsillä.

Ihmettelen pamausta.

Minulta räjähti n. kaksi kuukautta sitten polkupyörästä eturenkaan kumit kun olin ajamassa kotiin. Järjetön pamaus kuului ja ohikulkijat tulivat ihmettelemään että mitä täällä nyt tapahtuu. Jos olisi ollut hiekkainen soratie, niin naamalle olisivat kaikki pikkukivet lentäneet.

Tämän takia pyöräteiden sepelöittäminen on vaarallista, sillä sepeli puhkoo renkaita --> sepelit ja muu roska lentävät kasvoille ja sitten se on reissu sairaalaan.
 

KingNothing

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
US oli alkuun ihan mielenkiintoinen uusi media. Tuolla blogiosiollaan kerännyt kaikenmaailman kylähullut keskustelemaan keskenään. Internetajan Kansanradio.

Nyt suutun. Tai melkein. Internetajan Kansanradio on Kansanradio, sunnuntaisin 12 uutisten jälkeen. Oli sitä intternettiä tai ei. tähän loppuun sellainen nyrkkiä puisteleva hapannaamakuva joita siellä ATKssa on.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
US oli alkuun ihan mielenkiintoinen uusi media. Tuolla blogiosiollaan kerännyt kaikenmaailman kylähullut keskustelemaan keskenään. Internetajan Kansanradio.

Näin on, nytkin näytti US:n etusivulla olevan Puheenvuoro-blogiosiosta nostettu poiminnoiksi kaiken maailman kylähulluja. Kimmo Kiljunen, Liisa Jaakonsaari, Päivi Lipponen... ei helvetti mitä porukkaa. Valitettavasti samat kylähullut ovat päättävissä asemissa olevia poliitikkojakin.

Oli tuolla sentään Eija-Riitta Korholan blogikin, siinä on toisinaan jotain asiaakin ainakin koskien ympäristödirektiivien ylitulkintoja.

Uuden Suomen Puheenvuoro-osiota eli ns. blogiosiota ei toki kannata sekoittaa US-toimitukseen ja Uuden Suomen normaaleihin uutisiin ja artikkeleihin. Puheenvuoro-osion yksi suuri etu on kuitenkin siinä, että ne kylähullut kirjoittavat omalla nimellään ja naamallaan toisin kuin vaikkapa Jatkoajassa, jossa me kylähullut kirjoitamme nimimerkeillä ja huutelemme toisillemme puskasta anonyymeina.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Lienenkö tullut sokeaksi, vai onko todellakin niin, että sote-uudistuksen maaliin pääsy ei ole kirvoittanut ainoatakaan kommenttia koko palstalle?

Sipilän suolaamisen luulisi alkaneen keskustaänkyröiden toimesta jo varsin sukkelasti. Jaa niin, eihän niitä keskustaänkyröitä taida tällä palstalla juuri ollakaan...

Tänään nähdyn perusteella tuo Sipilähän alkaa vaikuttaa yhä enemmän täyspäiseltä asiajätkältä, vaikka keskustalainen onkin.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Ihmettelen tätä jokavuotista Suvivirsi -gatea. Mikä vittu sen laulamisesta / laulamatta jättämisestä tekee niin elämää suuremman asian? Ja joo, olen itse sitä mieltä että laulettakoon vaan mutten ymmärrä sillä asialla hypettämistä.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Lienenkö tullut sokeaksi, vai onko todellakin niin, että sote-uudistuksen maaliin pääsy ei ole kirvoittanut ainoatakaan kommenttia koko palstalle?

En tietyistä syistä johtuen halua kommentoida sote-uudistusta sen laajemmin.

Ei se paska ole mutta ei se ikävä kyllä ole lähelläkään hyvää. Jotkut sote-uudistuksen päätökset voivat johtaa katastrofaaliseen tilaan, mutta koskapa olen nimellä tunnettu palstalla, en oikein viitsi tiettyjä asioita kommentoida.

vlad.
 

magnum37

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevaisuuden Sport
Miksi Jatkoaika hiljenee kolmen jälkeen? Itse kirjoitan joskus päivän ainoat viestini kolmen kieppeillä. Työaikaako kaikki käyttävät täällä provoilemiseen?-)
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ihmettelen noita selaushistoriaani perustuvia mainoksia mm jatkoajassa. Taloon.com mainostaa koko ajan juuri ja ainoastaan niitä kolmea tuotetta, joita katselin sivuiltaan muutama viikko sitten. Eikö ne tajua, että mä olen hankkinut ne jo, kannattaisi mainostaa jotain oheistuotteita, tai vaikka ihan mitä tahansa muuta.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös