Ihmettelen viskistä tulleita psykoosikännejä. Oltiin eilen kaverin kanssa täällä kämpillä ottamassa ihan sivistyneesti ja pelaamassa pleikkaria. Kaveri lähti suht aikaisin, mutta itselle jäi sen verran maistumaan, että join loppuillan aikana lähes kokonaisen litran viskipullon pleikkarin pelaamisen lomassa. (palstan viskihifistelijät älköön suuttuko, se oli Famous Grousea vaan.) Jossain vaiheessa meni muisti ja heräsin aamulla siten, että sänkyni oli vaihtanut paikkaa toiselle puolelle huonetta ja kaikki lakanat oli viikattu lattialle siistiin nippuun.
Tapahtunutta ja järkyttävää päänsärkyä ihmetellessäni olin menossa kuselle, kun kämppis tuli kertomaan loppuillan kulusta: olin tullut hänenkin huoneeseensa irrottelemaan lakanoita, seuraavaksi vuorossa olisivat olleet verhot mutta kämppis tuli väliin kyselemään että mitäs helvettiä nyt. Olin naureskellen kertonut, että pitäähän tuo vessassa oleva ruumis nyt jollain peittää. (tässä pitää tietää se, että vessassa ei oikeasti ollut ruumista.) Olin sitten lopulta hävinnyt takaisin omaan huoneeseeni hetkeksi aikaa, jonka jälkeen olin mennyt tyhjän vessan ovelle huutamaan mm. "PAINU NYT VITTUUN SIITÄ JO" ja muuta vastaavaa jollekin näkymättömälle (tai vain minun näkemälleni) olennolle kurkku suorana.
Kämppis tietysti ensimmäisenä kyseli, mitä olen vetänyt ja aikamoinen selittely olikin, ennen kuin vakuuttui että ihan viskiä vaan. Käytös ei kuulemma edes vaikuttanut humalaiselta, puhe ei sopertanut ollenkaan ja askel oli hyvin vakaa. Olisi ihan kiva tietää, että mitäköhän vittua siellä aivoissa on eilen tapahtunut. 99% elämäni känneistä olen juonut oluella ja taidan pysyä siinä jatkossakin, vahvat ei selvästi tunnu sopivan mulle. Tai ainakaan en osaa niitä käyttää.