Gagne kirjoitti:
Viime vuoden kuudesluokkalaista poikaa olivat hänen seiska"kaverinsa" alkaneet kiusaamaan viikko koulun alun jälkeen.
Homma loppui kahdessa päivässä siihen, kun pihan isokokoisimmat yhdeksäsluokkalaiset olivat menneet tilanteeseen antamaan kiusaajaköörille viestin "Jos vielä kerrankin nähdään tätä, niin saatte turpaan koko vuoden".
Loistavaa asennetta lökäpöksykansalta!
Tästähän tulee mieleen oma hyvä asenteeni yläasteella seiskaluokalla. Taästä on kyllä helvetisti aikaa mutta muistan niin elävästi tilanteet. No eräs ylempiluokkalainen tapasi jostain syystä ajoittain vittuilla minulle yläasteella. Olikin ainoa tyyppi joka näin teki. Sieltä nilkki huuteli jostain kaveriporukkansa keskeltä. Yksin ei koskaan uskaltanut.
Kerran sitten välitunnilla mössötys alkoi kuulumaan taas läheisestä ringistä. Kävelin siihen jengin luo ja sanoin tälle tyypille, että nyt vittuilit mulle viimeisen kerran, seuraavan kerran kun huudat mulle jotain tai vittuilet, niin vedän turpaan niin että tuntuu.
No siitähän tämä kaveri riemastui ja kun hänellä oli kaverit ympärillä, niin eikös se vittuilu alkanut heti kun olin lauseeni päättänyt.
Ei siinä muu auttanut kun takoa kaveria kuonoon niin perkeleesti, kuten olin luvannut. Näinhän minä tein ja sanoin päälle, että enkö mä just varoittanut. Eikä siitä porukastakaan kukaan uskaltanut mitään, kun olin heitä reilusti isompi.
No vittuilu loppui siihen paikkaan, sanoin vielä varmuuden vuoksi sille koko porukalle, että vedän kaikkia turpaan, jos joku vielä aukoo. Se oli hyvää asennetta yläasteen seiskalla.
Myöhemmin tämä kaveri, jota leivoin turpaan, opiskeli kauppakorkeassa samalla kurssilla ja meistähän tuli hyvät kaverit ja sitä olemme edelleen.