Ihmettelyketju

  • 6 398 178
  • 38 811

scholl

Jäsen
sampio kirjoitti:
Alamummo ja Sera stereotypisoivat miehiä. Se on sukupuolista syrjintää, miehisyyttä alentavaa kommentointia. Ne on nuo akat tuollaisia.

Niin se kuulostaa vähän sellaiselta, ettei relata. Tuokin oli minulle uusi juttu tuo kotona odottaminen. Eikö kotona nukuta silloin, jos toinen on baarissa.

Tuli mieleen vielä se, että olenko mahdollisesti syyllistynyt johonkin virheeseen, kun en esim. viikonloppuna kysynyt, että ovatko kaikki mahdollisesti sinkkuja, kun vedimme viinaa johonkin kahteentoista sunnuntaipäivänä. Oli sekä miehiä että naisia jatkoilla. Luulin itse, että jengi oli siellä, koska halusivat vetää viinaa, mutta ehkä olisi pitänyt varmistua tai ottaa selvää, olivatko naiset mahdollisesti naimisissa, jolloin viinanveto on kai kielletty.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
sampio kirjoitti:
Ihmettelen, esiintyvätkö todellakin kaikki miehet poikamiehinä? Lisäksi ihmettelen, että eivätkö naiset syyllisty koskaan esiintymään vapaina?

En minä sanonutkaan, että KAIKKI miehet esiintyvät poikamiehinä.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
scholl kirjoitti:
Niin se kuulostaa vähän sellaiselta, ettei relata. Tuokin oli minulle uusi juttu tuo kotona odottaminen. Eikö kotona nukuta silloin, jos toinen on baarissa.

Tuli mieleen vielä se, että olenko mahdollisesti syyllistynyt johonkin virheeseen, kun en esim. viikonloppuna kysynyt, että ovatko kaikki mahdollisesti sinkkuja, kun vedimme viinaa johonkin kahteentoista sunnuntaipäivänä. Oli sekä miehiä että naisia jatkoilla. Luulin itse, että jengi oli siellä, koska halusivat vetää viinaa, mutta ehkä olisi pitänyt varmistua tai ottaa selvää, olivatko naiset mahdollisesti naimisissa, jolloin viinanveto on kai kielletty.

Arvon scholl, kyse ei ollut nyt ollenkaan tästä vaan siitä, että minut pyysi treffeille mies, joka antoi ymmärtää olevansa sinkku. Näin ei kuitenkaan ollut, vaan hän siis kusetti päin naamaa. Ilmeisesti kuvitteli pääsevänsä sillä tavalla helpommin pöksyihini, kun olen itse sinkku. Olisi vaan kertonut reilusti, että on ukkomies ja eukon naama tympii, niin olisin lähtenyt eri asenteella liikenteeseen.
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Alamummo kirjoitti:
Olisi vaan kertonut reilusti, että on ukkomies ja eukon naama tympii, niin olisin lähtenyt eri asenteella liikenteeseen.

Miksi pitää kertoa mitään? Miksi täytyy yleensä edes puhua mitään? Toisen käden etusormi lävistää toisen käden peukalosta ja etusormesta tehdyn aukon ja pieni kysyvä nyökkäys silmiin katsoen päälle pitäisi olla ihan riittävä signaali.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Alamummo kirjoitti:
Olisi vaan kertonut reilusti, että on ukkomies ja eukon naama tympii, niin olisin lähtenyt eri asenteella liikenteeseen.
Voisitko mitenkään tarkentaa, mitä tarkoitat "eri asenteella" tässä kohtaa? Siis jos kyseessä olisi ollut könsikäs, joka kertoo rehellisesti olevansa ukkomies ja että rehellisesti sanottuna oma muija ei miellytä, niin silloin olisit palkinnut hänen rehellisyytensä ja lähtenyt keikarin kelkkaan?
 

Sera

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ai ne pelaa taas...
scholl kirjoitti:
Niin se kuulostaa vähän sellaiselta, ettei relata. Tuokin oli minulle uusi juttu tuo kotona odottaminen. Eikö kotona nukuta silloin, jos toinen on baarissa.

Ei relata, jos toinen kusettaa. Mutta en minäkään yleistä, ei pidä antaa muutaman mädän yksilön pilata koko urossukukunnan mainetta, koska niitä hyviä rehellisiäkin ukkeleita on olemassa. Se tässä olikin se jutun juuri, että toivottavaa on kertoa rehellisesti taustansa sitä kysyttäessä. Eri asia on sitten noi edellä mainitut meiningit, joissa ei nimeäkään kysellä. Ei sekoiteta aitaa ja aidan seivästä.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Simon kirjoitti:
Voisitko mitenkään tarkentaa, mitä tarkoitat "eri asenteella" tässä kohtaa? Siis jos kyseessä olisi ollut könsikäs, joka kertoo rehellisesti olevansa ukkomies ja että rehellisesti sanottuna oma muija ei miellytä, niin silloin olisit palkinnut hänen rehellisyytensä ja lähtenyt keikarin kelkkaan?

Tyypin ollessa riittävän puoleensavetävä, olisi voinut one night stand tulla kyseeseen rajoitteesta (eli akasta) huolimatta. Puoleensavetävät poikamiehet ovat sinkkutytölle tietysti myös potentiaalista poikaystävämateriaalia.

Kukaan ei ole vielä vastannut siihen, miksi ukkomies esiintyy poikamiehenä. Ehkä tämä sitten on kanssakirjoittajien mielestä täysin ok.
 

scholl

Jäsen
Tuollainen on kyllä likasta toimintaa. Aika karua puuhaa, jos noin pitkälle pitää mennä seksin toivossa. Itse en ikinä lähtisi treffeille seksin takia. Muutenkin se on niin huuhaa touhua kuin voi vain olla käydä treffeillä.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Alamummo kirjoitti:
Kukaan ei ole vielä vastannut siihen, miksi ukkomies esiintyy poikamiehenä. Ehkä tämä sitten on kanssakirjoittajien mielestä täysin ok.
Ukkomies esiintyy poikamiehenä, koska tietää suurimman osan naisista olevan sen verran kunniallisia, etteivät koske pitkällä tikullakaan varattuihin kakslahkeisiin. Toisin sanoen puhui turhaan paskaa sun kohdallasi.

Ja ei, poikamiehenä esiintyvä ukkomies ei ole todellakaan ok. Valehteleva paskasäkkihän se.

Edit: Sinänsä mielenkiintoista, että moni pettäjä valehtelee olevansa sinkku, koska vastapuoli saattaisi totuuden kuullessaan närkästyä ja pahimmassa tapauksessa narauttaa pettäjän tämän puolisolle. Mutta kuten Alamummo esimerkillään osoittaa, voi homma käydä niinkin, että koska pettäjä ei heti kertonut olevansa vieraan pesän perässä ravaava ukkomies, voi myös se olla syy tyypin narauttamiseen. Go figure.
 

scholl

Jäsen
Alamummo kirjoitti:
Puoleensavetävät poikamiehet ovat sinkkutytölle tietysti myös potentiaalista poikaystävämateriaalia.

Pitääkö heidän sitten ruveta esiintymään naimisissaolevina, jotteivat sinkkutytöt ala ahdistelemaan? Miehet haluavat pitää hauskaa niin sitten on kaupunki täynnä naisia, joilla on taka-ajatuksia. Ovat baareissa vain hampaat irvessä. Sen takia juovat niin vähän, kun se on vastenmielistä. Ovat vain miesjahdissa oikeasti. Tai näin voi ainakin tuosta ylläolevasta yleistää.
 

M10

Jäsen
..ja tokihan jos nainen on mallia tarhapöllö, voi poikamies esiintyä sujuvasti ukkomiehenä tanssiinkutsun tullessa. "Kyllä mä muuten mutta.."
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Alamummo kirjoitti:
Kukaan ei ole vielä vastannut siihen, miksi ukkomies esiintyy poikamiehenä.
No varmaan haluavat sitä pillua, ja arvioivat sen käyvän helpommin, jos esiintyy sinkkuna.

Ei pitäisi olla liian vaikeaa tuollaisen motiivin keksiminen. Eri asia varmaan on, jos homma jatkuu pidempään ja alkaa jonkinlainen suhde kehittymään ja keijo kaksoiselämä nostamaan rumaa päätään esiin.
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Alamummo kirjoitti:
Kukaan ei ole vielä vastannut siihen, miksi ukkomies esiintyy poikamiehenä. Ehkä tämä sitten on kanssakirjoittajien mielestä täysin ok.

Tietenkin vain siksi, että pelkää muijan livistävän samantien karkuun hänen ilmoittaessaan olevansa naimisissa. Ainoa vaihtoehto ei toki ole seksin hakeminen naiselta, vaan mahdollista on myös se, että mies haluaa koittaa onko hänellä enää vetovoimaa tallella. Jos on, niin viime hetken livistys pois ja hyvä mieli siitä, että joku mimmi osoitti kiinnostuksensa. Yleisesti ottaen toinen osapuoli (mies tai nainen) esiintyy sinkkuna moisessa tilanteessa siksi, että näin pääsee pääsääntöisesti helpommalla.

Ja minusta moinen meininki ei ole ok.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
scholl kirjoitti:
Pitääkö heidän sitten ruveta esiintymään naimisissaolevina, jotteivat sinkkutytöt ala ahdistelemaan? Miehet haluavat pitää hauskaa niin sitten on kaupunki täynnä naisia, joilla on taka-ajatuksia. Ovat baareissa vain hampaat irvessä. Sen takia juovat niin vähän, kun se on vastenmielistä. Ovat vain miesjahdissa oikeasti. Tai näin voi ainakin tuosta ylläolevasta yleistää.

No sinähän kertomasi mukaan haet baarista vain pesää, eikä siinä mitään. Älä nyt kuitenkaan tahallasi väärin lue, sillä ei jokaista sinkkumiestä potentiaalisena poikaystävänä ajatella. Mutta: jos tyyppi on erityisen kiva ja puoleensavetävä poikamies, niin miksi hänestä ei saisi kiinnostua etenkin, jos on itse vapaa. Ehkä jotkut ovat baarissa miesjahdissa, mene ja tiedä. Itse käyn baarissa bilettämässä.
 

scholl

Jäsen
Alamummo kirjoitti:
No sinähän kertomasi mukaan haet baarista vain pesää, eikä siinä mitään.

Ei vaan yleensä käyn baarissa vain pitämässä kavereiden kanssa hauskaa eli dokaamassa. Jos jotain muuta tapahtuu niin sitten tapahtuu, mutta en takuulla hae sellaista. Ja osaan sanoa ei.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
scholl kirjoitti:
Ei vaan yleensä käyn baarissa vain pitämässä kavereiden kanssa hauskaa eli dokaamassa. Jos jotain muuta tapahtuu niin sitten tapahtuu, mutta en takuulla hae sellaista. Ja osaan sanoa ei.

No hyvä kun tuli asia selväksi.
 

Kuvernööri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Idiootit Radio City-ketjussa ihmettelevät Rock-kanavien surkeutta ja samaan aikaan haukkuvat 70-luvun ACDC:n. Itse ihmettelen miksi ihmiset viitsivät tehdä itsestään pellen edes nimimerkin takana.
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Alamummo kirjoitti:
Arvon scholl, kyse ei ollut nyt ollenkaan tästä vaan siitä, että minut pyysi treffeille mies, joka antoi ymmärtää olevansa sinkku. Näin ei kuitenkaan ollut, vaan hän siis kusetti päin naamaa. Ilmeisesti kuvitteli pääsevänsä sillä tavalla helpommin pöksyihini, kun olen itse sinkku. Olisi vaan kertonut reilusti, että on ukkomies ja eukon naama tympii, niin olisin lähtenyt eri asenteella liikenteeseen.

Kerro toki nimimerkki, nauretaan sille kunnolla.
Erva, tutiseeko puntissa?
 

Txjokeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Men in Blue ja muut oikeudenjakajat
Tasa-arvoako?

Sattuneesta syystä olen viimeisen vuoden aikana poikennut yhden jos toisenkin sairaalan odotustiloissa. Siellä on luettavina lasten-, perhe ja naistenlehtiä. Muttei yhtään miestenlehteä???
 

Leba95

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lännen Kiekko, West Hockey
Txjokeri kirjoitti:
Sattuneesta syystä olen viimeisen vuoden aikana poikennut yhden jos toisenkin sairaalan odotustiloissa. Siellä on luettavina lasten-, perhe ja naistenlehtiä. Muttei yhtään miestenlehteä???


Ihmettelen suuresti ellen ota tätä asiaa puheeksi tämän viikon osastopalaverissamme.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
En ymmärrä sitä, että ennen vanhaan nuoriso ei pitänyt pipoa päässä edes kovimmillakaan pakkasilla, mutta nykyään nuoret pitävät pipoja päässä jopa sisälläkin. Mitä kummaa?

Eihän me sentään eletä Siperian pakkasissa, että on sisälläkin kylmä?
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Txjokeri kirjoitti:
Siellä on luettavina lasten-, perhe ja naistenlehtiä. Muttei yhtään miestenlehteä???
Seinfeldissähän sillä yhdellä hammaslääkärillä oli odotushuoneessaan Penthouseja... Heh, kelpo idea.
 

Cube

Jäsen
vilperi kirjoitti:
En ymmärrä sitä, että ennen vanhaan nuoriso ei pitänyt pipoa päässä edes kovimmillakaan pakkasilla, mutta nykyään nuoret pitävät pipoja päässä jopa sisälläkin. Mitä kummaa?
Niinpä, ajatella saatana. Olen kuullut huhuja myös sellaisesta, että jotkut käyttäisivät lippalakkeja silloinkin, kun aurinko ei taivaalta paista. Mitä kummaa? Kunnon lihaasyövä heteromies käyttää näet Karjala-lippalakkia kesällä, (varauksin) pipoa talvella ja panee vain tehdäkseen lapsia. Muunlaista turhaa toimintaa sopiikin ihmetellä, koska kaikkien tulee olla samasta muotista valettuja.

Jatkoaika ei petä. Vittu mitä paskaa taas kerran - myös omalta osaltani toki.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Sen nyt vielä ymmärtää, että teinit protestoivat, jos niiden lempparihamppariketju myydään jollekin turkulaiselle. Tai pissikset itkevät, jos niiden idoli ei voita Idolssia tai Big Brotheria. Mutta aikamiehet ja bensa-asemaketju?
 

dude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Haukat
Designer kirjoitti:
Sen nyt vielä ymmärtää, että teinit protestoivat, jos niiden lempparihamppariketju myydään jollekin turkulaiselle. Tai pissikset itkevät, jos niiden idoli ei voita Idolssia tai Big Brotheria. Mutta aikamiehet ja bensa-asemaketju?


Nämä äijät ovat kasvaneet miesten ikään Esson baarissa ykkösolutta juoden, nyt heidän nuoruudenmuistonsa vaihtuu ABC:n kolmioleipiin ja kylkiäisinä tuleviin Hes"tuon sulle sen pöytään"burgeriin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös