IFK:n mestaruus kaudella 04-05

  • 32 452
  • 166
Tila
Viestiketju on suljettu.

Rebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Re: Re: Re: Re: Pakka kasassa!

Viestin lähetti Kontulan Ottawa
Starkkiko on itse painanut lippunsa ohi Jokerikassan ?

Ei, vaan niitä on annettu Starkille iso läjä, joten samaa summaa eivät Jokerit saa matsilipuista. Eikä mene meidän pussista, vaan Starkin.
 

Hegu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Re: Re: Re: Pakka kasassa!

Viestin lähetti Kontulan Ottawa
Starkkiko on itse painanut lippunsa ohi Jokerikassan ?
Kassalta sai kaksi lippua. Katsomot 308-311, free seating eli ei numeroitu. Hinta koodina Ruukki?
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, HJK, Kontu ja West Ham
en kuitenkaan usko, että Hjallis olisi niitä lippuja ilmaiseksi Starkille jakanut.

Starki on muodossa tai toisessa yhteistyökumppani ja jotain hyvää hjalliskin saa noiden lippujen kautta.

Minua itseä ei koskaan ole harmittanut, että HIFK:n kotipeleissä Jokereita vastaan " Moberg sai hilloa". Jos naapuri ei saa rahaa, ei ole olemassa kovia paikalliskamppailujakaan.

Mielummin haluan vahvan paikalliskilpailijan,koska se aina tukee oman kaupungin kiekkoa kokonaisuudessaan.
 

Bismarck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tilastoja

Nopeita laskelmia tämän vuoden puolella pelatuista peleistä: HIFK 47 pistettä, HPK 41 pistettä, Jokerit 37 pistettä ja Kärpät 38 pistettä. HIFK on kaiken lisäksi hävinnyt varsinaisella peliajalla neljä kertaa tämän vuoden puolella pelatusta otteluista joita on pelattu 22 kipaletta. Lasken vuodenvaihteen merkittäväksi rajapyykiksi tämän kauden ja HIFK:n osalta, koska tuolloin remmiin liittyi Vokoun, vähän myöhemmin Jokinen, Pärssinenkin kuntoutui pelikelpoiseksi ja NHL:n tilanteeseen saatiin selvyys. Myös Marekin otteissa on näkynyt selvää paranemista, jonka veikkaan johtuvan onnellisesti päättyneestä perheen lisäyksestä. Toisin sanoen olemme mestaruuskunnossa, vaikka sarjataulukon piikkipaikalla heiluukin aivan toiset joukkueet. Nakit on pakkasessa.

edit: mainitaan vielä, että rakas naapurimme on ottanut nenillensä varsinaisella peliajalla 7 kertaa viimeisestä kymmenestä pelistä :)

edit2: niin ja tokihan vastikään mukaan on saatu myös Lyde
 
Viimeksi muokattu:

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Tässä yksi näkemys HIFK:n tulevasta mestaruudesta. Aika varmana HIFK:n mestaruutta pidetään, itse luulen että kovin vastus saattaa tulla puolivälierissä jos vastaan tulee Lukko. HIFK:n peli todennäköisesti paranee mitä pidemmälle pleijarit etenevät, joten puolivälierien jälkeen ei vastusta todennäköisesti enää tule.
 

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Viestin lähetti Gags
Tässä yksi näkemys HIFK:n tulevasta mestaruudesta. Aika varmana HIFK:n mestaruutta pidetään, itse luulen että kovin vastus saattaa tulla puolivälierissä jos vastaan tulee Lukko. HIFK:n peli todennäköisesti paranee mitä pidemmälle pleijarit etenevät, joten puolivälierien jälkeen ei vastusta todennäköisesti enää tule.

Sama taho povasi mestariksi TPS:ää syksyllä ja valitsi Jouko Narvanmaan TOP3-toimitusjohtajaksi SM-liigassa. Kyllä, kevyt lähdekritiikki on paikallaan.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Viestin lähetti Pressiboxi
Sama taho povasi mestariksi TPS:ää syksyllä ja valitsi Jouko Narvanmaan TOP3-toimitusjohtajaksi SM-liigassa. Kyllä, kevyt lähdekritiikki on paikallaan.

No perkele, eihän tuota pysty ottamaan tosissaan, kun kuvatekstikin on 'Hannu Aravirta: Nerokasmainen ratkaisu.'. Mitä taas tulee IFK:n mestaruusmahdollisuuksiin, niin ykkössuosikki on mielestäni oikea sana. Teillä on helvetin terävä kärki joukkueessa, ja tämä tulee näkymään esimerkiksi ylivoimapelissä selkeästi.
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Viestin lähetti Pressiboxi
Sama taho povasi mestariksi TPS:ää syksyllä ja valitsi Jouko Narvanmaan TOP3-toimitusjohtajaksi SM-liigassa. Kyllä, kevyt lähdekritiikki on paikallaan.

Kyllähän TPS:llä on yhä sanansa sanottavanaan, kun mestaruudesta taistellaan.
Syksystä tilanne on olennaisesti muuttunut. HIFK/Matikainen satsasi NHL-pelaajiin rajusti. TPS/Narvanmaa ei tehnyt vastaavia NHL-pelaajahankintoja kuten ei Jokerit/Virmanen tai Junno/Kärpät.
Matikaisen uhkapeli onnistui tällä kertaa sillä seurauksella, että HIFK on nyt mestarisuosikki nro 1. Lisäksi Aravirta muutti joukkueen pelitavan aivan odotetusti pudotuspelien lähestyessä.
Toimitusjohtaja-TOP:ssa korkealla tällä hetkellä lienevät Matikainen ja Hautamaa. Tilanne muuttuu joukkueiden menestyksen mukaan.
 

TheMass

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK,Helsinki Outsiders,Real Madrid
Viestin lähetti siffa
Kyllähän TPS:llä on yhä sanansa sanottavanaan, kun mestaruudesta taistellaan.

Ketäs Tepsiltä puuttuikaan tällä hetkellä.. Kiprusoff, Koivu, Aalto, Scheider, Karjalainen, Rivet..
Ja kun Nurminen oli poissa, ei maalinteosta meinannut tulla mitään.
Mutta joo, tottakai kaikki on vielä auki, mutta itse en Tepsin mahdollisuuksiin kovemmissa kamppailuissa usko, ihan materiaalin kapeuden takia.
 

Clocks

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Riittäisikö jollakulla muisti pistämään vierekkäin 97-98 ja 04-05 jengit ketjuittain/pareittain? Olisi hauska verrata kahta kovaa mestaruuskokoonpanoa.

edit: Tarkoitan tietysti ns. lopullisia kokoonpanoja, esim. 97-98 HIFK:ssa pelasi 38 eri pelaajaa ennen kuin kultanippu löytyi. Muutenkaan ei ole niin tarkkaa, kunhan saisi vähän kuvaa. Pelkästään nimilistaa katsomalla kokonaisuus on hankala hahmottaa.

edit2: Ja sieltähän sitä jo pukkasikin. Tänk juu Thornton.
 
Viimeksi muokattu:

Gilmore

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Clocks
Riittäisikö jollakulla muisti pistämään vierekkäin 97-98 ja 04-05 jengit ketjuittain/pareittain? Olisi hauska verrata kahta kovaa mestaruuskokoonpanoa.
Hyökkääjät:

-98: Ruutu - Davidsson - Caloun
-05: Ruutu - Jokinen - Pärssinen

-98: Hurme - Jokinen - Kortelainen
-05: Kuhta - Harkins - Pirjetä

-98: Laaksonen - Ruuttu - Sihvonen
-05: Luttinen - Hirschovits - Vihko

-98: Elomo - Kalto - Tuomainen
-05: Järvinen - Häppölä - Fagerstedt

-98: (Ahonen, Kuhta..)
-05: (Laine, Petrell...)


Puolustajat:

-98: Timonen - Halkidis
-05: Söderholm - Zidlicky

-98: Linna - Karalahti
-05: Lydman - Karalahti

-98: Nikko - Rafalski
-05: Pikkarainen - Saarinen

-98: (Lehtonen, Kultanen, Puolanne...)
-05: Kultanen - Turunen


Maalivahdit:

-98: Thomas
-05: Vokoun

-98: Lindfors
-05: Lundell
 

lintu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ykkösketju:
Caloun-Davidsson-Ruutu
vs.
Pärssinen-Jokinen-Ruutu

ja

Halkidis-Timonen
vs.
Zidlicky-Söderholm

Kakkosketju:
Kortelainen-Jokinen-Hurme
vs.
Pirjetä-Harkins-Kuhta

ja

Karalahti-Linna
vs.
Karalahti-Lydman

Kolmosketju:
Sihvonen-Ruuttu-Laaksonen
vs.
Luttinen-Hirschovits-Vihko

ja

Nikko-Rafalski
vs.
Saarinen-Pikkarainen

Nelosketju:
Elomo-Kalto-Tuomainen
vs.
Järvinen-Häppölä-Fagrestedt

ja

Kultanen-Lehtonen
vs.
Kultanen-Turunen

Maalivahdit:
Thomas-Lindfors
vs.
Vokoun-Lundell


Eli kyllähän -98 oli kovempi kuin tämä jengi, varsinkin kolmos- ja nelosketjut olivat paremmin roolitettuja. Pakisto oli ehkä hiukan leveämpi. Maalvahtiosasto on nyt parempi, Thomas ei silloin ollut Vokounin tasoinen kassari vaikka kova luu olikin.

Edit: HIDAS. Thorntonin ketjut nopealla silmäyksellä identtiset mun ketjujen kanssa, eli oikein näköjään muistin.
 

Clocks

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kiitosta linnullekin. Eipä tosiaan ollut pakistosta kiinni viime mestaruus(kaan). Nykyhyökkäys railakkaasti nimekkäämpi, mutta wanha jengi kokonaisuutena huomattavasti äijempi - HIFK ei taatusti tuolloin(kaan) ollut miellyttävä vastustaja.

Huomio kiinnittyy edelleen nimekkyyspuoleen - käsittämättömän hyvin Keklu mestaruusjengin kasasi, kun katsoo mistä semi-nobodyistä (tuolloin) joukkueen runko koostui. "Onks toi Karalahti joku oma junnu vai?" "Tää Raflinski tuli vissiin Hämeenlinnasta?" Toki Kekäläisellä oli pelimerkkejäkin käytettävissään, mistä kunnia Frankille ja kumppaneille.

"Toi Caloun ei päässy pelaamaan Jypissä, mitä se tänne ostettiin..."

Kuvitteelliset sitaatit eivät perustu edes muistiin, ajallisesta tarkkudesta tai yhtään mistään muustakaan ei mitään takeita.
 

rossoblu

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Viestin lähetti lintu
Eli kyllähän -98 oli kovempi kuin tämä jengi, varsinkin kolmos- ja nelosketjut olivat paremmin roolitettuja. Pakisto oli ehkä hiukan leveämpi. Maalvahtiosasto on nyt parempi, Thomas ei silloin ollut Vokounin tasoinen kassari vaikka kova luu olikin.

Itse olen kyllä sitä mieltä, että -05 on paperilla aavistuksen kovempi. Lyhyesti: -98 materiaali oli leveämpi, mutta -05 kärki on huomattavasti kovempi (ja kärkihän se kuitenkin pelaa eniten). -98 joukkueessa ei ollut yhtään maailman TOP500 pelaajaa, kun nyt on 2-3 TOP100 pelaajaa.

Jokinen on nyt ihan eri tason pelaaja kuin -98. Jarkko Ruutu on kehittynyt farmipelaajasta (silloin sanottiin kakkosdivaritason kiekkoilijaksi) NHL:n runkopelaajaksi. Ykkösessä Caloun '98 tosin hakkaa Pärssisen '05. Nykykakkosen laiturit ovat ylivoimaisia kevääseen -98 nähden (vaikka tosin pisteitä tulee yhtään enempää) ja ehkä Jokinen '98 voittaa niukasti nyky-Harkinsin.

Puolustajia kannattanee verrata mies mieheltä, sillä puolustaparien roolit menevät pahasti sekaisin. Zidlicky - Rafalski -parissa nyky-Zidi on voittaja (mutta voittaisiko kevään -99 Rafalskin?). Söderholm - Linna menee vieläkin Södelle, vaikka molemmat ovat virheherkkiä, mutta Söderholm kuitenkin hyökkäyspäässä parempi ja luovempi. Lydman - Halkidis menee selvästi Lydmanille vaikka puoluspää onkin tasan. Pikkarainen - Timonen tietysti selvästi Timoselle, vaikkei Timonenkaan ollut vielä tuossa vaiheessa varmaa NHL-tasoa. Karalahti '05 on hitaampi mutta paremmin sijoittuva ja vahvempi kuin Karalahti '98 - tasan. Saarinen - Nikko menee niukasti terveelle Saarisella; Nikko oli aika pihalle päästessään peliin vasta finaaleissa. Mies mieheltä tarkasteltuna pakisto '05 on siis parempi - ei pidä antaa tulevien saavutusten hämätä arviointia!

Selvä puute -05 -joukkueessa on kunnollisen jarrukentän puuttuminen, Ruutun vitja hakkaa Hirso vastaavan ylivoimaisesti, ja nelonenkin oli -98 aavistuksen parempi.

Selvin ero on kuitenkin maalivahdeissa, mikä on kaikkein ratkaisevinta pudotuspeleissä. Thomas oli vielä tuossa vaiheessa paha ylireagoija, jolle mm. läpiajoissa tehtiin paljon maaleja.

Materiaali menee siis, sanotaanko 55-45 tai 60-40 IFK'05:lle, mutta itse peli ei menisi, sillä ainakin itse pidän S&W -kaksikkoa (tuettuna Kekäläisellä) selvästi kovempana kuin Aravirtaa.
 

PJ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevat Mestarit
Viestin lähetti rossoblu
Itse olen kyllä sitä mieltä, että -05 on paperilla aavistuksen kovempi. Lyhyesti: -98 materiaali oli leveämpi, mutta -05 kärki on huomattavasti kovempi (ja kärkihän se kuitenkin pelaa eniten). -98 joukkueessa ei ollut yhtään maailman TOP500 pelaajaa, kun nyt on 2-3 TOP100 pelaajaa.

Jokinen on nyt ihan eri tason pelaaja kuin -98. Jarkko Ruutu on kehittynyt farmipelaajasta (silloin sanottiin kakkosdivaritason kiekkoilijaksi) NHL:n runkopelaajaksi. Materiaali menee siis, sanotaanko 55-45 tai 60-40 IFK'05:lle, mutta itse peli ei menisi, sillä ainakin itse pidän S&W -kaksikkoa (tuettuna Kekäläisellä) selvästi kovempana kuin Aravirtaa.

Mä olen aika samoilla linjoilla. Kyllä jengi on nyt jopa kovempi kuin 98, kun tuli mestaruus. Prosentit voisi olla about 60-40. Ne on melkeen samat prosentit, jolla OJ on nykyään kovempi pelaaja kuin silloin. Oikeastaan OJ voi olla vieläkin kovempi.

Jos jengi ei olisi niin sairaan kova, niin tästä voisi alkaa tulla paineita sille. Mutta ei tolla jengillä vaan saa tai voi hävitä. Ei kukaan viime kesänä edes unelmoinut, että tuollaisen jengin voi koota. Pitää olla valmis menestyy jos on saumat ja mitä sitä häpeämään :)

Lukollakin on ok jengi. Hyvä testi heti alkuun, miten paljon Lukko pystyy laittamaan hanttiin.
 

Pegu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, New York Rangers, HJK, Arsenal, 1. FC Köln
Viestin lähetti PJ

Mutta ei tolla jengillä vaan saa tai voi hävitä. Ei kukaan viime kesänä edes unelmoinut, että tuollaisen jengin voi koota. Pitää olla valmis menestyy jos on saumat ja mitä sitä häpeämään :)

Mä en ole koskaan ymmärtänyt näitä "paineenkasaus"-tarinoita. Mikään ei ole niin hienoa kuin päästä pelaamaan joukkueessa, jossa on mahdollisuus menestykseen ja voittoihin.

Paljon levollisemmin sitä nuppinsa illalla tyynyä vasten painaa, kun vierellä on hyviä pelimiehiä. Mitä menestykseen tulee, koville pelimiehille riittää usein pelaaminen omalla tasolla. Tarvittaessa pistetään herätyskello soimaan ja pelataan sitä kuuluisaa 110 %:n peliä.
 
Suosikkijoukkue
HIFK, Philadelphia Flyers
Viestin lähetti Senior
Varsinaisia otteluita odotellessä täällä voi käydä hakemassa fiiliksiä:

http://www.hifk.fi/historia/mestaruus9798.php

Toivottavasti arkkitehteinä jälleen OJ, Karalahti ja JRuutu

Sori chatti, mutta tuossa tekstissä on pieni virhe. HIFK:ssa ei käynyt piipahtamassa Brian vaan Ryan Savoia, joka muistaakseni loukkaantui heti ensimmäisessä vaihdossaan. Lyhyestä visiitistään huolimatta pääsi komeilemaan vuoden 97-98 kausikirjaan.
 

PJ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevat Mestarit
Viestin lähetti Pegu
Mä en ole koskaan ymmärtänyt näitä "paineenkasaus"-tarinoita. Mikään ei ole niin hienoa kuin päästä pelaamaan joukkueessa, jossa on mahdollisuus menestykseen ja voittoihin.

Paljon levollisemmin sitä nuppinsa illalla tyynyä vasten painaa, kun vierellä on hyviä pelimiehiä. Mitä menestykseen tulee, koville pelimiehille riittää usein pelaaminen omalla tasolla. Tarvittaessa pistetään herätyskello soimaan ja pelataan sitä kuuluisaa 110 %:n peliä.

Juurikin näin. Hyvä jengi voi olla levollinen. Huono jengi joka joutuu ottamaan ennakkosuosikin tai menestyjän paineet murtuu niiden alla.

Kohta olisi enää vuorokausi starttiin.
 

Punakone

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Viestin lähetti Pegu

Paljon levollisemmin sitä nuppinsa illalla tyynyä vasten painaa, kun vierellä on hyviä pelimiehiä. Mitä menestykseen tulee, koville pelimiehille riittää usein pelaaminen omalla tasolla. Tarvittaessa pistetään herätyskello soimaan ja pelataan sitä kuuluisaa 110 %:n peliä.

Niinkö meinaat :)..

Kyllä kokemustakin löytyy jengistä että, minäkin uskon paineiden oleva pieni este vain. Joukkue on täynnä rautaa.
 

punainenpeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NYR
Nyt riitti Ara?

Uskoni Aran suhteen on todella koetuksella. Tällä materiaalilla kaksi kertaa dunkkuun Rauman Lukolta! Käsittämätöntä. Sanokaa, että aliarvioin Lukkoa, so what. Kauden 04-05 IFK -tähtisikermä ei yksinkertaisesti saa ottaa turpiin Lukolta.

Mielestäni on harkittava radikaaleja toimenpiteitä ennen kuin on liian myöhäistä. Maanantain matsi on pakko voittaa, muuten olemme laulukuorossa. Pystyykö Ara saamaan parhaan tuloksen meidän tähtipelaajilta? Ei ole ainakaan vielä pystynyt. Runkosarjassakin äijät väläyttelivät kukin vuoron perään, mutta kokonaisuudessa oli kaiken kaikkiaan paljon toivottavaa.

Olisiko Pena saatava penkin taakse right away? Olisiko se herätys tähän surkeuteen?

"Tavoitteena vain mestaruus!" - Pentti Matikainen 10.3.2005. Pääsemmekö tavoitteeseen Aran johdolla? Pahoin pelkään.
 

bambamcam

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Boston Bruins
ARAVIRRAN KUVIOT

Koko kauden IFK on pelannut aivan helvetin ailahtelevasti. Taso on mennyt hyvästä täysin paskaan jopa erien sisällä. Harvassa ovat olleet ne ottelut, joissa taso olisi pysynyt samana koko ottelun ajan. Aravirran lempikuvio on ollut kiekko päätyyn ja "joku" perään. Mitään kuvioita tyyliin HPK ei ole ollut nähtävissä ylitettäessä keskialuetta. Aravirran tyyliin kuuluu "kaikkipelaa", joka taas ei kuulu tälle tasolle ollenkaan. 1. ottelun olisi vienyt IFK, mikäli Aravirta olisi ollut hereillä ja tiivistänyt kokoonpanon kolmeen pakkipariin (Pikkarainen ja Turunen heti pois) ja pelannut mahdollisimman paljon kahdella ketjulla. Hirsolla ja Häppölällä ei riitä taso Lukon kolmelle ensimmäiselle ketjulle. Lisäongelmana Aralla on Harkins, jonka paikka ei oikeasti ole kahdessa ensimmäisessä ketjussa. Paremman kakkosen saisi aikaan Lassen kanssa. Aravirran joukkueiden täydellinen hyytyminen kesken otteluiden taas on kaikkien tiedossa.

Voitto seuraavassa pelissä ja kaikki on taas mahdollista. Ongelmana on se, että vastassa ei ole Ipa pitkähousuineen, vaan Jukka-Tukan valmentama kookas, vahva ja taitava Lukko. Maalilla on liigan paras maalivahti, joten homma on paljon kovempi, kuin viime kaudella.

Myönnetään. En tykännyt Aravirran tulosta, eikä todellakaan tule ikävä. Yhtenä vaihtoehtona nykyiseen tilaan on vapauttaa Aravirta välittömästi tehtävistään. Mikäli IFK munaa kolmannenkin pelin en näe mitään syytä miksi Aravirran pitäisi lähteä enää viimeiseen peliin hyydyttämään joukkuetta. Sinne tarvitaan MIES penkin taakse. Kuria joukkueessa ei ole ollut sitten ajan W&S. Kurin ja päämäärän toisi The Sir Pentti.
 

Junskeri

Jäsen
Re: ARAVIRRAN KUVIOT

Viestin lähetti bambamcam
1. ottelun olisi vienyt IFK, mikäli Aravirta olisi ollut hereillä ja tiivistänyt kokoonpanon kolmeen pakkipariin (Pikkarainen ja Turunen heti pois) ja pelannut mahdollisimman paljon kahdella ketjulla.

Niin, haluaisin tuoda tähän vain sellaisen pointin, että mielestäni eilen Raumalla IFK oli fyysisesti väsynyt. Siis varsinkin nämä kaksi ensimmäistä ketjua.
Jos torstaina IFK olisi pelannut vielä enemmän em. ketjuilla, olisivat ne luultavasti olleet eilen vielä väsyneempiä. Eipä mulla oikeastaan muuta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös