(Hyvän) Päivän maantietovisa – mikä valtio?

  • 199 986
  • 7 951

Unkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool FC
En tiedä kokonaisista maista, no pari lahnaa olen nähnyt, mutta noissa rajakoukeroissa näkee kyllä milloin mitäkin. Koiranpään, gorillanpään ja vittuuntuneen äijänpäänkin olen nähnyt. Sormia, neniä ja eri asteisia elimiä runsaasti. Liftarin peukkukin löytyy, norsun kärsiä ja vaikka mitä.
 

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
Niin kuin aina - melkein sain. Onnistumisen.

Oikeastihan kyse on Suomi-neidon säärten pituudesta. Sääret ovat onneksi häveliäästi piilotettu hameen alle, mikä vaikeuttaa ja toisaalta luo sitä mystisyyttä: "missä majava luuraa?"
Ja @Unkka Senegalista + Gambiasta tulee mieleen ihan oikea terävänenäinen leijonanpää suu auki.

Mutta mikä ihmeen uloke on Hanko?
 

Kauko Viisas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mutta mikä ihmeen uloke on Hanko?
Niinpä - otapa selvää.

Aikoinaan - siis kauan, kauan aikaa sitten - ikävä suomen opettajani toi esille seuraavanlaisen näkökannan (mistä olen hänen ikävyydestään huolimatta, täysin samaa mieltä): muistaakseni kyse oli Kiannon Punainen viiva teoksesta, missä kerrotaan, kuinka "neitojen nilkat vilahtivat" ja opettaja kysyi eikö olekin mieltä kiihottava ajatus, että tuona aikana pelkkä nilkan vilkahdus aiheutti sellaisen kiihkon, kun nykyään kaikki näytetään eikä mielikuvitukselle jätetä mitään tilaa.
 

Kauko Viisas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
En tiedä kokonaisista maista, no pari lahnaa olen nähnyt, mutta noissa rajakoukeroissa näkee kyllä milloin mitäkin. Koiranpään, gorillanpään ja vittuuntuneen äijänpäänkin olen nähnyt. Sormia, neniä ja eri asteisia elimiä runsaasti. Liftarin peukkukin löytyy, norsun kärsiä ja vaikka mitä.
Tässä taitaa olla sinun salainen aseesi - mielikuvitus ja mielleyhtymien kautta luodut muistikuvat. Tälle iso peukku, koska oma mielikuvitukseni ei tähän riitä.
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
En tiedä kokonaisista maista, no pari lahnaa olen nähnyt, mutta noissa rajakoukeroissa näkee kyllä milloin mitäkin. Koiranpään, gorillanpään ja vittuuntuneen äijänpäänkin olen nähnyt. Sormia, neniä ja eri asteisia elimiä runsaasti. Liftarin peukkukin löytyy, norsun kärsiä ja vaikka mitä.

Iranin rajaviivoista mulle tulee mieleen Etana tuntosarvia lukuunottamatta +Etelä-Sudanin, Kiinan, Kanadan ja Yhdistyneiden Arabiemiirikuntien rajoista jonkun eläimen pää.
 

redpecka

Jäsen
1/3
 

Liitteet

  • 63a.png
    63a.png
    42,3 KB · kertaa luettu: 43

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
Tämän olisin tiennyt jo ensimmäisestä vihjeestä. On se vaan katsomosta helpompaa.
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
No nyt on kunnon palapeliarvoitus.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös