Kokonaan eri sanoja ovat tietämätön ja tietymätön.
Ok, onhan se niin kun asiaa miettii. "Hän on tietämätön asiasta", mutta "hän on tiellä tietämättömillä" olisi kyllä paremman kuuloista tuossa, kun se "hän on tiellä tietYmättömillä".
Kokonaan eri sanoja ovat tietämätön ja tietymätön.
Kulutetaan varmasti. Mutta poistettaessa pillit, myös kansien funktio katoaa, joten loogista olisi poistaa nekin. Varsinkin, kun ovat samaa muovia. Sitä ihmettelin. Juominen ilman pilliä onnistui vallan mainiosti.
EDIT typo
Ihmettelen tuota sanaa, en niinkään sitä y:tä vaan koko sanaa... Miksi ei voi sanoa että joku on kadoksissa vaan sen pitää olla teillä tietymättömillä.
Itse ihmettelen joidenkin radioiden tapaa kertoa että seuraavaksi tulee jokin biisi... Paitsi että sitä ennen kuunnellaan pari muuta biisiä.Ihme pelleilyä, jos ilmoitetaan että seuraava on viimeinen kappale niin sen tulisi sitten kanssa olla.
Itse ihmettelen joidenkin radioiden tapaa kertoa että seuraavaksi tulee jokin biisi... Paitsi että sitä ennen kuunnellaan pari muuta biisiä.
Tämä tosiaan alkaa olla kaavamaisuutensa takia jo aikansa elänyt perinne. Joskus harvoin näkee piristäviä poikkeuksiakin, kun bändi palaa pitkän odottelun jälkeen lavalle, kun yleisö ei ole antanut periksi, mutta liian käsikirjoitettua touhua tuo on. Joskus itse asiassa, kun bändi menee piiloon johonkin lavan reunan siivouskomeroon, olen mehustellut ajatuksella, että yleisö ei taputtaisikaan ollenkaan vaan jäisi seuraamaan, kauanko kestää ennen kuin ne ryömivät sieltä kaapista nolona ulos. Ja ehkä siihen sitten jotkut "pelkkä vitsi vaan"-aplodit päälle ja encore...Minä ihmettelen konserttien encore-ritualismia. Kun se on pakko, vaikka Retuperän VPK:n soittokunta esiintyisi paikallisella seurantalolla ja kaikki haluaisi jo lähteä saunanlämmitykseen. ...
Toki osa ihmisistä encorea odottaa ja paha mieli tulee jos sitä ei tapahdukaan. Muistelen tälläkin palstalla jonkun harmistuneen taannoin kun Mötley Crüe ei sellaista soittanut. Ja myös Ritchie Blackmore's Rainbow keikka pahoitti mieliä kun eivät tulleet lainkaan encorelleMinä ihmettelen konserttien encore-ritualismia. Kun se on pakko, vaikka Retuperän VPK:n soittokunta esiintyisi paikallisella seurantalolla ja kaikki haluaisi jo lähteä saunanlämmitykseen.
Tämä tosiaan alkaa olla kaavamaisuutensa takia jo aikansa elänyt perinne. Joskus harvoin näkee piristäviä poikkeuksiakin, kun bändi palaa pitkän odottelun jälkeen lavalle, kun yleisö ei ole antanut periksi, mutta liian käsikirjoitettua touhua tuo on.
Ihmettelen myös että tapauksen nähnyt matkustaja soitti bussiyhtiöön eikä suoraan poliisille (kun epäili että kuski on kännissä).
Hitto jotkut nykyajan autot on hiljaisia. Pyörällä ei aina jaksa katsoa tuleeko ketään kun kääntyy tien yli ja pari kertaa ollut lähellä. Useinhan sitä vielä on maistissakin, paitsi ne autoilijat. Ootteks te muuten koskaan funtsinut? Jäähallin parkkipaikalla ainakin pistää silmään kun ne on tullut sillä matsiin.
Koska Juha ja Harri ovat tyypillisiä mulkkuja, jotka uskovat että kaikkia kiinnostaa... Arvaanko oikein että ne on oikeilta nimiltään Harri ja Juha?Jos on kaveriporukan whatsapp -ryhmä, niin miksi esimerkiksi Juha ja Harri hoitavat omaa keskinäistä viestintäänsä ryhmässä eikä kahden kesken? Nimet muutettu.
Jos on kaveriporukan whatsapp -ryhmä, niin miksi esimerkiksi Juha ja Harri hoitavat omaa keskinäistä viestintäänsä ryhmässä eikä kahden kesken? Nimet muutettu.
Ihmettelen myös että tapauksen nähnyt matkustaja soitti bussiyhtiöön eikä suoraan poliisille (kun epäili että kuski on kännissä).
Hyvä huomio! Oikeassa olet että hätäkeskukseen pitää soittaa. Etelä-Suomen sanomien artikkelissa kyllä toivottiin että soitettaisiin aina heti hätäkeskukseen jos on vähäkin epäilyä kuskin ajokunnosta. Toisaalta ei välttämättä tee mieli linkussa soitella että kuskimme on ehkä kännissä, jos vaikka on väärässä.Ihmettelen miten joku luulee, että poliisille voi nykypäivänä noin vain soittaa suoraan.
Hitto jotkut nykyajan autot on hiljaisia. Pyörällä ei aina jaksa katsoa tuleeko ketään kun kääntyy tien yli ja pari kertaa ollut lähellä. Useinhan sitä vielä on maistissakin, paitsi ne autoilijat. Ootteks te muuten koskaan funtsinut? Jäähallin parkkipaikalla ainakin pistää silmään kun ne on tullut sillä matsiin.
Mulla vielä on musta pyörä ja mustat vaatteet, mutta ei mustaa huumoria! Se on nörteillä.
Mitä ne jotkut puhuu verenpaineesta että ikä plus sata. Siis oonks mä joku 89-vuotias vai?
RR 189/125
Fingerporin isä Pentti Jarla on syntysiään Nastolasta. Nastolan kirjastoautossa oli Fingerporin hahmojen kuvia Jarlan luvalla. Siellä ne on vieläkin vaikka auto on nykyään Pegasos ja kuuluu Lahden kirjastolle. Ja Reiskalle terveisiä, hän ajaa vielä "Nastolan" kirjastoautoa kuten minun lapsuudessa. Ihmettelen että vielä jaksaa (on jo eläkeiässä) ja muistaa meidät (vanhat) asiakkaat nimeltä ja muistaa mistä ollaan kiinnostuneita.Onko Fingerpori muka ilmestynyt koko ajan?
Fingerporin isä Pentti Jarla on syntysiään Nastolasta.