Ihmettelyketju

  • 6 381 646
  • 38 790
Ihmettelen Seiskan kannessa ollutta otsikkoa "Vain Elämää -tähti" Neumannista. Joo, Dingon kultapäivistä on jo 30 vuotta mutta silti. Vähän sama juttu kuin Matti Nykäsen äänestäminen turhin julkkis -äänestyksissä...

Olisi sekin vähän erikoista, että otsikoitaisiin "huippumäkihyppääjä Nykänen" tai "märkäpäiväuni-Neumann".
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Ihmettelen Seiskan kannessa ollutta otsikkoa "Vain Elämää -tähti" Neumannista. Joo, Dingon kultapäivistä on jo 30 vuotta mutta silti. Vähän sama juttu kuin Matti Nykäsen äänestäminen turhin julkkis -äänestyksissä...

Nykänen on ollut turhassakin julkisuudessa niin perkeleesti, joten tuon ymmärtää sikäli. Toisinaan ei ole sivistyneelläkään mielessä päälimmäisenä, että mies on yksi olympiahistorian suurimmista talviurheilijoista. Taisi viime vuonna olla joku aktiiviurheiljakin otsikossa nimenomaan tosi-tv-tähtenä. Vittu mitä paskaa.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Eikö radiotiedotteita voi kohdentaa alueellisesti? Kohdennetaanhan mainoksiakin. Tuli mieleen noista "karhu liikkuu Kiteellä päin" ja "Vihtavuori evakuoidaan" tiedotteista.
 

Kalalokki

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
En tiedä asiasta tarkemmin mutta jos ilmenee akuutti hätätilanne niin kestääkö siinä alueellistamisessa sen verran aikaa että on parempi töräyttää viesti eetteriin koko kansan kuultavaksi jo ihan sen takia että tieto menisi mahdollisimman nopeasti perille?
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Mulle selvis että laki kuulemma edellyttää hätätiedotteiden levittämisen valtakunnallisesti. Sinänsä outoa että jossakin Ahvenanmaan Kumlingenssa pitää saada vähän väliä tiedoksi jos Karhu on havaittu lähellä Ranuan kirkonkylää.
 

Jeffrey

Jäsen
On siinä tietenkin sekin, että kaikkialla Suomessa on ihmisiä jotka saattaisivat potenttiaalisesti olla matkustamassa näihin kohteisiin.

Kuinka moni vaikkapa autossa kuuntelee radiota? Varsinkaan juuri silloin kun sattuu alueelle osumaan.

Itse voisin hyvin kuvitella tilanteen, että olisin ajamassa vaikka nyt Vihtavuoreen. Kuuntelisin radiota alkumatkasta ja kun mieluisa ohjelma loppuu tai kuuluvuus heikkenee, soittaisin musiikkia kännykästäni. Siinä menisi sitten kaikki hätätiedotteet ohi korvien ja tulisi oltua katsomassa hienoa ilotulitusta.

Olen sillä kannalla, että varsinkin tässä isommassa tapauksessa valtakunnallinen hätätiedote on varsin perusteltu ja todella hyvä asia.
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jos muistan oikein niin ovat suunnittelemassa alueellisten ilmoitusten lähettämistä juuri edellä mainituista syistä. Jostain karhusta ei tarvitse kertoa koko maalle mutta tietty jotkin yleisvaaralliset tilanteet, kuten vaikka tuo Vihtavuoren case pistettäisiin jatkossakin suurella jakelulla...
 

wunderveba

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
On siinä tietenkin sekin, että kaikkialla Suomessa on ihmisiä jotka saattaisivat potenttiaalisesti olla matkustamassa näihin kohteisiin.

Kuinka moni vaikkapa autossa kuuntelee radiota? Varsinkaan juuri silloin kun sattuu alueelle osumaan.

Itse voisin hyvin kuvitella tilanteen, että olisin ajamassa vaikka nyt Vihtavuoreen. Kuuntelisin radiota alkumatkasta ja kun mieluisa ohjelma loppuu tai kuuluvuus heikkenee, soittaisin musiikkia kännykästäni. Siinä menisi sitten kaikki hätätiedotteet ohi korvien ja tulisi oltua katsomassa hienoa ilotulitusta.

Eikö siellä nyt kuitenkin ohjata liikenne niin, että kukaan ei pääse mahdolliselle vaara-alueelle? Ei kuitenkaan puhuta mistään turistirysästä, jonne saattaisi olla tulossa isojakin liikennemääriä ja täten haitata tätä liikenteenohjausta.
 

pehtoori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, HPK
Ihmettelen Päivi Räsäsen naiiviutta ja samalla miltei huippuunsa viritettyä typeryyttä. Kerrankin olen sanasta sanaan Jone Nikulan kanssa samaa mieltä.

"Nyt se akka vittuun sieltä hallituksesta!"
 

Jeffrey

Jäsen
Eikö siellä nyt kuitenkin ohjata liikenne niin, että kukaan ei pääse mahdolliselle vaara-alueelle? Ei kuitenkaan puhuta mistään turistirysästä, jonne saattaisi olla tulossa isojakin liikennemääriä ja täten haitata tätä liikenteenohjausta.

Kyllähän ne varmasti onnistuvat valtaväylät tukkimaan. Suomessa on kuitenkin niin paljon metsää ja tiestöä, että aina löytyy joku reitti jota pitkin joku voi ihan vahingossakin alueelle eksyä. Suomessa on aika monta metsänkäyttöön perustuvaa harrastusta. Ihan hyvä, että he saavat tiedon asiasta etukäteen.

Eikä kyse ole pelkästään siitä, että joutuuko alueelle vai ei. Aikamoista resurssien hukkaa, jos vaikkapa 100 kpl partiolaista matkustaa satoja kilometrejä leireilemään, ja alueen lähettyvillä heille sanotaankin, että kääntykää takaisin - ei tänne voi tulla.

Kolmas luku on sitten tietysti omaiset. Esimerkiksi Helsingissä asuvalla ihmisellä saattaa olla mahdollisesti jopa muistisairas mummo, joka asuu alueella. Läheisestä huolehtiminen, ja hänen hyvinvointinsa helpottuu erittäin paljon kun tieto on saatavilla.

Kiva lukea seuraavan päivän lehdestä, että siellä on nyt sitten löydetty kärventynyt tuntematon mummeli kiikkustuolista.

Ei tää nyt voi olla niin hankala asia ymmärtää!

Ketjun aiheeseen sopiikin ihmetellä, miksi ihmiset eivät ymmärrä vaaratilanteista tiedottamista laajalla alueella.

Itse toivon, että Imatralaiset informoi myös Helsinkiläisiä jos vaikka venäjänkarhu tulee päälle.
 

Värilasiton

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kolmas luku on sitten tietysti omaiset. Esimerkiksi Helsingissä asuvalla ihmisellä saattaa olla mahdollisesti jopa muistisairas mummo, joka asuu alueella. Läheisestä huolehtiminen, ja hänen hyvinvointinsa helpottuu erittäin paljon kun tieto on saatavilla.

Tämä juuri tuli itselleni mieleen, miksi hätätiedote pitää saada kaikkien kuuluviin. Jokainen ei kuitenkaan kokoajan ole jonkun radion tai television äärellä, mutta puhelimeen vastataan lähes aina jos kotona on.

Vaikkei olisi muistisairaskaan tuttu, mutta jos joku tuttu olisi alueella jota evakuoidaan tai siellä on jokin iso vaara, niin kyllä mä soittaisin sille tutulleni, että kuulitkos tuosta.

