Vain yksi lompakko? @finnjewel
Hyvä huomio, on niitäkin toisinaan ainakin kaksi.
Vain yksi lompakko? @finnjewel
Ihmettelen, että Linkin Park ja Limp Bizkit ovat mennyt aina sekaisin, kun eivät ole mitään suosikkibändejä kumpikaan. Tässä nyt kuunnellut molempien hittibiisejä, niin eipä noista vieläkään ota pirukaan selvää
Ihmettelen miksi ruotsinkielisillä on paremmat palveluajat.
Se on tosi kätevä monessa suhteessa, pystyy tarvittaessa kulkemaan aikatauluista riippumatta ja saa kuljetettua kuormaaa todella kätevästi. Voi käydä esim. Tallinnassa shoppailemassa ja saa tuotua ostoksia paljon enemmän kuin kävellen pystyisi jne.Ihmettelen miksi joku omistaa auton Helsingissä
Se on tosi kätevä monessa suhteessa, pystyy tarvittaessa kulkemaan aikatauluista riippumatta ja saa kuljetettua kuormaaa todella kätevästi. Voi käydä esim. Tallinnassa shoppailemassa ja saa tuotua ostoksia paljon enemmän kuin kävellen pystyisi jne.
Vaikka noin, esimerkki: lentokentälle tarvitsee päästä kuudeksi. Julkisilla sinne ei edes pääse, paitsi taksilla joka on rasittavaa kun ne kuskit ovat mitä ovat Mistään ruuhkista ei tietenkään tarvitse välittää tuohon aikaan. Ja kyllä ne ruuhkat vaikuttavat sporien ja dösien kulkemiseen, samalla tavalla niitä joutuu ennakoimaan siinäkin vaihtoehdossa. Mitään haittaahan se oma auto ei aiheuta, on vain enemmän vaihtoehtoja liikkumiselle sen myötä.Eikä tuo edes pidä paikkansa, että omalla autolla saa valita aikataulut. Ruuhkissa joutuu säätämään, jos ei lähde tiettyyn aikaan milloin ei ole muita.
Mitään haittaahan se oma auto ei aiheuta, on vain enemmän vaihtoehtoja liikkumiselle sen myötä.
Kyllä pääsee, jopa täältä Espoosta. Taksikin on toki yksi (ja käyttämäni) vaihtoehto useimmiten, mutta sekin tulee halvemmaksi kuin auto, jota en muuten tarvitse. Kulkemiseni on pääosin Stadiin/Lepuskiin, niihin on autoa turha ostaa. Ja sen muutaman kerran vuodessa kun jotain pitää roudata, niin pakun saa halvalla. Tallinnasta en ole mitään roudannut.Vaikka noin, esimerkki: lentokentälle tarvitsee päästä kuudeksi. Julkisilla sinne ei edes pääse, paitsi taksilla joka on rasittavaa kun ne kuskit ovat mitä ovat Mistään ruuhkista ei tietenkään tarvitse välittää tuohon aikaan. Ja kyllä ne ruuhkat vaikuttavat sporien ja dösien kulkemiseen, samalla tavalla niitä joutuu ennakoimaan siinäkin vaihtoehdossa. Mitään haittaahan se oma auto ei aiheuta, on vain enemmän vaihtoehtoja liikkumiselle sen myötä.
Parkkipaikka löytyy yleensä aina läheltä., erityisesti jos on valmis maksamaan. Se etsiminen johtuu siitä että ruutu pitäisi saada ilmaiseksi tai puoli-ilmaiseksi...En ole koskaan kuullut mistään parkkipaikan etsimisestä.
No pääsee jotenkin, mutta minulle esim. reittiopas antaa tuohon aikaan lähes kahden kilometrin kävelymatkan ennen kulkuneuvoon nousemista... Ja tämä näin kantakaupungin tuntumassa.Kyllä pääsee, jopa täältä Espoosta.
No ei johdu, vaikka maksaa asukaspaikastaan niin jos asut esim Kalliossa/Punavuoressa tmv niin se rundaaminen on jokapäiväistä hommaa. Toki jos ostat autotallipaikan niin ei tarvitse, sekin toki on usein pidemmän kävelymatkan/julkisten päässä.Parkkipaikka löytyy yleensä aina läheltä., erityisesti jos on valmis maksamaan. Se etsiminen johtuu siitä että ruutu pitäisi saada ilmaiseksi tai puoli-ilmaiseksi...
No pääsee jotenkin, mutta minulle esim. reittiopas antaa tuohon aikaan lähes kahden kilometrin kävelymatkan ennen kulkuneuvoon nousemista... Ja tämä näin kantakaupungin tuntumassa.
No ei johdu, vaikka maksaa asukaspaikastaan niin jos asut esim Kalliossa/Punavuoressa tmv niin se rundaaminen on jokapäiväistä hommaa.
Ja jos tarvitsee, niin luulisi työnantajan (lopulta asiakkaan) maksavan, hyppää taksiin, kyllä ne kentälle löytää.
Pysäköinti lentokentällä 35 euroa vs. taksikulut 100 euroa. Toki kilometreille pitäisi laskea joku hinta mutta ei hemmetissä se ajo edestakaisin Helsinki Vantaalle 65 euroa omalla autolla maksa. Ja kuten sanoit, asiakashan ne maksaa eikä niitä kiinnosta tuollainen muutaman kympin säästä pätkääkään. Minua kiinnostaa se ettei tarvitse tukea rasittavia taksikuskeja ellei ole pakko.Omalla rahallakin tulee halvemmaksi kuin auto.
Totta kai järjen käyttö on salllittu. Jos on menossa paikkaan johon pääsee nopeammin ja helpommin julkisella kuin omalla autolla niin silloin tehdään niin. Mutta sinun ihmettelysi oman auton omistamiseen Helsingissä on vertauskuvallisesti sama kuin ihmetellä että miksi väripaletissa pitäisi olla sininen, kun siinä on jo keltainen ja punainen. Aikansa voi olla kiva maalata pelkkää punaista, oranssia ja keltaista, mutta sitten kun tarvitsee vaikka vihreää niin onhan se järkevää olla olemassa se sininenkin siinä paletissa.Se on ihan totta, että se paikka lopulta löytyy, mutta minkä sähläämisen jälkeen. Joskus pääsee oman kodin eteen, mutta täysi arvonta menossa. Samaan aikaan sinne pääsisi bussilla tai sporalla. Omaa lentokenttää niillä ei ole niin kuin Malmilla.
No, jos sen auton haluat ostaa ja maksaa, niin mikäs siinä. Ja jos rasittavia taksikuskeja et halua katsoa, niin mikäs minä olen kritisoimaan. Henkilökohtaisesti selvitän liikkumiseni vajaalla satasella kuukaudessa. Yhtään kunnon autoa tuolla summalla ei osteta, puhumattakaan mitään muista kuluista. Mutta edelleen, mikäs minä olen mitään sanomaan. Kun en tarvitse niin en tarvitse.Pysäköinti lentokentällä 35 euroa vs. taksikulut 100 euroa. Toki kilometreille pitäisi laskea joku hinta mutta ei hemmetissä se ajo edestakaisin Helsinki Vantaalle 65 euroa omalla autolla maksa. Ja kuten sanoit, asiakashan ne maksaa eikä niitä kiinnosta tuollainen muutaman kympin säästä pätkääkään. Minua kiinnostaa se ettei tarvitse tukea rasittavia taksikuskeja ellei ole pako.
Mutta tällainen että jätetään asiakas vaan odottelemaan epätietoisuuteen on ihan vitun paskaa palvelua.
Ihmettelen miksi joku omistaa auton Helsingissä.
Tai vaan niin paska kaupunki?Liikkuva työ.
Kyntääköhän jossainpäin suomenniemeä vielä laillisessa leimassa olevia Fiat Unoja tai Tipoja?
Kyntääköhän jossainpäin suomenniemeä vielä laillisessa leimassa olevia Fiat Unoja tai Tipoja?
Minulla on käytössäni Toyota Corolla yli 30 vuoden takaa. Näin viime vuonna samanlaisen lähimarketin parkkipaikalla väriä ja verhoilua myöten. Oli silmämääräisesti paremmassa kunnossa. Muun värisenäkin noita on lähivuosina näkynyt. Usein kuitenkin kohtaa ihmettelyä ja pientä kyselyä mistä on peräisin jne, varsinkin kun ei ole ajettu kuin 144 000.
Onhan tässä vuosien aikana joutunut korjailemaan enemmän kuin tarpeeksi, mutta käyhän tämä pääasiassa kauppakassin virkaa toimittavana.
Ah, vanha kunnon Uno. Näitä oli aikanaan perheessä parikin kappaletta ja ihme ja kumma olivat erittäin varmoja pelejä ja toisella mittariin tuli lähes 400 000 km ilman isompia ongelmia. Aikaa tästä nyt tosin on helposti jo se 20 vuotta. Ja nyt kun sanoit niin enpä muista milloin viimeksi olisi Unoa vastaan tullut liikenteessä.