Itse tuumasin lehden luettuani samaa. Kuusi viikkoa kuullostaa koko vähältä. Eturistisiteen repeäminen ei ole mikään pikkuvamma. Omalla kohdalla aikanaan tarjottiin kuutta kuukautta.Jos tuosta sekavasta diagnoosista voi mitään päätellä, niin kuusi viikkoa on aika optimistinen arvio. Ei hyvältä näytä.
Itse tuumasin lehden luettuani samaa. Kuusi viikkoa kuullostaa koko vähältä. Eturistisiteen repeäminen ei ole mikään pikkuvamma. Omalla kohdalla aikanaan tarjottiin kuutta kuukautta.
Mäkkärin ja Kaitsun poistuminen kokoonpanosta vie koko syömähampaan. Jännä nähdä mitä johto saa aikaan.
Sen verran lisäisin tuohon, että HäSassa Savolainen totesi, että "Lisäksi hänellä on repeämä polven eturistisiteessä ja pohjeluun ja sääriluun välisessäjänteessä." Eli eturistiside ei olisi tuon kertoman mukaan kokonaan poikki, vaan siinä on osittainen/jonkin asteinen repeämä. Eihän tuo repeämäkään hyvää tee, mutta sillä voidaan ainakin pelaamista kokeilla ja todennäköisesti pystyy pelaamaan. Toivottavasti ei sitten mene kokonaan poikki. Silloin tulee leikkauksen jälkeen tuo pakollinen kuusi kuukautta. Vahvistusta kaivataan kuitenkin.
Offtopic: Vaikka eturistiside ei olisikaan kokonaan poikki, niin polven eturistisiteen repeämä ei korjaudu itsestään toisin kuin esimerkiksi polven sivusiteen repeämä, koska eturistiside on erilaista kudosta. Tästä syystä ainoa hoitomuoto on leikkaus, tai sitten hoitamatta jättäminen. Nurminen ja joukkueen lääkärit saavat jo tosissaan miettiä mitä tässä tilanteessa kannattaa tehdä. Leikkauksella Kaitsu voitaisiin saada kuntoon kevääksi, ilman eturistisidevamman hoitoa (l. leikkausta) pelaaminen taas voi olla aika iso riski, sillä polvesta voi hajota vielä muutakin...
Eturistisiteen repeämän ompelemisesta on ymmärtääkseni varsin laajalti luovuttu, koska ne eivät kestä. Valtakunnan eturivin polvilääkäri minulle tästä kertoi jo monta vuotta sitten, kun teki minulle uuden eturistisiteen parsitun ja jälleen pettäneen tilalle. Tuella ja kuntoutuksella voi polven kyllä saada pelikuntoon side revenneenäkin, näin olen ymmärtänyt.Jatketaan alkuun offtopicilla. Repeämää voidaan koittaa parsia kasaan ompelemalla, mutta tuokin riippuu aika paljon repeämän laadusta. Toivotaan, ettei ole paha ja Kaitsu selviäisi ainakin ilman leikkausta. Tuen kanssa pelaaminen yksi mahdollisuus.
Vai jouluun asti 2 p/peli ja Hifkiin?Loppukausi 1,5p/peli -tehoilla ja änäriin?
Kieltämättä se olisi varsin Penan näköinen värväys, jos liigan top3 hyökkäysmateriaaliin, jossa taitosenttereitä on jo Guolla, Murray ja Vesce, hankittaisiin tämä kortti. Näiden sentterien lisäksi siellä on jo valmiina nelosen mies Porthen/Fagu ja vielä Keränenkin pystyy sentterinä pelaamaan.Vai jouluun asti 2 p/peli ja Hifkiin?
Mutta tuosta Hirschin try-outista, ihan hyvä jutska, kunhan toimitaan ajoissa, jos vaikuttaa pelimieheltä. Ensi kaudestakin optio, toivottavasti löytyy käyttöä.