(Hyvän) Päivän maantietovisa – mikä valtio?

  • 199 984
  • 7 951

Kauko Viisas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
En halua nostaa itseäni mitenkään framille, mutta ohessa lyhyt lausuntoni hävityn välieräottelun jälkeen:

"Hyvät veljet ja sisaret. Mun termini on : mental game eli win the right games. Edeltävät eivät ole olleet oikeita pelejä.

Kuten hyvä veljeni, leijona 79 on on todennut , jokainen, joka nyt hymyilee tässä tilaisuudessa saa mennä ulos. Jotain rispektiä, olen kuitenkin maantietovisaveteraani, pelannut Simo Frangenia vastaan, uraa takana jo kymmeniä vuosia alalla. Tiedän mitä tarkoittaa olla tällaisissa visoissa.

Viimeinen maali tehtiin väärin - se pitää tehdä backhand - forehand - pum -pum - pum. Nyt se tehtiin pum-pum-pum.

Mapquiz is a momentum game. The maps didn't bounce our way.

My fuckingratulations!"

Jälkikäteen jäin miettimään kohtaa "uraa takana" - ehkä siinä on asian ydin.

Oikeasti hvyä peli @Unkka
 

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
En halua nostaa itseäni mitenkään framille, mutta ohessa lyhyt lausuntoni hävityn välieräottelun jälkeen:

"Hyvät veljet ja sisaret. Mun termini on : mental game eli win the right games. Edeltävät eivät ole olleet oikeita pelejä.

Kuten hyvä veljeni, leijona 79 on on todennut , jokainen, joka nyt hymyilee tässä tilaisuudessa saa mennä ulos. Jotain rispektiä, olen kuitenkin maantietovisaveteraani, pelannut Simo Frangenia vastaan, uraa takana jo kymmeniä vuosia alalla. Tiedän mitä tarkoittaa olla tällaisissa visoissa.

Viimeinen maali tehtiin väärin - se pitää tehdä backhand - forehand - pum -pum - pum. Nyt se tehtiin pum-pum-pum.

Mapquiz is a momentum game. The maps didn't bounce our way.

My fuckingratulations!"

Jälkikäteen jäin miettimään kohtaa "uraa takana" - ehkä siinä on asian ydin.

Oikeasti hvyä peli @Unkka
Tekivätkö veljet taas itsestään henkisesti pieniä?
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
Onko @Kauko Viisas aan eväät syöty? Nähdäänkö jymy-yllätys ja @Unkka meneekin finaaliin?
 

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
Itse en pitäisi @Unkka n finaalipaikkaa jymy-yllätyksenä. Erittäin vahva ja ennen kaikkea nopea kilpailija, joka on etenkin noissa saarivaltioissa aika haka.
 

Unkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool FC
Itse en pitäisi @Unkka n finaalipaikkaa jymy-yllätyksenä. Erittäin vahva ja ennen kaikkea nopea kilpailija, joka on etenkin noissa saarivaltioissa aika haka.
Äläpäs ala sitä viittaa tännepäin jakamaan. Tuurilla sattunut nyt tuttuja maita. Ja nopea en ole. Mutta olen kyllä vetänyt kovaa treeniä nyt keväällä ja ottanut homman tosissaan, vähän liiankin. Talvella oli enemmän rentoutta pelissä.
 

Kauko Viisas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Onko @Kauko Viisas aan eväät syöty? Nähdäänkö jymy-yllätys ja @Unkka meneekin finaaliin?
Itse en pitäisi @Unkka n finaalipaikkaa jymy-yllätyksenä. Erittäin vahva ja ennen kaikkea nopea kilpailija, joka on etenkin noissa saarivaltioissa aika haka.
Äläpäs ala sitä viittaa tännepäin jakamaan. Tuurilla sattunut nyt tuttuja maita. Ja nopea en ole. Mutta olen kyllä vetänyt kovaa treeniä nyt keväällä ja ottanut homman tosissaan, vähän liiankin. Talvella oli enemmän rentoutta pelissä.
Kuten @Steril totesikin niin ei tämä yllätys ole - minun eväät toki on syöty, mutta niitä saa (lähi)kaupasta lisää - jos jaksaa hakea.

Tässä ilmeisesti konkretisoituu vanha totuus, että lahjattomat treenaa - ja treenaamalla pärjää. Olin aistivinani, että kevät on @Unkka n kulta-aikaa, kun malttaa jättää hiihtelyt vähemmälle ja keskittyy tosissaan tärkeisiin asioihin. Omalla kohdalla 95% keskittyminen on 50% suoritus - toteutuu täysin.
 

Kauko Viisas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Iltapäivällä kävin mm. seppelvarpujen lehtiä lakaisemassa ja keräämässä kuivumaan terassille.

Juuri äsken poikkesin ulkona ja totesin itsekseni ääneen "Kypros": kuivumassa olevat lehdet muodostivat mielestäni lähinnä Kyprosta muistuttavan kuvion.

Että ei tämä visa sillain vaarallinen ole, mutta mielenmaailmaan se saattaa vaikuttaa.
 

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
Iltapäivällä kävin mm. seppelvarpujen lehtiä lakaisemassa ja keräämässä kuivumaan terassille.

Juuri äsken poikkesin ulkona ja totesin itsekseni ääneen "Kypros": kuivumassa olevat lehdet muodostivat mielestäni lähinnä Kyprosta muistuttavan kuvion.

Että ei tämä visa sillain vaarallinen ole, mutta mielenmaailmaan se saattaa vaikuttaa.
Noin pitkälle ei sentään vielä visa ole mielessäni päässyt. Sehän se olisikin, kun ulkona alkaisi sataa ja alkaisi hokemaan ääneen Sri Lankaa sadepisaroita nähdessään.
 

Kauko Viisas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Noin pitkälle ei sentään vielä visa ole mielessäni päässyt. Sehän se olisikin, kun ulkona alkaisi sataa ja alkaisi hokemaan ääneen Sri Lankaa sadepisaroita nähdessään.

Sehän voisi olla sangen terapeuttista hokea moista mantraa. Toki näitä "sadepisaroita" on maailma täynnä - enkä aio paljastaa niitä sinulle.
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
Mikäköhän olisi vaativin valtio, minkä voisi nähdä jossain luontokappaleessa?
 

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
Luontokappaleista en tiedä, mutta Saksa muistuttaa mielestäni vähän vinoa viinilasia.
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
Vaativa ainakin on Peru (imperatiivi) ja se on nähtävissä luontokappaleessa nimeltään peruna.

Saattaa olla, etten aivan ymmärtänyt kysymystä, mutta ainakin yritin parhaani ja vastasin.

Siis, että jos sattumalta jotkut luontokappaleet, esimerkiksi juuri kasa lehtiä, muodostaisi jonkin valtion rajaviivat.
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Grenadahan muistuttaa majavaa ja siitähän tulee mieleen vaimon... majava. Miellyttävä mielleyhd... yhtymä.
 

Kauko Viisas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kyllä huomaa, että nuorempi väki liikkeellä . majavat mielessä. Katsokaapa Suomea - ihan selvä majava - ei tosin hampaita, ei häntää, mutta majava se on.
 

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
Kyllä huomaa, että nuorempi väki liikkeellä . majavat mielessä. Katsokaapa Suomea - ihan selvä majava - ei tosin hampaita, ei häntää, mutta majava se on.
Grenada aina mielessäin. Mutta kukapa nyt ei Grenadaan haluaisi matkustaa? Sehän sijaitseekin oikein mukavalla ja trooppisella paikalla.
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Kyllä huomaa, että nuorempi väki liikkeellä . majavat mielessä. Katsokaapa Suomea - ihan selvä majava - ei tosin hampaita, ei häntää, mutta majava se on.

Ei vaan Suomi-neito, hieman tosin riisuttu versio itänaapurin toimesta.

Asun muuten Suomi-neidon majavan tienoilla.
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Tämä - ei siis asuinpaikkasi . vaan majavan paikka on tulkintakysymys. Saattaa mennä reisille, mutta Iisalmi- Pihtipudas -linja saattaisi osu kohdilleen.

Läheltä liippaa. Tarkka paikka jääköön kuitenkin salaisuudeksi - siis minun ja Suomi-neidon majavan väliseksi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös