Ihmettelyketju

  • 6 397 845
  • 38 811

Shejbal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Pakko ihmetellä miten Mikko Hannula saa vieläkin selostaa urheilukilpailuja??

Äläs nyt. Hannulalta tulee paljon uutta ja mielenkiintoista tietoa, jota mistään muualta ei löydä. Esimerkiksi pariinkin otteeseen hän kertoi naisten trapin finaalin aikana, kuinka olympiavoittaja Satu Mäkelä-Nummela on valmentajansa Matti Nummelan aviomies.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Pakko ihmetellä miten Mikko Hannula saa vieläkin selostaa urheilukilpailuja??

Jonkun on pakko olla huono, jotta muut tuntuvat paremmalta. Hannula on ilmeisesti yksi näistä joiden osaksi on langennut tämä.
 
Viimeksi muokattu:

Ender00

Jäsen
Moni jo varmaan ennen minua ihmetellyt ja moni tulee minun jälkeenikin ihmettelemään, mutta miten miehet ovatkin niin epätarkkoja kusemaan, kun istuimen ympäristö on yleensä kosteaa ja pöntön vieressäkin lätäkkö?

Asiaan liittyen ihmettelen myös sitä miten useat miehet poistuvat wc:stä käsiään pesemättä.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Asiaan liittyen ihmettelen myös sitä miten useat miehet poistuvat wc:stä käsiään pesemättä.
Ei oo tapana kusta sormilleen. Siis noilla miehillä, jotka eivät pese käsiään. Tuskin niilläkään, jotka pesevät.
 

d2uce

Jäsen
Miksei olympiakisojen uimareilla ole sitä varusteista tärkeintä, eli pukukaapin avainrenksua nilkassa? Eihän se oo mitään oikeeta uimahalliuintia ilman sitä..

Satasen finaalissa haluaisin nähdä myös sen lippalakkipäisen hepun, jolta lähtee lakki puolessavälissä matkaa päästä ja hän kääntyy takaisin hakemaan sitä.
 

d2uce

Jäsen
Alapääsuihkulla eli pillupuhelimella perse puhtaaksi ja kuivaus hiustenkuivaajalla. Ei tarvi käsiään sotata ja tulee mukavan lämmin fiilis loppupäiväksi.

EDIT: sellainen huomautus vielä, että julkisissahan ei hiustenkuivaajia välttämättä ole, mutta useissa on käsien kuivaukseen tarkoitettu puhallin. Toki vaatii pientä notkeutta, mutta kyllä sen tekniikan oppii kun aikansa opettelee.
 
Viimeksi muokattu:

Shardik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Avs, Mestis
Ihmettelen sitä, että vetääkö kolmivuorotyö puoleensa jotenkin omituisia ihmisiä. Olen kesätöissä eräällä tehtaalla ja melko erikoisia tyyppejä löytyy:

Tapaus 1:
Kuinka laiska voi ihminen olla? Kaikessa paitsi sökön peluussa tämä mies menee koko ajan säästöliekillä. Mitään työtehtävää, jonka voi jättää toiselle, ei tee, ainakaan vapaaehtoisesti. Töiden välttelyssä maailmanluokkaa.

Tapaus 2:
Juttua tulee niin perkeleesti, mutta juuri mitään ei voi uskoa. Kalatarinat jää kakkoseksi kun tämä tyyppi avaa suunsa. Kun on useamman kesän töissä, on mukava seurata kuinka "tosi" tarina muuttuu vuoden aikana. Koukussa Discoveryn ravustusohjelmiin.

Tapaus 3:
Puhuu vielä enemmän kuin Tapaus 2. Tarinat tosin ovat todentuntuisia (tytön hiihtokilpailuja ym.) ja välillä puhutaan asiaa työstäkin. Mutta suu käy kerralla 10 minuuttia, minkä jälkeen pikainen hengenveto ja sama malli jatkuu.

Tapaus 4:
Miehellä on monikymmenvuotinen nenänkaivuuprojekti meneillään eikä loppua näy. Ei haittaa, vaikka muut syövät eväitään samassa pöydässä. Kaivuutöitä ei voi keskeyttää. Puhuu hiljaisella äänellä ja välillä jää jokunen työtehtävä kokonaan tekemättä. Ei kuitenkaan laiskuuden takia, unohtaa ihan muuten vaan.

Näistäkin miehistä huolimatta oma vuoroni on työpaikan paras. Työhenki on hyvä ja hommat hoituu paremmin kuin muissa vuoroissa. Tosin en tiedä minkälaisia tyyppejä muissa vuoroissa on. Huhuja on kuulunut rattijuopoista, luulosairaista sekä tietysti itsensäpaljastajista.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei oo tapana kusta sormilleen. Siis noilla miehillä, jotka eivät pese käsiään. Tuskin niilläkään, jotka pesevät.
Evil kirjoitti:
Äiti opetti ettei näpeille saa kusta.
Sanokaa nyt vielä, että te ette pese käsiänne wc-käynnin jälkeen.

Sitä sormille roiskunutta kustako vain pestään? Mitäs jos pili sattuu olemaan niin juustoinen, että sen koskeminen tuottaa sottaiset räpylät, eikö silloin kuulu pestä?

Nimim. puhtaat vehkeet on puoli ruokaa.
 

Rattlehead

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gundit
Ihmettelen sitä, että vetääkö kolmivuorotyö puoleensa jotenkin omituisia ihmisiä. Olen kesätöissä eräällä tehtaalla ja melko erikoisia tyyppejä löytyy:...

....Huhuja on kuulunut rattijuopoista, luulosairaista sekä tietysti itsensäpaljastajista.
Noita ei edes pidä mitenkään ihmeellisinä, kun niihin tottuu. Ihan asiaa puhut ja noihin voikin lisätä muutaman perussetin: paskanpuhuminen kaikista seläntakana ja valittaminen siitä miten mikään ei ole koskaan hyvin ikinä missään. Tämän takia välttelenkin omassa vuorossani tiettyjä tyyppejä ja joutuukin välillä vähän punnitsemaan sanomisiaan ja katsomaan kenelle sanoo mitäkin. Toisiin voi luottaa täysin ja toisiin ei tipan tippaa. Yksi asia kuitenkin on ihmetyttänyt yli kaiken. Miksi osa ihmisistä ei osaa käydä suihkussa tai pestä hampaitaan useammin. Hienoa hoitaa asioita tehtaan puolella, kun melun takia joutuu oleen korva toisen naamassa kiinni ja sitten sieltä puskeekin puheen mukana myrkkykaasuja. Tajun lähteminen on ollut muutaman kerran lähellä.

Voisi sitä toki kitistä muistakin ärsyttävistä tavoista, mutta täytyy sanoa, että löytyy noin isosta porukasta hienojakin ihmisiä. Tuntuu vaan välillä siltä, että kaikki puhuu toisista paskaa seläntakana, myös minä itse. Joistakin se on ihan aiheellista, mutta joillekin se tuntuu olevan varsinainen työ oikean työn jäädessä taka-alalle.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Sanokaa nyt vielä, että te ette pese käsiänne wc-käynnin jälkeen.

Sitä sormille roiskunutta kustako vain pestään? Mitäs jos pili sattuu olemaan niin juustoinen, että sen koskeminen tuottaa sottaiset räpylät, eikö silloin kuulu pestä?

Nimim. puhtaat vehkeet on puoli ruokaa.

Mä pesen kadet tarkkaan ENNEN wc-käyntiä koska en halua kaikkea maailman paskaa heppiini kun siihen tartun. Miksi tämä unohtuu AINA miehiltä...? Ei kai se mulkku nyt niin kuppainen (toivottavasti) ole että SIITÄ tarttuisi jotain käsiin...? Yleiset vessat ovat toinen luku koska kosket siellä vetimeen ja kahvoihin eli käsien pesu on kyllä tarpeen.

Ja jos pili on juustoinen (hyi helvetti) niin eikö silloin prioriteettina ole pestä itse VEHJE?

Itsestäänselvyyksistä näemmä edelleen väitellään...
 

Valkohuulikyy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkue, Samurai Blue, Arsenal
Itse periaattessa ihmettelen tuota kusemisen jälkeen käsienpesua. Itselläni on ainakin usein pili on huomattaavsti puhtaampi kuin omat kädet. Kaupungillahan sitä koskee vaikka mihin. Esim. likaiset ovenkahvat, metron penkit jne jne.
Käytännössähän tämä tarkoittaisi, että kädet tulisi pestä ennen kusemista eikä jälkeen. Tapaani ei kuulu kusta sormille.

Yleisissä vessoissa pesen kuitenkin aina kädet kusemisen jälkeen, koska muuten saa kuuluisaa katsetta. Mutta ei kyllä himassa tule pestyä aina.

Paskominenhan nyt on tietenkin täysin eri juttu.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Ihmettelen joidenkin kirjoittajien maniaa etsiä monta vuotta vanhoja ketjuja palstan uumenista. Ja poikkeuksetta ne ovat äänestyksiä ja listauksia. No, pakkomielteensä kullakin.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Itse periaattessa ihmettelen tuota kusemisen jälkeen käsienpesua. Itselläni on ainakin usein pili on huomattaavsti puhtaampi kuin omat kädet. Kaupungillahan sitä koskee vaikka mihin. Esim. likaiset ovenkahvat, metron penkit jne jne.
Käytännössähän tämä tarkoittaisi, että kädet tulisi pestä ennen kusemista eikä jälkeen. Tapaani ei kuulu kusta sormille.

Yleisissä vessoissa pesen kuitenkin aina kädet kusemisen jälkeen, koska muuten saa kuuluisaa katsetta. Mutta ei kyllä himassa tule pestyä aina.

Paskominenhan nyt on tietenkin täysin eri juttu.

Lisäksi terveen ihmisen virtsa on aika lailla steriiliä. Kyseisellä aineella on alkuperäiskansojen keskuudessa hoidettu mm korvatulehduksia. (siis terveen henkilön virtsaa korvakäytävän huuhteleluun)
 

Dynamo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihmettelen seuraavaa: tunnistaako vähälahjainen ihminen itsensä vähälahjaiseksi, vai onko näillä ihmisillä minäkuvanaan esim. "olen keskiverto". Biologisesti tässä saattaisi olla esim. lisääntymisen kannalta jopa järkeä, tai ainakin asia olisi näin jotenkin selitettävissä. Tulipa taas tällainen mieleen, kun kioskin täti ei oikein ymmärtänyt, miksi maksoin 7,10e laskun 12,10e:lla. Otti sitten laskimen käteensä, ja ymmärsi maksaa vaihtorahan 5e setelillä. Siis mitä vittua? Kuka voi tarvita laskinta laskeakseen 12,10-7,10?
 

JHOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Ihmettelen seuraavaa: tunnistaako vähälahjainen ihminen itsensä vähälahjaiseksi, vai onko näillä ihmisillä minäkuvanaan esim. "olen keskiverto". Biologisesti tässä saattaisi olla esim. lisääntymisen kannalta jopa järkeä, tai ainakin asia olisi näin jotenkin selitettävissä. Tulipa taas tällainen mieleen, kun kioskin täti ei oikein ymmärtänyt, miksi maksoin 7,10e laskun 12,10e:lla. Otti sitten laskimen käteensä, ja ymmärsi maksaa vaihtorahan 5e setelillä. Siis mitä vittua? Kuka voi tarvita laskinta laskeakseen 12,10-7,10?

Monilla ihmisillä on ainakin todellisuutta parempia kuvitelmia omasta lauluäänestään. Todennäköisesti siis monilla ihmisillä on kuin onkin suurempia kuvitelmia osaamisistaan, mitä todellisuus ja muut ihmiset osaavat kertoa.

Nim.merk. kaverin (oikein laulutunneillakin käy.. kukahan opettaa, otan osaa) korviariipivää lurittelua naama irvessä pari vuotta kuunnellut.

Itsehän tietenkin tiedostan kaikki osa-alueet joissa olen keskiverto, tai sitä huonompi - niitä kun ei ole. Sikäli olen onnekkaassa asemassa, kun on varaa huudella.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tulipa taas tällainen mieleen, kun kioskin täti ei oikein ymmärtänyt, miksi maksoin 7,10e laskun 12,10e:lla.
Rallien aikaan asioin Keuruulla jossain isossa marketissa. Loppusumma oli 17,20. Juuri pelikoneesta omaisuuden tehneenä lompakko pullotti kakkosen kolikoista, joten maksoin tietysti niillä ojentaen kassavuorossa olleelle söpölle tytölle 18 euroa ja 20 senttiä tarkoituksenani tietenkin saada euro takaisin. Tyttö laski rahat ja ilmeenkään värähtämättä ojensi minulle vaihtorahana 50 sentin kolikon. Ihmettelin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös