Piilosanahaaste
Aina ei tarvitse kilpailla pisteistä tai kukkaruukuista - voi vain haastaa itsensä ja samalla muut. Siksi haastan teidät maantietoaiheiseen piilosanatehtävään.
Ideana on, että olen valmiiksi valinnut kolme (3) pääkaupunkia, joista olen luonut ok piilosanavihjeen. Teidän tehtävänä on luoda omat versionne kyseisten kaupunkien piilosanavihjeistä, mielellään paremmat kuin minun. Laittakaa mielikuvituksenne ja sanataituruutenne koetukselle.
Vaikka tämä ei ole kilpailu eikä vastauksia arvostella, kiinnitän huomiota (ja saatan kommentoida jakamalla kukkaruukkuja)
- tekniseen osaan - kuinka hyvin vihje ja vastaus vastaavat toisiaan
- taiteelliseen osaan - kuinka "sujuva" ja luonnollinen vihje on, kuinka oivaltava tai yllätyksellinen se on
Esimerkkinä arvostelin tuon oman ehdotelmani sanaan
Tukholma, jotta saatte hieman kuvaa mitä ajan takaa.
Tukholma – Antti seuraa puolikasta kulkupeliä
(sujuva, mutta vihjeen mukaan vastaus olisi Tukiaholma, tässä sujuvuus eli "taiteellisuus" ohittaa "teknisyyden")
Oslo – Happea ja automaatiota
Bern - ole radon
Saitteko kiinni? Kehitelkää vihjelauseita oheisista pääkaupungeista. Toki voitte niitä tehdä muistakin maista tai kaupungeista tai muista maantietoon liittyvistä kohteista.
Tägään tähän maantiedosta kiinnostuneita (ei välttämättä piilosanoista), mutta mielellään muutkin kiinnostuneet ovat tervetulleita
@redpecka @Iisoppi @Huono pakki @Jykke1978 @Via Dolorosa @Steril @Virveliä kainaloon @Tadu @Jyväsjemmari @Vesuri @Everton @Hiltsu04 @CuJo#31 @Hols Nilgerssön @Rekka Pinne @Poulu Jukki @kyykäärme @Turha Kaukalo @Ishmael @Unkka @heketsu88 @Uleåborgir