(Hyvän) Päivän maantietovisa – mikä valtio?

• 209 417
  • 5 936

Kauko Viisas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Se Argentiina oli Argentiinan San Juanin provinssin lippu.
Kun tarkemmin katsoo, niin näinhän se taitaa olla. Tämä päivä on mennyt muutoinkin pahoittelun merkeissä, joten jatkan samaan malliin: pahoittelen.
Tulevalla viikolla lupaan olla hieman hiljempaa ja välttyä itselleni kiusallisista tilanteista ja pahoitteluista.

Paskoja visoja kuitenkin.

(1)
  • Tykkää
Reactions: npc

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kun tarkemmin katsoo, niin näinhän se taitaa olla. Tämä päivä on mennyt muutoinkin pahoittelun merkeissä, joten jatkan samaan malliin: pahoittelen.
Tulevalla viikolla lupaan olla hieman hiljempaa ja välttyä itselleni kiusallisista tilanteista ja pahoitteluista.

Paskoja visoja kuitenkin.

Juu, minäkin menin lankaan tuossa Argentiinan lipussa ja huomasin vasta jälkeenpäin, että se olikin San Juanin provinssin lippu. Virheitä me kaikki teemme!

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nyt vaaditaan @redpecka tuomiota! Mikä oli se kolmas valtio? Filippiinit (toisella puolella lukee sanat: "Fuerzas Expeditionarias del Norte de Luzon" ja toisella puolella puolestaan sanat: "Libertad Justicia e Igualdad".

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Nyt vaaditaan @redpecka tuomiota! Mikä oli se kolmas valtio? Filippiinit (toisella puolella lukee sanat: "Fuerzas Expeditionarias del Norte de Luzon" ja toisella puolella puolestaan sanat: "Libertad Justicia e Igualdad".

Jos Wikipediaa on uskominen, tuo versio Filippiinien lipusta oli käytössä 1898-1901.

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Vaikka ei ollut minulle osoitettu niin osuu minuunkin eli tuokin on totta. Minä häpeän taas kerran kun en ollut tarkkana. Jätän nämä lippujutut teille.

Ei nämä lippu-, kartta- ja piilosanahommelit ole itselläkään perjantain jälkeen enää lähteneet. Et ole yksin.

E
Eikä kyllä pääkaupungitkaan ole omalla kohdalla napsuneet.

Kauko Viisas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
En osannut käyttää noin hienoja hakusanoja. Backside of flag oli parasta mitä irtosi. Mutta luulisi googlen tietävän mitä minä tarkoitan.
Luuletko minun käyttäneen joitain hienoja hakusanoja? Luulet väärin :D Taisin käyttää "flags different sides" hakua.

Moldovan lipusta sanotaan: "Lipun takapuolen vaakuna on käännetty peilikuvaksi"

(1)
  • Tykkää

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
@Kauko Viisas Meinasin vastata edelliseen piilosanaan Ankara, koska se sopi vihjeeseen ei niin mukava ja muita osia vihjeistä on napannut.

Mutta, prostestoin vihjettä. Jos vihje on ei niin mukava, niin tuohan tarkoittaa (ainakin minun ymmärrykselläni) mukavan vastakohtaa. Jotain, joka ei ole (niin) mukavaa. Eihän tuohon sovi vihjesanaksi kiva, vaikka se väärästä suunnasta käytetäänkin.

Kauko Viisas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
@heketsu88 pääkaupunki visaan haluan vielä sanoa kaikille visaharreille, että suomenkielisen Wikipedian mukaan Brasilian pääkaupunki on Brasília (ei Brasilía), ettei joku onneton vain tuon perusteella päivitä tietopankkiaan.

(Itsehän olen jostain syystä tottunut käyttämään muotoa Brazil, mutta nyt opin tämän ellei joku ole tehnyt preveleitä wikipediaan.)
Minä olen oppinut, että pääkaupungin nimi on Brasil (perustettiin vartavasten pääkaupungiksi keskelle ei mitään). Näköjään Wikipediassa käytetään Brasilia-nimeä ja englanninkilelisessä myös Brasília. AIna sitä oppii kun muistaisi päivittää tietojaan.

Kauko Viisas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
@Kauko Viisas

Mutta, prostestoin vihjettä. Jos vihje on ei niin mukava, niin tuohan tarkoittaa (ainakin minun ymmärrykselläni) mukavan vastakohtaa. Jotain, joka ei ole (niin) mukavaa. Eihän tuohon sovi vihjesanaksi kiva, vaikka se väärästä suunnasta käytetäänkin.
"Ei niin mukava vaan päinvastoin" - tässä käännettiin sekä merkitys että kirjoitusasu nurinniskoin käyttämällä "päinvastoin" -sanaa.

Ymmärrän protestisi, mutta ihmisten ajatuksenjuoksu poikkeaa toisistaan ja siksi nämä piilosanat ovatkin haasteellisia, jos et tiedä/tunne laatijan ajatuskulkua ja tapaa rakentaa piilosanoja.

Kiitän sinua kommentistasi ja kiinnostuksestasi aiheeseen ja toivottavasti selitykseni selittää mistä mielestäsi vihje kiikasti.

Toisaalta, tämä päivä ei ole ollut parhaimpiani tässä ketjussa.

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Riittääkö jos sanon vain että tiedän kaikki paitsi Grenadan?

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
"Ei niin mukava vaan päinvastoin" - tässä käännettiin sekä merkitys että kirjoitusasu nurinniskoin käyttämällä "päinvastoin" -sanaa.

Ymmärrän protestisi, mutta ihmisten ajatuksenjuoksu poikkeaa toisistaan ja siksi nämä piilosanat ovatkin haasteellisia, jos et tiedä/tunne laatijan ajatuskulkua ja tapaa rakentaa piilosanoja.

Kiitän sinua kommentistasi ja kiinnostuksestasi aiheeseen ja toivottavasti selitykseni selittää mistä mielestäsi vihje kiikasti.

Toisaalta, tämä päivä ei ole ollut parhaimpiani tässä ketjussa.
Ok, ostan selityksen. Tuossa on ikään kuin kaksoiskäänteisyys ja en saanut kiinni siitä. Vedän protestini pois.

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
@heketsu88 pääkaupunki visaan haluan vielä sanoa kaikille visaharreille, että suomenkielisen Wikipedian mukaan Brasilian pääkaupunki on Brasília (ei Brasilía), ettei joku onneton vain tuon perusteella päivitä tietopankkiaan.

(Itsehän olen jostain syystä tottunut käyttämään muotoa Brazil, mutta nyt opin tämän ellei joku ole tehnyt preveleitä wikipediaan.)

Ja wikipedia on tässä oikeassa. Minulla on sattunut jälleen kerran virhe tuossa. Alan korjaamaan jälleen pisteitä:D.

(1)
  • Tykkää

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Valtion pääkaupunkivisa jatkuu tänäänkin kello 19.00.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy