Hyvää Itsenäisyyspäivää kaikille!

  • 64 908
  • 507

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Hyvää Itsenäisyyspäivää!

Tässä kotisohvalla shortsit jalassa kättelyä katellen tulee kyllä sellanen fiilis, että sen verran iso ja merkittävä asia tämä itsenäisyyspäivä, että tätä pitää jatkossa kyllä pyrkiä arvokkaammin juhlistamaan. Toki se sisäinen rauha tärkein on ja ajatukset asiassa, mutta arvokkuutta lisää päivään. Pukua päälle ja juhlistamista vaatii jotenkin ja jossain.
 

Huono pakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä
Hyvää Itsenäisyyspäivää ihan jokaiseen Suomen kolkkaan. Olkaamme tänään onnellisia, että meillä on vapaus elää vapaassa Isänmaassamme.
 

D.Santon

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Liiga.
Hyvää itsenäisyyspäivää vain kaikille.
 

Proffa_20

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Chicago Blackhawks & FC Bayern München
Ainakin omalta osaltani voin kyllä todeta, miten itsenäisyyspäivän (ja siihen liittyvän hsitorian) tärkeydenkin on jotenkin tajunnut ihan uudelleen viime vuosienkin tapahtumien takia, ja etenkin sen, miten itsenäisyyspäivä - jos mikä - on kyllä juhla, jota kannattaa ja pitääkin juhlia. Viime vuosien aika synkänkin maailman menon johdosta, jotka meitäkin omalla tavallaan tuossa ihan lähellä koskettavat, on Suomenkin itsenäisyyspäivän viettokin on saanut kyllä ihan uusia ja ainutlaatuisia merkityksiä, joita osaa taas arvostaa entistä enemmän nyt, kuin vielä jokunen vuosi sitten.

Olkaamme onnellisia, että saamme asua maailman parhaassa maassa eli itsenäisessä Suomessa. Hyvää itsenäisyyspäivää vielä kaikille!
 

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Vaikka fraasi "Suomeen syntyminen on lottovoitto" onkin vähän kulunut, on siinä toden totta vähintään totuuden siemen, vaikka juuri esimerkiksi minä en minnekään muualle edes olisi voinut syntyä.

Kiitollisuudenvelka itsenäisen Suomen pystyttäneille ja sen puolesta taistelleille näin hyvään tottuneena millenniaalina on suunnaton.

Maamme polarisoituu, monet tulevaisuudennäkymät ovat huolestuttavia. Pidän silti itsenäisyyspäivää erittäin arvokkaana juhlapäivänä juhlistaa ennen kaikkea sitä, mitä meillä suomalaisilla on ja sitä mikä meitä kaikkia yhdistää.
 

Lankershim

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Detroit Red Wings, Los Angeles Dodgers
Näin puoliksi suomalaisena ulkosuomalaisena ja varsinkin nuorempana erittäin ulkopuolisena suomalaisena olen havahtunut viime vuosina siihen, että Suomi merkitsee mulle nykyään yllättävän paljon. Vaikka en ole käynyt Suomessa saati Tampereella vuosikausiin enkä asunutkaan toistakymmeneen vuoteen, niin jälleen kerran veteraanien ja lottien itsenäisyyspäivän tarinoita kuunnellessa koin "outoa" herkistymistä. Jotain erityistä Suomessa on, mitä oletettavasti muut kuin suomalaiset tai Suomessa asuvat eivät voi ymmärtää.

Näinä vaikeina aikoina on hyvä muistaa, minkä puolesta ihmiset aikanaan taistelivat ja myös kärsivät, ja peilata sitä siihen, kuinka paljon Suomi on aikojen saatossa muuttunut oikeasti paremmaksi. Kukoistavaksi. Muiden maiden suuntaan kumartavasta, ajoittaisesta nöyristelijästä omaa etuaan ajavaksi NATO-maaksi, jossa suurimmalla osalla ihmisillä on hyvä ja turvallinen olla verrattuna lähes kaikkiin maailman muihin maihin. Tätä kaikkea kohti faijani ja hänen vanhempansa aikanaan työskentelivät hartiavoimin. Samalla kuitenkin muistaa, että kehityksen ei pidä pysähtyä. Myös minä haluan mahdollisuuksien ja omien realiteettieni mukaan kantaa vastuuni Suomen hyvinvoinnista, sillä tavalla jolla minä pystyn vaikuttamaan. Ehkä pitäisi myös varata lopputalvelle se Suomen reissu, jota olen jo pitkään netistä tutkaillut.

Hyvää jo mennyttä itsenäisyyspäivää kaikille palstalaisille ja erinomaista joulun odotusta!
 
Viimeksi muokattu:

Jass0

Jäsen
Hyvää jo mennyttä itsenäisyyspäivää kaikille palstalaisille ja erinomaista joulun odotusta!
Onneksi se taas on mennyttä aikaa. Tänään vielä kun malttaa pysyä pois noista iltapäivälehdistä niin eiköhän tämä taas tästä.
Jotain samaa noissa linnanjuhlissa on kuin euroviisuissa. Alkuun on jotenkin kiinnostavinaan, mutta sitten jossain vaiheessa huomaat, että katselet Simpsoneita.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös