Minulla on itsellä sellainen kuva, että tällä hetkellä Kärpissä on ehdottomasti kielletty ns. "Turhien" jäähyjen ottaminen, muuten ei voi selittää sitä, että kukaan ei missään tilanteessa spontaanisti menetä hermojaan ja pistä rähinää pystyyn. On tuota historian varrella nähty montakin kertaa, että pelaaja joka varsinaisesti ei ole herkkä nyrkkihippasille, menettää täysin malttinsa ja viskaa hanskat jäähän, tätä nyky Kärpissä ei tapahdu. Ilmeisesti KJ laskee kylmästi, että joukkue hyötyy ylivoimapelaamisesta enemmän kuin ns. "Kuittijäähyjen" otosta. Kärppien organisaatiossa valmentaja päättää viime kädessä hankintojen tarpeellisuudesta ja myös pelaajatyypeistä joita mahdollisesti ollaan hankkimassa. KJ:n yli on vaikea kävellä tällä hetkellä, mestaruus viime vuodelta ja piikkipaikka tauolla. Valtit ovat KJ:llä, näkeekö hän tarpeelliseksi hankkia hieman "Ilkeyttä joukkueeseen"? Pelityyliä on vaikea lähteä muuttamaan koko joukkueen osalta radikaalisti kesken kauden, se voi johtaa kaaokseen, joten fyysisen pelaajan (pelaajien) hankinta on keino muuttaa tilannetta, sille kannalle olen itsekkin pikkuhiljaa kypsynyt.
En kuitenkaan ole vielä heittänyt kirvestä kaivoon tältä kaudelta hankintojen osalta vaikka niitä ei Pietarin turnaukseen hankittukaan. Siihen turnaukseen on niin vähän aikaa, että parempi mennä noilla nykyisillä miehillä ja katsoa mitä jää käteen. Kärppien organisaatiossa on kuitenkin niin paljon ammattitaitoa ja kokemusta itse pelillisistä asioista, että uskon asiaa mietittävän hyvin syvällisesti ja monelta kannalta, en vielä usko mihinkään vauhtisokeuteen. Kysymysmerkki on tietenkin KJ:n kanta asiaan, kuten edellä jo mainitsin.
Seuraava ongelma on sopivan tyypin löytäminen, Kärppien tapauksessa myös luisteluvoimaa ja ainakin auttavasti kiekollista taitoa soisi löytyvän, pelkkää goonia en näe hyödylliseksi hankkia. Toivottavasti verkot ovat vesillä ja sopivan "Vonkaleen" löydyttyä isketään kiinni.
Loppuun hieman Topicin ohi, itseäni mietityttää jatko ja varsinkin ensi kausi. Joukkueen sopimuksista loppuu suurin osa tähän kauteen ja vaihtuvuutta tulee varmasti, alkaa uuden rakentaminen mutta kuka rakentaa ja minkälaisen? Jalosella vielä vuosi sopimusta jäljellä, mitä hän tekee sen jälkeen tai mitä Kärpät tekee valmentaja asialle? Kuka tekee päätökset ensi kauden joukkueen pelaajatyypeistä? Jalonen? Onko ensikauden joukkue tyyliltään samanlainen kuin nyt? Mikä on perintö seuraavalle valmentajalle ensi kauden jälkeen, joutuuko hän muuttamaan joukkueen tyyliä radikaalisti oman näkemyksensä mukaiseksi vai onko seuraava valmentajakin KJ:n hengenheimolaisia? Itse nimittäin en usko KJ:n jatkavan Oulussa ensi kauden jälkeen.