Täällä pohditaan jo useammankin toimesta Saarelan siirtämistä laitaan, joten viimeisetkin alkavat varmasti ymmärtää, miksi Aleksi ei saanut Raumalta pelipaikkaa. Lukolla ei yksinkertaisesti ollut tarvetta eikä varaa luvata tälle hepulle takuupaikkaa tulosketjun sentterinä, koska hän ei ole/ollut siihen vielä kypsä. Toivottavasti Allu saisi lisää merkintöjä pistesarakkeeseensa seuraavien pelien myötä, vaikka sitten laiturina pelaamalla. Esimerkiksi perjantaina olisi herkullinen mahdollisuus Lukkoa vastaan ;)
Näinhän se on, että Saarelalla on vielä hirveästi hakemista ja laiturina pisteitä olisi takuulla tullut enemmän. Allulla on ollut kakkosketjussa yhdessä ottelussa yksi ketjukaveri ketä ei ole tulokas(Ryan eilen). Toivottavasti peli alkaa löytymään Ryanin paluun myötä. Onkohan Liigassa ikinä ennen nähty tulokasketjua kakkosketjuna koko kautta? Olisi kiva tietää, paljonko pisteitä nämä ketjut on tehnyt ekaan kymmeneen matsiin. Tietenkään tämän taakse ei voi mennä, mutta kyllä tästäkin jotain seliseliä voi ottaa.
Saarela pelaa ehkä vähän yliratkaisuhaluista peliä hyökkäysalueella, eikä hän mielellään syötä kaverille , ellei hän ole maalintekopaikassa. Sitten on nähty aika monta toivotaan toivotaan sokkokääntöä maalille, missä ei ole ollut yhtään omaa pelaajaa. Nyt pitäisi useammin antaa helppoja syöttöjä tai pyrkiä itse vetopaikoille. Saarela on laukonut n. 3 kertaa ottelussa, ja tämä on hänen laukauksellaan ihan liian vähän.
Se sanottakoon, että negatiivinen puoli on, että Saarelan peli ei ole tämän kymmenen ottelun aikana kehittynyt lainkaan, ennemmin jopa päinvastoin. Ehkä hän ei ole saanut apua, tai sitten hän ei osaa/halua ottaa apua vastaan, tai ehkä prosessi on vain kesken ja me fanit hätäillään. Ässillä kuitenkin on aikaa odottaa. Niinkuin sanoit, niin ymmärrettävää Lukon kannalta vapauttaa Saarela. Sääliksi käy teidän H. Koivisto. Hän on mielestäni esiintynyt edukseen niissä muutamassa matsissa mitä olen nähnyt, mutta ilmeisesti häneenkään ei tunnu luottoa löytyvän.
Sitten vielä yleisesti ottaen kokoonpanoihin; täällä n. kaikki on sitä mieltä, että ykkönen ja kolmonen on sementoitu, mikä on ihan ymmärrettävää, koska heillä on peli toiminut ihan kivasti. Itse kuitenkin odotin ja odotan tällä kaudella useamman pelaajan saavan vastuuta tulosyksiköissä. Tässä mielestäni mielenkiintoisia variaatioita:
Lähteenmäki-Saarela-Elo
Ryan-Saarela-Lähteenmäki
Ryan-Saarela-Smith
Ryan-Saarela-Kiilholma
Ryan-Niemi-Smith
Ryan-Niemi-Elo
Smith-Saarela-Huhtanen Tämä ketju olisi mielestäni Saarelan kannalta erittäin järkevä tässä vaiheessa. Tässä ketjussa ei todellakaan tarvitse itse yrittää kantaa koko ketjua, ja tässä olisi hyvä hakea rauhassa omaa rytmiä. Lisäksi Huhtanen ja Smith ovat mielestäni suoraviivaisuudellaan ja ratkaisuhalukkuudellaan saman tyyppisiä pelaajia. Tietenkin ymmärrän myös, että tässä on kaksi jätkää ketkä saattaa syödä Saarelan roolia, mutta tässä vaiheessa se on oikeastaan vain plussaa.
Tämän päivän lottorivini:
Ryan-Niemi-Elo
Lähteenmäki-Kerälä/Heino-Kiilholma
Smith-Saarela-Huhtanen
Hansen-Kerälä/Heino-Kärki
Ja loppuun vielä; Saarela-Ryan kaksikolle annetaan melko todennäköisesti aikaa, ykköstä ja kolmosta ei hajoteta. Tämä on minulle ihan ok, tehkööt valmennus niinkuin parhaakseen näkee. Mukavahan näitä on silti spekuloida.