Ihmettelyketju

  • 6 348 351
  • 38 754
Suosikkijoukkue
New York Rangers
Aamulla kirjauduin omaveroon katselemaan palautuksien määrää. Leveä hymy kääntyi kurttuun, kun huomasin maksettavaa olevan rapiset 400 euroa. Ei mahdoton summa, mutta opiskelijana se on pois ensi talven säästöistä. Tuntuu, että kyllä niitä tuli makseltua ihan tarpeeksi, mutta ei ilmeisesti. Onneks ei oo ens kesänä festareita.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Ihmettelen ihmisiä jotka pystyvät olemaan pidemmänkin ajan syömättä. Esimerkiksi eivät syö aamupalan jälkeen seuraavan ruoan kuin vasta joskus iltakuuden aikaan. Minullakin työkaveri joka ei syö töissä juuri mitään, juo vain vettä.

Tänään kun jäi ruokatauko pitämättä kun ei vain ehtinyt niin minulla oli heti olo heikko. Ei meinannut työnteostakaan tulla mitään kun olo oli niin surkea hiljalleen. Onneksi söimme sitten ruoan kahvitauolla, paitsi tämä veden juoja.

Siis miten jotkut ihmiset pystyy tuohon? Minun on pakko saada aamulla hyvä ja ravitseva aamupalakin että jaksan ruokailuun asti.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Ovatko tikat jotain sadomasokisteja? Molempina aamuina nyt täällä mökillä vielä sängyssä maatessa kuunnellut kun tikka rupeaa nakuttamaan tuota peltikattoa. Ihan normaali ääni että tikka nakuttaa jotain puuta lähistöllä, mutta tuo katon nakuttaminen sen verran ärsyttävän kuuloista että oli pakko käydä häätämässä pois.
 
Aito Iskelmä on kyllä ihmeellinen kanava. Soi samat biisit vielä pahemmin kuin jossain Novalla ja mikä eniten ihmetyttää kun monesti biisi loppuu jo ekan minuutin jälkeen ja tulee mainos ja uusi biisi.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Vedin äsken tossa kauppareissulla turvalleen. Kädet auki ja polvi kipeä. Ihmetyttää suuresti, kun tuon itse kaatumisenkin näki ainakin kaksi autoilijaa ja kun makasin sen 1-2 min maassa ja tutkin vammojani niin Ohi ajeli porukkaa eikä kukaan pysähtynyt kysymään että olenko ok. Porilaisilla ei vissiin muiden jutut kovin kiinnosta?
 

Minor

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Ovatko tikat jotain sadomasokisteja? Molempina aamuina nyt täällä mökillä vielä sängyssä maatessa kuunnellut kun tikka rupeaa nakuttamaan tuota peltikattoa. Ihan normaali ääni että tikka nakuttaa jotain puuta lähistöllä, mutta tuo katon nakuttaminen sen verran ärsyttävän kuuloista että oli pakko käydä häätämässä pois.

Se on niiden tapa vongata kumppania. Älä varasta toisten mojoa. :)
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Sain Twitterissä yksityisviestin. Viestin lähettäjä pohtii käyttöä varoilleen. Jos oikein tulkitsen, yrittää lahjoittaa minulle tuosta jotain. Luku hämmentää. En koe, että kyseessä olisi täysi koijari, mutta miten ihmeessä joku suostuu täysin vieraan henkilön tuon kaltaiseen lahjoitukseen? Mitä teen väärin, jos otan vastaan itse?

Koitan miettiä, mitä ihmettä osaan tuollaiselle vastata. "Lahjoita Niilo22:lle", "Älä lahjoita Persuille"...
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Sain Twitterissä yksityisviestin. Viestin lähettäjä pohtii käyttöä varoilleen. Jos oikein tulkitsen, yrittää lahjoittaa minulle tuosta jotain. Luku hämmentää. En koe, että kyseessä olisi täysi koijari, mutta miten ihmeessä joku suostuu täysin vieraan henkilön tuon kaltaiseen lahjoitukseen? Mitä teen väärin, jos otan vastaan itse?

Koitan miettiä, mitä ihmettä osaan tuollaiselle vastata. "Lahjoita Niilo22:lle", "Älä lahjoita Persuille"...

Kyseessä on huijaus.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Kyseessä on huijaus.

Joo tähän alan eniten taipua, siksi vastaukseni olisi tuota mainitsemaani luokkaa. Viestin sävy ja kirjoittajan profiili pisti punnitsemaan vaihtoehtoa, että olisiko ihan normi tyyppi. Tarina kokonaisuudessaan ei sisältänyt mitään aivan järjettömyyksiä ja epäjohdonmukaisuuksia. Mutta kiitos, en jaksa aivojani kuluttaa enempää tämän pohtimisella. Ilmiannan profiilin.
 

Spire

Jäsen
Sain Twitterissä yksityisviestin. Viestin lähettäjä pohtii käyttöä varoilleen. Jos oikein tulkitsen, yrittää lahjoittaa minulle tuosta jotain. Luku hämmentää. En koe, että kyseessä olisi täysi koijari, mutta miten ihmeessä joku suostuu täysin vieraan henkilön tuon kaltaiseen lahjoitukseen? Mitä teen väärin, jos otan vastaan itse?

Koitan miettiä, mitä ihmettä osaan tuollaiselle vastata. "Lahjoita Niilo22:lle", "Älä lahjoita Persuille"...
Huijaukselta kuulostaa, kuten edellä kerrottiinkin. Näistä tulee aina mieleen tämä tragikoominen tarina keski-ikäisestä opettajasta, joka uskoi Ozzy Osbournen haluavan auttaa häntä 2,5 miljoonan arvoisella selviytymispaketilla. Älkää menkö näihin huijauksiin, vaikka kuulostaisi kuinka uskottavalta.


Linkki vie Iltasanomien sivuille uutiseen, joka kertoo tarinan nettihuijauksen uhrista.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Näistä tulee aina mieleen tämä tragikoominen tarina keski-ikäisestä opettajasta, joka uskoi Ozzy Osbournen haluavan auttaa häntä 2,5 miljoonan arvoisella selviytymispaketilla.

Joo tämän casen muistan, mutta tämä minulle kirjoitellut profiili vaikuttaa varsin normaalilta (seuraamme siis toinen toisiamme ja tuolla muutenkin listalla varsin asiallisia seuraajia). Viestin sisällössä ei viitattu mihinkään tällaiseen nimekkääseen tyyppiin vaan omaan elämään, siksi kuulosti kovin tavalliselta. Okei, omaan elämäänkin voi keksiä vaikka mitä kirjoa kuolemista, sairauksista jne.

Olen aikamoinen salapoliisi netissä normaalisti, mutta tämä ei mätsää oikein mihinkään itsestäänselvään koijariin.
 
Olen aikamoinen salapoliisi netissä normaalisti, mutta tämä ei mätsää oikein mihinkään itsestäänselvään koijariin.
En tiedä menikö minulta nyt jotakin ohi. Mutta käänteisesti arvioituna, mikä tai mitkä seikat saavat sinut uskomaan että joku tuntematon haluaa vilpittömästi lahjoittaa sinulle rahaa?
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
En tiedä menikö minulta nyt jotakin ohi. Mutta käänteisesti arvioituna, mikä tai mitkä seikat saavat sinut uskomaan että joku tuntematon haluaa vilpittömästi lahjoittaa sinulle rahaa?

En avannut kovin yksityiskohtaisesti. Hän osasi viestissä ilmaista, että ymmärtää kokemuksiani (joita olen joskus twiiteissäni jakanut). Siinä siis perustetta lahjoitukselle.

Olen siis jonkin verran tutustunut sote-järjestöjen toimintaan ja tiedän, että monilla on rahastoja ja lahjoituksia ehkä juuri tämänkaltaisilta ihmisiltä. Ei ennestään liian tutuilta.

muoks: pistänpä täällä käsittelyn pauselle ja näytän parille tutulle tuon, näkevät ainakin sanasta sanaan. Palaan jossain muodossa täälläkin tuohon.
 
Viimeksi muokattu:

Peltinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Jos kyseessä on huijaus, niin jossakin vaiheessa pyytävät rahaa johonkin kuluihin tai sitten saat tilillesi rahaa, josta osa pitää siirtää edelleen jonnekin toiselle tilille. Eli tarvitsevat kuriiria jonkin toisen huijauksen rahojen siirtämiseen. Jos nyt annat tilinumeron jolle putkahtaa summa ja sen jälkeen tulee uhkauksin maustettu pyyntö siirtää sitä edelleen, niin sitten oletkin pulassa. Sarjassamme "jos joku kuulostaa liian hyvältä ollakseen totta, niin se ei koskaan ole totta".
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Sarjassamme "jos joku kuulostaa liian hyvältä ollakseen totta, niin se ei koskaan ole totta".

Tämä juuri.

Eli en tuohon alun alkaenkaan millään uskonut. Enemmän ihmettelyketjun asiaksi tuon pistin, koska hämmentää jo näiden huijareiden taito perehtyä kohteisiin. Tästä tilanteesta jätin paljon pois, etten aivan kaikkea itsestä paljastaisi täällä. Mutta oli tosiaan vaivautunut kokemuksiani penkomaan tämä tapaus. Ja profiili kävi aidosta, koska seuraajia oli tutuissanikin.

Mutta tosiaan, tuollaisia riittää, jotka lahjoittavat aika puskista järjestölle rahojaan. Tällöin on vaivauduttu toki tekemään kunnon testamentit ja perustelut. Yksi tuttuni on jopa tällaisen myötä käynyt täysin tuntemattoman ihmisen hautajaisissa.

Mitähän itse sekoilisin, jos vaikka lotossa voittaisin eikä pottia ehtisikään käyttää.
 

vastaantulija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Määrätietoisesti HPK
Syntyyks nykyään uusia parisuhteita ja kuinka se niinku tapahtuu, kun pitää olla turvavälit ja silleen. Tapahtuuks yhteenmuuttamiset jonkun karanteenin kautta?
 

Rautapohkeet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, suomalainen Jokerit, ei khl-joukkue
Laura Huhtasaari on vasta 42. Olisin veikannut 10 vuotta enemmän.
Mä taas ihmettelen, että mistä on tullut mielikuva, että Laura on varsinainen villipeto makuuhuoneen puolella? Ehkä hänen olemus vaan huokuu moista, mene ja tiedä.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Huijaukselta kuulostaa, kuten edellä kerrottiinkin. Näistä tulee aina mieleen tämä tragikoominen tarina keski-ikäisestä opettajasta, joka uskoi Ozzy Osbournen haluavan auttaa häntä 2,5 miljoonan arvoisella selviytymispaketilla. Älkää menkö näihin huijauksiin, vaikka kuulostaisi kuinka uskottavalta.


Linkki vie Iltasanomien sivuille uutiseen, joka kertoo tarinan nettihuijauksen uhrista.
Menin sanattomaksi. Siis mitä helvettiä? Miten tämä on mahdollista.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Jotkut jaksavat vängätä Mode-ketjussa aivan turhista. Ei kukaan pakota täällä palstalla kuluttamaan aikaansa, jos se on niin vastenmielistä.
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Jotkut jaksavat vängätä Mode-ketjussa aivan turhista. Ei kukaan pakota täällä palstalla kuluttamaan aikaansa, jos se on niin vastenmielistä.

Onkohan se samanlaista ihan tuolla normaalielämässäkin sitten, että heti kun tulee joku tilanne jossa on tulkinnanvaraa, niin on pata täysin jumissa?
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Ottaako joku modeketjujutut tosissaan?
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Sit toinen, niin pystyisiköhän jostain näkemään, mitkä omista viesteistä on raportoitu. Meinaan kun ei ole yhtään rikepistettä edes ikinä tullut, niin ei tässä oikein pysty kehittymään.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös