Ihmettelyketju

  • 6 399 154
  • 38 815

OneBigRed

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vincent kirjoitti:
Onko täällä JA:ssa olevinaan jonkinlainen kirjoittajien välinen nokkimisjärjestys? Toki ymmärrän,mitä tuolla viestillä haetaan,mutta jotenkin tuosta postauksesta saa sellaisen kuvan,että jotkut noudattavat täällä jonkinlaista hierarkiaa.

Suomalaisilla palstoilla tämä idioottimainen postausmäärän ihailu on hyvinkin rajallista. Tämän on joutunut toteamaan eräällä jenkkipalstalla, jossa uusien kasvojen postauksiin tulee usein sarkastisia "great sixth post" -tyylisiä vastauksia.

On hienoa että vaikka Jyväskylän yliopistokaupungin kautta saadaan suomalaisillekin keskustelupalstoille vähän suuren maailman tuntua.
 
Ei voi kuin ihmetellä, miten eräät voivat olla tossun alla. Kaverin eukko vittuilee tälle, että tämän pitäisi tehdä enemmän töitä. Akka sitten ostaa miehen palkalla kalliita kotieläimiä ja harrastaa muuta turhaa. Kolmipäisen perheen pieni kaksio täynnä kaikenkarvaisia elukoita, onko järkee vai ei.
 

Rocco

Jäsen
fat of the land kirjoitti:
Sitten ihmettelen vasta ihan tosissaan jos suomijärveen tehtäisiin KAIKKI suomen järvet oikeassa mittakaavassa.
SE olisi nimittäin kova juttu.
(mitenhän sellaiset tehdään?)

Ne olis kaikkien vastapainoisesti oltava saarina järvessä.
 

Sir von Aulis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekko
Hazardipakki kirjoitti:
Ei voi kuin ihmetellä, miten eräät voivat olla tossun alla. Kaverin eukko vittuilee tälle, että tämän pitäisi tehdä enemmän töitä. Akka sitten ostaa miehen palkalla kalliita kotieläimiä ja harrastaa muuta turhaa. Kolmipäisen perheen pieni kaksio täynnä kaikenkarvaisia elukoita, onko järkee vai ei.

tuttua kauraa, läheltä saanut aikoinaan moista todistaa..

Ihmettelen vain et ottaako tänään vai ei? Siinäpä puluma, viisaampi päättäkööt mun puolesta.

Ei vaan, ihmettelen et miten näin kauniilla säällä kehtaan olla sisällä.. Perkele, muutenki on ihmeteltäviä tässä, joten ihmettelen, mietin, pohdin ja pähkäilen.
Palataan asiaan naisasia-, vitutus-, tai kalsarikänniketjussa.
 

krobbe

Jäsen
Hazardipakki kirjoitti:
Ei voi kuin ihmetellä, miten eräät voivat olla tossun alla. Kaverin eukko vittuilee tälle, että tämän pitäisi tehdä enemmän töitä. Akka sitten ostaa miehen palkalla kalliita kotieläimiä ja harrastaa muuta turhaa. Kolmipäisen perheen pieni kaksio täynnä kaikenkarvaisia elukoita, onko järkee vai ei.

Mitä eläimiä teillä on? Koiria, kissoja? Itse olen koiramiehiä.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
krobbe kirjoitti:
Mitä eläimiä teillä on? Koiria, kissoja? Itse olen koiramiehiä.

Hähää - minullapa on nainen. Itse olen tissimiehiä.
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko. /HC Tallinna !
Nännien koko ihmetyttää !

Paitselo kirjoitti:
Hähää - minullapa on nainen. Itse olen tissimiehiä.

Tisseistä tulikin mieleeni nännit, mistäköhän johtunee niiden suuri koon vaihtelu. vaikuttaako synnyttäminen myöskin nännien kokoon olennaisesti ? Toisaalta kun katsoo sellaisia naisia jotka eivät ole synnyttäneet,niin sieltäkin löytynee suurta ovikellon nuppia. Ja suurissakin rinnoissa voi olla aivan olemattomat sanoisinko surkeat nännit. Suurilla rinnoilla ei mielestäni tee pelkästään mitään jos nännin koko on polkupyörän ventiilin kumimuovitutin luokaa. Onkohan tämä vain yksilöllistä vai vaikuttaako niiden venyttely tai puristelu kokoon olennaisesti ?

Ihmettelen vaan !

Ps Toisaalta suuressa veneessä voi olla pieni kajuutta kuin taas pienessä veneessä voi olla suuri kajuutta, kummallista !

veini
 

Rocco

Jäsen
Miksi ihmiset laittavat huuto.net:ssä aloitushinnan johonkin euroon, minimikorotus euroon ja hintavarauksen 100 euroon? Eihän se hintavaraus koskaan ylity ja kaupat jää aina tekemättä...
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Rocco kirjoitti:
Miksi ihmiset laittavat huuto.net:ssä aloitushinnan johonkin euroon, minimikorotus euroon ja hintavarauksen 100 euroon? Eihän se hintavaraus koskaan ylity ja kaupat jää aina tekemättä...

Tuote näyttää vetävämmältä, kun aloitushintaa ei ole. Ja vaikka hintavaraus ei ylittyisikään, niin kaupoista voi silti neuvotella, mutta myyntipakkoa ei ole.
 

Erik Loka

Jäsen
Ööh..

Ostin kannettavan tietokoneen noin vuosi sitten 1000 eurolla.

Katsoin lehdestä että siinä on keskusmuistia vain 512, no menin kuitenkin kauppaan ja ostin kyseisen vermeen. Nyt vasta katsoin tietokoneen tiedoista että tässähän onkin 1gt muistia. No, halusin varmistuksen, googleen siis. AMILO M1437G pitää todellakin gigan sisällään, mutta hintaseurannan mukaan tätä tietokonetta myydään halvimmillaan 1246 eurolla. Tässä ihmettelenkin miten olen tämän noinkin "halvalla" saanut.
 

SGD

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ei raha kiekkoa
Junat

Olen jo pidemmän aikaa ihmetellyt, miksi ihmiset esimerkiksi erilaisissa junissa nousevat paikaltaan jo minuutteja ennen saapumista asemalle ja kävelevät ovenpieleen/käytävälle seisomaan? Mitä hyötyä tästä on, eikö olisi mukavampaa istua rauhassa siinä paikallaan ja lähteä ovelle vasta kun juna pysähtyy asemalle? Tätä tekee niin moni että varmaan joku osaa sen selittää.

Toinen mikä varsinkin metrossa/paikallisjunissa ihmetyttää, on se pakko ryysätä sisään välittömästi kun vaunu pysähtyy. Milloin siellä sisällä olevien tulisi sitten päästä pois? Eihän siinä ole järkeä, että ensin jengi ryntää sisään ja sitten sieltä ahtaasta vaunusta ulos haluavat sompailevat ryysiksen läpi laiturille.
 

Strigidae

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Ihmettelenpä sitä, miksi joidenkin kaupunkien nimet on pitänyt "suomentaa", ja toisia taas ei. Miksi on siis Tukholma muttei Jöötteporia? Mikä tässä on ollut linjaus? Pääkaupungit ja muut tärkeät on "käännetty", lopuilla ei niin väliä, vai?
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Strigidae kirjoitti:
Pääkaupungit ja muut tärkeät on "käännetty", lopuilla ei niin väliä, vai?
Olen itse aina ollut ehdottomasti sitä mieltä, että New York tulisi olla suomeksi: Uusi Jortikka. Eikös olisi todella siisti nimi?
 

Vincent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bayern München,Ottawa Senators, HIFK
Ted Raikas kirjoitti:
Olen itse aina ollut ehdottomasti sitä mieltä, että New York tulisi olla suomeksi: Uusi Jortikka. Eikös olisi todella siisti nimi?

Olisi
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Ouzala kirjoitti:
Siis millä vitulla saa menemään 120 euroa, jos lähtee ihan vaan pelaamaan biljardia ja ottamaan siihen pari olutta? Siis täytyy myöntää, että olin pilkun aikaan onnelan tiskillä, mutta onkohan sillä kumminkaan mitään tekemistä tämän rahan kulutuksen kanssa? En usko. Kumminkin. Ihmettelen vaan.
Et ole ainut. Lohduttaako?

Aura-biljardi ja "pari olutta" on todistetusti tappoyhdistelmä.
 

Vincent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bayern München,Ottawa Senators, HIFK
ihmettelen, että luulevatko jotkut suht nuoret pukupellet minihameisine tyttöineen olevansa jotakin perkeleen tärkeää stadissa... käytännön esimerkkinä seuraava:

- Olin elielin aukion taksijonossa hetki sitten. Noin 10 metrin päähän tuli etuilemaan joku sekalainen seurakunta (kolme nuorta pukuhäiskää ja ilmeisesti ja heidän naisensa), tässä vaiheessa ilmoitettakoon,että jono oli noin 200m pitkä ja olimme jonon puolivälissä.

Sen verran oli vitutuskäyrä korkealla jo valmiiksi, että olin suorastaan pakotettu tekemään jonkun vastaliikkeen... pyysin kohteliaasti etummaisilta anteeksi ja kävelin tämän ko. ryhmän luo ja annoin yhdelle ryhmään kuuluvista jampoista viiden euron setelin ja sanoin "tässä teille, jos ette muuta keksi,niin ottakaa tämä ja ostakaa tytöillenne jotain kivaa."

Poikien naamat alkoivat punottaa ja olivat ilmeisesti niin hämillään,jotta he eivät sanoneet enää mitään,vaan poistuivat jonon perälle. Saatan olla tunteeton mulkku, mutta vittu,että tuli hyvä fiilis episodin jälkeen.
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko. /HC Tallinna !
Heräsin ja aloin ihmettelemään !

Heräsin ja söin koska oli karmea nälkä, en ollut jälleen muistanut krapuloissani syödä päivällä. Aloin miettimään juoksujen niin sanottuja "jäniksiä ", mitä jos jänis juoksisikin loppuun asti, ja jättäisi kaikki kovat nimet taakseen joiden pitäisi ne ennätykset tehdä, saisiko hän seuraavista juoksukilpailuista kengää ja haukuttaisiin pystyyn vai mitä tapahtuisi ? Näen silmissäni juoksun jossa kaikki odottavat että jänis keskeyttää, ja sitten ei keskeyttäisikään, toiset antasivat jäniksen mennä menojaan, koska sillä ei olisi heidän mielestään väliä:) Jätkä veisi kaikki timantit ja obaalit ja rannekellot sekä palkintorahat, palkkioksi saisi sitten vielä kengää ja haukuttaisiin pystyyn.

Toinen asia jota jäin pohtimaan, onkohan palstalla pikkuvittuilijat jotka on tavallaan palkattu vittuilemaan vittumaiset tyypit ulos, tämä pikkuvittuilija sitten takertuu kaikkiin kielioppivirheisiin ym, ja brovosoi toiset vittuilemaan itsensä ulos. Onkohan tällä mitäänsanomattomalla tyypillä joku kiintiö jonka saavuttaessaan hän saa jonkunlaisen palkkion, vaikkapa mailan tai luistimet ? Varmaankaan hän ei ainakaan saa kausikorttia, se olisi ihan suuri palkinto, luistimiin uskon tai sitten johonkin luistelukouluun tai sen tyyppiseen hän voi saada ilmaisen osalistumisoikeuden. Voi tosin olla että hän saa jonkun nimpparin, vaikkapa Karalahden tai sitten Frank Molberin, ihmettelen vain itsekseni nimittäin ! Mahdoinko kirjoittaa ton Molberin väärin:)

veini

Pitää vielä ihmetellä yhtä juttua, jos Jan Platil menee ja hakkaa kaikki, ajanottajat tuomarit ja oman sekä vieras jengin pelaajat ja pistää vielä valmentajia ja huoltajia turpaan, niin jatketaanko peliä vai keskeytetäänkö koko ottelu, ihmettelen vaan, on se Jan Platil niin kova jätkä ! En usko että lippurahoja ainakaan saa takaisin !

veini
 
Viimeksi muokattu:

Viljuri

Jäsen
Wikipediasta tuli mitä mielenkiintoisin kappale vastaan Montreal Canadienssia koskevassa artikkelissa

(snips) Koivu's left eye developed a blood clot and, sickening Hurricanes detractor Daniel Ballard, Williams was unpunished. Ballard dearly demands Williams's head.

Eiköhän po. "kontribuutio" ole kohta jälleen nähtävissä vain editointihistoriassa. Kieliasusta lisäpiste.
 

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105 NYR
Vincent kirjoitti:
ihmettelen, että luulevatko jotkut suht nuoret pukupellet minihameisine tyttöineen olevansa jotakin perkeleen tärkeää stadissa... käytännön esimerkkinä seuraava:



Sen verran oli vitutuskäyrä korkealla jo valmiiksi, että olin suorastaan pakotettu tekemään jonkun vastaliikkeen... pyysin kohteliaasti etummaisilta anteeksi ja kävelin tämän ko. ryhmän luo ja annoin yhdelle ryhmään kuuluvista jampoista...


.

Kunnon miehekkään avolitsarin pukupellen poskeen.Noin toivoin salaa tekstisi jatkuvan, mutta hyvää vittuilua tuo rahankin antaminen oli.
 

Bloogi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ny Rangers.Chelsea&Man City.
Erosimme tyttöystävän kanssa toissa päivänä ja meillä oli aina hauskaa ja tuntui että olimme maailman onnekkaimmat ihmiset ja pelkkä ajatus ilman häntä elämisestä sai kyyneleen silmääni ,mutta kun puhuimme ja erosimme niin molemmat olivat jotenkin onnelisia ja helpottunut olo. Onnellinen olen siitä ettei kumpaakaan sattunut ja että erosimme sovussa ja olemma jatkossa hyviä ystäviä. Ihmettelen vain että miten voi tuntua hyvältä luopua rakkaasta vai hakiko molemmat jotain turvaa ja kuvittelimme vain olevamme rakastuneita?. Yleensä eron jälkeen muistelee yhteisiä hetkiä ja surullinen miele tulee ,mutta minua vain hymyillyttää kun muistelen meidän kahden säätämistä milloin missäkin. Toisaalta joku voisi sanoa että yritän vain kätkeä tunteitani ,mutta en ole ikinä tehnyt niin enkä tee nytkään.
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
Bloogi kirjoitti:
Onnellinen olen siitä ettei kumpaakaan sattunut ja että erosimme sovussa ja olemma jatkossa hyviä ystäviä. Ihmettelen vain että miten voi tuntua hyvältä luopua rakkaasta vai hakiko molemmat jotain turvaa ja kuvittelimme vain olevamme rakastuneita?. Yleensä eron jälkeen muistelee yhteisiä hetkiä ja surullinen miele tulee ,mutta minua vain hymyillyttää kun muistelen meidän kahden säätämistä milloin missäkin. Toisaalta joku voisi sanoa että yritän vain kätkeä tunteitani ,mutta en ole ikinä tehnyt niin enkä tee nytkään.

Elä kuvittele tätä nyt provona, kun tämä ei ole sitä enkä ole edes kovin pessimisti luonteeltani, vaan mielestäni melko realisti.

Se voi tuntua helpolta se eroaminen ja yllättävänkin kivuttomalta ja nyt siis olette ystäviä. Sitä vaan tulin ilmoittamaan, että jos alkaa otsasuoni pullistua tuossa jonkun kuukauden kuluttua, kun huomaat neidin kävelevän jonkin uuden uroon kainalossa ja mieleen alkaa tulla mielikuvia kaiken näköisestä irstaasta toiminnasta mitä he keskenään tekevät ja itse olet vielä sinkku niin suosittelen ihan suosiolla linjaa, jossa et edes yritä hymyillä kun tulevat vastaan kadulla, koska se kyllä todennäköisesti näyttää lähinnä irvistykseltä. Siis sitä vaan, että näinkin voi käydä. Voi toki olla, että näin ei käy. Enhän edes tiedä, että monesko tämän kaltainen ero tämä oli, mutta tekstistä päätellen, kerta asia "avautui" sinulle, niin ensimmäinen, joten usko minua, jos asiat alkaa mennä vituiksi niin katsii vaan avautua ja lopettaa se "ystävyys" ihan suosiolla. Ei miulla muuta tähän.

edit: ja allekirjoittanut kuvittelin ketjunkin jo toiseksi, siis "avautumis"- eikä tosiaan ihmettelyketjuksi, mutta joo tekstissä pysyn kuitenkin :)
 
Viimeksi muokattu:

Bloogi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ny Rangers.Chelsea&Man City.
avatar kirjoitti:
. Enhän edes tiedä, että monesko tämän kaltainen ero tämä oli, mutta tekstistä päätellen, kerta asia "avautui" sinulle, niin ensimmäinen, joten usko minua, jos asiat alkaa mennä vituiksi niin katsii vaan avautua ja lopettaa se "ystävyys" ihan suosiolla. Ei miulla muuta tähän.

Ajattelinkin uudestaan eroani ja huomasin että se ei siksi tunnu miltään ,koska kesän mittaan koin seuraavia Äitini mies sai sydänkohtauksen minun synttäreillä 14.6 (onneks selvis). Isäni sai maksatulehduksen enoni kauhkot leikattiin ja sisko sai aivoinfektion joten tällä hetkellä ajatukset ovat perheessä ja kun nämä asiat saa ensiksi läpikäytyä voi olla että tuleekin ikävä häntä tai sitten ei.
 

Bone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buccaneers, Lightning
Kävin tänään eräässä tamperelaisessa hyvin varustetussa jääkiekkovarusteliikkeessä, ja huomasin tuotteita katsellessani, että TPS(siis se valmistaja, ei seura) on aloittanut tekemään hieman erilaisia jääkiekkohanskoja. Niitten kuvio on citymetro. Jäällähän se tekee urbaanin ja kovan vaikutuksen vastustajaan.

Jäin sitten miettimään, että kuka ostaa sellaisia hanskoja? Kovat junnut?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös