Kuultu lääkärikaverilta. En tiedä enempää.Nykyään? Viimeks yskään oon kyllä tuota pyytänyt ja saanut. Jos jaksan niin tarkistan ajankohdan, ihan hetkeen ei ole yskätautia ollut.
Edit:
Määräyspäivä 20.3.2018 näköjään viimeks on tuota määrätty.
Kuultu lääkärikaverilta. En tiedä enempää.Nykyään? Viimeks yskään oon kyllä tuota pyytänyt ja saanut. Jos jaksan niin tarkistan ajankohdan, ihan hetkeen ei ole yskätautia ollut.
Edit:
Määräyspäivä 20.3.2018 näköjään viimeks on tuota määrätty.
Tuli eilen sivusilmällä katseltua 112 Hätäkeskus- ohjelmaa, jossa vanhempi herra soitti hätänumeroon kun oli ajanut ojaan ajaneen auton ohi, ja halusi siitä kertoa hätäkeskukseen. Noh hätäkeskus sitten tiedusteli että näkyikö siellä jotain ihmisiä, niin tämä herra ei oikein tiennyt kun oli ajanut vaan ohi. No sitten hätäkeskus kysyi että voisiko tämä herra ystävällisesti kääntyä sen verran takaisin, että kävisi katsomassa jotta saataisiin oikeanlainen apu paikalle. Vastaus oli että : " No en mä kyllä oikein enää viitti, kun pitäis päästä kotiin nukkumaan " tms. Mitä helvettiä nyt taas. En mä nyt jaksa kääntyä, et kuolkaa vaan sinne, kunhan mä pääsen kotiin nukkumaan. Varmaan menee samaan kastiin kun nämä jotka vaan kuvailee onnettomuuspaikalla. Toivottavasti kyseinen tyyppi koko edes pienen kolauksen, jos tuota telkkarista katsoi.
Tuli eilen sivusilmällä katseltua 112 Hätäkeskus- ohjelmaa, jossa vanhempi herra soitti hätänumeroon kun oli ajanut ojaan ajaneen auton ohi, ja halusi siitä kertoa hätäkeskukseen. Noh hätäkeskus sitten tiedusteli että näkyikö siellä jotain ihmisiä, niin tämä herra ei oikein tiennyt kun oli ajanut vaan ohi. No sitten hätäkeskus kysyi että voisiko tämä herra ystävällisesti kääntyä sen verran takaisin, että kävisi katsomassa jotta saataisiin oikeanlainen apu paikalle. Vastaus oli että : " No en mä kyllä oikein enää viitti, kun pitäis päästä kotiin nukkumaan " tms. Mitä helvettiä nyt taas. En mä nyt jaksa kääntyä, et kuolkaa vaan sinne, kunhan mä pääsen kotiin nukkumaan. Varmaan menee samaan kastiin kun nämä jotka vaan kuvailee onnettomuuspaikalla. Toivottavasti kyseinen tyyppi koko edes pienen kolauksen, jos tuota telkkarista katsoi.
Aika harvinaista taitaa olla ettei tykkää pelaamisesta sen takia että häviäminen vituttaa liikaa :D ihmettelen miten pystyt seuraamaan Ässiä jos tappio vituttaa niin paljon, ovathan Liigan pelit sinänsä vielä paljon tärkeämpiä kuin täysin mitättömät videopelit, vaikkei oman suosikkijoukkueen tappio mitään konkreettista haittaa katsojan elämälle aiheutakaan. Mieti nyt jos jääkiekkoilijatkin lopettaisivat pelaamisen sen takia että häviäminen vituttaa liikaa.Ihmettelen, miten nykynuoret jaksavat pelata niin paljon tietokonepelejä sekä muita vastaavia. Minä itse olen myös nykynuorena kokeillut kaiken maailman pelejä, suosittujakin, mutta jokaiseen on mennyt enemmän tai vähemmän hermot. Johtuuko se sitten vain meikäläisen temperamentista, ken tietää, sekin on täysin mahdollista. Mutta pelaaminen on minulle kaikkea muuta kuin sopiva juttu. En pysty pelaamaan edes pleikkarilla Änäriä hyvien ystävien kanssa ilman, että tappio tai takaiskumaalikaan ottaa aivoihin.
Git gud. Ethän sä edes pelaa ellet huuda vittusaatanaa tietokoneen ruutua päin tai uhkaa kanssapelaajia väkivallalla. Välillä pidetään 5 minuutin röökitauko jos muistetaan ja sitten pelataan vähän lisää. Ei siinä itse pelaan lähinnä rpg tai rts pelejä ja niiden parissa saattaa vierähtää tunti tai useampi ihan yhtäkkiä.Ihmettelen, miten nykynuoret jaksavat pelata niin paljon tietokonepelejä sekä muita vastaavia. Minä itse olen myös nykynuorena kokeillut kaiken maailman pelejä, suosittujakin, mutta jokaiseen on mennyt enemmän tai vähemmän hermot. Johtuuko se sitten vain meikäläisen temperamentista, ken tietää, sekin on täysin mahdollista. Mutta pelaaminen on minulle kaikkea muuta kuin sopiva juttu. En pysty pelaamaan edes pleikkarilla Änäriä hyvien ystävien kanssa ilman, että tappio tai takaiskumaalikaan ottaa aivoihin.
Ja sinä kirjoitit tämän viestisi pelkän ajatuksen voimalla ilman mitään laitteita :-DMitähän nörtit oikein tekee kesällä himassa. Joutuu varmaan telkkaria tai tietokonetta käyttämään. Lapsena puhuttiin että se jengi pelaa sadepäivinä lautapelejä.
Mitähän nörtit oikein tekee kesällä himassa.
Ja sinä kirjoitit tämän viestisi pelkän ajatuksen voimalla ilman mitään laitteita :-D
Sehän vaan peittää kaiken muun maun.
Olet asian ytimessä. Viimeistä käyttöpäivää voi vähän venyttää, kun se orastavan etovan hajun ja maun voi peittää annoksella homejuustoa. Samaa voi tehdä paprikaisella marinadilla vähän jo väriään vaihtaneiden lihojen kanssa.
Eihän tuossa nyt toisaalta ole muuta kuin selkeästi merkattu vastuut. Jos päiväystä on jäljellä reilusti mutta saat oikeasti säilömästäsi elintarvikkeesta jonkun myrkytyksen, niin vastuu on kauppaliikkeellä. Jos taas saat pöpön päiväysvanhasta elintarvikkeesta niin vastuu on itsellä. Mikään taho ei kuitenkaan kuluttajaa velvoita toimimaan suuntaan tai toiseen hankkimiensa elintarvikkeiden kanssa.Söin juuri kalaa missä oli viimeinen käyttöpäivä mennyt. Varmistin vielä kokkiystävältäni ja hän sanoi samaa minkä jo tiesinkin. EU:ssa on vedetty turvallisuudet niin tappiin, että se ravinto on ihan oikeasti vielä käyttökelpoista, mutta pakko on laittaa päivämäärä tuolla tavalla, jos lakia noudattaa.
Ketään ei tietenkään saa suositella rikkomaan määräyksiä vaan se lienee sallittua, että vähän vinkkaa kannattaa järkeäkin käyttää.
Aurajuusto on muutenkin hirveää sontaa. Hyvä sinihomejuusto on jees, mutta Auraa ei sitä ole. Liikaa suolaa, aivan liikaa, lisäksi karvaan pistävä maku.Mikä siinä on että jokainen pitseria laittaa jokaiseen listalla olevaan pitsaan aurajuustoa. Tai mikä siinä muutenkaan on että moni on ihan hulluna tähän. Sehän vaan peittää kaiken muun maun.
Varmaan saanut halvalla/ilmaiseksi jonkun pohjoismaisten yleisradioyhtiöiden yhteistyöverkon kautta. Hassua toki sinänsä että näyttävän tanskalaisversioita sarjoista joiden jenkki- ja suomiversiot on profiloituneet esim. Foxille tai Liville.Miksi ihmeessä YLE näyttää tähän aikaa koko ajan, jotain tanskalaisia rakennus, metsästys tai kalastusohjelmia?