Ihmettelyketju

  • 6 342 447
  • 38 746

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Tietämättömissä -sanahan pohjautuu sanoista tietää ja tietämätön jne. Mutta mistä se Y kirjain sinne ilmestyy sanaan tietämättömissä? Teillä tietYmättömillä... Omituinen kielihomma, ja vielä omituisempaa on se, että mietin tollasta asiaa :D
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mutta mistä se Y kirjain sinne ilmestyy sanaan tietämättömissä? Teillä tietYmättömillä...
Kokonaan eri sanoja ovat tietämätön ja tietymätön.
 

SamSal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vilpas
Miten tä tapetointi voi olla näin vaikeeta. Kaikenlaiset muut nikkaroinnit ja perushommat onnistuu ihan hyvin, mutta tämä tapetointi ei vaan tunnu sujuvan tyydyttyvästi. No onneksi on maalaustapetti kyseessä niin saa vähän anteeksi.
 
Suosikkijoukkue
Ässät ja Ärrät
Eilen matkalla kotikonnuille pysähdyin syömään eräälle huoltoasemalle. Ympäristönsäästösyistä olivat ketkut poistaneet pillit käytöstä. Kyltin, jossa asia kerrottiin, vieressä olikin luonnollisesti iso kasa niitä muovikansia, jotka laitetaan limukkamukin päälle. Nehän ei kuluta luontoa.
Jos nyt oletetaan, että pillit ja muovikannet kuluttaa luontoa, niin jos poistetaan toiset käytöstä niin kulutetaanko silloin vähemmän luontoa kuin ennen vai onko luonnonkuluttaminen samalla tasolla?
Vai onko tämä tätä "Kiina ja Intia saastuttaa joka tapauksessa niin miks mun suomalaisena pitäs tehä yhtään mitään luonnon hyväksi" logiikkaa?
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Kulutetaan varmasti. Mutta poistettaessa pillut, myös kansien funktio katoaa, joten loogista olisi poistaa nekin. Varsinkin, kun ovat samaa muovia. Sitä ihmettelin. Juominen ilman pilliä onnistui vallan mainiosti.
Pillujen päällä on kansia? Ja pillut ovat muovia? Missä kaupassa sä oot käynyt?
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Kokonaan eri sanoja ovat tietämätön ja tietymätön.

Ok, onhan se niin kun asiaa miettii. "Hän on tietämätön asiasta", mutta "hän on tiellä tietämättömillä" olisi kyllä paremman kuuloista tuossa, kun se "hän on tiellä tietYmättömillä".
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Kulutetaan varmasti. Mutta poistettaessa pillit, myös kansien funktio katoaa, joten loogista olisi poistaa nekin. Varsinkin, kun ovat samaa muovia. Sitä ihmettelin. Juominen ilman pilliä onnistui vallan mainiosti.
EDIT typo

Tai sitten se kansi pistetään juoman päälle, kun otetaan juoma mukaan. Ettei läiky jne.
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Ihmettelen tuota sanaa, en niinkään sitä y:tä vaan koko sanaa... Miksi ei voi sanoa että joku on kadoksissa vaan sen pitää olla teillä tietymättömillä.

No se meni sen siliän tien ja on siitä lähtien ollut teillä tietymättömillä.

Minä ihmettelen konserttien encore-ritualismia. Kun se on pakko, vaikka Retuperän VPK:n soittokunta esiintyisi paikallisella seurantalolla ja kaikki haluaisi jo lähteä saunanlämmitykseen. Niin ne ilmoittaa soittavansa viimeisen kappaleen, soittavat, pokkaavat ja menevät sermin taakse piiloon. Sitten yleisö taputtaa velvollisuudentuntoisesti, ja soittokunta tulee soittamaan sen viimeisen biisin, jonka ovat kaiken aikaa suunnitelleetkin soittavansa viimeiseksi. Ihme pelleilyä, jos ilmoitetaan että seuraava on viimeinen kappale niin sen tulisi sitten kanssa olla.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Ihme pelleilyä, jos ilmoitetaan että seuraava on viimeinen kappale niin sen tulisi sitten kanssa olla.
Itse ihmettelen joidenkin radioiden tapaa kertoa että seuraavaksi tulee jokin biisi... Paitsi että sitä ennen kuunnellaan pari muuta biisiä.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Itse ihmettelen joidenkin radioiden tapaa kertoa että seuraavaksi tulee jokin biisi... Paitsi että sitä ennen kuunnellaan pari muuta biisiä.

Ai joidenkin. Omien ohjelmien spoilaamisesta on tullut normaalia. Sehän on aivan vain typerää, mutta toimivaa markkinointia. Nyt ei kannata vaihtaa kanavaa. koska sittenhän kuulet tämän biisin ja muutamia mainoksia.

Kovin paljoa ei vituta yrittää katsoa telkkarista jotain ohjelmaa mikä alkaa "tänä iltana", 'tässä jaksossa". Urheilussa on paljon sopupelejä, milloinkohan päästään siihen tilanteeseen, että livepelin alussa kerrotaan lopputulos.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minä ihmettelen konserttien encore-ritualismia. Kun se on pakko, vaikka Retuperän VPK:n soittokunta esiintyisi paikallisella seurantalolla ja kaikki haluaisi jo lähteä saunanlämmitykseen. ...
Tämä tosiaan alkaa olla kaavamaisuutensa takia jo aikansa elänyt perinne. Joskus harvoin näkee piristäviä poikkeuksiakin, kun bändi palaa pitkän odottelun jälkeen lavalle, kun yleisö ei ole antanut periksi, mutta liian käsikirjoitettua touhua tuo on. Joskus itse asiassa, kun bändi menee piiloon johonkin lavan reunan siivouskomeroon, olen mehustellut ajatuksella, että yleisö ei taputtaisikaan ollenkaan vaan jäisi seuraamaan, kauanko kestää ennen kuin ne ryömivät sieltä kaapista nolona ulos. Ja ehkä siihen sitten jotkut "pelkkä vitsi vaan"-aplodit päälle ja encore...
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minä ihmettelen konserttien encore-ritualismia. Kun se on pakko, vaikka Retuperän VPK:n soittokunta esiintyisi paikallisella seurantalolla ja kaikki haluaisi jo lähteä saunanlämmitykseen.
Toki osa ihmisistä encorea odottaa ja paha mieli tulee jos sitä ei tapahdukaan. Muistelen tälläkin palstalla jonkun harmistuneen taannoin kun Mötley Crüe ei sellaista soittanut. Ja myös Ritchie Blackmore's Rainbow keikka pahoitti mieliä kun eivät tulleet lainkaan encorelle
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Tämä tosiaan alkaa olla kaavamaisuutensa takia jo aikansa elänyt perinne. Joskus harvoin näkee piristäviä poikkeuksiakin, kun bändi palaa pitkän odottelun jälkeen lavalle, kun yleisö ei ole antanut periksi, mutta liian käsikirjoitettua touhua tuo on.

Aina ei toki ole encorea:

Riverport Riot - Wikipedia
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Kyllä minä ihmettelen mitä liikkuu ihmisen päässä joka puhaltaa linja-autokuskin puolesta alkolukkoon. Koska kyllähän pitäisi tajuta että kuski on kännissä jos ei voi puhaltaa itse. Ihmettelen myös että tapauksen nähnyt matkustaja soitti bussiyhtiöön eikä suoraan poliisille (kun epäili että kuski on kännissä).

Lahden paikallisbussin kuski ajoi kovassa humalassa - matkustaja näki, kun toinen ihminen puhalsi alkolukkoon (linkissä Etelä-Suomen sanomien juttu kännissä bussia ajaneesta).
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Ihmettelen myös että tapauksen nähnyt matkustaja soitti bussiyhtiöön eikä suoraan poliisille (kun epäili että kuski on kännissä).

Tätä pitäisi kysyä joltain psykologilta, mutta aina välillä tai kaiketi aika usein kuulee kuinka vaikka tulipalossa soitetaan naapurille, täällä on tulipalo.

Jotenkin se liittyy paniikkiin menoon eikä oikein tiedä mitä tehdä. Ja joillain lienee viranomaispelkoa, niin ei haluta niille soittaa.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hitto jotkut nykyajan autot on hiljaisia. Pyörällä ei aina jaksa katsoa tuleeko ketään kun kääntyy tien yli ja pari kertaa ollut lähellä. Useinhan sitä vielä on maistissakin, paitsi ne autoilijat. Ootteks te muuten koskaan funtsinut? Jäähallin parkkipaikalla ainakin pistää silmään kun ne on tullut sillä matsiin.

Mulla vielä on musta pyörä ja mustat vaatteet, mutta ei mustaa huumoria! Se on nörteillä.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Hitto jotkut nykyajan autot on hiljaisia. Pyörällä ei aina jaksa katsoa tuleeko ketään kun kääntyy tien yli ja pari kertaa ollut lähellä. Useinhan sitä vielä on maistissakin, paitsi ne autoilijat. Ootteks te muuten koskaan funtsinut? Jäähallin parkkipaikalla ainakin pistää silmään kun ne on tullut sillä matsiin.

Onhan tästä ollut puhetta ja esimerkiksi keinotekoisia ääniä on mietitty juuri liikenneturvallisuuden takia. En ole selvitellyt missä asian kanssa mennään, mutta onneksi edes joku on ehtinyt tuotakin miettiä.

Miten niin autoilijat eivät voisi olla maistissa, melko ruusuinen kuva sinulla on yhteiskunnasta.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos on kaveriporukan whatsapp -ryhmä, niin miksi esimerkiksi Juha ja Harri hoitavat omaa keskinäistä viestintäänsä ryhmässä eikä kahden kesken? Nimet muutettu.
Koska Juha ja Harri ovat tyypillisiä mulkkuja, jotka uskovat että kaikkia kiinnostaa... Arvaanko oikein että ne on oikeilta nimiltään Harri ja Juha?
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Jos on kaveriporukan whatsapp -ryhmä, niin miksi esimerkiksi Juha ja Harri hoitavat omaa keskinäistä viestintäänsä ryhmässä eikä kahden kesken? Nimet muutettu.

Tämä on iso ongelma työpaikoissa missä palaverihuoneeseen pakotetaan liikaa ihmisiä. Kaksi alkaa käsitellä jotain juttua mistä muut paikallaolijat ei tiedä mitään tai vaikka tietäisivät jotain, niin ei kuulu niille eikä varsinkaan tämän palaverin aiheeseen. Eikä varsinkaan kiinnosta.

Joskus lopulta onneksi Harri tai Juha saattaa tajuta jatketaanko tämän palaverin jälkeen. Ihan siis tehdasjuttuja, mutta väärä aihe.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Miten jotkut aikuisetkin vielä jaksaa jotain liigapörssejä. Eiks ne sellaiset jutut lopetettu joskus 15veenä. Tai ei tietty silloinkaan nyt joka viikko olis jaksanut uudestaan miettiä, mut vaikka kerran vuoteen.
 

DTremens

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings, PattU, Wolves, Patriots
Ihmettelen myös että tapauksen nähnyt matkustaja soitti bussiyhtiöön eikä suoraan poliisille (kun epäili että kuski on kännissä).

Ihmettelen miten joku luulee, että poliisille voi nykypäivänä noin vain soittaa suoraan. Hätäkeskukseenhan tuota nykyään joutuu kaiken maailman asioista ilmoittamaan. Veikkaisin, että tämän uutisen ilmoittaja ei ollut varma asiastaan eikä ajosuorite ollut niin vituillaan että olisi hätäkeskukseen ilmoittanut. Matkustihan hän (ja muutkin) ilmeisesti määränpäähänsä tämän rattijuopon kyydissä puuttumatta tilanteeseen akuutimmin ja/tai poistumatta kyydistä. Tuo puhallus mietitytti kuitenkin sen verran että ilmoitti liikennöitsijälle ja hyvä niin.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Ihmettelen miten joku luulee, että poliisille voi nykypäivänä noin vain soittaa suoraan.
Hyvä huomio! Oikeassa olet että hätäkeskukseen pitää soittaa. Etelä-Suomen sanomien artikkelissa kyllä toivottiin että soitettaisiin aina heti hätäkeskukseen jos on vähäkin epäilyä kuskin ajokunnosta. Toisaalta ei välttämättä tee mieli linkussa soitella että kuskimme on ehkä kännissä, jos vaikka on väärässä.
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Hitto jotkut nykyajan autot on hiljaisia. Pyörällä ei aina jaksa katsoa tuleeko ketään kun kääntyy tien yli ja pari kertaa ollut lähellä. Useinhan sitä vielä on maistissakin, paitsi ne autoilijat. Ootteks te muuten koskaan funtsinut? Jäähallin parkkipaikalla ainakin pistää silmään kun ne on tullut sillä matsiin.

Mulla vielä on musta pyörä ja mustat vaatteet, mutta ei mustaa huumoria! Se on nörteillä.

Joku Kai Kunnas ajaa autollaan sun yli ja pysähtyy vasta Kokkolassa katsomaan, tuliko autoon lommoa.

Tota hiljaisuutta mä olen kanssa miettinyt, että ehkä maantien laidassa pyöräilystä pitää luopua sitten kun tulee ne sähköautot. Tai sitten luottaa vain sähköautoilijoiden armeliaisuuteen ettei ne lähde ohittamaan mua jos on vastaantulijoita.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös