Ihmettelyketju

  • 6 356 655
  • 38 767

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Samaa itekki aina ihmetelly. Kun jo +10 kelit on t-paitakelejä... Niin sit on porukkaa jotka vetää +20 asteessa takki päällä..

Yritäpä Suomessa käyttää sortseja silloin kun se ei jotenkin yhteiskunnalle sovi. Vaikka pukeutuminen olisi asiallista, niin se ei Suomessa käy. Kalenterin mukaan mennään.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Mä tarvin usein takin, koska avainniput, puhelimet, silmä- ja aurinkolasit, lompakko eivät mahdu muualle kuin takin taskuihin.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko

sinikettu

Jäsen
Ei tämä mielestäni näin mene. Suomen kesässä vaan tuntuu olevan yhden käden sormilla laskettava määrä päiviä että pärjää ilman pitkää paitaa. Illalla saakin jo sitten olla rotsi lisäksi päälle jos aikoo ulkona olla.
Kaikki yli 15 asteen kelit ilman sadetta on shortsikelejä. Samoin kaikki yli 20 asteen kelit myös sateen kanssa.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ihmettelen, että Linkin Park ja Limp Bizkit ovat mennyt aina sekaisin, kun eivät ole mitään suosikkibändejä kumpikaan. Tässä nyt kuunnellut molempien hittibiisejä, niin eipä noista vieläkään ota pirukaan selvää. Linkin Parkilla ehkä enemmän Nightwish-tyyppistä shittiä, mutta kun laitetaan esimerkiksi Papercut levylautaselle niin esittäjänä voisi olla myös Limp Bizkit. Samaa paskaa eri paketissa.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Ihmettelen, että Linkin Park ja Limp Bizkit ovat mennyt aina sekaisin, kun eivät ole mitään suosikkibändejä kumpikaan. Tässä nyt kuunnellut molempien hittibiisejä, niin eipä noista vieläkään ota pirukaan selvää

No shit? Tuota...Miksi ihmettelet jos kerran nuo ovat menneet muutenkin sekaisin?
 

TheKeijo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasainen sarja
Muutin kuun vaihteessa Helsinkiin ja en saanut autopaikkaa taloyhtiöstä. Siispä hakemaan asukaspysäköintilupaa. Olin tehnyt muuttoilmoituksen ajoissa, joten ajattelin että helppo ja nopea juttu. Noh. Eihän se ilmoitus näkynyt järjestelmissä. Asiallinen (lue: hottis) virkailija kehotti soittamaan maistraattiin, että tekevät muutoksen manuaalisesti. Näkyy kuulemma heti, että saan luvan. Tyttö antoi lapun, jossa oli numero johon pitää soittaa. Lapussa luki: Asiakaspalvelu (puhnro 1) ma-pe 9-12. Kundbetjäning på svenska (puhnro 2) mon-tor 9-12 och 13-15, fre 9-12 och 13-16.
Ihmettelen miksi ruotsinkielisillä on paremmat palveluajat.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihmettelen miksi joku omistaa auton Helsingissä
Se on tosi kätevä monessa suhteessa, pystyy tarvittaessa kulkemaan aikatauluista riippumatta ja saa kuljetettua kuormaaa todella kätevästi. Voi käydä esim. Tallinnassa shoppailemassa ja saa tuotua ostoksia paljon enemmän kuin kävellen pystyisi jne.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Se on tosi kätevä monessa suhteessa, pystyy tarvittaessa kulkemaan aikatauluista riippumatta ja saa kuljetettua kuormaaa todella kätevästi. Voi käydä esim. Tallinnassa shoppailemassa ja saa tuotua ostoksia paljon enemmän kuin kävellen pystyisi jne.

Jaa, niin. Ehkä joidenkin tarvitsee kuljettaa kuormaa koko ajan. Jos minulle tulee sellainen tarve, niin vuokraan aasin.

Eikä tuo edes pidä paikkansa, että omalla autolla saa valita aikataulut. Ruuhkissa joutuu säätämään, jos ei lähde tiettyyn aikaan milloin ei ole muita.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eikä tuo edes pidä paikkansa, että omalla autolla saa valita aikataulut. Ruuhkissa joutuu säätämään, jos ei lähde tiettyyn aikaan milloin ei ole muita.
Vaikka noin, esimerkki: lentokentälle tarvitsee päästä kuudeksi. Julkisilla sinne ei edes pääse, paitsi taksilla joka on rasittavaa kun ne kuskit ovat mitä ovat Mistään ruuhkista ei tietenkään tarvitse välittää tuohon aikaan. Ja kyllä ne ruuhkat vaikuttavat sporien ja dösien kulkemiseen, samalla tavalla niitä joutuu ennakoimaan siinäkin vaihtoehdossa. Mitään haittaahan se oma auto ei aiheuta, on vain enemmän vaihtoehtoja liikkumiselle sen myötä.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Mitään haittaahan se oma auto ei aiheuta, on vain enemmän vaihtoehtoja liikkumiselle sen myötä.

Olet oikeassa. En ole koskaan kuullut mistään parkkipaikan etsimisestä. Enkä ole koskaan myös ollut pelkääjän paikalla miettimässä eikö tämä sekoilu koskaan lopu ja mitenhän tästä pääsisi pois. Sitten, kun auto saadaan parkkiin, niin on vielä melkoinen matka pelipaikalle kävellen.

Joskus joutuu etsimään oikeaa laituria ja keskittymään mistä se nyt lähtee, mutta sitten se löytyy.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Vaikka noin, esimerkki: lentokentälle tarvitsee päästä kuudeksi. Julkisilla sinne ei edes pääse, paitsi taksilla joka on rasittavaa kun ne kuskit ovat mitä ovat Mistään ruuhkista ei tietenkään tarvitse välittää tuohon aikaan. Ja kyllä ne ruuhkat vaikuttavat sporien ja dösien kulkemiseen, samalla tavalla niitä joutuu ennakoimaan siinäkin vaihtoehdossa. Mitään haittaahan se oma auto ei aiheuta, on vain enemmän vaihtoehtoja liikkumiselle sen myötä.
Kyllä pääsee, jopa täältä Espoosta. Taksikin on toki yksi (ja käyttämäni) vaihtoehto useimmiten, mutta sekin tulee halvemmaksi kuin auto, jota en muuten tarvitse. Kulkemiseni on pääosin Stadiin/Lepuskiin, niihin on autoa turha ostaa. Ja sen muutaman kerran vuodessa kun jotain pitää roudata, niin pakun saa halvalla. Tallinnasta en ole mitään roudannut.
Toki kukin tyylillään.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En ole koskaan kuullut mistään parkkipaikan etsimisestä.
Parkkipaikka löytyy yleensä aina läheltä., erityisesti jos on valmis maksamaan. Se etsiminen johtuu siitä että ruutu pitäisi saada ilmaiseksi tai puoli-ilmaiseksi...
Kyllä pääsee, jopa täältä Espoosta.
No pääsee jotenkin, mutta minulle esim. reittiopas antaa tuohon aikaan lähes kahden kilometrin kävelymatkan ennen kulkuneuvoon nousemista... Ja tämä näin kantakaupungin tuntumassa.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Parkkipaikka löytyy yleensä aina läheltä., erityisesti jos on valmis maksamaan. Se etsiminen johtuu siitä että ruutu pitäisi saada ilmaiseksi tai puoli-ilmaiseksi...

No pääsee jotenkin, mutta minulle esim. reittiopas antaa tuohon aikaan lähes kahden kilometrin kävelymatkan ennen kulkuneuvoon nousemista... Ja tämä näin kantakaupungin tuntumassa.
No ei johdu, vaikka maksaa asukaspaikastaan niin jos asut esim Kalliossa/Punavuoressa tmv niin se rundaaminen on jokapäiväistä hommaa. Toki jos ostat autotallipaikan niin ei tarvitse, sekin toki on usein pidemmän kävelymatkan/julkisten päässä.

Ja tuskin sinun kovin usein tarvitsee olla kuudelta kentällä? Ja jos tarvitsee, niin luulisi työnantajan (lopulta asiakkaan) maksavan, hyppää taksiin, kyllä ne kentälle löytää. Omalla rahallakin tulee halvemmaksi kuin auto. Tietenkin jos turhasta haluaa maksaa, niin mikäs siinä. Moneen turhaan asiaan minäkin rahojani laitan.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
No ei johdu, vaikka maksaa asukaspaikastaan niin jos asut esim Kalliossa/Punavuoressa tmv niin se rundaaminen on jokapäiväistä hommaa.

Tästä on ihan omakohtaista kokemusta, kun äiti asuu siinä Nordiksen nurkilla. En tietenkään sano mitään, mutta siinä kun pyöritään, niin siinä pyöritään.

Se on ihan totta, että se paikka lopulta löytyy, mutta minkä sähläämisen jälkeen. Joskus pääsee oman kodin eteen, mutta täysi arvonta menossa. Samaan aikaan sinne pääsisi bussilla tai sporalla. Omaa lentokenttää niillä ei ole niin kuin Malmilla.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ja jos tarvitsee, niin luulisi työnantajan (lopulta asiakkaan) maksavan, hyppää taksiin, kyllä ne kentälle löytää.

Omalla rahallakin tulee halvemmaksi kuin auto.
Pysäköinti lentokentällä 35 euroa vs. taksikulut 100 euroa. Toki kilometreille pitäisi laskea joku hinta mutta ei hemmetissä se ajo edestakaisin Helsinki Vantaalle 65 euroa omalla autolla maksa. Ja kuten sanoit, asiakashan ne maksaa eikä niitä kiinnosta tuollainen muutaman kympin säästä pätkääkään. Minua kiinnostaa se ettei tarvitse tukea rasittavia taksikuskeja ellei ole pakko.
 
Viimeksi muokattu:

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Se on ihan totta, että se paikka lopulta löytyy, mutta minkä sähläämisen jälkeen. Joskus pääsee oman kodin eteen, mutta täysi arvonta menossa. Samaan aikaan sinne pääsisi bussilla tai sporalla. Omaa lentokenttää niillä ei ole niin kuin Malmilla.
Totta kai järjen käyttö on salllittu. Jos on menossa paikkaan johon pääsee nopeammin ja helpommin julkisella kuin omalla autolla niin silloin tehdään niin. Mutta sinun ihmettelysi oman auton omistamiseen Helsingissä on vertauskuvallisesti sama kuin ihmetellä että miksi väripaletissa pitäisi olla sininen, kun siinä on jo keltainen ja punainen. Aikansa voi olla kiva maalata pelkkää punaista, oranssia ja keltaista, mutta sitten kun tarvitsee vaikka vihreää niin onhan se järkevää olla olemassa se sininenkin siinä paletissa.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Pysäköinti lentokentällä 35 euroa vs. taksikulut 100 euroa. Toki kilometreille pitäisi laskea joku hinta mutta ei hemmetissä se ajo edestakaisin Helsinki Vantaalle 65 euroa omalla autolla maksa. Ja kuten sanoit, asiakashan ne maksaa eikä niitä kiinnosta tuollainen muutaman kympin säästä pätkääkään. Minua kiinnostaa se ettei tarvitse tukea rasittavia taksikuskeja ellei ole pako.
No, jos sen auton haluat ostaa ja maksaa, niin mikäs siinä. Ja jos rasittavia taksikuskeja et halua katsoa, niin mikäs minä olen kritisoimaan. Henkilökohtaisesti selvitän liikkumiseni vajaalla satasella kuukaudessa. Yhtään kunnon autoa tuolla summalla ei osteta, puhumattakaan mitään muista kuluista. Mutta edelleen, mikäs minä olen mitään sanomaan. Kun en tarvitse niin en tarvitse.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ihmetyttää keittiökaappeja valmistavat puusepänliikkeet, jotka valittavat koko ajan siitä miten ihmiset menevät Ikeaan ja ostavat sieltä huonolaatuisia kaappeja halvalla ja heillä ei ole mitään mahdollisuutta kilpailla Ikeaa vastaan. Mutta sen sijaan että keskittyvät valittamiseen niin pitäisikö keskittyä siihen miten parantaisivat omaa palveluaan sillä tavalla että ihmiset voisivat ostaa heiltä palveluja. Minä olen suunnittelemassa keittiön oviremonttia missä pistettäisiin kaikki ovet, mekanismit, vetimet ja tasot uusiksi, ja päätin että haluaisin mielelläni ottaa ne paikalliselta liikkeeltä ihan jo siksi että ei tarvitsisi järkkäillä kuljetuksia tai maksaa extraa rahdista. No, nyt olen odottanut toisesta liikkeestä tarjousta 1,5 kuukautta ja kun sitä ei kahdesta pyynnöstä huolimatta ole tullut niin vaihdoin toiseen liikkeeseen. Ja kahden viikon odottelun jälkeen en ole vielä tältä toiseltakaan saanut tarjousta ovista, että kai se pitää kohta alkaa katselemaan että purkaisiko nuo vanhat rungotkin hitoille ja lähtisi pakun kanssa hakemaan Ikeasta kokonaan uudet kaapit kun ei jumalauta edes tarjousta saa. En uskalla edes kuvitella miten kauan itse tuotteen saaminen kestää jos pelkkää tarjousta joutuu odottelemaan näin kauan.

Ymmärrän kyllä sen että nyt on lomakausi ja tuollaisissa pienissä liikkeissä ei välttämättä ole kuin se yksi ihminen laskemassa tarjouksia, joten jos tämä sattuu olemaan lomalla niin tarjoukset ei välttämättä etene. Mutta voisi kai sitä ihan sellaisen pienen jutun tehdä että laittaisi jonkun vaikka vastaamaan asiakkaille että "ollaan nyt lomalla ja kestää hieman että saadaan tarjoukset laitettua, kiitokset kärsivällisyydestänne". Mutta tällainen että jätetään asiakas vaan odottelemaan epätietoisuuteen on ihan vitun paskaa palvelua.

Ja välttämättä tähän lomaankaan ei voi vedota kun tämä ei ollut edes ensimmäinen kerta keittiökaappien myyjien/valmistajien kanssa. Edellisen asunnon remonttia tehdessä pyysin tarjouksia koko keittiön uusimisesta kaikilta lähialueiden valmistajilta, eli lähetin yhteensä 7 tarjouspyyntöä joihin sain 3 vastausta! Jaa että miksikähän ihmiset ostaa Ikeasta?
 

Jussizip

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Porin Ässät, Chelsea FC
Mutta tällainen että jätetään asiakas vaan odottelemaan epätietoisuuteen on ihan vitun paskaa palvelua.

Hyvää asiaa koko viesti! Nappasin lainaukseen vielä tämän erikseen, sillä tämä vastaamatta jättäminen tuntuu olevan valitettavan yleistä suomalaisessa asiakaspalvelussa. Erittäin turhauttavaa odotella vastausta, jota ei tule. Nettikaupoista olen tilannut vuosien aikana paljon kaikenlaista ulkomailta, (lähinnä Saksa, Britit, Hollanti, Ruotsi) ja asiakaspalvelu ollut näissä oikeastaan aina moitteetonta. Jos olen lähettänyt tuotteesta tai toimituksesta kysymyksiä, vastausajat ovat olleet korkeintaan kaksi päivää, usein saman päivän aikana ja vastaus aina asiallinen ja kattava.

Tottakai löytyy suomalaisissa yrityksissä myös sellaisia, jossa palvelu pelaa mutta valitettavan usein ei.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös