(Hyvän) Päivän maantietovisa – mikä valtio?

  • 199 792
  • 7 951

Huono pakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä
Luin ensin, että käsivirettä... mutta samapa tuo kunhan virettä löytyy: kukin saa hyvän mielen.

On sitä sorminäppäryyttäkin joskus nuorempana ollut. Pääsin kuitenkin toisella yrittämällä näppäilytaidon testin läpi Kauppiksessa reilut 20 vuotta sitten. Vaikka toisessa kädessä ei juurikaan ns. hienomotoriikka toimikaan. Itse olen nimennyt tämän kuusisormijärjestelmäksi.
 

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
Sanoin - olen teflonia viittojen suhteen, mutta fetisseistä en tiedä kuinka tarttuvia ne ovat - ja ylipäättän mitä ne ovat. Siksi olen huolissani.
Ainakin tiedän sitten jo valmiiksi ketä syytät jos huomaat jonkun oudon fetissin ilmaantuvan tässä lähiaikoina.
 

Kauko Viisas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ainakin tiedän sitten jo valmiiksi ketä syytät jos huomaat jonkun oudon fetissin ilmaantuvan tässä lähiaikoina.
Tulevaisuudessa...
Kake: Mikä helevetti se tuolla luuraa, saatana ettei olis se vetissin perkele. Rimpautanpa 112.
112: Kuinka voin auttaa?
K: No tuota vetissi minnuu kiusoopi, tuolla se kärkkyyt...
112: Että mikä?
K: Vetissi, vetissi - uhkas saatana sen miulle istuttaa. Puhu levottommii ja koko ajan oli tarjoomas.
112: Niin että kuka ja mitä oli tarjoamassa?
K: No sellane nuor juippi sitä tarjos että saat siekin vetissi ja ny se taitaap minnuu kiusoo.
112: Mikä nuori henkilö ja mikä se vetissi on?
K. En mie siit muut tiiä ku nuor se o - ja puhas, mutt siit huolimatt sill o vetissi ja ny mie pelkään jotta se tartuttaa miulleki se vetissi.
112: Selvä, mutta mikä se vetissi on ja kuinka hän voisi sen tartuttaa? Oletteko olleet yhteydessä?
K: En mie iha tarkkaa tiiä mikä se vetissi o, mutt vaaralliselt se kuulostaa. Höpöttellee viittoloist ja huppuloist, mutta miehä e sellasist oo kiinnostunu ollenkaa. Oon aika jyrkkä ollu sellaste suhtee ja kaikille 12 penskalleki ain sanont jotta pysyvät mokomist eros - niist ei oo ku harmii. Yhteyessä ollaa oltu, melkei joka päivä. Aateekoolla ja varmaa viiskeelläki... no, nythän mie hokasi jotta sehä se o jotta kuinka se vetissi leviää.
Piip.piip.piip...
 

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
Tulevaisuudessa...
Kake: Mikä helevetti se tuolla luuraa, saatana ettei olis se vetissin perkele. Rimpautanpa 112.
112: Kuinka voin auttaa?
K: No tuota vetissi minnuu kiusoopi, tuolla se kärkkyyt...
112: Että mikä?
K: Vetissi, vetissi - uhkas saatana sen miulle istuttaa. Puhu levottommii ja koko ajan oli tarjoomas.
112: Niin että kuka ja mitä oli tarjoamassa?
K: No sellane nuor juippi sitä tarjos että saat siekin vetissi ja ny se taitaap minnuu kiusoo.
112: Mikä nuori henkilö ja mikä se vetissi on?
K. En mie siit muut tiiä ku nuor se o - ja puhas, mutt siit huolimatt sill o vetissi ja ny mie pelkään jotta se tartuttaa miulleki se vetissi.
112: Selvä, mutta mikä se vetissi on ja kuinka hän voisi sen tartuttaa? Oletteko olleet yhteydessä?
K: En mie iha tarkkaa tiiä mikä se vetissi o, mutt vaaralliselt se kuulostaa. Höpöttellee viittoloist ja huppuloist, mutta miehä e sellasist oo kiinnostunu ollenkaa. Oon aika jyrkkä ollu sellaste suhtee ja kaikille 12 penskalleki ain sanont jotta pysyvät mokomist eros - niist ei oo ku harmii. Yhteyessä ollaa oltu, melkei joka päivä. Aateekoolla ja varmaa viiskeelläki... no, nythän mie hokasi jotta sehä se o jotta kuinka se vetissi leviää.
Piip.piip.piip...
Älä unohda telineitä. Jos kyseisen puhelun joskus soitat (tai sanoisinko että kun soitat), niin vaadin ääninauhan tästä keskustelusta.
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
Jos @Unkka coopperi lasketaan, niin kävin sen juokseen 30.3.2021. Tulos oli vähän alle 2500 metriä.
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
Ei me kympin kisaan cooperia lasketa, mutta otetaan myös cooperkisa. Minulla on nyt kympin noteeraus ja sinulla cooper. Yritetään laittaa paremmaksi. Ja ei tämä vakavaa ole, ei vetoja, vertaillaan vaan tuloksia.

Jos täällä idässä säät paranee huhtikuun loppuun mennessä, niin käyn viimeistään 30.4 juokseen 10km.
 

Kauko Viisas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Älä unohda telineitä. Jos kyseisen puhelun joskus soitat (tai sanoisinko että kun soitat), niin vaadin ääninauhan tästä keskustelusta.
Tottakai unohdan telineet - ne ovat menneen talven välineitä. Ilman telineitä ja viittoja - ja nimenomaan niiden poissaollessa - voitin tänäänkin n. 40 minuutissa rakkaan vastustajani @Huono pakki n. Telineillä ja viitoilla olisi saattanut rikkoontua maaginen 60 minuuttia.
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
Tsemppiä siihen. Tälläinen pieni kisa ja uhoaminen saa kummasti kipinää treenaamiseen.

Selvästi herätin muutama viikko sitten nukkuvan karhun .
 
Viimeksi muokattu:

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
Tottakai unohdan telineet - ne ovat menneen talven välineitä. Ilman telineitä ja viittoja - ja nimenomaan niiden poissaollessa - voitin tänäänkin n. 40 minuutissa rakkaan vastustajani @Huono pakki n. Telineillä ja viitoilla olisi saattanut rikkoontua maaginen 60 minuuttia.
Eli voisi olla jopa taktinen veto tartuttaa joku fetissi sinuun näin pleijarien keskellä?
 

Kauko Viisas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Eli voisi olla jopa taktinen veto tartuttaa joku fetissi sinuun näin pleijarien keskellä?
Laitan ATK:n kiinni niin milläs tartutat?

Aika alhaisia keinoja pohdit taktiikoiksi. Tänään oli pakko nesteyttää jallulla ja se taktiikka toimi sangen hyvin. Ja varastossa - jahka ne löydän kaiken rojun keskeltä - on vielä vaikka mitä.

Toki nythän vain pellaillaan, kun voittaja on kuitenkin tiedossa.
 

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
@Steril ja @Kauko Viisas Voisi lukita samaan hyttiin. Siellä sitten heittelesivät toisilleen viittoja ja fetissejä.
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU

Kauko Viisas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kyllähän @Kauko Viisas aan kanssa voisi yhden illan jallua nautiskella ja mietiskellä maailmanmenoa.
Sinänsä mielenkiintoinen ajatus (tykkään jallusta), mutta kauhistuttaa ajatuskin, että @Steril pomppaa jostain tolpan takaa erilaisten viittojen hulmutessa ja fetissien haistessa. Mitähän ne ihmisetkin ajattelisivat?

Älä ala juomaan viinaa, kun sun täytyy pitää nuoriso-osaston mainetta yllä, kun putoan huomenna.
Ensinnäkin jallu ei ole viinaa - se on jaloa juomaa, jota näin urheilupiireissä nautitaan nestetasapainon ylläpitämiseksi. Pitäisihän se sinun jo "nuorisonakin" tietää. Ja sää mihinkään putoa, kun olet jo valmiiksi siellä pohjalla.
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
Sinänsä mielenkiintoinen ajatus (tykkään jallusta), mutta kauhistuttaa ajatuskin, että @Steril pomppaa jostain tolpan takaa erilaisten viittojen hulmutessa ja fetissien haistessa. Mitähän ne ihmisetkin ajattelisivat?


Ensinnäkin jallu ei ole viinaa - se on jaloa juomaa, jota näin urheilupiireissä nautitaan nestetasapainon ylläpitämiseksi. Pitäisihän se sinun jo "nuorisonakin" tietää. Ja sää mihinkään putoa, kun olet jo valmiiksi siellä pohjalla.

Ei oo nuo vahvemmat alkoholijuomat mun juttu. En ole koskaan ollut kännissä. Olen niin sanotusti epäsuomalainen.
 

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
Sinänsä mielenkiintoinen ajatus (tykkään jallusta), mutta kauhistuttaa ajatuskin, että @Steril pomppaa jostain tolpan takaa erilaisten viittojen hulmutessa ja fetissien haistessa. Mitähän ne ihmisetkin ajattelisivat?
Voin tuoda laatuviskiä mukanani, eiköhän nuo ajatukset hälvenisi varsin nopeasti.
 

Kauko Viisas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ei oo nuo vahvemmat alkoholijuomat mun juttu. En ole koskaan ollut kännissä.
Tässä on jokin epäloogisuus, joka varmaan selittyy, mutta se, että vahvemmat alkoholit eivät ole juttu, ei poissulje miedompia alkoholijuomia, joista kuitenkin voi päihtyä.

Arvostan ettei ole halua/tarvetta päihtyä mistään - paitsi rakkaudesta voi ja saa päihtyä.
 

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
Ei oo nuo vahvemmat alkoholijuomat mun juttu. En ole koskaan ollut kännissä. Olen niin sanotusti epäsuomalainen.
Siis minullakaan varsinaiset yrjökännit eivät ole se juttu. Vaan nimenomaan sellainen "sivistynyt" tissuttelu, jossa pienessä nousuhumalassa voi fiilistellä maailman menoa ja vaikka mitä. Juttu lentää ja kaikki tuntuu harmoniselta.
 

Kauko Viisas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
"sivistynyt" tissuttelu, jossa pienessä nousuhumalassa voi fiilistellä
Hah, hah... nousuhumala on hieno käsite - mahtaako vastaavaa olla muissa kielissä? Nousuhumala kestää juuri niin kauan kun jaksaa vetää soppaa. Mitä kauemmin haluaa/jaksaa nauttia 'nousuhumalasta' sitä kaameampi on laskuhumala - ja se ei ole nuorisolle tai kennellekään sopivaa - paitsi meille ammattilaisille.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös