Näkemiin Rive. Kivaa oli sillon joskus vuosia sitten ja nyt siitä kivasta ei olekkaan enää mitään jäljellä. No eiköhän Ari Lahden saunaseurasta löydy joku virka, jos ei muuta niin olkoon sitten vaikka helvetin kallis kumileimasin.
Tulee vähän papukaija olo mutta mennään. Esim. Viime kesänä nauhoitetussa Vartti&Fortteen-podcastissa(TPS-kannattajien) Lukelta kysyttiin maajoukkueessa lopettamisesta. Hän vastasi ettei todellakaan aio lopettaa, niin kauan kun kutsutaan ja tulee myös kakkosveskariksi. Nauttii erittäin paljon koppielämästä Suomen kielellä.
Pukki sanoi vielä viime pelin jälkeen, ettei missään nimessä tällaiseen halua lopettaa. Toki valmentajan vaihtuminen saattaa muuttaa mielen.
Ei mitään helvetin Honkavaaraa Ari Lahden tarjoamaan palkintovirkaan, kiitos. Ei riitä niin ei riitä.
Melko yllättävää olisi, mikäli Lehkosuo haluaisi antaa tuon U21-projektin hedelmät jollekin toiselle valmentajalle nautittavaksi ja lähtisi itse konttaamaan Suomen kanssa MM-karsintoihin. Tuo U21-maajoukkue on juuri tällä hetkellä huomattavasti Huuhkajia parempi pesti Lehkosuolle ja näillä näytöillä Lehkosuo pääsee Huuhkajiin vielä ensi kesänkin jälkeen.Jos Huuhkajien seuraava päävalmentaja on joku muu kuin Mika Lehkosuo, olen hyvin yllättynyt.
Ei meidän näkökulmasta. Mutta entäpä Solskjaerin?
Jotenkin on sellainen fiilis, ettei Suomen maajoukkueen päävalmentajuus ole jo nimeä tehneiden valmentajien keskuudessa mikään kovinkaan houkutteleva. Nähtiin se edellisen rekryprosessin aikana, että ketään ei saatu, vaan Kanervalla oli pakko jatkaa. Tunnetuin seurauksin.
Luke haastattelussa mainitsi hänelle tämän olevan juuri päinvastoin. Että maajoukkue nimenomaan tuo helpotusta mahdollisesti raskaaseen seurajoukkue kauteen.Maajoukkue tuo seurajoukkuevelvoitteiden lisäksi valtavasti kuormitusta ja henkistä stressiä, joten ainakin itse myös hyvin ymmärrän, jos alkaa jossakin vaiheessa riittämään.
Tämä. Kävi U21-kisoissa miten vaan, niin jo siellä esiintymällä Bana kerää itselleen mainetta ja kunniaa. Sen sijaan siirto huuhkajiin nykyisessä tilanteessa on uran ja maineen kannalta enemmän suuri riski kuin mahdollisuus.Melko yllättävää olisi, mikäli Lehkosuo haluaisi antaa tuon U21-projektin hedelmät jollekin toiselle valmentajalle nautittavaksi ja lähtisi itse konttaamaan Suomen kanssa MM-karsintoihin.
Luke haastattelussa mainitsi hänelle tämän olevan juuri päinvastoin. Että maajoukkue nimenomaan tuo helpotusta mahdollisesti raskaaseen seurajoukkue kauteen.
Haettiinko edellisessä rekryprosessissa oikein tosissaan ketään, jolla olisi jonkun verran nimeä kansainvälisesti? Vai mentiinkö vain oikeasti siitä, mistä aita on matalin vaikka se johti väärälle niitylle? Silloinhan Suomen EM-kisapaikka oli kohtuullisen tuore ja kansainvälinen arvostus toista luokkaa, kuin nyt.
Toivottavasti Honsu saa pestin Ruotsista, niin menisi Lahden suunnitelmat uusiksi.
En tiedä minkälaisia nimiä siellä on pyöritelty, mutta ihan julkisen tiedon valossa on helppo todeta, että Kanervan tilalle on haettu uutta nimeä jo pitkään.
Onko jossain siis kerrottu, että Honkavaara olisi nimenomaan itse hakenut töitä Ruotsista? En ole itse tarkemmin tähän huhuun perehtynyt, mutta luulisi, että Djurgården nyt itse kartoittaisi potentiaalisia vaihtoehtoja ja kontaktoisi heitä? Seison toki korjattuna, jos Honkavaara on nimenomaan itse lähetellyt hakemusta ja CV:tä Ruotsiin.Tätä mietin edelleen. Jos kerran on jo päätetty, että Honkavaara on seuraava päävalmentaja, niin miksi asiasta ei kerrota hänelle itselleen, vaan annetaan hänelle mahdollisuus kartoittaa muita vaihtoehtoja ja vetää mattoa jalkojen alta? Vai ajatellaanko tässä, että Honkavaara maajoukkueen päävalmentajuudestaan huolimatta on hakenut töitä Ruotsista?
Ei välttämättä tunkua mutta tuo duuni pitää osata myydä, saada ulkomailla se koutsi syttymään ajatukseen että perkele, tää voisi sittenkin olla mahdollisuus.Ei taida Suomesta parempaakaan olla tarjolla ja vapaana. Tietysti pitäisi katsoa Suomea pidemmälle, mutta kuten ylempänä pohdin, niin onkohan tähän pestiin tunkua.
Eikö Lahti tuossa tapauksessa olisi nimenomaan antanut pestin saman tien Honsulle?Lahti voi lähteä rahoineen ihan vapaasti jos ei ole tehnyt mitään tämän eteen Honkavaaralle kuiskuttelun lisäksi.
Toivottavasti ei ole vain sanahelinää.Eikö Lahti tuossa tapauksessa olisi nimenomaan antanut pestin saman tien Honsulle?
– Huuhkajien päävalmentajan paikka on haluttu. Tämä ei ole sellainen paikka mihin olisi vaikea löytää jatkajaa. Enemmän se on kiinni siitä, että löydämme sopivan päävalmentajan. Suomen Palloliiton talouden kannalta kansainväliset huppunimet ovat kuitenkin ulottumattomissa, Lahti kertoi. Lähde YLE.fi
No itse taas näen, että Honsun ja majun osalta on vähän sellainen "Now or Never" -hetki.Toivottavasti ei ole vain sanahelinää.
Voin olla pahastikin väärässä mutta minusta Honkavaaran aika ei ole vielä. Jos on tulossakaan.
Toki se ei ole maajoukkuevalmentamisessa mikään avain onneen, että etsitään se valmentaja, jolla on kovin CV. Esimerkiksi FIFA-rankingin kärkimaa Argentiinan tämän hetkinen päävalmentaja oli toiminut yhden kauden Sevillan apuvalmentajana, yhden kauden Argentiinan maajoukkueen apuvalmentajana ja muutaman matsin Argentiinan U20-maajoukkueen päävalmentajana ennen nykyistä pestiään. Kaveri nostettiin ihan olemattomilla näytöillä A-maajoukkueen päävalmentajaksi ja nyt hän on yksi arvostetuimmista maajoukkuevalmentajista.Haettiinko edellisessä rekryprosessissa oikein tosissaan ketään, jolla olisi jonkun verran nimeä kansainvälisesti? Vai mentiinkö vain oikeasti siitä, mistä aita on matalin vaikka se johti väärälle niitylle? Silloinhan Suomen EM-kisapaikka oli kohtuullisen tuore ja kansainvälinen arvostus toista luokkaa, kuin nyt.
Jos tämä tapahtuisi 1 heinäkuuta 2025 alkaen, niin todistaisi jalkapalloliiton tehneen Kanervan vapauttamisen tunnekuohussa ilman harkintaa.Jos Huuhkajien seuraava päävalmentaja on joku muu kuin Mika Lehkosuo, olen hyvin yllättynyt.
Tämä. Kävi U21-kisoissa miten vaan, niin jo siellä esiintymällä Bana kerää itselleen mainetta ja kunniaa. Sen sijaan siirto huuhkajiin nykyisessä tilanteessa on uran ja maineen kannalta enemmän suuri riski kuin mahdollisuus.
Muistaako joku jonkun valmentajan joka on kerännyt u21-kisoissa mainetta ja kunniaa? Vähän tuntuu välillä, että näiden nuorten kisojen renkaisiin on pumpattu ilmaa liiaksikin. Karsintapeleissä on katsomossa pelaajien vanhemmat ja kisojen alkusarjanmatseissakin yleisöä joitakin ykköstonneja. U21-jengeissä onnistuneiden koutsien seuraava etappi on lähes kerran kerrasta saman maan A-maajoukkue ja siellä mainetta ja kunniaa keräämällä niitä muitakin ovia voi aueta.Tämä. Kävi U21-kisoissa miten vaan, niin jo siellä esiintymällä Bana kerää itselleen mainetta ja kunniaa. Sen sijaan siirto huuhkajiin nykyisessä tilanteessa on uran ja maineen kannalta enemmän suuri riski kuin mahdollisuus.