Ei ole paljoa ihmeteltävää, paitsi se, että miten iltaisin ennen nukkumaan menoa löytyy mielessäni motiivi urheilulle ja kaikelle laihduttamisesta hyväntekeväisyystyöhön, mutta aamulla ja päivällä ei kyllä lenkki tai mikään ylimääräinen maistu.
 

morningstar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Buffalo Bills
Nuo karhujen hiipparoinnit ovat tosiaan aika lailla paikallisen tason juttuja, mutta Vihtavuoren ottamista esimerkiksi en ymmärrä. Jos kokonainen räjähdysainetehdas on vaarassa mossahtaa sienipilveksi, niin kyllä tuollainen minun mielestäni jo ihan uutisarvoltaan ylittää valtakunnallisen kynnyksen heittämällä. Tietysti nyt on kesä, joten tietty otsikkoreservi tulee säilyttää Nykäsen ja Tuksun varalle.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Nuo karhujen hiipparoinnit ovat tosiaan aika lailla paikallisen tason juttuja, mutta Vihtavuoren ottamista esimerkiksi en ymmärrä. Jos kokonainen räjähdysainetehdas on vaarassa mossahtaa sienipilveksi, niin kyllä tuollainen minun mielestäni jo ihan uutisarvoltaan ylittää valtakunnallisen kynnyksen heittämällä.

Uutisarvoa on, mutta se että joka kanavalla keskeytetään radiolähetys puolen tunnin välein saman tiedotteen lukemista varten menee minusta pikkuisen yli.
 

wunderveba

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Uutisarvoa on, mutta se että joka kanavalla keskeytetään radiolähetys puolen tunnin välein saman tiedotteen lukemista varten menee minusta pikkuisen yli.

Ja aamulla häiritsi merkittävästi Muumilaakson Tarinoiden katsomista ipanan kanssa, kun teeveen ylälaidassa kulki punaisella pohjalla teksti ja piipitystä tuli puheen päälle.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Minä ihmettelen joidenkin aktivistien sinisilmäisyyttä.

Helsingin kaupungin kiinteistövirasto "purki ennalta ilmoittamatta" kaupungin maalla Kalasatamassa sijainneen luvattoman rantasaunan.

Aktivisti Timo Santala hämmästelee NYT-liitteessä kaupungin suvaitsemattomuutta:

”Jos purkupäätös voitiin tehdä sormia napsauttamalla, miksei lupapäätöstä voi tehdä samalla tavalla?” Santala ihmettelee.

NYT-liitteen mukaan, jotta sauna olisi voinut toimia luvallisesti, olisi sen rakentajien pitänyt tehdä hakemus maanomistajalle eli kiinteistöviraston tonttiosastolle ja sopia alueen vuokrasta, ja sen jälkeen anoa vielä lupa rakennusvalvontavirastolta. Rakennuslupaprosessi vie 1-3 kuukautta.

Tosin tokkopa lupaa silti olisi tullut toteaa nimimerkki

"Saako naapurin tontille rakentaa"

Sompasauna on mennyttä
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Jatketaas Vihtavuori -aiheista ihmettelyä. Tuolla toimiva firma ei tiedä mitä aineita heidän konteissaan on? Siis mitä vittua? Kuulosti kyllä aikamoiselta puuhastelulta kun uutisissa heidän edustajansa puheita kuuntelin. Aika vaarallista touhua puuhastella tällaisilla asioilla.
 

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
Eikö todellakaan mistään löydy videomateriaalia noista FC Inter-Vikingur matsin rankkarituomioista? Joka helvetin mediassa asiasta vaahdotaan, mutta ei näy videolinkkejä. Ei löydy YouTubesta, FC Inter kyllä tehnyt 1. osaottelusta koosteen, mutta eilisestä pelistä ei näy mitään. Ainakaan vielä. Luulisi, että miljärdöörien puuhasteluklubi FIFA, UEFA vai mikä se nyt näitä europelejä johtaakaan, vaatisi kaikista peleistä kuvamateriaalia nopealla aikataululla toimitettuna.
 
Eikö todellakaan mistään löydy videomateriaalia noista FC Inter-Vikingur matsin rankkarituomioista? Joka helvetin mediassa asiasta vaahdotaan, mutta ei näy videolinkkejä. Ei löydy YouTubesta, FC Inter kyllä tehnyt 1. osaottelusta koosteen, mutta eilisestä pelistä ei näy mitään. Ainakaan vielä. Luulisi, että miljärdöörien puuhasteluklubi FIFA, UEFA vai mikä se nyt näitä europelejä johtaakaan, vaatisi kaikista peleistä kuvamateriaalia nopealla aikataululla toimitettuna.

Ylen sivulta löytyy. Linkki
 

Ressa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Passihakemuksen tekemiseen täytyy Turussa odottaa kuukausi. Mitä ihmettä? Onko siellä joku yksi osa-aikainen töissä vai mitä tapahtuu...

Päivitetääs tätä skenarioita nyt kun hakemus on saatu sisään.

Elikkäs ajoin suosiolla Saloon. Pysäköin sitten aseman eteen ja kiekko esiin. Kello 9.17. Menin sisään ja hoidin asiani. Olin takaisin autossa 9.32. Ja tätä varten Turussa olisi pitänyt melkee kuukausi odottaa.

Ja virkailijan mukaan sotilaspassi on virallinen henkkari :D
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Mitä vittua? Näinköhän äsken ihan oikein? Seuraan tässä samalla sivusilmällä nuorten yleisurheilua ja olin näkevinäni, että Suomen keihästoivo Sanni Utriainen tuuletteli hulluna jotain 54 metrin heittoa? Tod.näk. näin väärin, sillä eihän tollasessa heitossa pitäis olla mitään juhlittavaa. Sais nyt ekaks ees sen kuuskymppisen ja sitten vielä siihen muutaman metrin lisää, ni kannattais ehkä siinä vaiheessa lähteä joihinkin aikuisten isoihin kisoihin.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä oon monesti ihmetellyt sitä kun monet puhuu että on sitten eläkkeellä rahaa. Mihin sitä silloin tarvitsee rahaa? Kiikkutuolissa istut ja möllötät. Ja sitä paitsi sähän voit silloin kuollakin ihan minä päivänä tahansa. Mun mielestä se olisi epäonnistunut suoritus, jos ensin uhraat elämästäsi - tai siis siitä ajasta kun olet vielä nuori, notkea, innokas ja terve - aikaa työnteolle, joka on siis pois vapaa-ajasta ja elämästä nautiskelusta, ja sitten ne sillä työnteolla ansaitsemat rahat jäisikin käyttämättä kun delaat, tai et vanhana pappana enää jaksakaan niitä juttuja mitä jäi tekemättä silloin nuorena. Mä en tota riskiä viitsi ottaa. Mä nautiskelen elämästä jo nyt reilu kolmekymppisenä.
 

Rattlehead

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gundit
Torstaina tuli taas kerran ihmeteltyä Helsingissä käydessäni, että minkä helvetin takia jotkut ruokkivat lokkeja? Ei sitä toki pelkästään Helsingissä tapahdu, vaan muuallakin, mutta nämä paskalinnut ovat iso riesa aika monessa isommassa kaupungissa ihan ilman vapaaehtoista ruokkimistakin. Joillain ihmisillä se ei vain mene jakeluun.
 

Target

Jäsen
Suosikkijoukkue
Löytyy
Ihme uutisointia Pamplonan härkäjuoksusta; Nainen sai sarvesta. Vitun idiootti, mitäs meni, ketä kiinnostaa? Itse aiheutettua.
Toisaalta jenkkien oikeuskäsityksetkään ei osu ihan kohdilleen omieni kanssa. Ensin itketään, kun joku päästää päiviltä pari hassua sotilasta jossain Afganistanissa yms. Sellaisia pelottavia. Ja sitten päästetään vapaaksi jäpykkä, jota vähän pelotti kaupasta palaava hupparia käyttävä teini. No, olihan se musta ja vartijalla vain yksi ase.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös