(Hyvän) Päivän maantietovisa – mikä valtio?

  • 199 127
  • 7 951

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Ihan mielenkiinnosta, saako googlen kuvahaulla kaivettua noita osittaisia rantaviivoja vai ihanko ihmiset vaan silmäilemällä google mapsia noita italioita arvaavat?
Voin puhua vain omasta puolestani (Italiasta). Vilkaisin viivoja ja totesin että "täyttä hepreää" ja laitoin puhelimen pois. Ja kun sen olin tehnyt aivoista tuli väläys että "Italia"... Jotain tuttua siinä oli. Sitten äkkiä vastaamaan mutta puhelin jumitti ja päädyin sijalle 3... Ja voittajat vain lasketaan. Toista vihjettä en edes nähnyt... eikä se olisi mulle mitään sanonut. Kyllä, vieläkin vituttaa kun kerrankin oisin tiennyt enkä saanut vastausta ajoissa lähtemään.
 
Joku Mauritaniahan tuo on tai itäisempi sulttaanikunta.

Ihan mielenkiinnosta, saako googlen kuvahaulla kaivettua noita osittaisia rantaviivoja vai ihanko ihmiset vaan silmäilemällä google mapsia noita italioita arvaavat? Itse esim. mitä vilkaisi eilisiä, niin toisessa tulkitsin idässä olevan maata ja lännessa saaren kun oli sitten idässä meri ja lännessä San Marino. Ja ensimmäistä taisi katsoa niemimaana vaikka olikin meri välissä. Toki aivopähkinöitä tehdessä kun alkaa huomata parin samanlaisen tehtävän jälkeen kuvion, oppii myös lukemaan melko hyvin noita huijauksia mutta silti vakuuttavan oloinen suoritus oli peräti kolmelta nimimerkiltä eilen välittömästi toisen kompakuvan jälkeen pistää oikea vastaus kuin apteekin hyllyltä.

Vai olenko vaan liian selvinpäin seurannut kisailua?
Minulla ei ainakaan noista muista ole ollut mitään hajua. Tuon Italian arvasin kun ajattelin että toinen osa oli enklaavi ja muistin että San Marino on Italiassa melko rannassa.
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
Maratin valtakunta. Google tiesi, minä en.

Maratin valtakuntahan se on ja googlen käyttäminen on sallittua ainakin näissä minun visailussani. Palkinnoksi lähtee intialainen pyhä lehmä!
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU

redpecka

Jäsen
Juu, avausviestissä sanotaan reilusti, että kaikki keinot vastauksen löytämiseksi ovat sallittuja eli nopeus- ja nokkeluuskisa on tämä myös. Kukaan ei jaksa spoilerivastauksia ja muka valvontaa ettei wikipediasta luntattaisi.

Kiinnostaisi kyllä voiko googlella saada jotenkin vastauksen pienestä ääriviivan palasesta. Itsehän poimin nuo valtiot true size -sovelluksesta ja muokkaan sitten niitä. Olisi kiva tietysti jos tuo olisi se apuväline mitä netissä tällaiseen visaan olisi ainoastaan tarjolla, oltaisiin kaikki samalla paatilla, mutta ei kai vielä nokkelampia voi pyytää olee vähemmän nokkelia.

Aamunavaus by Iisoppi...
Missä kunnassa ollaan?

Luin: Missä kunnossa ollaan?

Lippuarvoitus 3: Minkä valtakunnan lippuna kyseinen lippu on toiminut?
Luin : Lippuvaroitus...

Nyt tarttis jotain terästystä, kellokin on jo yli 12.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Juu, avausviestissä sanotaan reilusti, että kaikki keinot vastauksen löytämiseksi ovat sallittuja eli nopeus- ja nokkeluuskisa on tämä myös. Kukaan ei jaksa spoilerivastauksia ja muka valvontaa ettei wikipediasta luntattaisi.

Kiinnostaisi kyllä voiko googlella saada jotenkin vastauksen pienestä ääriviivan palasesta. Itsehän poimin nuo valtiot true size -sovelluksesta ja muokkaan sitten niitä. Olisi kiva tietysti jos tuo olisi se apuväline mitä netissä tällaiseen visaan olisi ainoastaan tarjolla, oltaisiin kaikki samalla paatilla, mutta ei kai vielä nokkelampia voi pyytää olee vähemmän nokkelia.



Luin: Missä kunnossa ollaan?


Luin : Lippuvaroitus...

Nyt tarttis jotain terästystä, kellokin on jo yli 12.
Olisit edes kysynyt että miten monta hehtolitraa viiniä arvoitusmaa tuottaa vuosittain, olisin työn puolesta osannu vastata että prevelit valmistetaan kielestä.

Terästystä tarvitaan, vinkkinä visailijoille että prismassa myyvät valion parempaa glögiä 80 senttiä törppö että enää puuttuu kirkkaat seasta.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Terästystä tarvitaan, vinkkinä visailijoille että prismassa myyvät valion parempaa glögiä 80 senttiä törppö että enää puuttuu kirkkaat seasta.

Minulla menee tämän visan puitteissa törpötellessä yleensä 100 senttiä ja 80 prosenttia.
 

redpecka

Jäsen
Huomio, hyvät matkustajat.
  • Tämä viikko mennään tällä kursilla. Vihjeitä tipahtelee kello 18 lähtien.
  • Tänään mennään eileisen tapaan 5 minuutin välein.
  • Tässä olisi vielä hyvää aikaa käydä vaikka shoppailemassa.
  • Metavisat loppuu pubissa 17:45 kun lattia pitää ajaa ennen päävisaa.
 

redpecka

Jäsen
19. kysymys, mikä maa?
 

Liitteet

  • 19g.png
    19g.png
    4,5 KB · kertaa luettu: 60

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
Vastaan riskillä: Etelä-Korea.
 

Gostisbehere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia City of Brotherly Love
Kuuba
 

redpecka

Jäsen
19. kysymys, mikä maa?

7. ja viimeinen vihje, tuskin tämä ketään auttaa. Näistä palasista ei tule yhteensä koko valtiota, kuten ei tullut Italian palasistakaan.
 

Liitteet

  • 19e.png
    19e.png
    4,3 KB · kertaa luettu: 79
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös