Mainos

Ihmettelyketju

  • 6 484 874
  • 39 086

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Minäpä soitin tänään Nordean asiakaspalveluun, sain asian hoidettua., Kun virkailija kysyi, että oliko minulla vielä muuta, niin kysyin, että miksi puhelimella verkkopankkiin tunnistautuessa täytyy puhelimen kanssa vatkata sivuja näytöllä edestakaisin, jotta saa annettua verkkopankin vaatiman PIN-koodin uudelleen - kun sovellus pyytää vahvistamaan toimenpiteen.
Kun Nordean virkailija lopulta ymmärsi mitä tarkoitin, hän selvitti, että sovellus on puhelimesta suljettava, kun PIN-koodin on antanut ensimmäisen kerran ja avattava sovellus uudelleen, että voi antaa vahvistavan PIN-koodin.
Kerroin hänelle terveisiä IT-insinööreille välitettäväksi, että tämän voisi kertoa verkkopankin tai sovelluksen käyttöohjeissa. Sanoi olevansa samaa mieltä, että sovelluksen sulkeminen ja heti uudelleen avaaminen ei ole hyvä ominaisuus ja vievänsä palautteen eteenpäin.
Mutta: oletteko te muut puhelinsovelluksen käyttäjät löytäneet tämän yksityiskohdan ohjeista tai tajunneet tämän heti?
 

Quethas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Suomen maajoukkueet, Tampere United
Mietipä, jos joku on ostanut ihan sitä varten vaakasuuntaisen kännykkäkuoren tai lompakon.
Kyllä minulla meni nyt kännykkä, kännykänkuoret ja lompakko vaihtoon. Ikävää rahanmenoahan tästä syntyy S-ryhmän vuoksi, mutta ehkäpä kansantalous kiittää kulutuksestani.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Minäpä soitin tänään Nordean asiakaspalveluun, sain asian hoidettua., Kun virkailija kysyi, että oliko minulla vielä muuta, niin kysyin, että miksi puhelimella verkkopankkiin tunnistautuessa täytyy puhelimen kanssa vatkata sivuja näytöllä edestakaisin, jotta saa annettua verkkopankin vaatiman PIN-koodin uudelleen - kun sovellus pyytää vahvistamaan toimenpiteen.
Kun Nordean virkailija lopulta ymmärsi mitä tarkoitin, hän selvitti, että sovellus on puhelimesta suljettava, kun PIN-koodin on antanut ensimmäisen kerran ja avattava sovellus uudelleen, että voi antaa vahvistavan PIN-koodin.
Kerroin hänelle terveisiä IT-insinööreille välitettäväksi, että tämän voisi kertoa verkkopankin tai sovelluksen käyttöohjeissa. Sanoi olevansa samaa mieltä, että sovelluksen sulkeminen ja heti uudelleen avaaminen ei ole hyvä ominaisuus ja vievänsä palautteen eteenpäin.
Mutta: oletteko te muut puhelinsovelluksen käyttäjät löytäneet tämän yksityiskohdan ohjeista tai tajunneet tämän heti?
Täh? Nordea Mobile -verkkopankkisovellus ainakin minulla osaa avata Tunnusluvut-sovelluksen automaattisesti silloin kun tunnuslukua tarvitaan. Eihän sitä edes tarvita Mobileen kirjautuessa (tämä oli muistaakseni valittavissa, pelkkä nelinumeroinen koodi riittää) vaan vasta maksuja vahvistettaessa. Esim nettiselaimella tai toisella laitteella jotain maksaessa tai vaikka tunnistautuessa ei Tunnusluvut-sovellus avaudu tietenkään automaattisesti, mutta Androidin kotipainikkeen kautta (tai miksei sovellushistoriastakin) Tunnusluvut aukeaa ja herää kyllä automaattisesti.
Kaikki Androidini jostain vitosesta ylöspäin ovat toimineet näin.

Sellaisen palautteen annan Nordean mobiilipankista, että kun koitin maksaa vieraalle tilille, niin sovellus herjasi vain jotain että "jotain meni vikaan, yritä myöhemmin uudelleen" ja aikani hakattuani ja pähkäiltyäni ja omaani verrattuani hokasin että saamastani tilinumerosta täytyy puuttua pari numeroa. Miksei se sovellus voinut sitä suoraa ilmoittaa, en tiedä.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Täh? Nordea Mobile -verkkopankkisovellus ainakin minulla osaa avata Tunnusluvut-sovelluksen automaattisesti silloin kun tunnuslukua tarvitaan.
Niin, mutta kun se PIN-koodi pitää antaa kahteen kertaan; ensimmäisellä kerralla kyllä aukeaa heti, mutta toisella kerralla pitää alkaa vetkuttaa. Oikea tapa Nordean mukaan on siis, että eka kerran jälkeen sovellus kiinni ja heti uudestaan auki.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Niin, mutta kun se PIN-koodi pitää antaa kahteen kertaan; ensimmäisellä kerralla kyllä aukeaa heti, mutta toisella kerralla pitää alkaa vetkuttaa. Oikea tapa Nordean mukaan on siis, että eka kerran jälkeen sovellus kiinni ja heti uudestaan auki.

Käytin sovellusta joskus pari vuotta sitten eikä todellakaan ollut mitään tuollaista vaan aivan suoraviivaista nelinumeroisella PIN-koodilla.

Olisikohan insinöörit menneet päivittelemään jotain vaikkapa toisensuuntaiseen korttiin valmistautuessa.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Niin, mutta kun se PIN-koodi pitää antaa kahteen kertaan; ensimmäisellä kerralla kyllä aukeaa heti, mutta toisella kerralla pitää alkaa vetkuttaa. Oikea tapa Nordean mukaan on siis, että eka kerran jälkeen sovellus kiinni ja heti uudestaan auki.
Piti ihan kokeilla ja teenpä (sovellusta sulkematta) kuinka monta vahvistuksen vaativaa maksua peräkkäin, aina Tunnusluvut aukeaa automaattisesti ja kysyy pinniä. Ehkä en vaan tajua?
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mulla viimeisen päivityksen jälkeen Nordean tunnuslukusovellus muuttui siten että nyt sitä vahvistusta(siis maksun jälkeen) pitää odottaa hetki ennenkuin se pomppaa siihen "anna PIN-koodi"-tilaan. Se odotusaika on jotain 10-15sek. Mutta muuten se toimii samoin kuin ennen eli ei tarvitse vaihdella tai sulkea ikkunoita... Aiemmin se meni siihen lähes välittömästi.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Mulla viimeisen päivityksen jälkeen Nordean tunnuslukusovellus muuttui siten että nyt sitä vahvistusta(siis maksun jälkeen) pitää odottaa hetki ennenkuin se pomppaa siihen "anna PIN-koodi"-tilaan. Se odotusaika on jotain 10-15sek. Mutta muuten se toimii samoin kuin ennen eli ei tarvitse vaihdella tai sulkea ikkunoita... Aiemmin se meni siihen lähes välittömästi.
No tuo se varmaan on, enhän minä ole malttanut noin kauan (10-15 sek) odotella, vaan heti alan räplätä luuria.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kiva olla modernin pankin asiakas, kirjautuminen verkkopankkiin ja laskujen vahvistaminenkin sujuu helposti sormenjälkitunnistuksella. Ei tarvitse mitään avainlukuja tuollaiseen.
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kiva olla modernin pankin asiakas, kirjautuminen verkkopankkiin ja laskujen vahvistaminenkin sujuu helposti sormenjälkitunnistuksella. Ei tarvitse mitään avainlukuja tuollaiseen.
Saa Nordean verkkoppankkiin sormenjälkitunnistuksen niin halutessaan...
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Saa Nordean verkkoppankkiin sormenjälkitunnistuksen niin halutessaan...
Eli ilmeisesti jengillä ei ole puhelinta, jossa sormenjälkitunnistuksella olisi tarjolla? Ei kai tuo ylläoleva pinkoodi keskustelu muuten olisi tapahtunut...
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Eli ilmeisesti jengillä ei ole puhelinta, jossa sormenjälkitunnistuksella olisi tarjolla? Ei kai tuo ylläoleva pinkoodi keskustelu muuten olisi tapahtunut...
Eikös se ihan sama proseduuri ole sormenjäljelläkin. Ei kyllä käytettävyydessä paljon häviä koodi. Varsinkin meikäläisellä kun on popsocketti vai mikä helvetti onkaan niin ei tule luurin takana olevaa tunnistinta käytettyä. Iphonessa käytän kyllä.

Pidin muuten ihan pelletouhuna tuota popsockettia, mutta enää en olisi ilman.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eikös se ihan sama proseduuri ole sormenjäljelläkin. Ei kyllä käytettävyydessä paljon häviä koodi.
En sitten ymmärtänyt tuota ylläolevaa keskustelua oikein. Kuulosti kauhean monimutkaiselta verrattuna siihen että tunnistuakseni kosketan sormenpäällä puhelimen ruudussa olevaa sormenjälkitunnistuspainiketta.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
En sitten ymmärtänyt tuota ylläolevaa keskustelua oikein. Kuulosti kauhean monimutkaiselta verrattuna siihen että tunnistuakseni kosketan sormenpäällä puhelimen ruudussa olevaa sormenjälkitunnistuspainiketta.
Joo et. Sama ongelma finnjewelillä olisi sormenjälkitunnistusta käyttäessäänkin; luuri/sovellus ei tajua että nyt pitäisi tunnistautua.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joo et. Sama ongelma finnjewelillä olisi sormenjälkitunnistusta käyttäessäänkin; luuri/sovellus ei tajua että nyt pitäisi tunnistautua.
Mutta toimiessaan silti täytyy se tunnusluku hakea jostain toisesta sovelluksesta ja onhan se aika paljon sekavampaa kuin vahvistaa sormenjäljellä.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mutta toimiessaan silti täytyy se tunnusluku hakea jostain toisesta sovelluksesta ja onhan se aika paljon sekavampaa kuin vahvistaa sormenjäljellä.
Ei tartte, se aukeaa mobiilipankissa automaattisesti. Kun homma toimii niin käyttäjä ei edes huomaa että Tunnusluvut (jossa se sormenjälki tai koodi annetaan) on oma sovelluksensa.
 

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Mulla viimeisen päivityksen jälkeen Nordean tunnuslukusovellus muuttui siten että nyt sitä vahvistusta(siis maksun jälkeen) pitää odottaa hetki ennenkuin se pomppaa siihen "anna PIN-koodi"-tilaan. Se odotusaika on jotain 10-15sek. Mutta muuten se toimii samoin kuin ennen eli ei tarvitse vaihdella tai sulkea ikkunoita... Aiemmin se meni siihen lähes välittömästi.

No tuo se varmaan on, enhän minä ole malttanut noin kauan (10-15 sek) odotella, vaan heti alan räplätä luuria.

Mulla riittää (Samsungilla) se, että pienentää sen sovelluksen kerran ja suurentaa takaisin. Periaatteessa siis kaksoisklikkaus. Ei tartte odotella 15 sekuntia, vaan voi suoraan näpyttää koodin uudestaan...
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Saatana ihmetyttää nää eri tahojen tekemät tutkimukset ja niistä uutisoinnit. Uutisoidaan kun kaikkia suomalaisia olisi haastateltu.

"ENEMMISTÖ SUOMALAISISTA HALUAISI PERUNAT POIS RUOKAKAUPOISTA"

-kyselyyn osallistui 150 suomalaista


Kyllä mäkin voin mennä natsien luokkakokoukseen kyselemään, mitä mieltä herrat on maahanmuuttajista ja tehdä siitä uutisen:

"SUOMALAISTEN MITTA TÄYNNÄ. ENEMMISTÖ HALUAA MAAHANMUUTTAJAT POIS"
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Joo, minua vitutti jo joskus -84 kun lehdessä oli otsikko, että kaikki suomalaiset rakastaa Katri Helenaa. Minä en rakastanut, eikä minulta kysytty. Faijavainaalle tästä marmatin, ja ukko sanoi että soita Iltikseen ja vaadi korjausta ja korvausta. En soittanut.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Joo, minua vitutti jo joskus -84 kun lehdessä oli otsikko, että kaikki suomalaiset rakastaa Katri Helenaa. Minä en rakastanut, eikä minulta kysytty. Faijavainaalle tästä marmatin, ja ukko sanoi että soita Iltikseen ja vaadi korjausta ja korvausta. En soittanut.
Niimpä. Sitten nämä "kansan rakastamat" kyrväkkeet. No vittu ei varmasti kaikki rakasta.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
En sitten ymmärtänyt tuota ylläolevaa keskustelua oikein. Kuulosti kauhean monimutkaiselta verrattuna siihen että tunnistuakseni kosketan sormenpäällä puhelimen ruudussa olevaa sormenjälkitunnistuspainiketta.
Itselläni on Iphonessa käytössä, mutta ei Nordean tunnusluvuissa. Ongelmaksi tulee kuivat kädet talvella. Vaikka olen skannannut puhelimeen sekä vasemman että oikean käden peukalot, niin kun iho on talvella kuiva, ei sormenjälki tahdo ottaa. Pin kestää sen 1,5 sekuntia syöttää, joten en ole kokenut sitä vaivaksi.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Niimpä. Sitten nämä "kansan rakastamat" kyrväkkeet. No vittu ei varmasti kaikki rakasta.
Koko kansan suosikkikoomikko Sami Hedberg. En kehtaa pukea sanoiksi mitä mielessäni liikkui kuin jostain luin tällaista ebolaista ripulipaskaa.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Tadu
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös