Ihmettelyketju

  • 6 376 394
  • 38 790

El Lude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kvanttimobikki kolmessa eri ulottuvuudessa
Minä vain ihmettelen sitä, että kuinka usko sumentaa järjen. Parasta aikaa TV7 (Jeesus-kanava) tulee "dokumentti" lohikäärmeistä ja dinosauruksista. Raamatussa esiintyvä lohikäärme onkin dinosaurus. Marco Polokin näki dinosauruksen. Uuh! Ihmiset ja dinosaurukset elivät rinta rinnan. Fossiilit eivät ole 250-75 miljoona vuotta vanhoja, vaan syntyivät vedenpaismuksen aikaan jokunen vuosituhat sitten. Paleontologit ovat väärässä evoluutioteoreetikkojen kanssa ja Raamattu oikeassa. Maapallon ikä on se 6000 vuotta ja muuta paskaa. ID ja creationismi vyöryy maailmalaajuisesti.

Ihmettelen...
 

Da-Capo

Jäsen
Ihmetyttää tuo Chisu. Tuli pinnalle yhdellä ehkä kaikkien aikojen huonoimmalla ja masentavimmalla kappaleella ikinä, Mun koti ei oo täällä, jota ei voinut eikä voi edelleenkään sietää. Tämän jälkeen kuitenkin puskenut todella kovia hittejä hitin perään ja olenkin joutunut myöntämään artistille arvonimen Suomen Lady Gaga.
 

Mack

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tätä samaa asia ihmettelin jo muutamia vuosia sitten, mutta jälleen tuo Jon Venablesin ja Robert Thompsonin keissi ihmetyttää. Siitä on nyt 20 vuotta, kun tappoivat pienen James Bulgerin ja saivat rangaistuksensa jälkeen uudet identiteetit sun muut. Jälleen tuolla Briteissä kohistaan, kun joku oli Twitterissä poustannut Venablesin ajankohtaisen kuvan. Siinähän taas rikotaan oikeuden päätöstä ja aina kun näiden kusipäiden uusi identiteetti on vaarassa, niin tuntuu kuin koko byrokraattinen laitteisto nytkähtäisi turbovaihteelle, jotta saadaan kiusantekijät selville ja noiden kahden oikeuksia suojeltaisiin kuin tärkeimpiä valtion päämiehiä.

Silloin joskus kolme vuotta sitten oli puhetta, että Venablesin uusi nimi ja naama pitää julkaista, kun runkkari jäi uusista rikoksista kiinni. Taisi olla vielä tyyliin jotain alaikäisten kuvia koneella etc? Kuinka monta kertaa tuotakin saastaa pitää paapoa?

Onkohan Englannissa kenenkään yksittäisten ihmisten oikeutta puolustettu yhteiskunnan toimesta niin vahvasti kuin Venablesin ja Thompsonin?
 

Rattlehead

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gundit
Rauman lupa hyväksyttiin, muut luvat hylättiin | Onnibus Oy

Halpabussiyhtiö ei siis saanut kuin yhden hakemistaa luvista liikennöintiin. Päätös ja etenkin sen perustelut hämmentävät minua; Kaikissa tapauksissa ELY-keskuksen perustelu oli “jatkuvan ja vakavan haitan aiheuttaminen yksinoikeuksille”. Siis mitä helvettiä?
Samaa täälläkin on ihmetelty, mutta ajan kanssa nuo laillistetutkin kartellit hajoaa EU-asetusten myötä. Naurettavaa, että tässä maassa kilpailua suitsitaan, mutta ei pitäisi varmaan kenellekään tulla sinänsä yllätyksenä.

Mainittiin tuossa linkissä myös jotain positiivista: "Hallinto-oikeus on saanut näistä valituksista ensimmäisen käsiteltyä, kun VR:n ja Expressbussin valitus Turun reitistä hylättiin viime viikolla." Oikein! Ylläri, että VR:llä on tässä asiassa jollain tavalla näppinsä pelissä, mutta sehän omistaa Pohjolan Liikenteen, joka taas on osa ExpressBusin yhteenliittymää.

edit: Oikeastaan pitäisi joskus paremmin perehtyä näihin suomalaisiin hyvä veli -kollektiiveihin. Yllä mainittu on hyvä esimerkki ja sama koskee esim. päivittäistavarakaupan kahta isoa keskusliikettä, joista toinen tuntuu leviävän kuin syöpä alaan ja paikkaan katsomatta. Paha näistä kuitenkaan on mututuntumalta mitään laajempaa reportaasia tehdä, kun meikäläisen tietomäärä ei riitä edes vähää alusta.
 
Viimeksi muokattu:

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Samaa täälläkin on ihmetelty, mutta ajan kanssa nuo laillistetutkin kartellit hajoaa EU-asetusten myötä...

Tässäkin asiassa on se kuuluisa toinenkin puoli. Eli jos bussi firma A ajaa hyvin kannattavaa vuoroa vaikka Turusta Helsinkiin ja sen lisäksi heillä lupaehtojen mukaan on ajettavanaan pari vuoroa Turusta Hevonkuuseen jotka tuottavat tappiota koko ajan. Tällä Turku-Helsinki linjalla he kattavat nuo tappiot ja saavat yrityksen toiminnan edes jollain lailla kannattavaksi. Nyt sitten tulee bussifirma B joka ajaa täsmälleen samaa Turku-Helsinki linjaa puolet halvemmalla, koska heillä ei ole tarve kattaa muiden linjojen tappioita. Seurauksena bussifirma A:n matkustaja määrät putoavat ja toiminta käy tappioilliseksi ja bussi firma A joutuu lopettamaan toimintansa. Hevonkuusen mummut ja papat jäävät ilman julkista liikennettä.

En väitä että nykyinen järjestelmä mitenkään autuaaksi tekevä on mutta siinäkin on puolensa jos siinä on ongelmansakin. Se että kaikki vapautetaan kilpailulle, ei aina ole hyvä tai toimiva ratkaisu. Yhden linjan kilpailuttaminen "kuiviin" saattaa lopettaa monta haja-asutus alueen julkisen liikenteen vuoroa kokonaan...
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Samaa täälläkin on ihmetelty, mutta ajan kanssa nuo laillistetutkin kartellit hajoaa EU-asetusten myötä. Naurettavaa, että tässä maassa kilpailua suitsitaan, mutta ei pitäisi varmaan kenellekään tulla sinänsä yllätyksenä.

Mainittiin tuossa linkissä myös jotain positiivista: "Hallinto-oikeus on saanut näistä valituksista ensimmäisen käsiteltyä, kun VR:n ja Expressbussin valitus Turun reitistä hylättiin viime viikolla." Oikein! Ylläri, että VR:llä on tässä asiassa jollain tavalla näppinsä pelissä, mutta sehän omistaa Pohjolan Liikenteen, joka taas on osa ExpressBusin yhteenliittymää...

Kysymys on siitä, että esimerkiksi VR liikennöi monia kannattamattomia linjoja. Mikäli lähdetään sinun ajatuksen pohjalta liikkeelle, suurinosa julkisesta liikenteestä loppuisi.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Eli Helsingin ja Turun välillä matkustavan pitää lipussaan maksaa osa kuvitteellisten Euran ja Auran väliä sahaavien harvojen matkustajien lipuista? Reiluako? Ei ole ihme, että moni valitseekin sen oman auton...
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Eli Helsingin ja Turun välillä matkustavan pitää lipussaan maksaa osa kuvitteellisten Euran ja Auran väliä sahaavien harvojen matkustajien lipuista? Reiluako? Ei ole ihme, että moni valitseekin sen oman auton...

Kyllä, tämä on suomalaisen yhteiskunnan valinta ja yritys pitää maaseutu asuttuna. Mikäli liikenneluvat vapautettaisiin, junat taitaisivat liikkua vain Etelä-Suomen raitella ja linja-autot kaupunkien keskustoissa ja valtateillä, kantateille ei enää riittäisi matkustajia.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Kyllä, tämä on suomalaisen yhteiskunnan valinta ja yritys pitää maaseutu asuttuna. Mikäli liikenneluvat vapautettaisiin, junat taitaisivat liikkua vain Etelä-Suomen raitella ja linja-autot kaupunkien keskustoissa ja valtateillä, kantateille ei enää riittäisi matkustajia.

Eikö kannattaisi maksaa tämä tuki verovaroista eikä maksattaa sitä sillä toisella joukkoliikenteen käyttäjällä? Ei tällainen pakkomaksatus ainakaan lisää joukkoliikenteen suosiota ja sitten louhitaankin taas kilometritolkulla tunneleita autoilijoille...
 

Kihaus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Flyers
Miksei Jammu-sedästä ole vielä tehty elokuvaa? Johtuuko se sitten siitä, että Suomessa on vallalla sellainen kummallinen asenneilmapiiri, että pedofiilit sun muut paskakasat eivät ansaitse yhtään enempää julkisuutta kuin mitä ovat ihmisarvoa halveksivilla teoillaan jo lehtien kansissa saaneet. Hitler-kortti siis tähän väliin ja viestiä Selinille ja kumppaneille: herätys!
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Eli se joka ei tarvitse lainkaan autoa vaan kulkee polkupyörällä, joutuisi maksamaan toisten autolla ajelua?

Ei tietenkään autolla ajelua vaan niitä tarpeelliseksi katsottuja kannattamattomia bussireittejä.
 

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
Ihmettelen sitä, että olen ainoa ihminen Suomessa jota ärsyttää Haloo Helsingin naislaulajan lauluääni ja yleensäkin laulutyyli, sellainen vääntäminen. Muuten bändi tekee loistavia biisejä, mutta se tärkein elementti on minulle heikoin elementti.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Ihmettelen sitä, että olen ainoa ihminen Suomessa jota ärsyttää Haloo Helsingin naislaulajan lauluääni ja yleensäkin laulutyyli, sellainen vääntäminen.
Minäkään en tykkää vääntämisestä, eli meitä saattaisi olla kaksi, mutta en ole koskaan ainakaan tietoisesti kuullut kyseistä ääntä. Enkä aiokaan, jos se kerran vääntää.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Ihmettelen sitä, että olen ainoa ihminen Suomessa jota ärsyttää Haloo Helsingin naislaulajan lauluääni ja yleensäkin laulutyyli, sellainen vääntäminen. Muuten bändi tekee loistavia biisejä, mutta se tärkein elementti on minulle heikoin elementti.
Tuo laulaja oli jossakin viime kevään tai sitä edellisen vuoden playoffsien avauksessa laulamassa Maamme-laulua, jos en aivan väärin muista. Siitä kohdasta painoin mieleeni, että Haloo Helsinki on syytä kiertää kaukaa, kuulokantaman ulkopuolelta. Epämiellyttävä ääni tätösellä kerrassaan.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Ihmettelen sitä, että olen ainoa ihminen Suomessa jota ärsyttää Haloo Helsingin naislaulajan lauluääni ja yleensäkin laulutyyli, sellainen vääntäminen. Muuten bändi tekee loistavia biisejä, mutta se tärkein elementti on minulle heikoin elementti.

Ihan vaan tiedoksi, että äiskäni ei myöskään pidä Ellin äänestä. Kuulemma sellaista vinkunaa, että päätä alkaa särkemään.
Näin ollen tässä maassa on ainakin kolme ihmistä, jotka eivät pidä kyseisen tyttösen äänestä. Minä pidän hänen äänestään, mutta en juurikaan hänen edustamansa bändin biiseistä.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
En pidä minäkään Haloo Helsingin laulajattaren äänestä. Teeskentelevää narinaa, jossa myös s-äänteet ovat korostetun suhisevia. Edellämainittu ilmiö on muuten sangen yleinen kotimaisten naislaulajien ääntämisessä.

Suivauttaa muuten tuo Haloo Helsinki! -nimi. Joutaa boikottiin jo siksi, että on niin pääkaupunkikeskeinen. Pah!
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Suivauttaa muuten tuo Haloo Helsinki! -nimi. Joutaa boikottiin jo siksi, että on niin pääkaupunkikeskeinen. Pah!
Ei tuo parane, vaikka Helsingin tilalle laittaisi minkä tahansa toisen paikkakunnan. Tai no, Haloo Sortavala! olisi menevä ja tyyltä sisältävä.
 

Cockersson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, New York Rangers
Ihmettelen, jos joku muu kuin teinityttö pitää Haloo Helsingistä. Loistavaa sanoittamista, kun tuntuu, että jokaisessa renkutuksessa lauletaan mummosta ja papasta. Siis mitä helvettiä ihan oikeasti. Ehkä seuraavalla levyllä vaikka pissasta ja kakasta. Tai kusesta ja paskasta. Osuisi ainakin yhteen tuon "musiikin" kanssa.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Ihmettelen, jos joku muu kuin teinityttö pitää Haloo Helsingistä. Loistavaa sanoittamista, kun tuntuu, että jokaisessa renkutuksessa lauletaan mummosta ja papasta.

Mistä mielestäsi pitää laulaa...sanotaanko vaikkapa parin levyn verran? Elämästä, rakkaudesta, kuolemasta tai kurjuudesta?
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Tuota bändiä ei pelasta mikään, mutta tarkemmin ajateltuna vois laulaa vaikka kusesta ja paskasta.
Kannattaa siis ostaa ja kuunnella CMX:n tuore Herra Ylppö -teema-albumi "Seitsentahokas". Siinä lauletaan vuorotellen noista molemmista sekä vitusta. Ylpön omilla levyillä lauletaan puolestaan pelkästään vitusta.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tuota bändiä ei pelasta mikään, mutta tarkemmin ajateltuna vois laulaa vaikka kusesta ja paskasta.

Kuule minua on hyvä kappale. On Haloo Helsingillä muitakin ihan hyviä, vaikka en tykkääkään sellaisesta jee, elämä on ihanaa, mulla on mukavaa -tematiikastaan.
Tästä kappaleesta sellainen anekdootti, että olin vain vähän ennen kappaleen ilmestymistä miettinyt, miltä kuulostaisi Mokoma naisen laulamana. Kys. biisi on niin tekijästään tunnistettava että tiesin vastauksen kysymykseeni jo ensimmäistä kertaa biisin kuullessani.
Mokoma - Kuule minua (akustinen cover) - YouTube Tuossa Annalan laulamana.
 
Viimeksi muokattu:

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK

Myös Maailman toisella puolen toimii minusta edelleen. Tiedän, että tietyt kaupalliset kanavat - etunenässä Nova - ovat puhkisoittaneet kyseisen biisin, mutta koska kuuntelen radiota äärimmäisen harvoin, en vaihda kanavaa, jos tuo biisi tai Kuule minua rupeaa soimaan. Mukavaa vaihtelua ja jotenkin noista kahdesta biisistä välittyy sellainen huoleton tunnelma.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös