Ihmettelyketju

  • 6 344 004
  • 38 746

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Tuossa vissiin oli yksi kaupan sisäisistä muuntajista hajonnut juuri ruokapuolella. Ja oli myös iskenyt takatiloihin. En tiedä onko valvomo pystynyt havaitsemaan tuota millään. Käsittääkseni aamuvuoro oli vasta havainnut asian. Mutta olisi se varmaan ollut aika tekemätön paikka, vaikka tuo olisi keskellä yötä havaittu, kun kaikki kylmäkaapit on ollut pimeänä. Ei tuollaista määrää ihan heti siirretä turvaan.
Kyllä toi vika oli havaittu puolilta öin Iltalehden mukaan. Tekemätön paikka luultavasti joo.
 

Hauptmann

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Eikö mikään vakuutus korvaa, jos tulee satojentuhansien eurojen tappio sähkökatkon takia? Vai miksi Härkönen arvioi, että sulaneista tuotteista tulee satojentuhansien eurojen tappio? Mitä varten niitä vakuutuksia otetaan? Vai ovatko ne vakuutukset hyviä vain silloin, kun mitään ei tapahdu? Ihan kuin siinä Monty Pythonin sketsissä, jossa joku kirkon henkilö otti vakuutuksen, joka ei korvannut mitään.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Eikö mikään vakuutus korvaa, jos tulee satojentuhansien eurojen tappio sähkökatkon takia? Vai miksi Härkönen arvioi, että sulaneista tuotteista tulee satojentuhansien eurojen tappio? Mitä varten niitä vakuutuksia otetaan? Vai ovatko ne vakuutukset hyviä vain silloin, kun mitään ei tapahdu? Ihan kuin siinä Monty Pythonin sketsissä, jossa joku kirkon henkilö otti vakuutuksen, joka ei korvannut mitään.
Veikkaan, että Prisman tyyppisessä kaupassa noiden kylmää tarvitsevien tuotteiden kierto on sen verran joutuisaa, että niitä ei vakuutuksilla kannata suojata. Vakuutusmaksut Prismalle (/sen omistavalle osuuskaupalle) olisivat sen verran isoja, että niitä vakuutuksia ei kannattane pitää. Se on sitten sitä liiketoiminnan riskiä, jota otetaan ja luultavasti vakuuttamatta on silti halvempaa, vaikka joskus tuleekin kerralla satojatuhansia turpaan. Eli teen valistuneen arvauksen: vakuutus ei korvaa, koska vakuutusta ei todennäköisesti moista riskiä vastaan ole otettu.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Mitä varten niitä vakuutuksia otetaan? Vai ovatko ne vakuutukset hyviä vain silloin, kun mitään ei tapahdu? Ihan kuin siinä Monty Pythonin sketsissä, jossa joku kirkon henkilö otti vakuutuksen, joka ei korvannut mitään.
No, oikeastaan välillä tuntuu, että tämä on se skenaario tavallisella Pentti Pulliaisellakin.

"ei korvata, koska se on rikki"
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Eikö mikään vakuutus korvaa, jos tulee satojentuhansien eurojen tappio sähkökatkon takia? Vai miksi Härkönen arvioi, että sulaneista tuotteista tulee satojentuhansien eurojen tappio? Mitä varten niitä vakuutuksia otetaan? Vai ovatko ne vakuutukset hyviä vain silloin, kun mitään ei tapahdu? Ihan kuin siinä Monty Pythonin sketsissä, jossa joku kirkon henkilö otti vakuutuksen, joka ei korvannut mitään.
Itse ajattelin perustaa firman joka myöntää vakuutuksia, mutta ei korvaa ikinä mitään sillä syy on aina vakuutuksen ottajassa. Joko ollaan oltu huolimattomia (sanotaan auto on parkkeerattu sadan metrin läheisyyteen puusta jos puu on kaatunut auton päälle), Jumalan kostosta (esim. salaman aiheuttama tulipalo), ollaan oltu varomattomia jos varastetaan lompakko/puhelin taskusta (olisi kannattanut jättää kotiin), jne.
 

Domi28

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Maple Leafs, Liverpool
Ihmettelen sitä, ettei kyseisellä/muilla kauppiailla ole:
A. varageneraattoria, jotka maksavat ainoastaan muutamia tuhansia euroja.
B. Generaattorin omistavan henkilön numeroa.
Vika on tälläkin kerralla ainoastaan peilissä.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Ei varsinaisesti yllätä. Neuvostoliiton aikana ylibuukattuun koneeseen saatettiin päästää muutamia matkustajia ilman paikkalippua. Tämän kertoi väitteensä mukaan koneessa ollut suomalainen. Melkein kaikki olikyllä siihen aikaan neuvoteltavissa.
Työkaverini kävi Mongoliassa työmatkalla ja kertoi hieman kauhistuneena, että lentokoneen käytävälläkin istui porukkaa matkustamoon raahattujen säkkien ym. rahtitavaroiden päällä, kun eivät enää mahtuneet istumaan penkeille.

Itse reissasin paljon Venäjällä työasioissa ja mm. kerran Etelä-Venäjältä Moskovaan lentäessäni, nousun ja laskeutumisen aikana sipulit pomppivat iloisesti päästä päähän matkustamoa, kun joku sinne tuotu säkki oli auennut tai revennyt. Šeremetjevon kentällä Moskovassa sitten tiesi, milloin ao. lennon matkatavarat olivat tulossa hihnalla, kun ensin siellä pomppi sipuleita muun tavaran seassa.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Siis, onko tänään lauantai... ;-) Unohdettiin sitten saunoa kun oli niin paljon muutakin tekemistä. Ehkä huomenna voi korjata tämän erheen jos tahtoo.
 

Glove

Jäsen
Siis, onko tänään lauantai... ;-) Unohdettiin sitten saunoa kun oli niin paljon muutakin tekemistä. Ehkä huomenna voi korjata tämän erheen jos tahtoo.
Sunnuntaina voi aivan hyvin saunoa. Minäkin ajattelin lämmittää saunan tänä iltana.

Minä ihmettelen tuota mun teiniä. Minulla olisi vuodesohva jossa se voisi nukkua, mutta ei kelpaa. Se laittaa yhden peiton ja tyynyn lattialle ja menee niiden päälle ja ottaa toisen peiton peitoksi. Äänestä päätellen nukkuu siinä ihan hyvin. Teinien unirytmi on toinen mitä olen ihmetellyt. Valvotaan myöhään ja nukutaan pitkään. No, toki siskonsa olivat samanlaisia tuossa iässä. Ehkä minun pitäisi miettiä miksi minä olin aikoinaan erilainen nuori ja heräsin viikonloppunakin ennen sian pieremää.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Teinien unirytmi on toinen mitä olen ihmetellyt. Valvotaan myöhään ja nukutaan pitkään.
Meillä on vähän erilainen teini. Valvomisesta en silleen tiedä kun hänellä on oma huone mutta hän nousee yleensä ennen ysiä. Ehkä ne yövalvomiset ja päivänukkumiset on vielä edessä.
 

vastaantulija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Määrätietoisesti HPK
Tykkimäellä klassinen teekuppilaite on nimeltään miniteekupit. Eikö noi nyt ole jättiteekupit vai mistä hemmetin paljuista täällä Kouvolassa teetä juodaan?
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Ihmettelen, että kuinka moneen ketjuun Tykkimäestä riittää vielä juttua :-) Toivottavasti ei vitutusketjuun kuitenkaan, ihan symppis paikka - ja tänä kesänä taas ilmainen sisäänpääsykin.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Itse ajattelin perustaa firman joka myöntää vakuutuksia, mutta ei korvaa ikinä mitään sillä syy on aina vakuutuksen ottajassa. Joko ollaan oltu huolimattomia (sanotaan auto on parkkeerattu sadan metrin läheisyyteen puusta jos puu on kaatunut auton päälle), Jumalan kostosta (esim. salaman aiheuttama tulipalo), ollaan oltu varomattomia jos varastetaan lompakko/puhelin taskusta (olisi kannattanut jättää kotiin), jne.
Miten tuo poikkeaa kaikista muista vakuutusyhtiöistä?
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eilisen Bondin (Rakastettuni) alku oli ihan outo. En mä vissiin ollut nähnyt kuin lopun. Niiden pitäisi näyttää useammin noita.

Ja ai niin Austin Powers tuli samaan aikaan toiselta kanavalta, mutta miksi se eka eikä The spy who shagged me.
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Eilisen Bondin (Rakastettuni) alku oli ihan outo. En mä vissiin ollut nähnyt kuin lopun. Niiden pitäisi näyttää useammin noita.

Ja ai niin Austin Powers tuli samaan aikaan toiselta kanavalta, mutta miksi se eka eikä The spy who shagged me.

Kerrankin ollaan molemmat ihmetelty täsmälleen samaa asiaa.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Tätä olen ihmetellyt jo jonkin aikaa. Kun maksullisessa Spotify-palvelussa valitsee jonkin tietyn kappaleen soitettavaksi, Spotify soittaa sen normaalisti. Tämän jälkeen aina välillä Spotify alkaa soittamaan kappaleita jatkuvalla soitolla ja randomisti, melko usein Spotify soittaa niitä kappaleita joita on itse kuunnellut paljon viime aikoina.

Mutta läheskään aina Spotify ei kuitenkaan aloita tuo jatkuvalla toistolla kappaleiden soittamista automaattisesti. Siis mistä tämä johtuu? Itse en ole valinnut erikseen käsittääkseni mitään valintoja tai asetuksia.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Sain itse asennettua aurinkokennosta virtaa saavan liiketunnistimella varustetun ulkovalon, ja se jopa toimii.
 
Suosikkijoukkue
Nykäskylän ylpeys, Bunch of jerks
Asiahan ei tietysti minulle edes kuulu, eikä sillä ole mitään isoa merkitystä, mutta lueskelin tota Seattle Kraken ketjua ja pistin merkille, että jotkut siellä ilmoittavat suosikki joukkuekseen tämän Krakenin. Ja tekivät näin ennen yhtäkään pelaajaa edes oli tiedossa, puhumattakaa, että se jengi olis pelejä pelannut.
Ehkä heillä on joku side itse Seattlen kaupunkiin, tai ehkäpä pitävät kovasti Frasierista, mene ja tiedä.
 

Simolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Länsirannikko
Asiahan ei tietysti minulle edes kuulu, eikä sillä ole mitään isoa merkitystä, mutta lueskelin tota Seattle Kraken ketjua ja pistin merkille, että jotkut siellä ilmoittavat suosikki joukkuekseen tämän Krakenin. Ja tekivät näin ennen yhtäkään pelaajaa edes oli tiedossa, puhumattakaa, että se jengi olis pelejä pelannut.
Ehkä heillä on joku side itse Seattlen kaupunkiin, tai ehkäpä pitävät kovasti Frasierista, mene ja tiedä.

Kirjoitin taannoin näin Seattlen ketjuun:

Itselläni ei ole juurikaan ollut suosikkijengiä NHL:ssa. Useesti sen oman suosikkijengin takana on joku tarina tai outokin kytkös.
Mietin, pitäiskö tästä Seattlesta nyt tehdä itselleen sellainen, koska:
Eka kaupunki USA:ssa, jossa tuli pikkupoikana vierailtua perheen kanssa. Isällä asuu siellä serkku.
Koomikseksi valintani tekis tietenkin se, että ainoo juttu mitä muistan reissulta on Vancouver, kun siellähän me lätkää käytiin väijymässä.
 

vastaantulija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Määrätietoisesti HPK
Asiahan ei tietysti minulle edes kuulu, eikä sillä ole mitään isoa merkitystä, mutta lueskelin tota Seattle Kraken ketjua ja pistin merkille, että jotkut siellä ilmoittavat suosikki joukkuekseen tämän Krakenin. Ja tekivät näin ennen yhtäkään pelaajaa edes oli tiedossa, puhumattakaa, että se jengi olis pelejä pelannut.
Ehkä heillä on joku side itse Seattlen kaupunkiin, tai ehkäpä pitävät kovasti Frasierista, mene ja tiedä.

Voi ainakin tulevaisuudessa sanoa kannattaneensa joukkuetta niin kauan kuin se on ollut olemassa. Ei kai kannatukseen mitään erityistä kytköstä tarvita. Kyllä omasta lapsuudesta ja nuoruudesta muistaa kuinka melkein kaikki kannatti ainakin jotain NHL-joukkuetta ja jalkapallomaajoukkuetta. Aniharvalla mitään todellista kytköstä näihin oli. Joku pelaaja oli ihan huippu, pelityyli näytti hyvältä, logo oli hieno, nimi kuulosti hienolta, halusi kannattaa jotain muuta kuin muut, what ever..

Löytyy itselläkin suosikkijengit juuri NHL:stä ja jalkapallomaajoukkueista, joita on molempia nyt kannattanut ja sympannut jotain 35 vuotta. Ja miksi juuri niitä? No niinpä.. Kerhon kannattamiseen on vähän paremmat perustelut, jos niitä tarvitaan.
 
Suosikkijoukkue
Nykäskylän ylpeys, Bunch of jerks
Voi ainakin tulevaisuudessa sanoa kannattaneensa joukkuetta niin kauan kuin se on ollut olemassa. Ei kai kannatukseen mitään erityistä kytköstä tarvita. Kyllä omasta lapsuudesta ja nuoruudesta muistaa kuinka melkein kaikki kannatti ainakin jotain NHL-joukkuetta ja jalkapallomaajoukkuetta. Aniharvalla mitään todellista kytköstä näihin oli. Joku pelaaja oli ihan huippu, pelityyli näytti hyvältä, logo oli hieno, nimi kuulosti hienolta, halusi kannattaa jotain muuta kuin muut, what ever..

Löytyy itselläkin suosikkijengit juuri NHL:stä ja jalkapallomaajoukkueista, joita on molempia nyt kannattanut ja sympannut jotain 35 vuotta. Ja miksi juuri niitä? No niinpä.. Kerhon kannattamiseen on vähän paremmat perustelut, jos niitä tarvitaan.
Näin toki, että moninaiset seikat ja vaihtelevat syyt sinne kannattajuuteen johtaa, enkä tässäkään kohtaa moittimassa ketään ole. Kiehtovia juttuja nämä, ja siksipä ääneen tulin ihmetelleeksi.
 
Suosikkijoukkue
Nykäskylän ylpeys, Bunch of jerks
Kirjoitin taannoin näin Seattlen ketjuun:

Itselläni ei ole juurikaan ollut suosikkijengiä NHL:ssa. Useesti sen oman suosikkijengin takana on joku tarina tai outokin kytkös.
Mietin, pitäiskö tästä Seattlesta nyt tehdä itselleen sellainen, koska:
Eka kaupunki USA:ssa, jossa tuli pikkupoikana vierailtua perheen kanssa. Isällä asuu siellä serkku.
Koomikseksi valintani tekis tietenkin se, että ainoo juttu mitä muistan reissulta on Vancouver, kun siellähän me lätkää käytiin väijymässä.
Uus reissu varmaan heitettävä, pääset ens kerralla sitten Krakenin peliin fiilistelemään.
 

vastaantulija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Määrätietoisesti HPK
Mikäs siinä on, että suuteleminen pitää tehdä silmät kiinni, mutta paneminen silmät kiinni on sitten jotenkin väärin...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös