Ihmettelyketju

  • 6 343 529
  • 38 746

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Miksi noi lätkäturistit tuolla näyttää olevan niin selvin päin. Vielä ihmeellisempi asia on se klisee, että rokkarit olisi usein kännissä. Miten joku muka pystyy kännissä tai krapulassa soittamaan vaikka kitaraa tai rumpuja kun jäähallissakaan et pysty taputtamaan käsiä muiden mukana. Jonkun neljännen taputuksen jälkeen on pakko lopettaa kun ei vaan pysy rytmissä.

"Lavalla kaikki selkenee." - Andy McCoy.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Myös minä olen ottanut osaa Laura Huhtasaaren gradua koskevaan keskusteluun perussuomalaisten ketjussa, enkä ole kirjoittanut muun puolueen ketjuihin moneen kuukauteen, mutta silti ihmettelen, että kokoomuksen ketju on pysynyt hiljaisuudessa pari viikkoa huolimatta Harry Bogomoloffin Facebook-kirjoituksesta ja Susanna Kosken puheista.
 

Joukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Myös minä olen ottanut osaa Laura Huhtasaaren gradua koskevaan keskusteluun perussuomalaisten ketjussa, enkä ole kirjoittanut muun puolueen ketjuihin moneen kuukauteen, mutta silti ihmettelen, että kokoomuksen ketju on pysynyt hiljaisuudessa pari viikkoa huolimatta Harry Bogomoloffin Facebook-kirjoituksesta ja Susanna Kosken puheista.
Ei näissä ole kyse siitä, että mitä tehdään/sanotaan/kirjoitetaan, vaan kuka on suorittaja. Valitettavasti. Eikä myöskään herätä intohimoja Orpon ajama verojen välttelymahdollisuus SOTEn yhteydessä tuolla hallitusketjussa.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Ei näissä ole kyse siitä, että mitä tehdään/sanotaan/kirjoitetaan, vaan kuka on suorittaja. Valitettavasti.

Onhan se näin. En esimerkiksi ole koskaan ymmärtänyt, miksi jonkin pienen paikkakunnan persuaktiivi saa heti huomiota, jos kirjoittaa jotain nettiin. Etenkin aikana, jolloin kuka tahansa idiootti voi saada typerän mielipiteensä muiden tietoisuuteen. Bogomoloff ei ole valtakunnan tasolla millään tasolla, mutta hän on kuitenkin kokoomuksen valtuustojohtaja Suomen suurimmassa kaupungissa, joka pyrkii käyttämään valtaansa Suomen hallituksen asioissa.

Tätä enemmän ihmettelen, ettei Bogomoloff ole ennen nähnyt Kulosaaressa "balkanintummia" miehiä. En ole itse Kulosaaressa juuri liikkunut, mutta en siitä huolimatta olisi yllättynyt, jos vastaani tulisi "balkanintummia" alueella, jossa sijaitsee Serbian suurlähetystö.
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
"Lavalla kaikki selkenee." - Andy McCoy.

Näin se on, olin joskus katsomassa Dave Lindholmin bändin keikkaa ja basisti Lahtinen oli niin jurrissa ettei meinannut pystyssä pysyä. Soitto kulki kuitenkin moitteettomasti. Se on ammattitaitoa.
 

Oskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset joukkueet, Rantasmikko, Gordon Bombay.
Jenni Kokander on jotain 36v. Täh?
Oma äitini on 56v ja Kokander näyttää lähes hänen vuosikerraltaan. Täh?
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
... En ole itse Kulosaaressa juuri liikkunut, mutta en siitä huolimatta olisi yllättynyt, jos vastaani tulisi "balkanintummia" alueella, jossa sijaitsee Serbian suurlähetystö.
Siellä on aika monta muutakin lähetystöä. Ainakin irakilaisilla on melkoisen hulppea tönö rannassa ja on siellä muitakin ähläm osastolta.
 

Erkka Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK - FC Liverpool
ihmettelen, että kokoomuksen ketju on pysynyt hiljaisuudessa pari viikkoa huolimatta Harry Bogomoloffin Facebook-kirjoituksesta ja Susanna Kosken puheista.
Mitäs se Susanna Koski on möläyttänyt? Jos viittaat keskusteluun "köyhän" kanssa niin mitä siitä jäi hampaankoloon?
 

NDT665

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Näin se on, olin joskus katsomassa Dave Lindholmin bändin keikkaa ja basisti Lahtinen oli niin jurrissa ettei meinannut pystyssä pysyä. Soitto kulki kuitenkin moitteettomasti. Se on ammattitaitoa.
Eräällä Freud Marx Engels & Jung -keikalla rumpalia alkoi vähän ramaisemaan. Hän kaatui rumpujen taakse selälleen ja sammui sinne.
Loppuosan rumpalina olikin roudari. Hyvä keikka kumminkin!
"Kossu, joka määrää ehkä väärän määränpään..."
 

Hereworth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Joni Puurula, Flyers
Ihmettelen, että polkujuoksu on nykyään oma urheilulajinsa. Eikö lenkillä normaalisti osata enää mennä polulle juoksemaan? Vai koetaanko suunnistus, jossa juoksu usein tapahtuu poluilla, niin vaikeaksi nykyuuvateille, että juoksun pitää tapahtua merkatuilla poluilla? Maastojuoksukin on lajina ikivanha.

Ihmettelen hirveästi. Todella typerän kuuloinen laji.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ihmettelen, että polkujuoksu on nykyään oma urheilulajinsa.
Pitäisi olla metsäjuoksu. Eli juostaan mahdollisimman suoraa umpimetsässä. Puun saa väistää. Valitaan sellainen mahdollisimman vaikeakulkuinen umpimetsä ja juostaan sinne täysillä niin kauas kuin jaksaa.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Jenni Kokander on jotain 36v. Täh?
Oma äitini on 56v ja Kokander näyttää lähes hänen vuosikerraltaan. Täh?
Olen järkytellyt itsekin tätä samaa asiaa joskus. On se vähän vanhempi, 1980 syntynyt eli 37-38 vuotta ikää hänellä. Ei näytä päivääkään alle 50-vuotiaalta.

Tosin tuossa voi olla se hyvä puoli että Kosander näyttää 60-vuotiaana samalta kuin miltä näyttää nyt. Ei välttämättä ihan kaikilta onnistu.
 

NDT665

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Eli juostaan mahdollisimman suoraa umpimetsässä.
Suomalainen suunnistus on juurikin mainitsemaasi umpimetsäjuoksua. Ei välttämättä aina ihan tervettä. Eräällä reissulla oli mielenkiintoinen yöosuus: Juoksin männyn alta, mutta pikkuinen oksa sattui kohdalle. Sen kärki penetroi nenävarren ja oikean silmän välistä sisälle.
Pakko myöntää, että paniikkiskeidis oli jo innokkaana portilla. Hankinpa sitten seuraavaan kisaan suojalasit.
"Urheilu on terveellistä, mutta vaarallista."

Edit: Tarkkaa kuin kirppujen nussiminen, milli vinoon ja se on silmässä.
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Mitäs se Susanna Koski on möläyttänyt? Jos viittaat keskusteluun "köyhän" kanssa niin mitä siitä jäi hampaankoloon?

Hyvin toimeentuleva kokkari, ei tajua köyhän työttömän ongelmia, pitää sitä vain laiskana luuserina. Ei kai tuossa sinänsä mitään ihmeellistä ole, mutta yleensä tuo kokoomuslaisten vieraantuminen tavallisen kansan arjesta ei tule noin paljaana näkyviin, ovat oppineet sen peittämään.

Edelliset vastaavat kokoomushetket taisi olla Harri Holkerin "syökööt silakoita" ja Marie Antoinetten "syökööt leivoksia".
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Suomalainen suunnistus on juurikin mainitsemaasi umpimetsäjuoksua. Ei välttämättä aina ihan tervettä. Eräällä reissulla oli mielenkiintoinen yöosuus: Juoksin männyn alta, mutta pikkuinen oksa sattui kohdalle. Sen kärki penetroi nenävarren ja oikean silmän välistä sisälle.
Pakko myöntää, että paniikkiskeidis oli jo innokkaana portilla. Hankinpa sitten seuraavaan kisaan suojalasit.
"Urheilu on terveellistä, mutta vaarallista."

Edit: Tarkkaa kuin kirppujen nussiminen, milli vinoon ja se on silmässä.
No sä sentään olet tehnyt muutakin kuin juonut kahvia kupista. Terkuin nimim. ikuisesti arpi/lovi silmäkulmassa siitä lusikasta, kun lusikka kupissa yritin 8v jantterina kahvia juoda. Hyvä ettei mennyt näkö. Ja jos joku kysyy että voiko kahvin juonti olla vaarallista, niin kyllä voi! Minä olen nyt kantanut melkein 30v muistutusta asiasta mukanani.
 

Erkka Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK - FC Liverpool
Hyvin toimeentuleva kokkari, ei tajua köyhän työttömän ongelmia, pitää sitä vain laiskana luuserina. Ei kai tuossa sinänsä mitään ihmeellistä ole, mutta yleensä tuo kokoomuslaisten vieraantuminen tavallisen kansan arjesta ei tule noin paljaana näkyviin, ovat oppineet sen peittämään.

Kosken asenteessa paistoi kyllä kultalusikka suussa syntyneen, nuoren Kokoomus -poliitikon maailmankuva mutta ei Koski laiskana luuserina köyhää pitänyt. Pikemminkin hänellä oli sellainen amerikkalainen asenne, jossa korostetaan yksilön vastuuta omasta elämästään. Koski myös yritti etsiä vaihtoehtoja ja mahdollisuuksia työllistyä, muiden avun varassa elämisen sijaan. Tälle köyhälle yhteiskunta (veronmaksajat) on tarjonnut ilmaisen korkeakoulutason koulutuksen ja terveydenhuollon. Näistä moni muu maailmankansalainen, monessa muussa maassa olisi äärimmäisen kiitollinen niille rikkaille kenen verorahoilla ne ovat mahdollisia.
Tavallisen, suomenkansalaisen arki, on ylellisempää kuin koskaan. Kaikki haluavat luonnollisesti itselleen enemmän ja enemmän vaurautta ja hyvinvointia mutta suuri ero on siinä, tapahtuuko se toisten kustannuksella vai omalla työllä ja riskinotolla.

Noin yleisellä tasolla, väittäisin köyhien vähättelevän myös rikkaiden ongelmia. Eikä heidän tarvitse sitä peitellä mitenkään. Tuollainen ”vieraantuminen tavallisen kansan arjesta” -höpinä, on suuren luokan diibadaabaa.
 

Alejandro

Jäsen
Minä kyllä ihmettelen, että miten tuolla Patrik Laineen ketjussa jaksetaan mouhkata samoista asioista vuorokauden ympäri monta päivää putkeen. Eivätkö nämä ihmiset käy töissä vai kirjoittavatko näitä juttuja työajallaan? Tosin voihan jotkut lomaillakin jo, mutta siinä tapauksessa ihmettelisin joidenkin lomanviettotapoja.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Minä kyllä ihmettelen, että miten tuolla Patrik Laineen ketjussa jaksetaan mouhkata samoista asioista vuorokauden ympäri monta päivää putkeen. Eivätkö nämä ihmiset käy töissä vai kirjoittavatko näitä juttuja työajallaan? Tosin voihan jotkut lomaillakin jo, mutta siinä tapauksessa ihmettelisin joidenkin lomanviettotapoja.

Aina välillähän tästä on puhetta noin yleisesti. Työajallahan Jatkikselle tietenkin kirjoitetaan paitsi nyt olen tosin lounaalla.
 

NDT665

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Minä olen nyt kantanut melkein 30v muistutusta asiasta mukanani.
Onkohan palstalla ketjua: "Kauneimmat urheilutöppäykseeni". Uskon, että näin isosta porukasta löytyy todellakin, ihan mitä vaan?
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Kenen mielestä Sveitsin voitto oli "jättiyllätys" - tai mikään yllätys ylipäätään?
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Kenen mielestä Sveitsin voitto oli "jättiyllätys" - tai mikään yllätys ylipäätään?
Jos olen rehellinen niin en tajua mitä tapahtui. Suomi kykenee voittamaan Kanadan ja USAn mutta häviää Saksalle, Tanskalle ja nyt Sveitsille. Kanada ja USA handlaa omat pelit ja jatkaa. Ruotsi myös mutta Suomi kaatuu Sveitsiin. Onko vika valmennuksessa vai pelaajissa vai jopa taivaankappaleissa. Syvästi ihmettelen kyllä.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Kenen mielestä Sveitsin voitto oli "jättiyllätys" - tai mikään yllätys ylipäätään?

Ei ollut, eikä edes pettymys. Jääkiekon MM-kisat ovat tänä vuonna muutenkin kuin se kakka, joka ulostetaan lounaan (olympialaiset) ja illallisen (jalkapallon MM-kisat) välissä. Ihan kiva juttu, mutta nautin enemmän ruokailusta.

Onko vika valmennuksessa vai pelaajissa vai jopa taivaankappaleissa. Syvästi ihmettelen kyllä.

Olisikohan syy siinä, että Suomen maajoukkueen lisäksi peliin osallistuu myös vastustaja, jonka asenteella ja tekemisellä on vaikutusta pelin lopputulokseen. Ei ole ensimmäinen kerta, kun Kanada aloittaa pelaamisen vasta tässä vaiheessa turnausta.
 

arvee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi Fineland, North Atlantic Hawks, EU, Jokerit
Kenen mielestä Sveitsin voitto oli "jättiyllätys" - tai mikään yllätys ylipäätään?

Monien yksilöiden mielestä oli. Tämä on nykypäivän mediaharhaa, klikkijournalismin väistämätön seuraus. Hehkutetaan jotain näennäisvoittoja, jotta saadaan kävijöitä artikkeliin.
Tämä kuvaa yhteiskuntaamme valtaavaa, vaivaavaa suhteellisuudentajuttomuutta yleisemminkin.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Kenen mielestä Sveitsin voitto oli "jättiyllätys" - tai mikään yllätys ylipäätään?
Mertsin mielestä. Itselleni aika odotettu tulos, olisi kannattanut hävitä jenkeille niin eilen olisi ollut paremmat saumat uskoakseni, riippumatta vastustajasta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös