Ihmettelyketju

  • 6 392 552
  • 38 807

JHOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Ihmetyttää ihmiset, jotka bussipysäkillä nostavat käpälänsä ilmaan dösän pysäyttääkseen, vaikka kuusi muutakin henkilöä tekee paraikaa sitä samaa. Myös käden heiluttelu siihen asti, että bussi pysähtyy eteesi, ihmetyttää. Kun kuski laittaa vilkun päälle, se todennäköisesti tarkoittaa sitä, että auto on kurvaamassa juurikin siihen eteesi pysäkille.

Ihmetyttää ja vituttaa samalla myös se, että kun ei omisteta sitä matkakorttia vaan maksetaan matka käteisellä kuskille, on pakko parkkeerata kassien ja muiden vempeleiden ja vehkeiden kanssa suoraan keskelle kulkuväylää. Matkakortin lukeminen kun kestää sen n. 2 sekuntia, niin hieman kun siirtäisi itseään, mahtuisi se 10 ihmisen jono takanasi liikkumaan ohitsesi.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kuka näitä pikavippejä vielä ottaa? Selkeästi ymmärrystä pikavippien koroista ei ole tavallisilla ihmisillä, mutta pelkästään uutisia seuraamalla pitäisi tyhmemmänkin tajuta, ettei niitä kannata ottaa.
 

Taitopelaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, New York Rangers
Kuka näitä pikavippejä vielä ottaa? Selkeästi ymmärrystä pikavippien koroista ei ole tavallisilla ihmisillä, mutta pelkästään uutisia seuraamalla pitäisi tyhmemmänkin tajuta, ettei niitä kannata ottaa.
Kyllä minä ainakin myönnän, että olen pari kertaa sellaisen ottanut. Tuollaisissa pikkusummissa korot eivät niinkään paina paljoa mitään, joten en sanoisi niiden ottamista sinällään tyhmäksi. Toki jos niitä alkaa joka kuukausi useampiakin ottamaan, niin takkiin saattaa tulla isompiakin summia, mutta satunnaisesti otettu pikavippi ei ainakaan minun mielestäni mitenkään kauhean typerältä vaikuta. Joskus kun sattuu olemaan tilanne se, että rahantuloon menee vielä 1-2 viikkoa ja tarvitsee tuollaista pientä rahaa, niin se on ihan näppärä ja nopea tapa saada rahaa. Tai jos lähtee jonnekin reissuun ja rahaa ei olekaan riittävästi, niin joku 100 euron pikavippi on ihan kätevä.
 

anatsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thrashers
Mitä helkkaria tuo Saukkonen selostaa? Koko ajan saa Bryggare huomautella, että "ei se kyllä näin ole". Esim. keihäänheitossa on oikein nurmikin leikattu siten, että erottaa mihin "rakoon" keihäs tulee. Pitkämäen heitto jäi 85m alueen huonommalle puolelle, niin eiköhän Saukkonen innostu, että "yli 85 metriä!".
 

TykkiJutila

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalle Rovanperä, KalPa, Leijonat, ManU, KuPS
Kyllä minä ainakin myönnän, että olen pari kertaa sellaisen ottanut. Tuollaisissa pikkusummissa korot eivät niinkään paina paljoa mitään, joten en sanoisi niiden ottamista sinällään tyhmäksi. Toki jos niitä alkaa joka kuukausi useampiakin ottamaan, niin takkiin saattaa tulla isompiakin summia, mutta satunnaisesti otettu pikavippi ei ainakaan minun mielestäni mitenkään kauhean typerältä vaikuta. Joskus kun sattuu olemaan tilanne se, että rahantuloon menee vielä 1-2 viikkoa ja tarvitsee tuollaista pientä rahaa, niin se on ihan näppärä ja nopea tapa saada rahaa. Tai jos lähtee jonnekin reissuun ja rahaa ei olekaan riittävästi, niin joku 100 euron pikavippi on ihan kätevä.

Ja mulle kun joku viisas on kertonut, että luottokortilla (esim. Visa tai Mastercard) voi maksaa melkein missä vaan ja korotonta maksuaikaa saa jopa 43 päivää. Itse näen ihmisten käyttävän pikavippejä juurikin luottokorttien korvikkeena. Mutta ketään syyllistämättä tai arvostelematta, eihän kaikki niitä kortteja saa. Ja kaikki ketä saa, niin ei välttämättä osaa käyttää niitä oikein.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Ja mulle kun joku viisas on kertonut, että luottokortilla (esim. Visa tai Mastercard) voi maksaa melkein missä vaan ja korotonta maksuaikaa saa jopa 43 päivää.
Visalla saa korotonta maksuaikaa itseasiassa parhaillaan jopa 59 päivää. Se tosin edellyttää että ostaa ostoksensa kuun ensimmäisenä päivänä.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kyllä minä ainakin myönnän, että olen pari kertaa sellaisen ottanut. Tuollaisissa pikkusummissa korot eivät niinkään paina paljoa mitään, joten en sanoisi niiden ottamista sinällään tyhmäksi. Toki jos niitä alkaa joka kuukausi useampiakin ottamaan, niin takkiin saattaa tulla isompiakin summia, mutta satunnaisesti otettu pikavippi ei ainakaan minun mielestäni mitenkään kauhean typerältä vaikuta. Joskus kun sattuu olemaan tilanne se, että rahantuloon menee vielä 1-2 viikkoa ja tarvitsee tuollaista pientä rahaa, niin se on ihan näppärä ja nopea tapa saada rahaa. Tai jos lähtee jonnekin reissuun ja rahaa ei olekaan riittävästi, niin joku 100 euron pikavippi on ihan kätevä.

Niin kuten tuossa jo aikaisemmin mainittiin, niin luottokortilla saa maksettua ostoksia ja sillä saa myös nostettua rahaa. Kulut ovat paljon pienemmät kuin pikavipeissä. Näin itsekin teen, kun rahat ovat vähissä.

Tietenkin pitää ottaa huomioon ettei luottokortteja myönnetä kaikille ja osa ei vaan halua hankkia sellaista, kun tietävät ettei osaa hallita sen käyttämistä.

Joten ehkä ne pikavipit ovat käteviä joillekin.
 

Gleb

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ihmettelen tämän talon asukkaita jotka eivät voi kantaa niitä jätesäkkejä roskasäiliöihin asti vaan jättävät ne siihen jätehuoneen ovensuuhun. Kohta siinä onkin sitten sellainen vuori ettei kukaan saa vietyä perille asti.
 

HemmoP

Jäsen
Stubb rykäisi Saksan Ironman-kisan läpi:

uinti (3,8 km) 1:06:58,
pyörä (180 km) 5:21:42,
juoksu (42,2 km) 4:00:15

ja vaihdot päälle, loppuaika 10:35:45.


Aplodit
 

Myyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Spurs
Tai jos lähtee jonnekin reissuun ja rahaa ei olekaan riittävästi, niin joku 100 euron pikavippi on ihan kätevä.

Kannattaisi varmaan kaksi kertaa miettiä, että kannattaako sinne reissuun ylipäänsä lähteä, jos edes sataa euroa ei sitä varten löydy ilman pikavippiä. Ja toiseksi, kun lähes mihin tahansa reissuun lähtee sadalla eurolla, niin saa kyllä olla aikamoinen pummi sitten sen matkan ajan. Ellei nyt kyseessä ole joku päivän ryyppyreissu mökille.

Jos pitää pikavippiä kätevänä, niin ei ihmetytä yhtään, että on joutunut sellaiseen tilanteeseen, jossa niitä joutuu käyttämään.
 

TML

Jäsen
Ihmetyttää hieman kuinka moni palstan Canadiens-faneista aloitti Habsien kannattamisen Koivun ansiosta. Siis ei mitään sitä vastaan ja noinhan suosikkijoukkue monesti löydetään, mutta siis yllätti vaan kuinka moni tuohon ryhmään kuuluu.
 

TML

Jäsen
Mitäs yllättävää tuossa on? Koivu on yksi Suomen suosituimmista urheilijoista sekä NHL-kiekkoilijoista. Samalla tavalla Houston Rockets on suosituin pohjoisamerikkalainen urheiluseura Kiinassa ja Boston Red Sox Japanissa. Jos Koivu olisi aasialainen, niin Montreal olisi jo hyvissä ajoin kiinnittänyt hänet jollain 10-vuotisella huippusopimuksella.

No funtsimpa vaan että Montreal Canadiens on ollut toiminnassa jo ennen Sakua ja oletin jotenkin että palstalla löytyy "konkareita" jotka ovat aloittaneet kannattamisen jo ennen Koivun tuloa joukkueeseen.

Ei ollut tarkoitus mitenkään vittuilla Koivun faniporukalle tai mitään sellaista, mutta kuvittelin että koska palstalla on paljon Canadiens kannattajia, olisi joukossa myös niitä jotka on syttynyt joukkueeseen vaikkapa Damphoussen tai jonkun muun kautta.
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No funtsimpa vaan että Montreal Canadiens on ollut toiminnassa jo ennen Sakua ja oletin jotenkin että palstalla löytyy "konkareita" jotka ovat aloittaneet kannattamisen jo ennen Koivun tuloa joukkueeseen.

No onhan se Koivu jo kuitenkin lähes 15-vuotta ollut osa Canadiensia. Kuinkakohan moni suomalainen seurasi aktiivisesti NHL:ää joskus 90-luvun alussa tai sitä ennen?
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Kusi maistui väljälle siiderille tuossa lauantaina. En tiedä johtuiko tämä tukevasta humalasta vai mistä. Ei mikään makuelämys, mutta hieman onnettoman makuista se oli. En kuitenkaan välttämättä enää ota kaverin tarjoamasta tuopista montaa huikkaa, nousee vielä kusi päähän.
 

Andji

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kulloinkin minkäkin liigan hallitseva mestari
No funtsimpa vaan että Montreal Canadiens on ollut toiminnassa jo ennen Sakua ja oletin jotenkin että palstalla löytyy "konkareita" jotka ovat aloittaneet kannattamisen jo ennen Koivun tuloa joukkueeseen.
No onhan se Koivu jo kuitenkin lähes 15-vuotta ollut osa Canadiensia. Kuinkakohan moni suomalainen seurasi aktiivisesti NHL:ää joskus 90-luvun alussa tai sitä ennen?

Ja nekin, jotka aiemmin (80-luvulla) seurasivat, taisivat olla kovia Edmotonin faneja. Minä en ole Habsin fani, mutta ymmärrän, miten joku voi valita suosikkijoukkueensa sen takia, että yksi parhaista suomalaispelaajista pelaa siellä. Miten se suosikki sitten pitäisi valita? Onko tähän olemassa jotain tiettyä kaavaa/koodistoa? Oman suosikkinihan valitsin sillä perusteella, että se sattui vuonna 1995, jolloin aloin seurata jääkiekkoa tiiviimmin, voittamaan mestaruuden. Tosin myös Martin Brodeurin takia, mutta siitä päästäänkin taas tähän joukkueen henkilöitymään. Ehkä jonkun tietyn pelaajan kautta on helpompi kannattaa koko joukkuetta.
 

Taitopelaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, New York Rangers
Kannattaisi varmaan kaksi kertaa miettiä, että kannattaako sinne reissuun ylipäänsä lähteä, jos edes sataa euroa ei sitä varten löydy ilman pikavippiä. Ja toiseksi, kun lähes mihin tahansa reissuun lähtee sadalla eurolla, niin saa kyllä olla aikamoinen pummi sitten sen matkan ajan. Ellei nyt kyseessä ole joku päivän ryyppyreissu mökille.
No ei tässä mistään ulkomaanmatkoista ollutkaan kyse. Tarkoitin vain, että jos esimerkiksi on suunnitellut reissun budjetiksi 400 euroa ja matkalla tuleekin tuhlailtua hieman enemmän, niin tuollaisella 100-200 euron pikavipillä saa ihan mukavasti pikkurahaa. Pointti ei edelleenkään ollut se, että niitä olisi kätevä koko ajan käyttää, mutta satunnaisesti otettu pikavippi ei minusta kuitenkaan välttämättä älyttömän typerää ole. Mutta kuten täällä on todettu, ajavat luottokortit saman asian, mutta paremmin. Lähinnä puolustelin pikavippejä siltä kantilta, että jos joku ei halua luottokorttia hankkia tai ei yksinkertaisesti saa sellaista.

En usko, että esim. pari kertaa vuodessa otettu pikavippi talouteen kauhean paljoa negatiivisesti vaikuttaa. Mutta totta toki se, että monille tuollaisesta tulee kierre ja pidemmällä aikavälillä otetut pikavipit saattavat muodostua ongelmallisiksi. Ja uskoisin, että lähinnä köyhemmät ihmiset näitä käyttävät kuukauden loppupuolella, kun tilipäivään on vielä hieman matkaa.
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Minä en ole Habsin fani, mutta ymmärrän, miten joku voi valita suosikkijoukkueensa sen takia, että yksi parhaista suomalaispelaajista pelaa siellä. Miten se suosikki sitten pitäisi valita? Onko tähän olemassa jotain tiettyä kaavaa/koodistoa? Oman suosikkinihan valitsin sillä perusteella, että se sattui vuonna 1995, jolloin aloin seurata jääkiekkoa tiiviimmin, voittamaan mestaruuden.

No joo, monta minun kaveriani oli ensin Winnipegin faneja Teemun takia, sitten Anaheimin jne. Selänteen siirtyessä jengistä toiseen. En minä sitä tuomitse, jokainen dallaa tavallaan, mutta kyllä se ihmetytti tuossa vuosituhannen vaihteessa, kun aikuiset miehet vaihtavat suosikkijoukkuetta yhden ukkelin takia.
Itselle on ollut Boston Bruins lähimpänä sydäntä jo vuodesta 1991.
Kortteja keräillessä siitä tuli suosikki, vaikkei mitenkään erityisen hyvä jengi ollutkaan, jokin siinä vain "kolahti".
Ihmetyttää media, tällä kertaa Iltalehti. Litmanen ei ollut Lahden kokoonpanossa.
Mitäs sitten? Inter ja Lahti pelaavat 1-1 tasapelin niin isoimpana otsikkona mainitaan Litin puuttuminen kokoonpanosta.
Eihän se ole Jarin vika ja onhan hän Suomen menestyin jalkapalloilija kautta aikojen, mutta eikö kuitenkin Lahti joukkueena ansaitsisi ison otsikon, ja jos se Jari siellä pitää mainita niin voi sitten heittää sen sinne itse tekstin loppuun.
 

Finisher

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Eihän se ole Jarin vika ja onhan hän Suomen menestyin jalkapalloilija kautta aikojen, mutta eikö kuitenkin Lahti joukkueena ansaitsisi ison otsikon, ja jos se Jari siellä pitää mainita niin voi sitten heittää sen sinne itse tekstin loppuun.
Oliko se nyt FC Lahden viimeisimmässä Euroliigan karsintaottelussa, kun YLE:n tekstitv:ssä luki maalintekijöiden alla vielä "Litmanen pelasi 90min". Yleensähän noin merkitään vain ulkomaalaisissa seuroissa pelanneiden suomalaisten peliajat.
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Oliko se nyt FC Lahden viimeisimmässä Euroliigan karsintaottelussa, kun YLE:n tekstitv:ssä luki maalintekijöiden alla vielä "Litmanen pelasi 90min". Yleensähän noin merkitään vain ulkomaalaisissa seuroissa pelanneiden suomalaisten peliajat.

Olen huomannut aiemmin saman, että Ylekin osaa mainostaa Litmasen peliaikaa. Tuota viimeistä en huomannut, mutta meinasin jo parisen viikkoa takaperin tulla tänne ihmettelemään uutisointia. Silloin teksti oli about näin ->" Litmanen pelasi 30 min".
Kuten jo totesin, niin siitä vain uutisoimaan Litin jokaista minuuttia, mutta kai sen seuran nyt voisi nostaa kuitenkin ykköseksi.
Ei pysty ymmärtämään.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ulkomailla vähän pidemmät piuhat maksupäätteissä. Master Cardin veloituksiin ilmestyi ensin Sambiasta 15.1.2009 päivätty lasku ja nyt sitten 27.01.2008 päivätty lasku Borneosta.

Ihan mielenkiinnosta lähdin kyselemään, kuinka vanhoja laskuja pitää maksaa ja kuka vastaa mahdollisista kurssimuutoksista syntyvistä tappioista.

edit: laskuilla ei ole vanhentumisaikaa ja asiakas vastaa kurssimuutoksista.

Aika mielenkiintoinen juttu toisaalta. Myyjä voi siis halutessaan leikkiä riskisijoittaa ja kikkailla valuuttakurssien asiakkaan rahoilla. Onkohan tuohon nyt kukaan oikeasti perehtynyt?
 
Viimeksi muokattu:

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Ihmettelen tätä ihmettelyä. Kyllähän se nyt saatana on uutinen jos Litmanen pelaa 90 minuuttia pelissä eli onnistuu olemaan noin pitkän ajan loukkaantumatta yhtäjaksoisesti. Jo se 30 minsaakin menee hiljaisempana urheilupäivänä vähintään sisäsivulle.
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Ihmettelen tätä ihmettelyä. Kyllähän se nyt saatana on uutinen jos Litmanen pelaa 90 minuuttia pelissä eli onnistuu olemaan noin pitkän ajan loukkaantumatta yhtäjaksoisesti. Jo se 30 minsaakin menee hiljaisempana urheilupäivänä vähintään sisäsivulle.

Ihmettelen ihmettelyn ihmettelyä. Onhan se toki hienoa, että jalkapalloilija pystyy pelaamaan jopa 90 minuuttia yhtäjaksoisesti jalkapalloa. Ei varmaan kovin montaa kiinnosta, kuinka monta minuuttia joku on pelannut. Tosin, mulla ei ole pienintäkään hajua, miten Ruotsissa toimitaan Henrik Larssonin suhteen tai Brasiliassa Ronaldon kanssa. Eikä kiinnosta.
 

verikuut

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suonen Veto
Kuulin asiasta työkavereilta aiemmin tällä viikolla, tänään todistin kyseistä tapahtumaa omin silmin. Saattaa olla täälläpäin ties millainen julkkis, ja jos sama meno on jatkunut kauankin, tämä stoori saattaa olla kaikkien mielestä tooooodella wanha. Itse en kuitenkaan ole aiemmin kuullutkaan. Mitä nyt siis aiemmin tällä viikolla.

Täällä on maantie, jolla on 100km/h nopeusrajoitus. Ei erillistä klv:ää, kapeat pientareet. Poroja saa varoa, niinkuin koko Lapissa. Ei ihan heti olisi uskonut, että täällä lenkkeilee vanhemman puoleinen sokea mies itsekseen. Ja se juoksuvauhti.. itsellä olisi työtä pysyä siinä vauhdissa. Kumman hyvin tämä arjen sankari pysyi tien reunassa vastaan juostessa, valkoinen keppi heilui melko rivakkaan edessä kun herra tunnusteli edessä olevaa maastoa.

Meinasin pysähtyä ja räpsäistä kuvan, mutta oli sen verran paha kohta että huonolla tuurilla mutkan takaa olisi pamahtanut autoilija perään. Näköjään kaikki eivät anna minkään pikkuseikan haitata harrastusta. Ihmettelen vieläkin, miten tämä kaiffari ei ole jäänyt auton alle. Menosta päätellen se kyllä varmaan jatkaisi juoksuharrastustaan ilman jalkojakin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös