Ihmettelyketju

• 6 479 553
  • 39 073

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Samaa täälläkin on ihmetelty, mutta ajan kanssa nuo laillistetutkin kartellit hajoaa EU-asetusten myötä. Naurettavaa, että tässä maassa kilpailua suitsitaan, mutta ei pitäisi varmaan kenellekään tulla sinänsä yllätyksenä.

Mainittiin tuossa linkissä myös jotain positiivista: "Hallinto-oikeus on saanut näistä valituksista ensimmäisen käsiteltyä, kun VR:n ja Expressbussin valitus Turun reitistä hylättiin viime viikolla." Oikein! Ylläri, että VR:llä on tässä asiassa jollain tavalla näppinsä pelissä, mutta sehän omistaa Pohjolan Liikenteen, joka taas on osa ExpressBusin yhteenliittymää...

Kysymys on siitä, että esimerkiksi VR liikennöi monia kannattamattomia linjoja. Mikäli lähdetään sinun ajatuksen pohjalta liikkeelle, suurinosa julkisesta liikenteestä loppuisi.

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Eli Helsingin ja Turun välillä matkustavan pitää lipussaan maksaa osa kuvitteellisten Euran ja Auran väliä sahaavien harvojen matkustajien lipuista? Reiluako? Ei ole ihme, että moni valitseekin sen oman auton...

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Eli Helsingin ja Turun välillä matkustavan pitää lipussaan maksaa osa kuvitteellisten Euran ja Auran väliä sahaavien harvojen matkustajien lipuista? Reiluako? Ei ole ihme, että moni valitseekin sen oman auton...

Kyllä, tämä on suomalaisen yhteiskunnan valinta ja yritys pitää maaseutu asuttuna. Mikäli liikenneluvat vapautettaisiin, junat taitaisivat liikkua vain Etelä-Suomen raitella ja linja-autot kaupunkien keskustoissa ja valtateillä, kantateille ei enää riittäisi matkustajia.

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kyllä, tämä on suomalaisen yhteiskunnan valinta ja yritys pitää maaseutu asuttuna. Mikäli liikenneluvat vapautettaisiin, junat taitaisivat liikkua vain Etelä-Suomen raitella ja linja-autot kaupunkien keskustoissa ja valtateillä, kantateille ei enää riittäisi matkustajia.

Eikö kannattaisi maksaa tämä tuki verovaroista eikä maksattaa sitä sillä toisella joukkoliikenteen käyttäjällä? Ei tällainen pakkomaksatus ainakaan lisää joukkoliikenteen suosiota ja sitten louhitaankin taas kilometritolkulla tunneleita autoilijoille...

Kihaus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Flyers
Miksei Jammu-sedästä ole vielä tehty elokuvaa? Johtuuko se sitten siitä, että Suomessa on vallalla sellainen kummallinen asenneilmapiiri, että pedofiilit sun muut paskakasat eivät ansaitse yhtään enempää julkisuutta kuin mitä ovat ihmisarvoa halveksivilla teoillaan jo lehtien kansissa saaneet. Hitler-kortti siis tähän väliin ja viestiä Selinille ja kumppaneille: herätys!

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Eli se joka ei tarvitse lainkaan autoa vaan kulkee polkupyörällä, joutuisi maksamaan toisten autolla ajelua?

Ei tietenkään autolla ajelua vaan niitä tarpeelliseksi katsottuja kannattamattomia bussireittejä.

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
Ihmettelen sitä, että olen ainoa ihminen Suomessa jota ärsyttää Haloo Helsingin naislaulajan lauluääni ja yleensäkin laulutyyli, sellainen vääntäminen. Muuten bändi tekee loistavia biisejä, mutta se tärkein elementti on minulle heikoin elementti.

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Ihmettelen sitä, että olen ainoa ihminen Suomessa jota ärsyttää Haloo Helsingin naislaulajan lauluääni ja yleensäkin laulutyyli, sellainen vääntäminen.
Minäkään en tykkää vääntämisestä, eli meitä saattaisi olla kaksi, mutta en ole koskaan ainakaan tietoisesti kuullut kyseistä ääntä. Enkä aiokaan, jos se kerran vääntää.

Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Ihmettelen sitä, että olen ainoa ihminen Suomessa jota ärsyttää Haloo Helsingin naislaulajan lauluääni ja yleensäkin laulutyyli, sellainen vääntäminen. Muuten bändi tekee loistavia biisejä, mutta se tärkein elementti on minulle heikoin elementti.
Tuo laulaja oli jossakin viime kevään tai sitä edellisen vuoden playoffsien avauksessa laulamassa Maamme-laulua, jos en aivan väärin muista. Siitä kohdasta painoin mieleeni, että Haloo Helsinki on syytä kiertää kaukaa, kuulokantaman ulkopuolelta. Epämiellyttävä ääni tätösellä kerrassaan.

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK

Ihan vaan tiedoksi, että äiskäni ei myöskään pidä Ellin äänestä. Kuulemma sellaista vinkunaa, että päätä alkaa särkemään.
Näin ollen tässä maassa on ainakin kolme ihmistä, jotka eivät pidä kyseisen tyttösen äänestä. Minä pidän hänen äänestään, mutta en juurikaan hänen edustamansa bändin biiseistä.

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
En pidä minäkään Haloo Helsingin laulajattaren äänestä. Teeskentelevää narinaa, jossa myös s-äänteet ovat korostetun suhisevia. Edellämainittu ilmiö on muuten sangen yleinen kotimaisten naislaulajien ääntämisessä.

Suivauttaa muuten tuo Haloo Helsinki! -nimi. Joutaa boikottiin jo siksi, että on niin pääkaupunkikeskeinen. Pah!

Cockersson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, New York Rangers
Ihmettelen, jos joku muu kuin teinityttö pitää Haloo Helsingistä. Loistavaa sanoittamista, kun tuntuu, että jokaisessa renkutuksessa lauletaan mummosta ja papasta. Siis mitä helvettiä ihan oikeasti. Ehkä seuraavalla levyllä vaikka pissasta ja kakasta. Tai kusesta ja paskasta. Osuisi ainakin yhteen tuon "musiikin" kanssa.

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Ihmettelen, jos joku muu kuin teinityttö pitää Haloo Helsingistä. Loistavaa sanoittamista, kun tuntuu, että jokaisessa renkutuksessa lauletaan mummosta ja papasta.

Mistä mielestäsi pitää laulaa...sanotaanko vaikkapa parin levyn verran? Elämästä, rakkaudesta, kuolemasta tai kurjuudesta?

Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Tuota bändiä ei pelasta mikään, mutta tarkemmin ajateltuna vois laulaa vaikka kusesta ja paskasta.
Kannattaa siis ostaa ja kuunnella CMX:n tuore Herra Ylppö -teema-albumi "Seitsentahokas". Siinä lauletaan vuorotellen noista molemmista sekä vitusta. Ylpön omilla levyillä lauletaan puolestaan pelkästään vitusta.

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tuota bändiä ei pelasta mikään, mutta tarkemmin ajateltuna vois laulaa vaikka kusesta ja paskasta.

Kuule minua on hyvä kappale. On Haloo Helsingillä muitakin ihan hyviä, vaikka en tykkääkään sellaisesta jee, elämä on ihanaa, mulla on mukavaa -tematiikastaan.
Tästä kappaleesta sellainen anekdootti, että olin vain vähän ennen kappaleen ilmestymistä miettinyt, miltä kuulostaisi Mokoma naisen laulamana. Kys. biisi on niin tekijästään tunnistettava että tiesin vastauksen kysymykseeni jo ensimmäistä kertaa biisin kuullessani.
Mokoma - Kuule minua (akustinen cover) - YouTube Tuossa Annalan laulamana.

Viimeksi muokattu:

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK

Myös Maailman toisella puolen toimii minusta edelleen. Tiedän, että tietyt kaupalliset kanavat - etunenässä Nova - ovat puhkisoittaneet kyseisen biisin, mutta koska kuuntelen radiota äärimmäisen harvoin, en vaihda kanavaa, jos tuo biisi tai Kuule minua rupeaa soimaan. Mukavaa vaihtelua ja jotenkin noista kahdesta biisistä välittyy sellainen huoleton tunnelma.

Rushlow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Ihmettelen sitä kun huomasin Jatkoajan sivuilla, tarkemmin Jarkko Ruutu -ketjussa sivun oikeassa alareunassa pii-merkin. Kun osoittimen vei sen päälle niin ilmestyi teksti "This is a test HML moderators Jok".

Jäi askarruttamaan mikä on moinen. Ehkä joku hämeenlinnalaisten moderaattorien jekku.

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Jäi askarruttamaan mikä on moinen. Ehkä joku hämeenlinnalaisten moderaattorien jekku.

Nyt varmaan kuuluisi vittuilla tyyliin "luetaan sitä Jatkoaikaa", mutta en jaksa kuitenkaan siihen lähteä. Muistinpahan vaan, että tarkka ja muutenkin särmä tilastomiehemme Mr.Fox on tuon vähän aikaa sitten huomioinut ja Ylläpito havaintoa jopa kommentoi. Älä ihmettele enää:

Jatkoajan keskustelupalsta - Yksittäisen viestin lukeminen - Jatkoajan (v)ihastuttavat Moderaattorit

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Osa homoista on aivan normaalisti käyttäytyvää väkeä tavallisine puheenparsineen ja eleineen, mutta osasta kehkeytyy arkkifägäreitä. He roikuttavat kätösiä edessään kuin kengurut, ja puhe on akkamaista lässytystä. Myös lesboissa on samaa ilmiötä. Tiukimmat feministilesbot puolustavat kyllä äänekkäästi naisten oikeuksia, mutta samalla he haluavat näyttää miehiltä lyhyine hiuksineen, flanellipaitoineen ja farkkuineen. Vain kimeä puheääni paljastaa toisinaan miehen naiseksi. Mää ihmettelen kauhiast.

Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Ihmettelen sitä kun huomasin Jatkoajan sivuilla, tarkemmin Jarkko Ruutu -ketjussa sivun oikeassa alareunassa pii-merkin. Kun osoittimen vei sen päälle niin ilmestyi teksti "This is a test HML moderators Jok".

Ylläpito on vastannut ihmettelyyn asianmukaisessa ketjussa seuraavasti:
...kyse on ihan puhtaasta osiokohtaisesta statistiikkakeruusta, mainosjärjestelmämme tarjoaa tähän suoraan loistavat työkalut ja siksi sitä käytetään tuossa hyödyksi.

Itse Π-merkin käyttö taas tuli erään ylläpitäjän alitajunnasta, eräässä elokuvassa joskus viime vuosituhannella tuo merkki oli nettisivun lopussa merkki jostain suuremmasta.
Semmoista. Uskokoon ken haluaa.

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy