Minä olen tässä miettinyt miksi nämä tulevat EM-kisat on ripoteltu pitkin Eurooppaa. Jotain politikointia?
UEFAn 60-vuotisjuhlaa. Joka ei olekaan lukenut kuin noin joka paikassa.
Minä olen tässä miettinyt miksi nämä tulevat EM-kisat on ripoteltu pitkin Eurooppaa. Jotain politikointia?
Pakko tarttua tähän lainaamaani kohtaan.. On ehkä hieman hassua laittaa vertailuun nyt syyskuussa päivitetyt rankingit, jotka ovat tietysti karsintojen aikana muuttuneet radikaalisti? Ennen karsintoja rankingit olivat siis Bosnia 35. Kreikka 43. & Suomi 60. Suomen voitto varsinkin Bosniasta oli äärimmäisen tärkeä. Ei pidä tietenkään väheksyä muiden suosiollista töpeksintää ja kun Suomi samaan aikaan hoiti tyylipuhtaasti Liechensteinin ja Armenian, niin tuossahan syyt kisapaikalle tulevat. Niin monesti Suomi kuitenkin kompastunut heikompiin, että hyvältä tuntuu näin päin.Skaboihin mentiin peittoamalla kotiareenalla samoilla ranking-sijoilla olevat Bosnia 48. Kreikka 58. (Suomi 55.) ja onnistumalla peittoamaan ne lohkon kaksi helpompaa joukkuetta, johon kilpailijamme menivät sitten sortumaan. Periaatteessa ollaan voitettu pelit, joissa olimme hienokseltaan ennakkosuosikkeja. Muut ollaan hävitty.
Edit: kertauksena vaihtoehdot: Joko se jo tuttu Belgia-Venäjä-Tanska -lohko Pietarissa ja Köpiksessä, tai Italian lohko Roomassa ja Bakussa. Molemmissa tapauksissa Suomi neloskorissa, ja jälkimmäisessä vaihtoehdot kakkoskorin maaksi ovat Ranska, Puola, Sveitsi tai Kroatia, kolmokorista Portugali, Turkki, Itävalta, Ruotsi ja Tšekki.
Eli eikö teoriatasolla lohkot C ja F ole vielä kanssa Suomelle mahdollisia?
Edit. ja jos on mahdollista, niin vaikka moni pitää Bakua tuskaisen matkan päässä olevana kohteena ja vaikeena matkustaa, niin kyllä mulla enemmän pää hajoaisi suunnittelun osalta tuohon C/F vaihtoehtoon, koska silloin ei voi olla täysin varma siitä, missä Suomi pelaa, ennen tuon playoff vaiheen loppumista maaliskuussa.
Näin ollen Suomi ja Wales arvotaan lohkoihin A ja B. B-lohkossa vastustajat olisivat jo moneen kertaan mainitut Belgia, Venäjä ja Tanska. A-lohkossa Italia, Ranska/Puola/Sveitsi/Kroatia sekä Portugali/Turkki/Itävalta/Ruotsi/Tshekki.Vastasit tähän kysymykseesi osin tässä editissäsi. C- ja F-alkulohko eivät ole mahdollisia, sillä vain playoffjoukkueiden pelipaikat voivat jäädä avoimeksi tässä vaiheessa, muiden kiintiöliput myydään alkaen joulukuun neljäs. Playoffjoukkueiden kiintiöt myydään huhtikuussa, kun voittajat ovat selvillä.
Siksi ne playoffpolutkin sijoitetaan fiksatusti lohkoihin sillä erolla, että se lisäarvonta/muutos voidaan joutua tekemään siinä polussa (A- tai C-polku), jossa on kaksi eri alkulohkon isäntää. Tämän kanssa voidaan parittaa ainoastaan D-tason playoff - jossa ei siis yhtään isäntämaata ole - tai vaihtoehtoisesti arpoa playofflohkot vielä keskenään niiltä osin, kun avoimia paikkoja jää (eli ne, joissa se sijoitettu isäntä ei mennytkään kisoihin asti). Tämä prosessi on vielä Uefan päätettävissä, kumminko toimitaan, mutta se ei vaikuta Suomen eikä Walesin sijoittamiseen lohkoihin jo nyt.
Platini tiettävästi pidätettiin kisajärjestelmään liittyvien sekavuuksien takia. Korruptioon kaikki jo ehtivät tottua FIFAn Blatterin hyvän esimerkin vuoksi, mutta se, että UEFA pilaa omat kisansa on paljon vakavampaa. Normaalisti tähän aikaan arvontakorit olisivat selvillä ja osallistuvat maatkin, mutta on jokseenkin outoa, että vielä arvontojen jälkeenkään mikään ei lopulta ole selvää.Minä olen tässä miettinyt miksi nämä tulevat EM-kisat on ripoteltu pitkin Eurooppaa. Jotain politikointia? No ei tietty tarvitse rakentaa yhteen maahan montaa stadionia jos ei satu olemaan valmiina (kuten Dohaan) mutta silti tuntuu hölmöltä että on yksi peli siellä ja toinen täällä...
Tietääkö joku, että onko EM-kisalippujen saaminen etenkin Suomen peleihin hankalampaa, jos ei kuulu SMJK-faniryhmän jäseneksi?
Ari Lahti veti sen verran vihkoon tuon Riski Riskin kieltäytymisen kommentoinnin, että saa nähdä miten kommentoi tätä asiaa vai kommentoiko lainkaan.Nyt Ari Lahti voisi alkaa lobbaamaan sen puolesta että Venäjä ja Pietari suljetaan EM-kisoista ja Pietarin pelit siirretään uusitulle stadikalle (eikös se valmistu kesäksi?).
Surullista että mitä luultavimmin ei löydy cojoneseja sulkea Venäjä ulos, ei taida päättäjät haluta tutustua Poloniumiin. Ja niinkuin painonnostoliiton pj Maxim Agapitov sanoi ILn mukaan niin ei se Venäjän sulkeminen kisoista ennenkään ole auttanut, eli näillä mennään.
En näe mitenkään realistisena skenaariota, että Venäjä suljettaisiin ensi vuoden kisoista.Onko vielä spekuloitu sillä, että jos/kun Venäjä suljetaan entistä tiukemmin pol... doping-perustein urheilusta, Pietarissa ei pelattane ensi kesänä EM-kisaotteluita?