Ihmisten välinpitämättömyyttä ei voi kuin ihmitellä.
http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/200805027599122_ul.shtml
Siis ihmettelet, että halvalla tehty ja halvalla ostettu huonolaatuinen maistuu halvalta ja huonolaatuiselta? Ihmetteletkö sitäkin, että itäautot yleensä rämisevät ja hajoavat käsiin? Ihmettelen vaan.
Yhtäkiä tässä koneella istuessani tuossa minusta katsottuna vasemman rinnan alapuolella tuntui viiltävä, kova kipu. Tämän "pääkivun" jälkeen tuli vielä yksi heikompi "viilto". Ihan yhtäkiä, en mitään edes tehnyt. Koskaan aikaisemmin ei mitään tällaista ole tuntunut ja nyt ihmetyttää, että mikähän tuo voisi olla.
Ihmisten välinpitämättömyyttä ei voi kuin ihmitellä.
Siis kun kyllähän melkein joka päivää näkee jonkun enemmän tai vähemmän telkusta tai lehdistä tutun henkilön.
Ihmettelen sinua. Kaikki eivät seuraa bb:tä tai lue seiskoja.
Noh noh. Ainuttakaan lehteä en tilaa, ja telkkaristakaan ei näy mitään kun digibokseja en ole viitsinyt hommata. Muutenkaan varmaan kymmeneen vuoteen en ole erityisemmin mitään tv-sarjoja seurannut. Tai no näkyyhän nyt sentään videokanava, hitto vaan kun vasta taas kännipäissäni huusin huuto.netistä säkillisen poke-dvd -leffoja, vaikka kaikkia edellisiäkään en oo vielä kerinnyt katsomaan. Pitäis kyllä se digiboksi hommata jo noiden mm-kisojenkin takia, kun ämmälläkään ei millään viitsisi kokoaikaa ravata. Eilenkin oli aika vaikeaa pitää itseni selvinpäin koko päivä. Tai en mä sitä lätkämatsia katsonut, vaan Ylen teemalta sen Rolling Stones dokkarin, joka oli muuten yllättävänkin hyvä. Madventuresiakin kans voisin katsoa, vaikkakaan niiden tyyppien huumorista en erityisemmin tykkää.Ihmettelen sinua. Kaikki eivät seuraa bb:tä tai lue seiskoja.
Meistä varmasti osa on katsonut televisiossa pyöriviä kalastusohjelmia, joissa liikutaan eri vesistöillä saalista pyydystäen. Se mikä minua ihmetyttää, on pyydystetyn kalasaaliin päästäminen saannin jälkeen takaisin vesistöön (vaikka kyseessä olisikin iso vonkale). Ihmetyttää ja suorastaan vituttaa samalla, itse kun on tottunut aina ottamaan kalasaaliin talteen. Toiset päästävät ne takaisin veteen, mikä kumma ajaa ihmisen tekemään sellaista..
Vonkaleet päästetään takaisin, (kasvamaan) että tulevaisuudessakin joku onnekas pääsee nauttimaan isosta kalasta. Simppeliä.
Mutta siis että isojakin kaloja päästetään takaisin veteen kasvamaan, en vaan voi käsittää sitä (vaikka se loogista onkin). Näkisipä joskus sellaisen kalastusohjelman, missä saalis myös otetaan mukaan tarjoiltavaksi.
Sitä vaan ihmettelen että miksi pankit (ainakin OP) perii talletuksesta rahaa. Jos mulla on hiluja vaikka 50 euron edestä ja aion siirtää ne pankissa olevalla härvelillä tililleni niin kuluja tulee 3,60 euroa. Eikö sen pitäisi olla pankille hyvä asia että sinne joku haluaa rahansa viedä?
Kolikot ovat hankalia pankeille ja siitä tulee korkeat käsittelykustannukset. Tuossa kun markkojen palautus pankkeihin päättyi oli kuvia kuinka niitä oli rullakkotolkulla, tuhansia kiloja, käsittelyä odottamassa.
Ainakin ennen tässä surullisen kuuluisassa Sampopankissa oli talletusautomaatteja, joilla käteisen ja kolikoiden tallettaminen omalle tilille oli todella helppoa. Muissa pankeissa en ole näitä nähnyt. En ole tosin Sammossakaan käynyt pitkään aikaan, enkä aio mennäkkään.
Ainakin ennen tässä surullisen kuuluisassa Sampopankissa oli talletusautomaatteja, joilla käteisen ja kolikoiden tallettaminen omalle tilille oli todella helppoa. Muissa pankeissa en ole näitä nähnyt. En ole tosin Sammossakaan käynyt pitkään aikaan, enkä aio mennäkkään.
Samanlainen systeemi on käytössä Osuuspankissa. Viisi pankkipäivää siihen on mennyt molemmilla kerroilla kun olen kolikkoja vienyt pankkiin.Nordeasta saa muovikassin johon voi laittaa kolikkonsa ja lapun mille tilille haluaa ja rahat on tillillä 3-5 pankkipäivässä. ilmaiseksi :0