Idiootit vauhdissa, kun tyhmyys saavuttaa lakipisteensä

  • 23 015
  • 95

choose_life

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Yllätyin, kun huomasin, että niinkin yleinen idioottimaisuus kuin bussipysäkkien hajottaminen on jäänyt mainitsematta. Tuhansia kertoja nähty, mutta silti se vituttaa.

Älä ny, täällä on viime aikoina useinkin tehnyt mieli hajottaa pysäkki tuhannen päreiksi - mutta onneksi em. aggressiot/tuntemukset/paineet saa toki purettua muillakin keinoilla;) no jooJOO.
Onhan toi oikeesti ensimmäisen luokan perseilyä, kuten muuten myös pullojen, roskien jne. heittäminen autosta luontoon. Jos ei ole vielä mainittu.
 
Viimeksi muokattu:

Sisäliitin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Onhan toi oikeesti ensimmäisen luokan perseilyä, kuten muuten myös pullojen, roskien jne. heittäminen autosta luontoon. Jos ei ole vielä mainittu.

Itse ainakin heitän jonkun tölkin mieluummin pientareelle mistä joku katujen mies sen kuitenkin noukkii ja vie asianmukaisesti palautukseen ja tienaa rahaa sitä aamun ensimmäistä keppanaa varten. Muuten heittäisin tölkit ja muovipullot roskikseen autosta kun en todellakaan kanna sellaisia kauppaan. Lasipullojen paskominen katuun onkin sitten täyttä tyhmyyttä ja mulkkuutta.
 
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
Muuten heittäisin tölkit ja muovipullot roskikseen autosta kun en todellakaan kanna sellaisia kauppaan. .

Eli tyypillinen autosta roskiaheittelvän asenne jatkuu tässä, kustannukset muille. Jep, kierrätettävän materiaalin roskiin laittaminen lisää meidän kaikkien jätehuoltokustannuksia. Aivan kuten niiden tölkkien siivoaminen tienpientareilta . Jep, pultsarithan ne kaikki siältä kerää, ja kaupunkien katujenkunnossapitojen siivoustoimi on lopetettu joka kaupungissa.. vai onkos? Seuraavaks vois potkai sen bussipysäkin, kun kyllä joku senkin sitten korjaa kuitenkin...
 

mailman-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Itse ainakin heitän jonkun tölkin mieluummin pientareelle mistä joku katujen mies sen kuitenkin noukkii ja vie asianmukaisesti palautukseen ja tienaa rahaa sitä aamun ensimmäistä keppanaa varten.

Mitäs jos vaikka keräisit ne tölkkisi johonkin pussiin, ja ihan ANTAISIT ko. pussin jollekin kun seuraavan kerran pysähdyt.
Mielenkiintoinen tapa kyllä sulla, tai oikeastaan "syy" tälle käyttäytymiselle.
 

euron kolikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers
Itse teen kyllä ihan samoin jos vaikka autoa ajaessa juon kokistölkin. Sitten kun olen perillä, niin jätän sen tölkin esimerkiks roskiksen viereen maahan, mielummin ku heitän sen roskikseen. Ei mene muuten kauaa, ennen ku se tölkki on poimittu sieltä.

En todellakaan minkään 15 sentin takia lähde palauttamaan sitä kauppaan. Toki kotona kun kertyy tyhjiä tölkkiä, niin vien sitten kerralla isomman satsin kauppaan.
 

Andji

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kulloinkin minkäkin liigan hallitseva mestari
En todellakaan minkään 15 sentin takia lähde palauttamaan sitä kauppaan. Toki kotona kun kertyy tyhjiä tölkkiä, niin vien sitten kerralla isomman satsin kauppaan.

Olen muutaman kerran tehnyt niin, kun minulla on ollut tyhjä juomapullo mukanani mennessäni kauppaan ja pulloautomaatilla on ollut ruuhkaa, että olen antanut pullon jollekin automaatilla olevalle. Olen sanonut siinä jotain, että "Kelpaisiko 20 senttiä lisärahaa?"

Aina on kelvannut, mutta viimeisimmällä kerralla tuli sellainen vastaus, että saatanpa odotella automaatin vapautumista. Joku keskiäkäinen äijä oli Rauman Prisman automaatilla palauttamassa pulloja ja kysyin, haluaisiko hän mun tyhjän pulloni. Hänen vastauksensa oli jonkin sortin "mitävittua"-ja "annatännesesitten"-muminaa. Ei kiitosta. Keski-ikäisille miehille en enää pullojani anna. Naiset ja nuoret ovat aina kiittäneet.
 

euron kolikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers
Jos olisin kauppaan menossa muutenkin, niin saattaisin tehdä noinkin. Mutta en nyt vartavasten yhden tölkin takia mene kauppaan lahjoittamaan sitä jollekin palauttajalle. Katsoisivat mua vielä epäilyttävästi kassalla kun kävelisin siitä ohi ostamatta mitään.
 

Sisäliitin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mitäs jos vaikka keräisit ne tölkkisi johonkin pussiin, ja ihan ANTAISIT ko. pussin jollekin kun seuraavan kerran pysähdyt.
Mielenkiintoinen tapa kyllä sulla, tai oikeastaan "syy" tälle käyttäytymiselle.

No tuokin olisi vaihtoehto. En vain tykkää pitää autoani minään jätelavana tai UFF-laatikkona.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
No tuokin olisi vaihtoehto. En vain tykkää pitää autoani minään jätelavana tai UFF-laatikkona.

Kai sinä oot jonkun kerran autolla käynyt kaupassa? Siinä samalla reissulla näppärä heppu käy palauttamassa ne tyhjät tölkit ja pullot ja saa sen parikymmentä senttiä "alennusta"kin ostoksista. Reilusti enemmän, kuin esim. monopolilafkojen etukortteja höyläämällä.
 

mailman-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
No tuokin olisi vaihtoehto. En vain tykkää pitää autoani minään jätelavana tai UFF-laatikkona.

En minäkään, en ole koskaan pitänyt.
Mutta en minä silti roskia matkan aikana ikkunasta ulos nakkele. Yleensä pysäkillä roskat roskiin (ja ne tyhjät putelit/tölkit siihen viereen).

Myös hyvä vaihtoehto on (jos ei ole takapenkkiläisiä täynnä) laittaa kuskinpenkin taakse ihan muovipussi ja kerätä sinne ne roskansa ;)
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Eiköhän tämä Brasilian traaginen yökerhotulipalo mene tämän kategorian alle, ainakin jos siellä täyteen ahdetussa salissa tosiaan on ilotulitteita lavashowssa käytetty.
 

shineman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HaMu -12
Itse teen kyllä ihan samoin jos vaikka autoa ajaessa juon kokistölkin. Sitten kun olen perillä, niin jätän sen tölkin esimerkiks roskiksen viereen maahan, mielummin ku heitän sen roskikseen. Ei mene muuten kauaa, ennen ku se tölkki on poimittu sieltä...

Itse jätän ajellessani kertyneet oluttölkit aina perillä siihen ravintolan roskiksen viereen. Siitä saa tarvitseva ne helposti vaihdettua pariksi-kolmeksi euroksi.

Ja asiaan. Melkolailla typerää käyttäytymistä kaveriltani, joka veljensä kanssa rakenteli aittarakennuksensa nurkkaan sellaisen omatekoisen taljajousisysteemin, viritti sen piukealle ja naruhässäkällä ovenripaan laukaisumekanismin. Sitten vaan ikkunan kautta ulos odottelemaan seuraavaa tulijaa. Tässä tapauksessa onneksi tähtäys petti (tai ovi ei ehtinyt avautua kuin vähän) tilanteen ollessa niin sanotusti päällä.

Lieventävänä asianhaarana todettava, että ikää kaverilla oli tuolloin suunnilleen sen 10 vuotta, pikkuveljellä pari vuotta vähemmän.
 

Kayaker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Die Mannschaft
Tässä täytyy nyt pitää mielessä, että Suomessakin riittää hulluja ihan niin kuin muuallakin maailmassa. Sille nyt ei vaan mahda mitään. Osa väestöstä vaan sairastuu mielisairauksiin.
Sitten on nämä idiootit, joitten mielestä kaikki ns. duudsoni-ilmiöt ovat hienoja. Näillä valitettavasti itselle selitetään oma vähäinen älykkyysosamäärä. Sitten ihmetellään, kun poliisi sakottaa? Joku aina kuitenkin jää sinne viimeiseen kymmenykseen älykkyydessä

Minä näin kerran pienen jännitysnäytelmän M/S Gabriellan takakannelta. Kun laiva meni Kustaanmiekan salmen läpi, niin pari vesiskootteripoikaa tulivat ihan kiinni siihen laivan ahterin potkurivirtaan pyörimään. Toinen perääntyi, mutta toinen jäi siihen leikittelemään. Näytti siltä että pojilla oli kilpailu pystyssä kumpi uskaltaa lähemmäksi. Pienikin horjahdus, niin olisi tullut aika ikävää jälkeä.

Joskus luin myös nuorukaisista jotka matkustelevat metron vaunujen välissä sen kytkimen päällä seisten, todella fiksua touhua sekin. Ei ehkä pitäisi katsoa liikaa Duudsoneita.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Tämä kuuluu ehdottomasti tähän ketjuun. Kyseessä on varsinainen idioottimainen teko joltain poikaporukalta. Kajaanissa varastettiin paikalliselta nesteeltä polttoainetta, keskellä alkuiltaa. Ei tässä vielä sen erikoisempaa, mutta vajakit kuvasivat koko jutun ja laittoivat vielä sen videon Youtubeen. Videolla vielä selostivat tarkan ajan, mitä ovat tekemässä, ja muuta tarpeellista tietoa että poliisilla olisi mahdollisimman helppo homma napata kaverit kiinni.

Linkit vievät sitten Iltalehden nettisivuille ja youtubeen.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
No tuokin olisi vaihtoehto. En vain tykkää pitää autoani minään jätelavana tai UFF-laatikkona.

Eli juomatölkin tai muovipullon kantaminen kotiin reissun päätyttyä on mahdoton tehtävä?? Ja kun näitä pulloja on kerääntynyt pussillinen, palautus kauppaan ostosreissun yhteydessä. Mahdotonta??

Mitähän Ukkometso sanoisi tähän?
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Moni varusmiespalveluksen suorittanut on tuolla reissulla kohdannut tapauksia, jotka ovat varteenotettavaa materiaalia tähän ketjuun. Intissä ei aina tarvitse olla edes itse todistamassa hölmöilyjä tutustuakseen likaisiin yksityiskohtiin. Esimerkiksi kirjureilla ja näiden lähellä työskentelevillä on joskus mahdollisuus tähän "riemuun" esitutkintapöytäkirjojen käsittelyn vuoksi.

Omana inttiaikanani 90-luvulla sattui seuraava tragikoominen tapaus. Oli kaunis kesäilta ja varuskunnassa iltavapaat. Monet kuluttivat vapaa-aikansa läheisen kirkonkylän ravitsemuslaitoksissa. Kirkonkylä ja sen monet terassibaarit sijaitsivat järven rannalla.

Eräs varusmieskaksikko iltavapaallaan vetänyt lievänpuoleisen jurrin, sen mitä nyt muutamassa tunnissa ehtii ja päivärahoilla kykenee. Klo 23 maissa taistelupari päätti siirtyä jalkapelillä kohti varuskuntaa. Tunnissa matka taittuu mainiosti pikku tuubassakin. Paluumatkalla jääkäreistä alkoi kuitenkin tuntua siltä, että pian päättyvä iltavapaa kaipaisi vielä jotain virikettä.

Kunnon äksöniin tarjoutuikin mainio tilaisuus, kun herrat jääkärit äkkäsivät järven rantaan ankkuroidun ruoppaajan. Turhia ämpyilemättä jampat hyppäsivät kyytiin. Riemastus oli varmasti korkealla kun kaverukset huomasivat virta-avaimen olevan paikallaan. Ei kun köydet irti, kone käyntiin ja kokka kohti järvenselkää!

Pahaksi onneksi rannan tuntumassa oli matalaa kivikkoa josta oli merkkejäkin näkyvillä, mutta pojat eivät näitä merkkejä huomanneet tai tunnistaneet. Muistaakseni pojat ajoivat ruoppaajan lopulta kiville kiinni, raavittuaan pohjan ensin perusteellisesti matalikossa.

Lähiseudun asukkaat olivat havahtuneet ruoppaajan liikkeisiin ja hälyttivät virkavallan paikalle. Ihmekös tuo, ruoppaajalla liikutaan harvemmin iltamyöhällä. Poliisit saapuivatkin oikopäätä, jolloin myös poikain pikakomennus merivoimissa tuli päätepisteeseensä. Jääkärit kyyditettiin oikopäätä varuskunnan putkaan. Normaalit poistumiskiellot ja muutakin ikävää tuosta pojille jaettiin, plus siviilipuolella jotakin sakkoja. Ruoppaaja tietenkin vaurioitui tuntuvasti ja täten huviajelusta koitui jääkäreille asianmukaiset korvausvaatimukset.
 

Janiz80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
No tuokin olisi vaihtoehto. En vain tykkää pitää autoani minään jätelavana tai UFF-laatikkona.

Voi vittu kun pistää vihaksi tuollainen. Samalla logiikalla varmaan viskot jätskipaperit yms. katuun, koska et tykkää pitää takkisi taskuja jätelavana.

Idiootit vauhdissa, esimerkkejä näköjään syntyy ihan itsestään.
 

mailman-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Ei tässä vielä sen erikoisempaa, mutta vajakit kuvasivat koko jutun ja laittoivat vielä sen videon Youtubeen.

Ei löydy enää, eikä juutupesta söörtsäämällä löytynyt toistakaan. Eli linkkiä toimivaan?
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Tuossa näkyi ainakin just äsken:

Bensakeikka Kajaanissa - Riemurasia

Ja jälleen kerran voimme todeta, että kun jotain idioottimaisuuksiasi kerran nettiin pistät, niin siellähän ne sitten on maailman tappiin asti. Itse kerkesin katsoa tuon pätkän youtubesta päivällä, mutta arvelinkin että katoaa sieltä melko pian. Ja arvasin kyllä senkin että joku tuon kerkeää ladata ja pistää jakoon saitille mistä tuota ei enää alkuperäinen kuvaaja saa poistettua käytännössä mitenkään.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Olipas tuossa joku kesä tiekylttiin maalattu törkeyksiä. Siis sellainen iso sininen, ei kadunnimi-merkki. Hauskan asiasta tekee se että kyseinen merkki on about 2.5m korkeudella, tai siis alin kohta on tuolla korkeudella, maasta mitattuna. Eli joko kyseessä on ollut erittäin pitkä henkilö tai sitten pojat on esim. raahanneet a-tikkaat jostain kauempaa mukaan jotta ovat päässeet tekemään tuollaista. Sitten niitä että yhden tuttavan pikkusisaruksen mopo oli raahattu yhden mäen päälle. About 2km matkaa ylämäkeä. Ilmeisesti toisesta päästä kannateltu ja siten raahattu.

Tuon nuorison energian kun saisi käytettyä hyödyllisesti, niin Suomi olisi kilpailukyvyssä maailman huipulla.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät

Lert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, TPS
Myös minä olen kuullut noista ansoista hiihtoladulla. Narua ja hiekkaa on käytetty ja lopputulos on ollut kammottava-molemmille osapuolille.

Tuos muutama kesä sitten muutama teinipoika oli tupakalla ja heittivät palavan tulitikun hamppukasaan jonka takana olivat kytiksellä. Siinä paloi muutaman sadantuhannen euron edestä kaikennäköistä.
No, pojat taitavat maksaa korvauksia vieläkin.

Joku typerä päähänpisto voi tuhota monen ihmisen tulevaisuuden ja elämän.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös