Ihmettelyketju

  • 6 372 536
  • 38 790

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
No jopas. Ihmettelen omia yöuniani. Menin nimittäin reilusti ennen yhtä nukkumaan, ehkä jossain puolen maissa. Heräsin aamukasilta kepilliselle, ja ajattelin, että kai sitä voisi yrittää vielä nukkua sunnuntain kunniaksi. Simahdin heti, kun sänkyyn uudelleen pääsin, ja seuraavan kerran tiedostin olemassaoloni kello 14.30. Tuli siis nukuttua pyöreät neljätoista tuntia. Univelkaa kaiketi.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Taas ihmetyttää. Nyt ihmetyttää huuto.net ja siellä eräs kiekkokorttien myyjä. Miten perkele joku jaksaa laittaa kaikki myyntiin, tällä kaverilla on yli 3000 kohdetta myytävänä ja yhteen(!) on tehty tarjous. Miten se jaksaa laittaa ne kaikki yksitellen myyntiin tuolla myyntivauhdilla?!?!
Samaa olen itsekin ihmetellyt. Mutta joillakin ei ihan oikeasti ole muuta elämää...

Ruotsissakin on yksi sairaseläkeläinen kaveri joka myy aivan tolkuttomasti kortteja Traderassa ja Ebayssä sekä kiertää messuilla Suomessakin. Tekee vain kaiken vaimonsa nimissä niin saavat kierrettyä veroja.
 

scholl

Jäsen
Nämä uusi 7 ihmettä, mitkä valittiin. Täytyy kyllä ihmetellä, että joku patsas Riossa on listalla, mutta Neuschwanstein ei. Siis oikeasti patsas. Kas kun ei Vapaudenpatsas ollut kehissä.

Tekisi mieli taas mennä Neuschwansteinissa tossa joku kerta käymään. Sävähdyttää joka kerta paljon. Erityisesti alkutalvesta, kun menee silloin, ettei ole vielä lunta, mutta jolloin on kuitenkin vähintäänkin yöpakkasia niin auringonpaisteessa tulee aivan upeita kuvia. Paljon parempia kuin postikortit.

Harva asia maailmassa vituttaa niin paljon kuin se, ettei Neuschwanstein koskaan valmistunut. Harmittaa todella rajusti, ettei Thronsaalin rappusten luo saatu koskaan niitä 1:1 kokoa olevia täyttä kultaa olevia Baijerin leijonia.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Itseäni ihmetyttää tuollaiset kortit ylipäätänsä. En tajua mikä idea niissä on. Siis mitä sellaisella jääkiekkokortilla tehdään?

Keräily- ja sijoituskohde siinä missä muukin antiikki- ja vuosikertatavara.
 

ilman sukkia

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Keräily- ja sijoituskohde siinä missä muukin antiikki- ja vuosikertatavara.

Jos jostain lasisesta kiposta/kupista/pahviläpyskästä/mitäihmeellisimmistäesineistä joku maksaa kymmenkertaisesti sen takia että niitä on about 10kpl maailmassa tai joku leima pohjassa... ei voi ymmärtää. Myönnän toki että jotkut vanhat esineet saattavat olla kauniita, mutta itse "vanhuudesta" en maksaisi.
 
Suosikkijoukkue
Timo Rajalan Kultainen Takki
Nämä uusi 7 ihmettä, mitkä valittiin. Täytyy kyllä ihmetellä, että joku patsas Riossa on listalla, mutta Neuschwanstein ei. Siis oikeasti patsas. Kas kun ei Vapaudenpatsas ollut kehissä.
Onhan tuo kuitenkin jotenkin järkeenkäypää, että tuossa joukossa joku patsaskin on, sillä olihan antiikin 7 ihmeessäkin mukana kaksi patsasta. Toisaalta kyllä maailmassa luulisi hienompia patsaita olevan, mutta kai tuo Jeesus on sijainniltaan jotenkin erikoinen.

En minäkään välttämättä olisi tuota Neuschwansteiniä tuohon seitsemään mukaan ottanut, onhan noita linnoja Eurooppa täynnä. Oli tuossa finalistien joukossa muitakin outoja valintoja, mm. jo mainittu Vapaudenpatsas ja Sydneyn Oopperatalo.
 

raisu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicäns
Taas ihmetyttää. Nyt ihmetyttää huuto.net ja siellä eräs kiekkokorttien myyjä. Miten perkele joku jaksaa laittaa kaikki myyntiin, tällä kaverilla on yli 3000 kohdetta myytävänä ja yhteen(!) on tehty tarjous. Miten se jaksaa laittaa ne kaikki yksitellen myyntiin tuolla myyntivauhdilla?!?!
Vielä enemmän ihmetyttää tämä tyyppi. Onkohan oiken palkannut huuto.net vastaavan hommiin vai itsekö siinä putiikinpyörittämisen ohessa laittelee 1000 kohdetta päivässä myyntiin. http://www.huuto.net/fi/showlist.php3?cat=%&lcat=X&seller=Fantasialinna&status=DN
 

cobra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, ManUtd
Kuinka tyhmiä ihmiset Taiwanissa voivat olla.
Ravintolassa syödään kalaa joka vielä ruokapöydässä lautasella ollessaan haukkoo happea ja on elossa.
Kala friteerattiin pitämällä päästä kiinni ja loppu osa rasvassa.
Sen jälkeen pöytään ja syöntiin.. Kyllä nyt vähän ihmetyttää onko tuollainen edes laillista. Kokki vielä kehui, että kala pysyy pöydässäkin vielä n. 30min elossa vaikka puolet kalasta olisikin jo syöty.. ei huhhuh sanon minä.

Tämä kaikki tuli MTV3:sen uutisissa.. I'm shocked.
 

Orman Mollis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins
Kuinka tyhmiä ihmiset Taiwanissa voivat olla.
Ravintolassa syödään kalaa joka vielä ruokapöydässä lautasella ollessaan haukkoo happea ja on elossa.
Kala friteerattiin pitämällä päästä kiinni ja loppu osa rasvassa.
Sen jälkeen pöytään ja syöntiin.. Kyllä nyt vähän ihmetyttää onko tuollainen edes laillista. Kokki vielä kehui, että kala pysyy pöydässäkin vielä n. 30min elossa vaikka puolet kalasta olisikin jo syöty.. ei huhhuh sanon minä.

Tämä kaikki tuli MTV3:sen uutisissa.. I'm shocked.

Itsekin juuri samaisen pätkän näin noissa yhdeksän uutisisssa!! Tapahan taisi tosin alunperin olla Kiinasta (tai Japanista?!?), mutta tämä Taiwanilainen kokki oli käynyt varta vasten tällaisen kalan käsittelyn opettelemassa naapurimaassa.. Itse rupesin ihmettelemään, että miten tuo kala pysyy hengissä?!? Tosin uutisessa taidettiin mainita että kala on "elävä kuollut kala"..

Laillisuudesta en tiedä, Suomessa ei tuollaista varmaan kauaa katseltaisi, mutta tuskinpa sitä tuolla suunnalla hirveän isoa hälyä nousee. Samanlaillahan ruokapoytään joutuvat koirat, kissat yms. Toki tästä täällä nousee hirvittävä haloo. Sama kuin Madventures- sarjassa Riku ja Tunna söivät koiraa, niin johan sitä käsiteltiin monessa iltapäivälehdessä, mikä tuskin muuttaa miljoonien Aasialaisten ruokailutottumuksia. Mutta ihan kiinnostava uutinen tosiaan, en ole ennen tuollaisesta kuullutkaan.

EDIT. Ja johan tuolla maikkarin sivuillakin oli kyseinen uutinen. Kokit paistavat kaloja elävältä Taiwanissa
 
Viimeksi muokattu:

Txjokeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Men in Blue ja muut oikeudenjakajat
Tossa kävin etupihalla kessulla ja karistaessa savukkeesta räpsähti pari tosi kirkasta rätisevää kipinää ihan kuin tähtisädetikusta. Ei ole tommoista vielä omalla tupakointiuralla sattunut ja askiakaan ei kukaan ole voinut peukaloida.

Ei viitsinyt enempää sitä polttaa, tiedä mitä napalmia olis loppusenteillä tullut vastaan.

Oliskohan tupakkiaski unohtunut jonkun vitsiniekan lähettyville. Ja johonkin tupakkaan eksynyt sitten tulitikun rikkipää...
 

El Crushero

Jäsen
Suosikkijoukkue
Eisbären Berlin, Kühnhackl
Mr.Jäähyaitio & Karvattomat Pähkinät Orkesteri "Kaukalouhoa"

Kuinka voi olla näin hyvä poppoo ilman sopparia?
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Jos jostain lasisesta kiposta/kupista/pahviläpyskästä/mitäihmeellisimmistäesineistä joku maksaa kymmenkertaisesti sen takia että niitä on about 10kpl maailmassa tai joku leima pohjassa... ei voi ymmärtää.

Ihmettelen mitä tällainen ihminen tekee jääkiekkosivustolla? Bobby Orr, Raymond Bourque, Bobby Hull, Wayne Gretzky, Mark Messier!!! Suuruutta!
 

JuVii

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
Jos jostain lasisesta kiposta/kupista/pahviläpyskästä/mitäihmeellisimmistäesineistä joku maksaa kymmenkertaisesti sen takia että niitä on about 10kpl maailmassa tai joku leima pohjassa... ei voi ymmärtää. Myönnän toki että jotkut vanhat esineet saattavat olla kauniita, mutta itse "vanhuudesta" en maksaisi.
Ehkä siksi, että joku KERÄILEE niitä. Harrastaa ANTIIKIN KERÄILYÄ.

Mikä siinä on niin vaikea ymmärtää?
Ja voihan tuota harrastaa myös sijoitusmielessä.

Toiset harrastaa golfia, toiset matkustelee, toiset keräilee antiikkia. Ei siinä ole mitään sen ihmeellisempää.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Tossa kävin etupihalla kessulla ja karistaessa savukkeesta räpsähti pari tosi kirkasta rätisevää kipinää ihan kuin tähtisädetikusta...

Tuolla ilmiöllä on ihan oma nimensäkin. Sitä kutsutaan horpparöpöksi.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
On se saamari kumma juttu kun joidenkin miespuolisten kavereiden vessoissa näkee naisten vessapaperia. Siis kyllähän varmaankin se samettisenpehmeä tuntuu kivalta pimpassa, mutta auta armias tuleeko tässä ittellekin naisellinen olo sellaisella pyyhkiessä. En mä nyt tarkoita että mä itse tykkäisin millään hiekkapaperilla pyyhkiä, mutta mieluiten sellaisella ettei ainakaan mitenkään erityisen paljoa tarvitse hävetä. Mitä seuraavaksi, pitsireunat ja sydänkuviot, voi elämän kevät.
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
Suomen albumilistan sijalla 15 tällä hetkellä:

Kakka-Hätä 77: Totaalinen kakkahätä

Ei voi kuin ihmetellä.
 

Rinoa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
On se saamari kumma juttu kun joidenkin miespuolisten kavereiden vessoissa näkee naisten vessapaperia. Siis kyllähän varmaankin se samettisenpehmeä tuntuu kivalta pimpassa, mutta auta armias tuleeko tässä ittellekin naisellinen olo sellaisella pyyhkiessä. En mä nyt tarkoita että mä itse tykkäisin millään hiekkapaperilla pyyhkiä, mutta mieluiten sellaisella ettei ainakaan mitenkään erityisen paljoa tarvitse hävetä. Mitä seuraavaksi, pitsireunat ja sydänkuviot, voi elämän kevät.
Heh! Tiedän eräänkin raavaan kiekko-tuttavani, miehen, joka on se sata kertaa kaupassa sanonut että monesta asiasta hän voi säästää mutta vessapaperin PITÄÄ olla hellää ja pehmeää, vain parasta hänen perseelleen :D
 

Igor33

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Miksi naisten käsilaukut ovat aina niin perhananmoisessa epäjärjestyksessä, että esim. puhelimen soidessa sitä ei sieltä ennen puhelun vastaajaan menoa ylös saa?
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
On se saamari kumma juttu kun joidenkin miespuolisten kavereiden vessoissa näkee naisten vessapaperia. Siis kyllähän varmaankin se samettisenpehmeä tuntuu kivalta pimpassa, mutta auta armias tuleeko tässä ittellekin naisellinen olo sellaisella pyyhkiessä. En mä nyt tarkoita että mä itse tykkäisin millään hiekkapaperilla pyyhkiä, mutta mieluiten sellaisella ettei ainakaan mitenkään erityisen paljoa tarvitse hävetä. Mitä seuraavaksi, pitsireunat ja sydänkuviot, voi elämän kevät.

Heh! Tiedän eräänkin raavaan kiekko-tuttavani, miehen, joka on se sata kertaa kaupassa sanonut että monesta asiasta hän voi säästää mutta vessapaperin PITÄÄ olla hellää ja pehmeää, vain parasta hänen perseelleen :D

Joo. Olen Peten kanssa samaa mieltä.

Lambit ja muut silkkipaperit ovat kyllä liukkaita ajo-ominaisuuksiltaan, mutta se ei ole mikään hyvä juttu, vaan huono, jopa paska juttu.

Ymmärrän hyvin, että pisusta liukkaan pimperoisen voi pyyhkäistä pissasta kuivaksi Lambi-samettipaperilla, mutta raavaan miehen (tai naisen) karvainen pakaroiden väli on pikkuisen eri asia. Niin.

Lambilla kun pyyhiskelee, menee arkkeja ainakin kolminkertainen määrä, kuin halvalla ja karkealla karvalakkipaperilla pyyhkiessä. Se kun tahtoo vain olla niin, että scheisse ei niin vaan lähdekään Lambilla, vaan se "maalaa" berberiä entistä ruskeammaksi, koska siihen ei paska tartu.

Unisex-vessoissa pitäisi olla sekä kimulin pimpalle että juipin peräpeilille omat paperirullat. Niin kerta perkele näin on.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Minä en koe sukupuolieroja muuten paperien välillä, väreille ja kuvioille on aivan sama, sanottakoon nyt että pehmeydellä on kuitenkin eroa, syö todellakin kaveria kun paperi hajoaa joka pyyhkäisyllä käsiin ja paperin sijasta tökkää kakkaan sormella. Siinä sitten hinkkaat saippuan kanssa! Maailmanhistorian suurimpia vääryyksiä, ja pahoittelen karskia kielenkäyttöäni. Sormenkäyttöäni.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös