Hyvät naurut Netistä, part #2

• 2 484 485
  • 6 820

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
fat of the land kirjoitti:
http://www.iltalehti.fi/osastot/kyselyt/200509040113711_ky.shtml

Kansa pilaamassa IL:n gallupin ja äännestää Timo Soinia seuraavaksi presidentiksi.

Tästähän kaikki lähti:

http://www.iltalehti.fi/osastot/kyselyt/200509040113711_ky.shtml Kaikki äänestämään "jekkuna" Timo Soinia, eli painakaas sinistä palkkia hänen vierestään, Saa iltalehti jotain ihmettelemistä, kun johtaa galluppia. Laittakaas eteenpäin

Tällä hetkellä Soinilla on ääniä 11165 kappaletta joka on 66.4 % kokonaisäänimäärästä.

- tinke-80

Jykke1978

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC/FC TPS, Turku Dockers, Adelaide Crows
Enpä tiedä onko ollut täällä ennen seuraava.

Pistin tuossa googleen hakusanaksi failure ja painoin kohdasta "kokeilen onneani" niin eteeni ilmeistyi George Bushin biography. Itseäni tämä ainakin nauratti.

Solomon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
korkki kirjoitti:
Vaikka ollaankin jääkiekkopalstalla niin tämä avaus on aika hulvaton.

http://www.iltasanomat.fi/urheilu/jalkipeliviesti.asp?id=1930698

Taidan tästä lähteä virittämään pellinpaloja poikien kenkiin...

Lukekaa ihmeessä muutkin ja kertokaa minulle, mitä hauskaa tuossa muka oli? En ole varsinainen jalkapalloekspertti, mutta voin sanoa, että olen monesti (jopa pienenä lapsena!!!) miettinyt samaa, toki uskaltamatta jakaa ajatuksiani kenenkään kanssa. Nyt kun debatti aiheesta on avattu, voin minäkin rymistellä ulos kaapistani.

Sen ainakin voi vailla pienintäkään huolta sanoa, että eivät itse Paavalin seuraajien temput ole nykymenneisyydessä yltäneet lähimainkaan samaan vanhoillisuuteen, kuin yleismaailmallista jalkapallokulttuuria "ylläpitävät" tekijät "parhaimmillaan". Lajiliittojen ikivanhojen johtajienkin suurin mielenkiinto lienee viime aikoina kohdistunut muistaakseni naisjalkapalloilijoiden peliasujen minimoimiseen.

edit: mutta se onkin jo toinen asia, vai onko sittenkään?

Viimeksi muokattu:

Ju$$i

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Lukekaa ihmeessä muutkin ja kertokaa minulle, mitä hauskaa tuossa muka oli?

No siis siinähän oli aika paljonkin aika helvetin hauskaa! En tiedä tosin että oliko ketjua ihan oikeasti ja vakavissaan avattu...ehkä olikin. Olisiko tässä salainen ase tuleviin EM-karsintoihin?? Toivottavasti edes Hodgson tajuaa alkaa opettaa kärkkäreitä meidän onnettomille potkaisijoille. Ja nopeasti lisäreenejä Eremenkolle, kaverilla ei ole hajuakaan miten vapareita vedetään. Kärkkärillä maali "olisi lähes pomminvarma". Erellä olisi varmasti jo lähemmäs 20 häkkiä karsinnoissa tehtynä.

Just joo...ehdotan ketjun avaajalle ja avauksen puolustajille että menkääpäs joskus kentälle kokeilemaan tuota mullistavaa teoriaanne käytännössä. Voi olla että muuttuu ääni kellossa ja varpaankynnet lentelee kun koivunlehdet tossa takapihalla.

Target

Jäsen
Suosikkijoukkue
Löytyy
Solomon kirjoitti:
Lukekaa ihmeessä muutkin ja kertokaa minulle, mitä hauskaa tuossa muka oli? En ole varsinainen jalkapalloekspertti, mutta voin sanoa, että olen monesti (jopa pienenä lapsena!!!) miettinyt samaa, toki uskaltamatta jakaa ajatuksiani kenenkään kanssa. Nyt kun debatti aiheesta on avattu, voin minäkin rymistellä ulos kaapistani.

Käytännön ja teorian yhdistämisen vaikeus, sekä muuttuvat tekijät tekevät kärkkäristä hieman epävarman.
Puhtaasti "laboratio-olosuhteissa" kärkkäri on tehokkain tapa potkaista jalkapalloa. Ensinnäkin jalan liikenopeus on huipussaan eteen -taakse suunnassa. Toisaalta osumapinta-ala palloon on pieni, jolloin kärki uppoaa palloon syvemmälle ja tämän energian vapautuessa se yhtyy jalan eteenpäin liikkeeseen ja pallo saa näinollen nopeamman lähtövauhdin.
SIIS TEORIASSA.

Käytännössä pienikin virhe osumakohdassa ja -kulmassa saa pallon kaikkoamaan jonnekin mihin sitä ei tarkoitettu.
Ja jos Roberto Carlos on pallon takana (tai kuka hyvä pelaaja tahansa) on liike-energian muutokset aistein mahdoton havaita. Allekirjoittanut ainakin pakenisi pallon edestä jos R.C. olisi pallon takana 145 km/h:ssa viuhuva nahkakuula sattuu aina riippumatta potkutavasta.

No niin, töihin.

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Solomon kirjoitti:
Menehän avoimelle kentälle (huom! niin ettei mitään hajoavaa ole lähimaillakaan) kokeilemaan. Kärjellä on varmaan helppo ampua, tai no, itse koetin havainnollistaa asiaa joku aika sitten ja alitajunta pakotti kaksi kertaa ampumaan muuten kuin kärkkärillä. Se on niin syvälle hakattu ettei niin voi potkaista.

Crapbag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, NY Rangers, Southampton, Fc Jazz, A's..
Solomon kirjoitti:

No melko hauskaa, etenkin kun joku näyttäisi olevan asian takana ihan tosissaan! Melkein yhtä hyvä juttu kuin toissa viikon IS, jonka yleisöpalstalla joku kertoi Mikael Forsselin jalkojen "frekvenssin" olevan riittämätön huipputasolla pelaamiseen. Lisäksi ko. Miklu on kuulemma Suomessa aivan yliarvostettu pelaaja. (17 valioliigamaalia ei siis voi riittää vielä suureen arvostukseen)

Mutta tuosta kärkkäristä eli "törsästä". Menepä koittamaan sieltä 20 metristä tätä mullistavaa potkutekniikkaa, ja koita saada pallo edes muurin ohi. Voi olla aika nihkeää, jos ajatellaan tilanne edes hivenen ammattilaistasolle, jossa muuri osataan rakentaa oikein. Jos kärkkärillä saat pallon muurin yli, menee veto saletisti myös maalin yli, taivaan tuuliin. Muurin vierestä tai läpi mennessään voisi periaatteessa osua alanurkkaan, mutta aika onnetonta on lähteä vetämään mitään kärkkäriä tosipeleissä. Kyllä jämpti on näin. Se tarkkuus on vaan niin heikko.

Solomon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Crapbag kirjoitti:
No melko hauskaa, etenkin kun joku näyttäisi olevan asian takana ihan tosissaan! Melkein yhtä hyvä juttu kuin toissa viikon IS, jonka yleisöpalstalla joku kertoi Mikael Forsselin jalkojen "frekvenssin" olevan riittämätön huipputasolla pelaamiseen. Lisäksi ko. Miklu on kuulemma Suomessa aivan yliarvostettu pelaaja. (17 valioliigamaalia ei siis voi riittää vielä suureen arvostukseen)

No niin. Eihän tuon alkuperäisenkään jutun kirjoittaja vakavissaan ollut. Siihen juttu oli aivan liian hyvin kirjoitettu.

Tuosta toisesta asiasta olen kuitenkin osittain samaa mieltä, eikä se ole lainkaan hauskaa. Arvostusta Forsselin saavutukset ansaitsevat, mutta juuri nyt ei tulevaisuus eivätkä otteet mitenkään erityisen lupaavilta näytä. Jalat eivät ole vielä täydessä tikissä ja seuraava polvivamma saattaa päättää koko uran.

Rocco

Jäsen
Crapbag kirjoitti:
Mutta tuosta kärkkäristä eli "törsästä".

Se tarkkuus on vaan niin heikko.

Totta mooses. Lähteehän se potku aika napakasti, mutta suunta on kuin Väyrysen katse. Kärkkäriä voisi suositella korkeintaan jossakin irtopallotilanteessa vaikka kulman jälkeen tms. missä pallo pitää vain saada lähtemään nopeasti maalia kohti. Silloin siis kuin tarkkuus on prioriteetti 2 tai 3.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy