Ihmettelyketju

  • 6 398 178
  • 38 811

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Besserwismi ei edellytä mitään tietoja ja taitoja, eikä tämän palstan ketjujen määrä riitä sen toteuttamiseen.
Ei tietämättömyys ole mikään häpeän asia. Joka päivä voi oppia jotain uutta. Musta on ihan parasta, että sä kuitenkin yrität parhaasi.
 

Kuubextra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokkolan Hermes
Haluaisin maksaa Saunalahden kytkyliittymästä puhelimen osuuden pois yhdellä kertaa, mutta tämä ei kuulemma onnistu ilman lisämaksua. Mistä syystä ottavat mielummin osissa saman summan?
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Heh. Italialainen luomuoliivimoskahan juuri aiheutti botuliinimyrkytystapauksia, eikä sikäläinen elintarvikehygienia toreilla ja putiikeissa niin kaksista aina tunnu olevan muutenkaan. Ei italialaisuus tee itsessään mistään aineksesta hyvää. Samalla lailla sielläkin on kaavittu eri aineosia kasaan ja tehty niistä ruokalajeja kuten pizzaa, joka oli pitkään kadulla myytävä köyhäin ruokalaji ennen kuin se "yleni" ruokapaikkojen ja ravintoloiden reseptituotteeksi. No, onneksi saivat EU:n elintarvikeviraston, sitä kyllä tarvitaan siinä maailmankolkassa.

"Paskaa se ketään täällä kiinnostaa. Oltiin brysselissä siinä meitä oli Halmeen Topi ja Alatalo ja Berlusconi ja Berlusconi veti sen ässän hihasta, ei siellä italiassa tämmösistä hullunlehmän taudeista olla niin nöpönnuukaa"
En väitä että kukaan olisi toisin väittänytkään mutta jos italialaisten kanssa lähdetään viivoille hyvän ruuan tai ruokakulttuurin kanssa yleensäkkin niin helpompi tehtävä olisi suomalaisille voittaa ne jalkapallon mm-finaalissa!
 

tinkezione

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens, Ipa, Rod Weery
Minä olen syönyt Roomassa italialaisten värkkääminä sekä varsin erinomaista lättyä että sitten sitä mauttomampaa/hirveämpää sorttia eli kyllähän tuo pizzan kanssa hifistely vaihtelee itse emämaassakin. Vähän niin kuin kaikkialla. Ei Suomestakaan ihan aukottomasti joka paikasta pelkästään taivaallista poro/riistakäristystä saa, vaan välillä sekin on paskaa.

Mitä pizzaan itseensä tulee noin niin kuin ruokana, eikö se on alun perin kehitetty peittämään homeisen leivän maku? Ei se "italialaisten pyttipannu" niin kaukaa haettu heitto ole.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Minä olen syönyt Roomassa italialaisten värkkääminä sekä varsin erinomaista lättyä että sitten sitä mauttomampaa/hirveämpää sorttia eli kyllähän tuo pizzan kanssa hifistely vaihtelee itse emämaassakin. Vähän niin kuin kaikkialla. Ei Suomestakaan ihan aukottomasti joka paikasta pelkästään taivaallista poro/riistakäristystä saa, vaan välillä sekin on paskaa.

Sama täällä. Kylläkin torinossa. Torilta sai pystöpizza-paikasta ihan saatanan hyviä slaisseja(slice) ja olympiastadionin viereisestä pizzeriasta sain parasta pizzaa evö. Mutta hotellin vieressä oli kaksikin vähän hikisemmän oloista paikkaa joista toisesta sai vastapainoksi surkeinta väkerrystä koko elämässäni. Ei ollut edes kovin iso mutta heitin roskiin.

Ja koska tämä ei ole italian matka -ketju niin täytyypi ihmetellä että mistä hyvästä dna-asiakaspalvelijat saavat palkkansa kun kolme laskua sitten hankin liittymään liikkuvan laajakaistan ja kahdessa viimeisessä laskussa yli 200€ datasiirtomaksuja. Ekan laskun jälkeen soitin asiakaspalveluun ja he hyvittivät datasiirtokohdan ja varmistivat että liikkuva laajakaista on kytketty mutta nyt tuli taas yli 200€.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Mitä pizzaan itseensä tulee noin niin kuin ruokana, eikö se on alun perin kehitetty peittämään homeisen leivän maku? Ei se "italialaisten pyttipannu" niin kaukaa haettu heitto ole.
No tuo oli kyllä ihan uusi tieto minulle. Voitko valaista lisää?
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Pizzan historiasta löytyy tarinaa kuuluisasta Wikipediasta. En sitten tiedä, miten hyvin tuo pitää paikkaansa todellisuuden kanssa, joten lähdekritiikki kannattaa muistaa... ihan mielenkiintoista tarinaa tuossa kuitenkin on, eikä tuolta ainakaan omiin silmiini osunut mitään mainintaa siitä, että pizza olisi kehitetty peittämään pilaantuneiden ruoka-aineiden huonoa makua tms...

Linkki tuossa: Pizza – Wikipedia
 

tiuke

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Illan 5 ottelun Elitserienin kierrokselta Veikkaus näyttää suorana 3 ottelua ilmaiseksi. Kuvanlaatu tietysti on mitä on, mutta aika uskomatonta tuo on tässä maailmassa, jossa ei ikinä saa mitään mistään ilmaiseksi.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Ihmettelyn aihetta on paljon.

Ihmettelen kovasti raskaana olevien naisten pelottelua toksoplosmoosilla. Tai lähinnä sitä, että erikseen painotetaan puolikypsän lihan vaaroja ja muistetaan kertoa, että varsinkin pihvit pitää syödä kypsänä. Siis joo, kyllähän toksoplosmoosi voi naudanlihankin kautta tarttua, ehkä jopa täällä kotimaassakin (epätodennäköistä kyllä) ja kai siitä voi kertoa, mutta luulisi että samalla voisi kertoa mikä se toksoplosmoosi on, ja mistä se oikeasti tarttuu suuremmalla todennäköisyydellä. Kyseistä tautia aiheuttava bakteeri kun elää ja lisääntyy kissan suolessa ja leviää helposti kissan ulosteiden sekä kissojen kautta. Kissoista ei kyllä tyttöystävää varoiteltu neuvolassa, muistettiin kyllä kertoa että pihviä ei saa mediumina syödä.

Ihmettelen myös museoiden aukioloaikoja, tai ainakin Luonnontieteellisen Museon. Käytiin eilen siellä, kun sattui vielä olemaan neljästä alkaen ilmainen sisäänpääsy. Mutta mesta menee jo kuudelta kiinni. Noh, parissa tunnissa melkein kerkesi kiertämään, tosin Suomi-osuus juostiin lähinnä läpi. Mitä järkeä on mesta sulkea noin aikaisin? Eikö sinne edes haluta kävijöitä? Kuitenkin suuri osa jengistä on töissä neljään viiteen, niin ei sen jälkeen tuonne paljon kerkeä. Ihme touhua.

Ihmetetytti myös kun joku pariskunta oli ottanut lapsensa mukaan. Lapsi oli sellainen juuri kävelemään ja juoksemaan oppinut, mitähän ne on, vajaita parivuotiaita silloin. Kiinnostusta ei näyttelyyn yllättäen ollut ollenkaan, juoksi vain siellä pitkin käytäviä huutaen. Hirvitti että koska se törmää johonkin ja satuttaa itsensä. Vanhemmat hymyilivät ylpeinä tietysti. Mutta joo, kannattaako tuon ikäistä vielä viedä museoon, kun ei siitä mitään iloa varsinaisesti lapselle ole. Visiitin olisi ehkä voinut säästää vuotta paria myöhemmälle, silloin kersa voisikin olla innoissaan luurangoista ja elukoista.
 

Siiklake

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Oletteko huomanneet Helsingin keskustassa kesäisin rullaluistelevaa mieshenkilöä, jolla on pelkästään valkoiset bokserit jalassaan?. Ihan ydin keskustassa olen huomannut kaverin muutamia kertoja. Tosiaan pelkät valkoiset bokserit jalassa rullaluistinten lisäksi sekä sauvat joilla ottaa vauhtia. Ihmeellinen tapaus ja vetää melko sanattomaksi.

Toisen tapauksen näkee usein Meilahdessa, Ruskeasuolla tai Pikku-Huopalahdessa. Kaveri liikkuu pyörällä ja hänellä on päässään styroksinen kypärä, pahviset polvisuojat ja mikä lie pahvilaatikko reppuna josta töröttää kenties joku antenni. Hänellä on myös aurinkolasit jatkuvasti päässään. Muistuttaa astronauttia ja luo ohi pyöräillessään todellisen "mitäköhän vittua?" -fiiliksen.

Kolmas henkilö on usein myös täällä Meilahdessa ja myös Töölössä olen hänet nähnyt. Mummo pummii aina ihmisiltä kahvikolikkoa. Hän on varmasti jonkin sortin potilas jostain ja varsin häiritsevä ilmestys.

Näitä henkilöitä tulee tasaisin väliajoin ihmeteltyä. Ovatko muut Helsingissä liikkuvat huomanneet?
 

Durable

Jäsen
Oletteko huomanneet Helsingin keskustassa kesäisin rullaluistelevaa mieshenkilöä, jolla on pelkästään valkoiset bokserit jalassaan?. Ihan ydin keskustassa olen huomannut kaverin muutamia kertoja. Tosiaan pelkät valkoiset bokserit jalassa rullaluistinten lisäksi sekä sauvat joilla ottaa vauhtia. Ihmeellinen tapaus ja vetää melko sanattomaksi.

Marraskuussa taisin tyypin bongata. Rautatientorilla rullaluisteli pelkät pyöräilyshortsit jalassa.
 

Siiklake

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Marraskuussa taisin tyypin bongata. Rautatientorilla rullaluisteli pelkät pyöräilyshortsit jalassa.

Kylmentynyt sää varmaan pakottanut vaihtamaan bokserit shortseihin. Ilmeisesti hänen reittinsä kulkee juuri tuosta Rautatientorin poikki ja jatkuu Mannerheimintielle eduskuntatalon ohi Töölööseen. Tällä alueella on tullut aina hänet havaittua.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Oletteko huomanneet Helsingin keskustassa kesäisin rullaluistelevaa mieshenkilöä, jolla on pelkästään valkoiset bokserit jalassaan?. Ihan ydin keskustassa olen huomannut kaverin muutamia kertoja. Tosiaan pelkät valkoiset bokserit jalassa rullaluistinten lisäksi sekä sauvat joilla ottaa vauhtia. Ihmeellinen tapaus ja vetää melko sanattomaksi.
Monesti juurikin rautatientorilla tullut hänet nähtyä. Ihme tapaus tosiaankin.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kylmentynyt sää varmaan pakottanut vaihtamaan bokserit shortseihin. Ilmeisesti hänen reittinsä kulkee juuri tuosta Rautatientorin poikki ja jatkuu Mannerheimintielle eduskuntatalon ohi Töölööseen. Tällä alueella on tullut aina hänet havaittua.

Ihannoiko ja puhuuko kyseinen sankari saksaa? Ja välillä uhittelee Stadikalla jos jollakin on uimashortsit jalassa?

No ei vaan, olen kuullut samasta sankarista. Kesän merkki, kun ne shortsit vaihtuu takas boksereihin.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kolmas henkilö on usein myös täällä Meilahdessa ja myös Töölössä olen hänet nähnyt. Mummo pummii aina ihmisiltä kahvikolikkoa. Hän on varmasti jonkin sortin potilas jostain ja varsin häiritsevä ilmestys.

Onko tuo se aggressiivisen oloinen tuhtimummo, joka usein kävelee edestakaisin siinä Töölön ratikkahallin kohdilla mannerheimintietä?
 

scholl

Jäsen
Ihmettelen Ylen selittelyä siitä, että Linnan juhlien selostus meni perseelleen. Syynä on muka se, että joutuvat selostamaan jossain pienessä kopissa Presidentin Linnassa. Siis sen takia muka sukunimet sanotaan vähän sinnepäin ja monia tyyppejä sekoitetaan toisiin tyyppeihin. Minkä hiton takia muuten selostajat ovat edes siellä linnassa, jos ei ole kunnon selostustiloja? Niki Juusela selostaa vaikka kuinka paljon urheilua Pasilasta. Jos on kerran tv-kuva, mistä kuitenkin selostukset tekevät niin mars selostamaan Pasilaan ja pelkästään ne haastattelijat sinne paikan päälle. Tuossa taitaa olla sellainen idea, että Yle haluaa mahdollisimman paljon porukkaa paikan päälle sen vuoksi, että voivat sitten nauttia pöytien antimista ja kiskoa sitä boolia porukalla sen jälkeen, kun kamerat sammutetaan. Se on ikäänkuin palkinto. Kun on tarpeeksi kauan ollut uutisissa duunissa niin pääsee vuorollaan sitten Itsenäisyysjuhliin.
 

Siiklake

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onko tuo se aggressiivisen oloinen tuhtimummo, joka usein kävelee edestakaisin siinä Töölön ratikkahallin kohdilla mannerheimintietä?

Kyseinen mummeli ei oikeastaan vaikuta aggressiviselta eikä ole tuhti. Saattaa joskus kyllä huudella jotain. Ratikkahallin tienoilla pyörii ja taitaa keräillä pulloja. Kahvikolikkoa pummaa jatkuvasti jokaiselta vastaantulijalta.

Tuntomerkit siis muuten viittaisivat ko. tyyppiin mutta tuhti ei ole kyllä millään.
 

scholl

Jäsen
Näitä henkilöitä tulee tasaisin väliajoin ihmeteltyä. Ovatko muut Helsingissä liikkuvat huomanneet?

En ole, mutta ihmettelen sitä äijää, joka ajaa joka päivä sateesta tai paisteesta riippumatta (olen nähnyt joskus -30 asteessakin ja kovissa lumipyryissäkin) fillarilla jostain Espoosta varmaan jonnekin Tammisaareen ja takaisin. Hänellä on ilmeisesti joku oranssi lätkäkypärä päässään.

Toinen erikoinen äijä on se, joka pummii Niittykummussa aina parkkiksilla fyrkkaa (McDonald's, Lidl, Esport, Barona Areena). Aloittaa aina keskustelun seuraavasti, kun ihminen tulee autosta ulos tai on menossa autoon: "anteeks tää on kauhean noloa pyytää, mutta oisko sulla lainaa 60 senttiä". Ei vaikuta jurriselta, eikä miltään vammaiseltakaan, vaan suht normaalilta n. 45 vuotiaalta äijältä. En tiedä kyllä mikä on vialla, mutta kyllähän se tyyppi varmaan rahaa voisi ansaita jollain toisellakin keinolla. En tiedä kuinka moni päivässä lainaa tuon 60 senttiä hänelle.
 
Suosikkijoukkue
Mestaruuden jälkeinen krapula 2022-
Toisen tapauksen näkee usein Meilahdessa, Ruskeasuolla tai Pikku-Huopalahdessa. Kaveri liikkuu pyörällä ja hänellä on päässään styroksinen kypärä, pahviset polvisuojat ja mikä lie pahvilaatikko reppuna josta töröttää kenties joku antenni. Hänellä on myös aurinkolasit jatkuvasti päässään. Muistuttaa astronauttia ja luo ohi pyöräillessään todellisen "mitäköhän vittua?" -fiiliksen.

Crazy Helmet a.k.a. Mad Biker Yksivaihde.net

Meilahdessa myös farkkuhameeseen ja tyttöjen vaaleanpunaiseen toppiin, sekä punaisiin kumisaappaisiin pukeutunut hyypiö, joka tulee bongattua harvase päivä bussin ikkunasta.
 

Siiklake

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Crazy Helmet a.k.a. Mad Biker Yksivaihde.net

Meilahdessa myös farkkuhameeseen ja tyttöjen vaaleanpunaiseen toppiin, sekä punaisiin kumisaappaisiin pukeutunut hyypiö, joka tulee bongattua harvase päivä bussin ikkunasta.

Tuo keskustelun Mad Biker on juuri tuo sama polkija. Koodinimihän näille täytyy aina keksiä niin tuo Mad Biker tai BackToTheFuture-äijä ovat aika osuvia, molemmista kyllä tunnistaa. Itse olen kutsunut Avaruuspyöräilijäksi, sillä se tuli ensimmäisenä mieleen.

Tuon Meilahdessa vaikuttavan hyypiön eli Transun olen havainnut myös joskus. Viimeisin havainto taitaa kuitenkin olla jo yli vuoden takaa.
 

Pleksi(t)

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Oletteko huomanneet Helsingin keskustassa kesäisin rullaluistelevaa mieshenkilöä, jolla on pelkästään valkoiset bokserit jalassaan?. Ihan ydin keskustassa olen huomannut kaverin muutamia kertoja. Tosiaan pelkät valkoiset bokserit jalassa rullaluistinten lisäksi sekä sauvat joilla ottaa vauhtia. Ihmeellinen tapaus ja vetää melko sanattomaksi.

Laserskater!

Tuota ilmestystä on moni muukin ihmetellyt ja täältä jatkoajasta bongasin videon. Meitä on moneen junaan.

Ja vielä Imagen juttu.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös