Nimimerkille Rontti tiedoksi, että minä en sieltä leiriltä tarvitse hampaattomia. Haluan mieluummin yhden kädellisen sentterin ja yhden peliä avaamaan kykenevän perusvarman pakin. Näillä sarjasijoitus kohentuisi useamman pykälän siitä, mitä on odotettavissa tällä rosterilla.
Ai niin, minä olen ihan hereillä, mutta lähimmät pari päivää näyttävät päteekö sama Kerhon johtoportaaseen. Nyt on ihan oikeasti viimeinen hetki tehdä jotakin. Yhdenkin uuden laatupelaajan hankkiminen ennen ensi viikon peliputkea, jossa vastassa on tätä viikkoa kovempia vastustajia antaa joukkueelle ja kannattajille viestin siitä, että kautta ei ole vielä luovutettu. Jos taas ensi viikkoon lähdetään "näillä mennään"-filosofialla ottamaan turpaan oikealta ja vasemmalta seuraa kaksi asiaa:
1. Yleisö kaikkoaa hallista
2. Joukkuehenki rapautuu ja voittamisen kynnys nousee entisestään
Toisin sanoen nyt niitä muutoksia tarvitaan jo senkin takia, että annetaan joukkueelle viesti siitä, että hommassa ollaan tosissaan ja välitetään.
Ikää koskeviin kommentteihin vielä sen verran, että minä olen seurannut kiekkoa aktiivisesti koko Kerhon nykyisen liigataipaleen enkä ole nähnyt meillä jalkeilla huonompaa joukkuetta. Sen takia kommentit parin viime vuoden aikana liian hyvään tottumisesta ovat luokatonta sontaa. Vaikka tästä mitenkä väännettäisiin, kyllä tosiasia on, että Kerhon resurssit ovat aina riittäneet ja niiden pitäisi oikein käytettynä nytkin riittää joukkueeseen, joka pelaa Kerhon näköistä kiekkoa (nopeaa ja taitavaa). Jos Rontille ja kumppaneille kelpaa kädetön robottikiekko niin vaihtakaa ihmeessä Tapparan kannattajiksi (tosin sielläkin on nyt panostettu taitoon).
Sen verran on pahimman vi**tuksen laannuttua lisättävä, että en vaadi Matille fuduja kunhan vaan alkaa ansaitsemaan palkkaansa ja hajottaa sen toimimattoman ykkösketjun seuraavaan peliin. Jonas nelosketjuun rikkovaan rooliin ja Lundberg kolmosen sentteriksi hankkimaan hieman puolustusasennetta (tämä siis sen onnettoman mahdollisuuden varalle, että miehet vielä ovat Hämeenlinnassa seuraavan pelin koittaessa, hope not). Takana on nyt kahdeksan peliä ja jokainen (paitsi ehkä Rontti) on nähnyt, että nykyinen ykkönen ei toimi lainkaan. Nurminen on tämän jengin ainoa maalintekijätyyppi. Ei ole kovin järkevää tappaa hänen peli-iloaan ruotsalaisten kanssa.
Mitä tulee Tervoseen, jos mies todella on laittanut tähän porukkaan sen 1,7 megaa niin olen edelleen sitä mieltä, että soromnoo. Silloin on maksettu kolmosketjun miehille ykkösen tähtipelaajien liksoja ja se nyt vaan on tyhmää... Jos taas fyffeä on sukanvarsi puolillaan odottamassa verorajan jälkeisiä investointeja, on tilanne marginaalisesti hyväksyttävämpi.
Nyt voisi alkaa harkitsemaan kansalaiskeräyksen pystyyn pistämistä teemalla Kerholle kädet. Itse voisin sijoittaa satasen tähän hankkeeseen. Jos löytyisi 3000 muuta, saataisiin jo kohtuullinen pelimies.