Ihmettelyketju

• 6 518 504
  • 39 141

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
No mun mielestä sandaalit on junttiuden multihuipentuma jo itsessään. Siinä ei mikään sukattomuus enää auta.
No ei ole. Mielipiteesi on väärä. Sandaaleja voi käyttää aivan hyvin esim. mökillä pihapiirissä, uimarannalla tai stadikalla ja ehkä jopa minigolfkentällä. Ei niillä linnan juhliin mennä, mutta on niille paikkansa.

Kuubextra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokkolan Hermes
Crocsit ja kiire on tappava yhdistelmä, etenkin jos crocsit, jalat ja/tai maa ovat märät. Niiden käytön ainoa puoltava seikka on helppous - joo, mulla on kahdet...

Crocseja ei oo koskaan liikaa, hyvä olla ainakin kahdet per ulko-ovi. Joku kuitenkin käyttää niitä myös ja aina hukassa.

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Tieliikennelaissa on muistaakseni mainittu, että autoa kuljettavalla tulee olla asianmukaiset jalkineet ajaessaan.
Korkeakorkoiset kengät voi olla ihan asianmukaiset jossain tilanteessa mutta auton ajamiseen ne ovat minusta huonot. Jalka joutuy jotenkin väärään asentoon ja tuntuu ettei kytkimen ja varsinkin jarruun ei saa tarpeeksi voimaa painaessa.

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
No mun mielestä sandaalit on junttiuden multihuipentuma jo itsessään. Siinä ei mikään sukattomuus enää auta.
Mieluusti kävelisin sandaaleilla ilman sukkia, mutta jos kävelyreitillä on hiekkaisia osuuksia, on parempi käyttää sukkia. Ainakin minun sandaalini kippaavat jatkuvasti hiekkaa kantapään ja kengänpohjan väliin. Sukat jalassa niin ei käy tai ainakaan se ei haittaa.

Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Mieluusti kävelisin sandaaleilla ilman sukkia, mutta jos kävelyreitillä on hiekkaisia osuuksia, on parempi käyttää sukkia. Ainakin minun sandaalini kippaavat jatkuvasti hiekkaa kantapään ja kengänpohjan väliin. Sukat jalassa niin ei käy tai ainakaan se ei haittaa.
Tämä ongelma poistuu viimeistään käyttämällä kunnon maihareita, esimerkiksi Sievin inttimallin reiluvartisia, ja niiden kanssa hyviä saapassukkia. Ei hehkein kombo shortsien kanssa vaikka jossakin Rooman rauniokierroksella, mutta toimii yhtä lailla pakkasilla kuin helteillä. Jännä juttu. Ainakin minun inttikokemukseni maihareista eri säillä olivat sen verran myönteisiä, että sen jälkeen käytössäni on ollut jatkuvasti vähintään yksi pari Sievin mustia.

Sandaaleissa on muuten kovasti eroja sen suhteen, kuinka herkästi oma kävelytyyli poimii hiekanjyväsiä mukaan. Ei taida selvitä kuin kokeilemalla.

K

Kiekkokatsoja

Viimeksi oli eräässä alkossa pitkähameisia naisia, jotka tunkivat tuotteita hameittensa kätköihin.
Tänään samassa alkossa, taisi olla heidän vastakohta..? Vanha pitkäpartainen mies kävelykeppinsä kanssa. Hitaat oli liikkeet. Hänellä ei ollut paitaa ollenkaan, ja uimashortseissa ei näkynyt taskuja. Taisi maksaa kossunsa asiallisesti, vaikkakin hitaanlaisesti.

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Itse käytän sukkia kesät talvet jos on kengät jalassa. Eipä ole käynyt edes mielessä, että käyttäisin kenkiä ilman sukkia. Joskus kun olen käyttänyt niin neljän tunnin töissä kävelyn jälkeen alkaa olemaan huomattavasti epämukavampaa. Sandaaleita en käytä enää, kun tajusin että mökillä ja kotipihassa voi kulkea paljain varpain.

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Käytän mökillä crocseja, ilman sukkia. Parhaat jalkineet niihin oloihin.

Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Käytän mökillä crocseja, ilman sukkia. Parhaat jalkineet niihin oloihin.
Crocsit ovat mainiot jalkineet omakoti- ja mökkiympäristöön mm. kevyisiin piha-askareisiin, grillitouhuihin ja rentoon ulkosalla käyskentelyyn. Tosin sitten kun pitää tehdä jotain missä saattaa tulla hiki ja pulssi nousee, niin jalkine vaihtuu.

Syyskylmillä saatan jopa käydä haravoimassa lehtiä yhdistelmällä crocsit ja villasukat. Siinä on määrättyä tyyltä. En ole vielä ilennyt lähteä tuolla kombolla ruokakauppaan.

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, Utah Mammoth
Läpökkäitä, jotka tietysti keltamustat ja erittäin tyylikkäät, käyttänyt huhtikuusta melkein poikkeuksetta ja shortsien kanssa. Ja ilman sukkia.
Soveltuvat erittäin hyvin myös autolla ajoon sekä ovat vaan niin helevetin yksinkertaisen helpot käyttää.

Ihmettelen ihmistä joka käyttää peittoa nukkuessaan lumettomana aikana.

Buster

Jäsen
Itsehän kuljen kävelysandaaleilla arkiasioilla, työmatkoilla ja töissä ympäri vuoden ja aina sukat jalassa, kun muutoin saa jalkoihin jotain hinkkausjälkiä tai pientä ihottumaa jos ei ole sukat jalassa. Talvella vähän kenkkua joskus, kun on lunta satanut tai loskakeli ja ei olekaan ehditty aurailla pois, niin sukat uhkaa kastua. No joskus kyllä talvella kun muistan, niin laitan ihan sileäpohjaiset skeittikengät jalkaan ja sitten luistellaan. Ehkä kun ei ole varsinaisia arkisia talvikenkiä, on vain talvisaappaat pihatöihin ja lenkkareita, sekä edellä mainitut. En nyt hirveästi ole kokenut tarvetta ostella, kun täällä maaseudulla voi autolla liikkua paikasta toiseen mutkatta.

Itsehän olen kotona sukitta oli kesä tai talvi. Hikoaa jalat ja kädet niin helposti, ja hikoavat pakettina. Ollut sen seurauksena ihan riittävästi iho-ongelmia molemmissa. Kotioloissa sukkien jätön pois jälkeen mennyt ihan hyvin, mutta mihinkään vieraisille en ikinä lähtisi ilman sukkia ja samoin vetäisen ne jalkaan, mikäli vieraita tulee.

hege

Jäsen
Nyt mä ihmettelen miten maaseudulle on voitu tehdä mutkattomia tietä niin että niitä pitkin pääsee joka paikkaan kuten veli @Buster yllä kirjoittaa? Ehkä ne on aikanaan vaan ollut niin fiksuja, että tiet on vaan vedetty viivottimella. No on ainakin kätevämpää tuolla mennä sandaalit jalassa.

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Nyt mä ihmettelen miten maaseudulle on voitu tehdä mutkattomia tietä niin että niitä pitkin pääsee joka paikkaan kuten veli @Buster yllä kirjoittaa? Ehkä ne on aikanaan vaan ollut niin fiksuja, että tiet on vaan vedetty viivottimella. No on ainakin kätevämpää tuolla mennä sandaalit jalassa.
En usko, että tarkoittaa tien mutkia. Luulen, että mutkalla viitataan tässä yhteydessä käsiaseeseen. Hiukan vanhahtava slangisana, mutta jos kerta maalla liikutaan, ei kaiken tartte olla ihan bränikkää.

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Siis 30 vuotta odottanut että Suomi pääsisi kisoihin ja sitten kun pääsee niin miten just silloin sattuukin kuukauden ränni. Meikäläisen tuuria taas.

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ja miks nää kisat pitää pelata kesällä kun jengi on puistoissa tai toreilla jne. Pelaisivat talvella niin jengi katsoisi baareissa tai jonkun himassa.

K

Kiekkokatsoja

Ja miks nää kisat pitää pelata kesällä kun jengi on puistoissa tai toreilla jne. Pelaisivat talvella niin jengi katsoisi baareissa tai jonkun himassa.
Onhan noita terasseille viritettyjä näyttöruutuja viritetty paljonkin. Sinne, jos ulkoilmapeli kiinnostaa.

Itse ihmettelen sitä, että tänään on mennyt ohi hyvin moni fillaroiva ryhmä, jossa yhdellä soi isompi bluetuutti kuuluvasti. Ja jokaisella ryhmällä on soinut kotimainen musa. Tällä viimeisellä soi raptori.
Muilla samantapaisia havaintoja?

Baldrick

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pimeä Aitio
Tämä lienee paras ketju. Aloin äsken kattomaan Youtubesta videota, jonka nimi oli tyyliin "How I became broke" ja äijä vittu pystyy aloittamaan videon melkein minuutin mittaisella sponsoribuffilla sekä videolla on vielä miljoonia katsontakertoja! Siis voi nyt vittu! Mitä tässä voi tehdä muuta kuin ihmetellä? En tiedä mihin ketjuun maailman syöpäisimmän paskan voisin laittaa, mutta tää on ihan helvetin irstasta. Äijä vielä kiittelee sponsoreita omin sanoin videolla buffin lopussa ennen kuin "oikea video" alkaa. Siis ilman mitään itälisää, mutta vitun jenkit!

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Taas ne on laittanut mulkun kuvia minun (tabletin) värityskuvaani. Onkohan vika enemmänkin katsojan silmässä kuin kuvanlaatijassa?

Liitteet

• Screenshot_20210710-082840~2.png
    Screenshot_20210710-082840~2.png
    149,4 KB · kertaa luettu: 216

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Miksi karkkisekoituksissa on aina epätasainen määrä eri karkkeja ja niitä pahoja on aina eniten?

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Miksi karkkisekoituksissa on aina epätasainen määrä eri karkkeja ja niitä pahoja on aina eniten?
Jotta ne pahatkin saataisiin kaupaksi. Siksi olenkin ihmeissäni, kun Fasun salmiakkisekoituksessa on nykyään vain hyviä. Merkkarit joutivatkin pois siitä pussukasta.

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Juoksua harrastavat on varmaan kaikki jonkin sortin masokisteja. Muuten on vaikea selittää että kun aurinko paistaa zeniitistä ja on yli 30 astetta lämmintä, niin väylät on mustanaan puuskuttavia hölkkääjiä. Vaan annas olla kun lokakuussa olisi 10 astetta lämmintä ja tihkusadetta - eli paljon parempi juoksukeli - niin ei siellä ole juoksemassa kuin jotkut kuivakat ultramaratoonarit.

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Juoksua harrastavat on varmaan kaikki jonkin sortin masokisteja. Muuten on vaikea selittää että kun aurinko paistaa zeniitistä ja on yli 30 astetta lämmintä, niin väylät on mustanaan puuskuttavia hölkkääjiä. Vaan annas olla kun lokakuussa olisi 10 astetta lämmintä ja tihkusadetta - eli paljon parempi juoksukeli - niin ei siellä ole juoksemassa kuin jotkut kuivakat ultramaratoonarit.
Kävin pyörällä hakemassa kaupasta kaljaa. Oli muuten aika tukalaa ja huvikseni katsoin sykemittarista, mitä lukemia saa matkalla. Noh, pulssi meni yli 150. Helvetin kuuma tuli kyllä.

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Onneksi olen aamuvirkku ja teen aika paljon etätöitä. Käyn aina juoksemassa ennen töiden alkua. Tänä kesänä sekin on ollut pariin otteeseen aika haasteellista, mutta jotenkuten on pärjännyt. Tänään tuonne olisi pökrännyt, vaikka olisi lähtenyt kuudelta baanalle.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy