Ihmettelyketju

  • 6 398 178
  • 38 811

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Entäs me väliinputoajat?

Mahtaako tästä kehkeytyä sisarsivusto eli: Alastonjatkoaika.com. Jatkiksen käyttäjillä tietysti toimii normaalit jatkoajan tunnukset ja voi heittää sinne tuhmia kuvia ja vähäpukeisia potretteja. Empäs vain tiedä mahtaako K-18 riittää kyseiselle sivustolle ikärajaksi.

Sehän se olisikin joka pojan unelmasivusto. Loputon kavalkadi toinen toistaan edustavampia meisseleitä ja joukon jatkona kuva TQoFE:n hauiksesta.
 

Luke

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mikä ihmeen vimma jengillä on peruuttaa parkkiruutuun?

Onhan se nyt paljon pienempi vaiva sujauttaa auto keula edellä ruutuun ja peruuttaen pois.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mikä ihmeen vimma jengillä on peruuttaa parkkiruutuun?

Onhan se nyt paljon pienempi vaiva sujauttaa auto keula edellä ruutuun ja peruuttaen pois.

Itse peruutan aina, niin saa auton helposti keskelle ruutua ja poistuminen ruudusta on helpompaa, kun näkee eteensä.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Mikä ihmeen vimma jengillä on peruuttaa parkkiruutuun?

Onhan se nyt paljon pienempi vaiva sujauttaa auto keula edellä ruutuun ja peruuttaen pois.

Koska se on usein paljon fiksumpaa. Paras tilanne on tietysti se, että ajaa suoraan ruudun läpi seuraavaan, jolloin ei tarvitse peruuttaa tullessa eikä mennessä. Usein tuo on kuitenkin mahdotonta ja muutenkin tila noissa parkkihalleissa rajoitettua, joten peruuttaminen on helpompaa ja helpottaa erityisesti lähtöä, kuten edellä onkin jo kerrottu.
 

Aunt Wang

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brommapojkarna, John Eichel
Onkohan noi Putous jäbät kuinkakin paljon toistensa kanssa tekemisissä kulissien takana? Akulla ja Kristalla ny kummallakin on perheenrikkojan maneerit ja ihmettelen jos joku ei ole vieläkään höylännyt Iinaa, sehän on sinkku monen vuoden ajalta vissiin. Ihmettelyketjun asiaa selkeästi
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
ihmettelen jos joku ei ole vieläkään höylännyt Iinaa, sehän on sinkku monen vuoden ajalta vissiin.

Noup. Keväällä 2013 vasta päättyi Iinan ja näyttelijä Kai Vaineen pitkä avoliitto. Ai mistä tiedän? No se jääköön arvoitukseksi (no kyllä, luin Seiskaa. Parturissa tietenkin). Tässä vielä iltapäivälehden reportaasi aiheesta.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Noup. Keväällä 2013 vasta päättyi Iinan ja näyttelijä Kai Vaineen pitkä avoliitto. Ai mistä tiedän? No se jääköön arvoitukseksi (no kyllä, luin Seiskaa. Parturissa tietenkin). Tässä vielä iltapäivälehden reportaasi aiheesta.
Hah. Toi jätkähän näyttää ihan siltä Holopaiselta. Kannattais varmaan vaihtaa tyyliä ettei yhtä noloksi nörtiksi leimautuisi.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Siis ihmeellisen paljon tulee kodinkoneliikkeiden mainoksia. Kerran viiteentoista vuoteen ehkä ostat jonkun telkkarin, ja joka toinen päivä pitää tiputella postiluukusta lappusia. Ja esim. toi Verkkokauppa.comin lehti. Lukeekohan kukaan ikinä tota? On kyllä jotenkin säälittävä firma.
 

sonnychiba

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Luin jostain, että F1 autot ja GP2 autot ovat melkein yhtä nopeita nyt kun F1 autoihin on sovellettu uusia sääntöjä. Jutussa oli muistaakseni haastateltu Buttonia. Tarkoittaako tämä, että nopeimmat GP2 autot ovat jo nopeampia kuin hitaimmat F1 autot kuten esim Caterham.
 

Runtulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Liiga:n sivujen mukaan joukkue nimeltä ARSENAL on pelannut liigaa (tai siis silloin 40-luvulla tais olla joku sm-sarja) 7 ottelun verran…
 

Runtulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Liiga:n sivujen mukaan joukkue nimeltä ARSENAL on pelannut liigaa (tai siis silloin 40-luvulla tais olla joku sm-sarja) 7 ottelun verran…

Kyseisestä helsinkiläisjoukkueesta löytyy artikkelia on Wikipediasta asti http://fi.wikipedia.org/wiki/Arsenal_(suomalainen_urheiluseura).
Enpä olisi minäkään tiennyt Arsenalin pääsarjakiekkoa pelanneen, vaikka kyseistä seuraa muistaakseni vuonna 1989 käsipallossa yhden kauden verran edustinkin.

Oli muuten nappikausi ja menestyksekäs kokeilu sen lajin parissa ennen kuin lopetin, ei yhtään maalia. Jumalauta, käsipallossa kokonainen kausi ilman maalia, ekassa matsissa heitin kerran tolpan sisäreunaan ja muistan aina että sen lähemmäs en sitten enää päässytkään. Futista pelasin päällekkäin ja taisin samalla kaudella laittaa yli 30 maalia, taisi olla enemmän minun lajini.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Nordean verkkopankki on reistaillut koko illan ja väittää jälleen kerran, että "palvelussa on ruuhkaa, yritä myöhemmin uudestaan".

Nordealla on omat nettisivut ja Facebook-sivut, tämän lisäksi he ovat Twitterissä.

Ihmettelen kovasti, ettei asiasta tiedoteta mitään.
 

Runtulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Enpä olisi minäkään tiennyt Arsenalin pääsarjakiekkoa pelanneen, vaikka kyseistä seuraa muistaakseni vuonna 1989 käsipallossa yhden kauden verran edustinkin.

Johtunee siitä, että Arsenalin riveissä voi onnistua vain nurmikentillä, sillä ei tuo meno vakuuttavaa ollut kiekonkaan puolella.

Se, mikä myös ihmetyttää on, että "Arsenal" on todellakin kirjoitettu "ARSENAL" liigan sivuilla… ehkä tuo on joku virhe. Ei ehkä kovin iso asia (vrt. afrikan lapset) mutta ihmetyttää kuitenkin
 

Janiz80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Ihmettelen Itellaa. Eikö Suomessa enää voi luottaa siihen, että posti kulkee oikeaan osoitteeseen ja ajallaan?

Pahiten tämä jopa vituttaa puolison siskon vuoksi. Hän teki 200 tuntia töitä valmistellessaan hakunsa maisterintutkintoon ja laittoi paperit postiin kirjattuna kirjeenä kolme arkipäivää ennen viimeistä hakupäivää.

Kirje oli tullut myöhässä perille, ei käsitellä. Tässä voi sitten haarauttaa tämän ihmettelyketjun yliopistotasolle. Mitä helvettiä? Pitääkö tärkeät paperit jatkossa kuljettaa kädestä käteen itse, jos kerran kirjattu kirje hyvissä ajoin lähetettynä ei riitä siihen, että on tehnyt "oman osuutensa". Tässä kohtaa lisävitutusta tuo se, että helvetin kovan pohjatyön lisäksi tuo koulutusohjelma on tarjolla taas kahden vuoden päästä uudestaan.

Byrokraattis-anaalinen yliopistoympäristö suorastaan hehkuu innostavaa ja motivoivaa opiskeluhenkeä!

Viime viikolla itsekin totesin postin hitauden omalla kohdallani. Tarvitsin perjantaiksi lääkärinlausunnon. Lääkärin kanssa puhuin keskiviikkona, ja hän ehdotti, että postitse tuo kulkee kyllä perjantaiksi. Tuli tämän viikon tiistaina.
 

Karhunkulta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Skellefteå AIK
Ihmettelen Itellaa. Eikö Suomessa enää voi luottaa siihen, että posti kulkee oikeaan osoitteeseen ja ajallaan?

Oi voi. Tämä alkaa olemaan jo niin arkipäivää, ettei se siis voi olla vain minun henkilökohtainen helvettini. Vastaus tuohon kysymykseen on: Ei voi.

Toinen harmituksen aihe on tälläkin sivustolla mainittu Itellan ninjaosasto. Isoa pakettia ei edes yritetä toimittaa perille vaan täytetään valmiiksi kuori, jossa kerrotaan ettet ollut paikalla ja nyt voit noutaa paketin hevonvitun konttoriltamme, joka on 14km päässä ja auki ma-ti 10:00-10:03.

Se minua on mietityttänyt, että meneekö tämä vain entisestään pahemmaksi, jos Itella meinaa melkein kaikki työntekijänsä potkia pihalle ja jakaa postia vain parina päivänä viikossa, koska internet on keksitty ja kaikki siellä muutenkin tekee jo kaiken.
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers
Byrokraattis-anaalinen yliopistoympäristö suorastaan hehkuu innostavaa ja motivoivaa opiskeluhenkeä!

Suomessa korkeakoulut ovat todella byrokraattisia laitoksia, joiden kanssa meinaa joskus todella mennä hermot. Tämän voin sanoa kokemuksellani yliopisto- ja amk-tutkinnot läpikäyneenä. Samalla opetetaan hierarkian ja byrokratian pienentämistä, mutta itse ollaan oikein esimerkkitapauksia siitä, miten ei pitäisi toimia. Sähköpostilla ei saa juuri ketään kiinni ja jokaisella on kerran viikossa noin vartin aika, jolloin voit tulla katsomaan olisiko ko. henkilö paikalla. Verkossa on jos jonkinlaista sähköistä järjestelmää, mutta luentojen peruuntumisesta ilmoitetaan tietenkin vain luentosalin ovenpielessä. Valmistuminen amk:sta oli ehkä elämäni suurin paperisota, ja tuli jo mieleen, että eivätkö he todellakaan halua minun valmistuvan. Tätä valmistumisprosessia oli vielä maustamassa eri toimistotätien suora vittuilu, kun joku asia oli heidän mielestään väärin jossakin lomakkeessa.
 
Verkossa on jos jonkinlaista sähköistä järjestelmää, mutta luentojen peruuntumisesta ilmoitetaan tietenkin vain luentosalin ovenpielessä.

Otti muuten pikkuisen kerran päähän kun matkustin junalla H:gistä Tampereelle luennolle vain nähdäkseni luentosalin ovessa tuon lapun.

Meillä oli silloin Cum Laude -opintokokonaisuuden osalta sellainen käytäntö, että opintokokonaisuuden kaikki kurssit arvosanoineen piti itse merkitä paperilomakkeelle ja antaa se vastuuproffalle joka kirjasi tietojärjestelmään opintokokonaisuuden suoritetuksi. Minä laitoin tälle proffalle s-postiviestin jossa ilmoitin nuo kurssit ja pyysin merkitsemään kokonaisuuden niin häneltä tuli vastaus: "Hae se lomake laitoksen aulassa olevasta kansiosta ja palauta lokerooni niinkuin muutkin tekevät".
 

Shardik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Avs, Mestis
Otti muuten pikkuisen kerran päähän kun matkustin junalla H:gistä Tampereelle luennolle vain nähdäkseni luentosalin ovessa tuon lapun.
Tuohan on vielä pientä. Kerran olin tenttimässä Oulun yliopistossa erästä kemian kurssia. Saavuin salille ilmoitettuna aikana, muttei siellä mitään tenttiä ollut. Se oli siirretty seuraavalle viikolle. Ilmoitus oli jollain perkeleen A4/2 kokoisella lapulla ilmoitustaululla toisella puolen yliopistoa. Edellisenä päivänä olin vielä netistä tarkistanut salin, ja siellä ei ollut mitään tietoa muutoksista. No, mulle tämä ei ollut pitkä reissu kun kaupungissa asun, mutta jokupa oli tullut tenttimään samaa kurssia Vantaalta asti...
 

kalkkifredi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Trump 2016, IFK, Jerry Springer, Veronica
Mua on jäänyt hieman vaivaamaan se, että onko se nykyään Tauski Peltonen, vai Mohamed Peltonen? Tauskilla on kyllä vankka brändi, mutta Mohamed voisi avata ihan uusia suuntia ja ulottuvuuksia.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös