Ihmettelyketju

  • 6 398 178
  • 38 811

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Kuinkahan kovaa ihminen on pystynyt juoksemaan nopeimmillaan. Siis ihmisen maksimaalin nopeus?
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Tuolla Pasi Saarela Ässiin-ketjussa oli linkki kiekkoilijoiden vuoden 2005 tuloihin. Miksi Tappara maksaa täysin perusjätkille kovaa palkkaa! Markko Kauppinen tienasi reilusti yli 200 000. Nikclas Bäckström tienasi muuten noin 120 000..

Lisään vielä linkin: http://www.iltasanomat.fi/verotiedot/2005/urheilijat.asp
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
Normio Teemu, jääkiekkoilija, Lukko 1 899 058 30% 15 510 470

Aika kovat tulot. Virhe vai vanhaa rahaa?
 

KingNothing

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ihmettelen ihmisten jonotustaitoja. Miten on mahdollista että aikuiset ihmiset ei osaa jonottaa mitenkään päin järkevästi missään missä ei erikseen ole 42 järjestysmiestä kertomassa miten siinä jonossa käyttäydytään.

Kävin kaupassa. Paikka oli aikas täynnä ja kassoille oli jonot. Ja kassojen ja hyllyjen välillä on käytävä jossa ihmiset kulkevat. Kuinka perkeleen vaikeaa voi olla se, että jätettäisiin siihen käytävälle edes pienen ihmisen mentävä rako. Itse jätin tietysti kivan 1,5 metrin välin tälläkohtaa edellä menevään ihmiseen ja kun vuoroni oli latoa ostokseni kassahihnalle ja katsoin taakseni niin kolmet kärryt ja 1 koriasiakas oli siinä samassa 1,5 metrin rakosessa ja 1 onnellinen asiakas yritti tunkea kärryineen siitä läpi.

Toinen loistava esimerkki on lentokenttä ja siellä matkatavarahihna. Minkä takia siihen hihnaan on saatava se polvi kiinni? Onko siinä joku juttu jota en vaan ymmärrä. Lattiassa menee metrin päässä hihnasta keltainen viiva jossa lukee jotakuinkin että odota tässä. Sen viivan takana on yleensä n. 10% lennolla olleista ja hihnan ympärillä tiiviisti pakattuna loput. Viimeksi kun matkalaukkuni jonkun olan yli bongasin ja menin sitä hakemaan niin ei meinannut hihnalle päästä laukkua hakemaan kun ihmisten on vaan saatava seisoa siinä omalla paikallaan. Otin oman laukun, ison ja kovan ja tempasin sillä ainakin kolmea tyyppiä polveen. 1 väisti siinä vaiheessa.
 

vision

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Belfour Leksandiin. Mikä ihme saa 42-vuotiaan veteraanin pelaamaan ruotsin divariin?

- On kunnia pelata Leksandin kaltaisessa klassisessa seurassa, Belfour kommentoi.

Mistä ihmeestä 42-vuotias kanukki tietää Leksandin historian?
 

JuVii

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
Belfour Leksandiin. Mikä ihme saa 42-vuotiaan veteraanin pelaamaan ruotsin divariin?

- On kunnia pelata Leksandin kaltaisessa klassisessa seurassa, Belfour kommentoi.

Mistä ihmeestä 42-vuotias kanukki tietää Leksandin historian?
Oikeastihan Belfour tarkoitti: "En tiedä vittujakaan Leksandista, kunhan tullaan tänne jäähdyttelemään ja maistelemaan ruotsalaisia viinoja."
 

Vinyl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aravirran kovuus

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
No sitä vaan vähän ihmettelin kun poliittisesti valveutunut palstaväki ei ole tapaus Rusista kirjoitellut lainkaan. Itse olen oikeudenkäynnin alkuvaiheista sen verran kuutamolla että ajattelin täältä lukea referaatin tapahtumista.

Eipä sillä että omakaan kiinnostus riittäisi ketjua avaamaan - kunhan olisin vaan lukenut parhaimmat mielipiteet ja esittänyt ne huomenna kahvipöydässä ominani.

No vähäsen pisti kyllä Rusi Tonkkarin oikeudenkäynti tänään ihmetyttämään. Hän vaatii siis Valtiolta puolen miljoonan korvauksia siitä, kun häntä on perusteettomasti syytetty vakoilusta ja nyt sitten ko. henkilö on itse esittänyt oman listansa, joilla olevilla nimillä hän väittää olleen vahvoja Stasi-yhteyksiä. Noh, kaippa tässä nyt tuli vedettyä mutkaa suoraksi oikein urakalla, mutta ihmettelen tätä vetoa. Noh, kaippa muiden syyllistäminen voi omalta osaltaan vaikuttaa siihen, missä valossa hänet nähdään.
 

Vekurinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki altavastaajat
No vähäsen pisti kyllä Rusi Tonkkarin oikeudenkäynti tänään ihmetyttämään. Hän vaatii siis Valtiolta puolen miljoonan korvauksia siitä, kun häntä on perusteettomasti syytetty vakoilusta ja nyt sitten ko. henkilö on itse esittänyt oman listansa, joilla olevilla nimillä hän väittää olleen vahvoja Stasi-yhteyksiä. Noh, kaippa tässä nyt tuli vedettyä mutkaa suoraksi oikein urakalla, mutta ihmettelen tätä vetoa. Noh, kaippa muiden syyllistäminen voi omalta osaltaan vaikuttaa siihen, missä valossa hänet nähdään.


Ei ihan noinkaan, listatut pitivät Rusin mukaan tiiviisti yhteyttä DDR:n lähetystöön. Eli aivan eri asia kuin vakoilusta epäileminen ja epäilyksen vuotaminen julkisuuteen.

Tarkoituksena on kai konkretisoida sitä, että monien muiden toimintaa olisi ihan oikeastikin ollut syytä tutkia. Voi olla, että he olivat kuitenkin tässä mielessä "väärästä" puolueesta...
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Ei ihan noinkaan, listatut pitivät Rusin mukaan tiiviisti yhteyttä DDR:n lähetystöön. Eli aivan eri asia kuin vakoilusta epäileminen ja epäilyksen vuotaminen julkisuuteen.

Tarkoituksena on kai konkretisoida sitä, että monien muiden toimintaa olisi ihan oikeastikin ollut syytä tutkia. Voi olla, että he olivat kuitenkin tässä mielessä "väärästä" puolueesta...

I stand corrected. Olisi pitänyt lukea vähän tarkemmin. :)
 

Bast

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Trojans, TuTo, Miami Dolphins, FC Inter Turku
Näin listan myydyimmistä kirjoista ja ykkösenä komeili "Kiroileva Siili".
Ihmettelen suuresti, mitä ihmiset näkevät tässä "sarjakuvassa", sillä kyseessä on toki sarja kuvia, mutta ne ovat kaikki aina samanlaisia. Staattiset siilit kahdessa ensimmäisessä ruudussa ja kolmannessa toisella siilillä on suu auki ja yllä perinteisiä kiroilusymboleja. Noitahan voi tehtailla Xeroxilla lukemattomia ja vaihtaa vain puhekuplien tekstit, joissa sivumennen sanottuna ei ole mitään erityisen hauskaa tai nokkelaa. Helppoa rahaa. Olen todella hämmästynyt ja suorastaan pettynyt maanmiesteni olemattomaan arvostelukykyyn.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Mistä ihmeestä MM-kiekonheittäjät löytävät maahisia ja velhoja valmentajikseen? Tylypahkasta vai Mordorista?
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Näin listan myydyimmistä kirjoista ja ykkösenä komeili "Kiroileva Siili".
Ihmettelen suuresti, mitä ihmiset näkevät tässä "sarjakuvassa"
Minä näen siinä loistavan lahjaidean sellaisille, joilla on jo kaikkea (paitsi ko. kirjanen). Minä kun olen kehno keksimään hyviä lahjaideoita. Niinpä olen jo tuonkin kirjan ostanut kahdesti. En tosin itselleni.
 

Bosco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Pittsburgh
Ilta-Sanomat kirjoitti:
Radcliffe nettoaa roolista 35 miljoonaa euroa, kertoo Daily Mail -lehti.

Mä ihmettelen Daniel Radcliffen(Harry Potter) saamaa palkkaa hänen uusimmasta elokuvastaan. Eikö tuollaisella summalla olla jo maailman parhaiten palkattu näyttelijä? Vai paljonko ne Cruiset, Pitit ja Washingtonit nykyään Hollywoodissa tienaa elokuvistaan?

http://www.iltasanomat.fi/viihde/uutinen.asp?id=1429128
 
Ihmettelen omaa sairastumista. Siis en ole mitään pöpöä saanut vuosiin ja sen takia ollut kuumeessa tai flunssassa. Joskus kuukausi sitten auton rikkinäinen ilmastointi sen sijaan aiheutti 39,5 asteen kuumeen, jota kesti vuorokauden. Eilen taas siivosin kämpän kunnolla. Pölyä oli ilmassa aika runsaasti, kun puistelin kissan makuualusen( joo sentään ulkona) Ja muutenkin sitä sisällä oli, kun ei ole siivonnut vähään aikaan kunnolla. Nyt on sitten nenä tukossa ja täynnä räkää. Siis lähinnä ihmettelen etten ole tainnut ikinä saada jotain pöpöä normaalisti, siis tartuntana joltain muulta ihmiseltä tms. Viime viikonloppunakin olin veljien luona ja molemmilla oli just ollut vatsatauti. Toinen oli viettänyt edellisen päivänsä ja iltansa vessassa. Seuraavana päivänä kuitenkin jo juotiin samasta pullosta. Jokunen vuosi sitten kun kotona asuin oli äiti ja pikkuveljet vatsataudissa. Ainoana tolpillaan pysyvänä sitten siivoilin noita laatoituksia, eikä silloinkaan tarttunut tuo tauti. Siis joo, ei se meikäläistä haittaa ettei tartu joku pöpö heti jos käväisee samoissa tiloissa missä on kipeä ihminen. Kunhan muistaa varoa ilmastointeja ja pölyä...
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Ihmettelen omaa sairastumista...

...Siis joo, ei se meikäläistä haittaa ettei tartu joku pöpö heti jos käväisee samoissa tiloissa missä on kipeä ihminen. Kunhan muistaa varoa ilmastointeja ja pölyä...

Minäkään en ollut sairastunut yli 38 asteen kuumeeseen neljään vuoteen, kunnes käytiin keväällä Haaparannan Ikeassa Oulusta. Heti kun sinne infernoon tunki nokkansa alkoi palella ja tehdä heikkoa.

Himassa mittasin 38,5 astetta kuumetta. En tiedä, ehtikö ilmastointi tehdä temppunsa jo liukuovien avautuessa, vai eikö se vain ole valkoisen suomalaisen miehen paikka se Ikea?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös